Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

#16 Postautor: rudi_pl » niedziela, 27 września 2020, 01:27

Jeżeli kolega z Lublina ma na myśli warsztat którego nazwy nie wymienię, jak się jedzie od dk19 w stronę zamku w Kozłówce to będzie po prawej stronie.... to mam z goła odmienne zdanie co do ich fachowości, sąd z resztą też miał.
Ale może to pojedynczy przypadek.

Swoją drogą, opinie mogą być krzywdzące - tak np mój znajomy chodzi i powtarza iż na Lotosie paliwo jest starszej jakości, bo znajomy rudi już 2 razy robił wtryski i pompę...
Fakt robiłem, ale przyczyn nie będę doszukiwał się w paliwie danej stacji.

Aby wyciągnąć poprawne wnioski (stwarzać opinie) należy zrobić sporą próbę, odrzucić skrajne wartości/przypadki. No i może nie zbyt sugerować się opiniami z neta.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

#17 Postautor: Szelma » niedziela, 27 września 2020, 07:37

Marku próbowałeś? Myślę że odpowiesz -nie , jeżdżę autami wiele kilometrów na samym paliwie jest ok. Rozumie i ok. Ale w takim razie nie nazywaj zaklinanie rzeczywistości czegoś co nie stosujesz. A generalnie ja jestem bardzo sceptyczny co do wszelkich "dodatków " do paliwa,silnika itd. Używam tylko tego co faktycznie wg moich obserwacji coś daje.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

#18 Postautor: Andrzej » niedziela, 27 września 2020, 07:47

Właściciel zakładu , który sprawdzał mi wtryski na początku tygodnia powiedział , że w naszych Sorento mamy bardzo dobre rozwiązanie . Mianowicie nasze wtryskiwacze pracują w osłonie olejowej i dzięki temu są mniej narażone na uszkodzenia , szczególnie dół .
W innych autach , bez tego rozwiązania wtryski znacznie częściej wymagają naprawy i są bardziej awaryjne.
Po drugie , powiedział mi , że mam nowsze wtryski niż to wynika ze specyfikacji . To znaczy od tego samochodu , ale nowszy model. Faktycznie , moje były wymieniane 7 lat temu. Nie używam żadnych dodatków . Tankuję na najtańszych stacjach , chociaż ostatnio nie chce mi się szukać i robię to na Shell i BP . W czasie podróży tylko na Orlenie , ze względu na kawę :kwink:
Załączniki
IMG_20200923_133219~01.jpg
IMG_20200923_133219~01.jpg (207.32 KiB) Przejrzano 1688 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

#19 Postautor: Marek » niedziela, 27 września 2020, 09:42

Szelma pisze:Marku próbowałeś? Myślę że odpowiesz -nie , jeżdżę autami wiele kilometrów na samym paliwie jest ok. Rozumie i ok. Ale w takim razie nie nazywaj zaklinanie rzeczywistości czegoś co nie stosujesz. A generalnie ja jestem bardzo sceptyczny co do wszelkich "dodatków " do paliwa,silnika itd. Używam tylko tego co faktycznie wg moich obserwacji coś daje.


I tego nie rozumiem , sceptycznie jesteś nastawiony do dodatków do paliw, które wiadomo że przynajmniej nie zaszkodzą a stosujesz oleje silnikowe. Dla mnie jest to zaklinanie rzeczywistości, ale jeżeli przynosi to komuś zadowolenie i przyjemność z jazdy to czemu nie. Ostatnie zdanie na ten temat, stosowanie oleju silnikowego czy 2T lub Miksolu nie jest poparte żadnymi udokumentowanymi badaniami. Parę razy słyszałem, że po umyciu samochodu wydaje się że silnik pracuje lepiej, to uważam że jeżeli czegoś bardzo pragniemy to możemy sobie to wyobrazić. :)

fotlot
moje konto
moje konto
Posty: 166
Wiek: 4
Rejestracja: wtorek, 26 listopada 2019, 19:27
Skąd jesteś: Podlasie (Turośl)
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: greyish-purple
Przebieg (km.): 124000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

#20 Postautor: fotlot » niedziela, 27 września 2020, 10:02

Andrzej pisze:....... Tankuję na najtańszych stacjach , chociaż ostatnio nie chce mi się szukać i robię to na Shell i BP . W czasie podróży tylko na Orlenie , ze względu na kawę :kwink:


Polecam stacje na terenie Au..an. Od lat tankuję na tej przed Piasecznem. Cena z 17 Września to 3.99pln.

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

#21 Postautor: Szelma » niedziela, 27 września 2020, 10:20

Stosuje również dodatek do paliwa. Sceptyczny jestem owszem jeśli chodzi np o ceramiery, czy jakieś preparaty naorawiajace wtryski. Moim zdaniem jeśli coś jest mechanicznie uszkodzone to żaden preparat nie naprawi. Natomiast jeśli pogorszenie parametrów jest związane po prostu z zanieczyszczeniami to często jakiś środek je poprawi. Może czasem to być też olej , dobry odpowiednio dobrany, który również ma właściwości czyszczące. Nie mixol ktory owszem może wyciszy pracę wtryskiwaczy, ale co zostawi , czy faktycznie dobrze smaruje. .
Co do mycia auta i jego lepszej pracy☺ Mam samochód w którym po kupnie zacząłem trochę eksperymentować z dodatkami do paliw. Mam możliwość sprawdzenia w nim dokładnych parametrów pracy wtryskow itd. I tak na przestrzeni trzech lat . Dlatego nie mówię o czymś co gdzieś słyszałem, wyczytalem, tylko o swoich doswiadceniach . Przekonałem się do trzech produktów i tyle. Maja dbać o czystość, smarowac.A co do pracy silnika kilka osób słyszało ten silnik chwilę po kupnie i jakiś czas później. I parę z nich zwróciło uwagę że ładniej, lepiej pracuje. Sami od siebie. Żeby prawdziwie sprawdzić skuteczność dodawania czegoś trzeba by dwa takie same auta, w tych samych warunkach jeden z dodatkiem i test 400 tyś. km . Potem na maszynę. Wiadomo że nie da się tak☺ ale jeśli widzę teraz różnice ,nie efekt placebo to mogę założyć,że coś to wyczyscilo i dba o czystość,ze poprawi smarowanie,po prostu że działa.
Ostatnio zmieniony niedziela, 27 września 2020, 10:39 przez Szelma, łącznie zmieniany 1 raz.

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

#22 Postautor: rudi_pl » niedziela, 27 września 2020, 10:36

Niech sobie każdy miesza co chce. Nasze paliwo to też mieszanina, w dziewięćdziesięciu paru procentach to samo mamy na BP, Lotos, Orlen, Łukoil, Shell, Auchan i LeClerc. Poszczególni w/w odbiorcy zalecają rozlewniom paliw odpowiednie dawkowanie składowanych u nich mazideł (często to nie jest ciekłe). Olej opałowy też jest z tego samego "dzbanka" mieszany, tylko do niego nie dodaje się bioszmelcu, dlatego w zimie nie zamarza.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

#23 Postautor: Student_x » piątek, 2 października 2020, 22:15

Marek pisze:Wielu kolegów próbowało, ale nie można przekonać przekonanego. Z tym że głoszenie teorii, nie opartych na żadnych doświadczeniach i badania jest nie rozsądne. Kol. Student sam się o ty przekonał, pomimo stosowania tych cudownych dodatków olejowych wtryski padły. A już teoria wyższości oleju opałowego nad napędowym powala na kolana. Nie lubię się rozpisywać, więc skład oleju opałowego można znaleźć w internecie. Większość warsztatów, regeneruje wtryski na chińskich częściach, na zasadzie że jakoś to będzie i tu jest problem, oraz w jakości paliwa. A tak naprawdę, bez znaczenia jest dla mnie co kto pisze, istotne jest to ile osób w to uwierzy. :)

Piszesz o moich wtryskach? Nie moje wtryski nie padły, zrobił się problem na przelewie a wtryski byky tylko poddane regulacji przy 298tys.km i potem przy padniętym przelewie wyszedł problem rozpuszczanej darby że zbiornika. Wtryski dalej są w dobrym stanie.
Ja nie pisze o wyższości opału nad ON, tylko o tym że będzie miał lepsze Smarowanie.
A co do wyższości to trochę poczytaj odnośnie tego, na jakim paliwie pływają statki, jaką to paliwo ma zawartość siarki itp. Bo próbujesz ośmieszać kogoś a będąc bez wiedzy ośmieszasz sam siebie.

Szelma pisze:Tyle razy już mówione. . :palm: Jak ktoś ma ochotę dolewać olej 2T do baku to żaden mixol , tylko polsyntetyk np. LM, Ravenol... temp.spalania , wpływ na liczbę cetanowa itd... referaty można znaleźć w internetach. Co do naszych czołgów - jak ktoś zacznie stosować jakieś dodatki do paliwa musi się liczyć z tym, że nagle zacznie się luszczyc farba w baku. Co do samego stosowania różnych dodatków nie jestem sceptykiem, sam używam . Obecnie tych które mi się sprawdziły i faktycznie odczuwam ich działanie .


Temperatura spalania mixolu czy innych polsyntetykow jest taka sama ok. 80st.C czyli żadne porównanie, wpływ na liczbę cetanową jest również podobny. Półsyntetyk jest nadal olejem mineralnym, jest zrobiony na Bazie mineralnej. Jeżeli zacyxna aż stosować olej półsyntetyczny, nie masz pojęcia ile jest tego syntetyka w minerale. A to wpływa na temperaturę spalania bo syntetyk ma już 100st.C.
Wpływ na liczbę cetanową mają obydwa oleje i w pewnych dawkach może zostać nieznacznie obniżona.
Ja jednak wolę lać mineralny, bo jego niższa temperatura spalania daje pewność że nie pozostawi mi nagaru np. na końcówce wtrysku.
Łuszczenie się farby w zbiorniku, nie ma nic wspólnego z używaniem dodatków do paliwa typu mixol, cxy jakieś inne dodatki LM, Sonaxy, cerateki itp.
Większy wpływ ma np. Zawartość etanoli na przewody gumowe, uszczelki itp. w układzie CR bo nie są to elementy które mogą współpracować z etanolem.
Każdy zbiornik pomalowany od farba zacznie się łuszczyć bez względu czy czegoś dolewamy czy też nie.


Szelma pisze:....


Mixol nic Ci nie zostawi, bo ma temperaturę spalania 80st.C. Zostawiają dodatki które się spalają w wyższej temperaturze.



rudi_pl pisze:Jeżeli kolega z Lublina ma na myśli warsztat którego nazwy nie wymienię, jak się jedzie od dk19 w stronę zamku w Kozłówce to będzie po prawej stronie.... to mam z goła odmienne zdanie co do ich fachowości, sąd z resztą też miał.
Ale może to pojedynczy przypadek.

Swoją drogą, opinie mogą być krzywdzące - tak np mój znajomy chodzi i powtarza iż na Lotosie paliwo jest starszej jakości, bo znajomy rudi już 2 razy robił wtryski i pompę...
Fakt robiłem, ale przyczyn nie będę doszukiwał się w paliwie danej stacji.

Aby wyciągnąć poprawne wnioski (stwarzać opinie) należy zrobić sporą próbę, odrzucić skrajne wartości/przypadki. No i może nie zbyt sugerować się opiniami z neta.


Ja powiem z Nazwiskiem gdzie zaprowadziłem samochód. Do miejscowości Skrobów do Wolińskiego.
Ty zapewne mówisz o pierwszym warsztacie po prawej stronie Bosh Serwis czy coś takiego.
Woliński jest dalej po lewej stronie.
Drugi Wolinski ma duży warsztat w kalinówce ale do niego Nie pojadę.

Co do całej reszty, głos, dźwięk z silnika nie jest tylk o zauważony przezemnie, ale osobiście dostrzegł to już pierwszej zimy mój ojciec, który nie raz słyszał jak odpalam auto, zauważył mój kumpel który sprowadzał mi auto. To samo potwierdził mój Brejdak, który sam po mojej namowie nalał Mixolu do Mondeo chodzącego jak drobne w blaszanej puszce.
Po tym zabiegu auto się uciszyło.

Jeżeli nie stosujecie, to skończcie pitolić że to nic nie daje. To nie są tylko moje odczucia, żebym pierdzielił że to takie zarabiste. W najbliższej rodzinie i wśród znajomych mamy doświadczenie w warsztatach samochodowych jako mechanicy, interesujemy się mechaniką i nje jestem głusi.
Do tego powtórzę Jeszcze raz, że sam Pan Woliński zaleca dolewanie Mixolu do ON. Jeżeli sam rozbiera wtryski, pompy paliwowe i te rzeczy naprawia i porównuję zużyte części w Samochodach które nie jeżdżą z dodatkiem Mixolu, to chyba jest lepszym fachowcem od was, którzy na widzieliście nawet rozebranej części, nje mówiąc o jej naprawianiu.
Jeżeli poczytacie czym jest siarka w paliwie, i dlaczego w Europie się walczy z siarką w paliwie i obecnie mamy jej tylko 10% dawnych ilości, to zrozumiecie, dlaczego dawniej wtryski w dizlu robiły 500tys. Nawet do miliona, a dzisiaj ciężko jest im przeżyć 200-300tys. A są robione w dużo lepszej technologi i z lepszych materiałów.

Poczytajcie o zawartości siarki w paliwie na statkach i dlaczego dopływając do brzegów na pewnej odległości muszą przełączać się na odsiarczone paliwo, ale takie, które i tak ma o wiele Większą zawartość siarki niż lądowa ON.
Bo statek nje może się zepsuć na wodach i nje może mu paść pompa cxy też wtryski.
Musi być Smarowanie tych elementów.
Jeżeli wtrysk, czy pompa chodzi głośno, to jak go zaczynamy smarować, to się ucisza, i nje będzie opilkowac. Łożyska bez smaru też zaczynają huczeć i potem Się zacierają.
Kuźwa, nie chcecie. Nie lejcie. Słuchajcie ekodebili i firm które muszą się Do nich dostosować.
Już lejecie oleje 5W30 a za chwilę Wszyscy będą jeździć na 0W20 bo to niby lepsze. A tak na prawdę gówno warte bo zadkie, że słabym filmem olejowym i nie smaruje.
Każą lać taki olej tylko dlatego że jest niby mniej szkodliwy i niby zmniejsza zużycie paliwa.
Tylko nie zauważyliście że dawne diesele robiły 1 - 1.5mln. Km a dzisiaj ledwo dojeżdżają 200-300tys. A benzyniaku zdychają po ok. 100tys..?
Nasze silniki to technologia poczatku lat 90-tych. Wtedy paliwo było z dużą ilością siarki i olej był 10W40 i 15W40 ewentualnie jakiś Superol 20W50
Ale wtedy silniki byky długo żywotne.
Wszystko zmieniło się podczas coraz większego nacisku ekodebili. No i mamy co mamy.
Ale róbcie jak uważacie.ja uważam, że zrobienie jednego przelewu na wtryskach które mają 325tys.km nalotu, to jest dopuszczalne.
Ale wy dalej naprawiajcie swoje wtryski po 150-200tys.km i wymieniajcie w tym czasie panewki i tak potem co 50-100tys.km
Tyle w temacie i polecam się podszkolić, zanim zaczniecie się wypowiadać.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
benton
moja ranga
moja ranga
Posty: 81
Rejestracja: sobota, 2 listopada 2019, 20:18
Skąd jesteś: Gorzow Wlkp
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

#24 Postautor: benton » piątek, 2 października 2020, 23:16

Witam,

Od jakiegoś dłuższego czasu mam kontakt z dieslami problem z wtryskami pojawiał się tylko po laniu złej jakości paliwa lub rzadkiej zmiany filtra i rodzaju wtrysku.
Przykład daf XF 95 vs renault premium dci (reno po regeneracji wtrysków i pompy) przebiegi ok 120000 tys po roku na jednej stacji w dafie zanieczyszczenia osadziły sie w separatorze w reno na wtryskach, efekt daf hulał po oczyszczeniu fitrów przebieg 1.3 miliona dafa i reno 900 tys i na zlom.
Mondo 2005 TDCI stacje dobre po nie wymienianiu filtra paliwa przez ok 100 tys poszły wtryski i pompa ... długo jak na TDCI :hmm: nie mój
audi a4 b5 96 silnik afn rok przez pewien okres złej jakości paliwo (daf,reno) oraz dobrej inne stacje zrobione 220 tys i wtryski itp ok
mazda 5 przebieg 200 tys zrobiony przez własciciela nie od nowości oczywiscie wtryski klękneły filtry i paliwo ok nie mój

Także wg mnie wszystko można testować sprawdzać ale dłuzsze przebiegi a najlepiej od nowości wtedy może być to miarodajne

Nigdy nie stosowałem żadnych dodatków

Miałem kiedyś toledo 1,8L benzyna 92 rok w necie wyczytałem że ktoś zrobił na nim milion km ja sprzedałem w 99 bo zgniała podłoga :roftl: więcej luzu

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

#25 Postautor: Marek » sobota, 3 października 2020, 01:09

Proszę o usunięcie moich postów w których zaprzeczyłem słuszności tez głoszonych przez kol. Student . kol.Student ma rację twierdząc że nie posiadam wiedzy o paliwach okrętowych i nie widzę związku z układami CR . Kol . Student ma rację twierdząc że Mixol nie zanieczyszcza układu paliwowego tylko jego dodatki.Kol Student ma racje że nie twierdził iż olej opałowy jest lepszy od oleju napędowego tylko że ma lepsze smarowanie. Kol . Student ma racje twierdząc że jego wtryski nie padły tylko były regulowane.Kol. Student ma racje twierdząc że temperatura zapłonu oleju Mixol jest prawie taka sama jak oleju półsyntetycznego. Kol.Student ma rację twierdząc że olej syntetyczny ma temperaturę zapłonu 100 st.C . Kol. Student ma racje twierdza cytuję:nie masz pojęcia ile jest tego syntetyka w minerale. Wystarczy już cytowania. W jednym nie przyznam kol. Studentowi racji , w tym że chciałem kogokolwiek ośmieszyć .

Sebaxxx
moje konto
moje konto
Posty: 162
Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
Skąd jesteś: DE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Has thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

#26 Postautor: Sebaxxx » sobota, 3 października 2020, 09:51

Kolega Student wie wszystko bo jest studentem i na bieżąco studiuje :lol:
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

#27 Postautor: rudi_pl » sobota, 3 października 2020, 20:47

Różnica polega na tym iż o niektórych się mówi że wszystko (dużo) wiedzą, a niektórzy są samozwańczymi wszechwiedzącymi i na siłę chcą przekonać o tym innych. Ci pierwsi muszą sobie zasłużyć na opinię, cechuje ich pokora i skromność.

Ale to nie na temat wątku, szkoda czasu i kilobajtów.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

Awatar użytkownika
kaini
Off-Road
Off-Road
Posty: 397
Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
Skąd jesteś: Jasło
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 186333
Inny Samochód: TSI & CRDI
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: RE: Re: Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

#28 Postautor: kaini » sobota, 3 października 2020, 22:05

Marek pisze:I tego nie rozumiem , sceptycznie jesteś nastawiony do dodatków do paliw, które wiadomo że przynajmniej nie zaszkodzą a stosujesz oleje silnikowe. Dla mnie jest to zaklinanie rzeczywistości, ale jeżeli przynosi to komuś zadowolenie i przyjemność z jazdy to czemu nie. Ostatnie zdanie na ten temat, stosowanie oleju silnikowego czy 2T lub Miksolu nie jest poparte żadnymi udokumentowanymi badaniami. Parę razy słyszałem, że po umyciu samochodu wydaje się że silnik pracuje lepiej, to uważam że jeżeli czegoś bardzo pragniemy to możemy sobie to wyobrazić. :)


Są badania robione w De. Poszukaj ich na forum Peugotclub.

Może jak się ma sprawny samochód to nie ma znaczenia.
Mój przykład to 1 wtrysk padnięty wg korekcji z kompa. Test przelewowy wzorowy we wszystkich 4. Ale po odpaleniu szarpał jak opętany i nie jechał. Mechanicy oczywiście wtryski, pompę mycie baku i pyk 4000. Więc ich olałem. Później poszło w stronę kata... Oczywiście niesłusznie.
No więc czerwony 2t z Orlenu. Po 2 pełnych bakach zaczął jechać w końcu a po około 10 tys było już bdb.
Nic nie zostało naprawione a 2t został dolewamy raz na jakiś czas. Po 90 tys samochód ma się dobrze. Korekcja tego wtrysku przed odbiegała 12% a później 8%. Oczywiście nowego wtrysku nie otrzymamy ale możne normalnie jeździć. Testy i pomiary na kompie robiłem sam.
W tym czasie większość mniej cierpliwych było być już po regeneracji wtrysków.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

#29 Postautor: Bodzion » niedziela, 4 października 2020, 05:56

Czyli kolejny przypadek naprawienia silnika olejem, a nie przez mechanika.
Cuda się jednak zdarzają!
A jak widać producenci i mechanicy ukrywają tę wiedzę tajemną przed szerokim ogółem użytkowników samochodów. Takie z nich „zimne dranie”.
A to przecież takie proste:
Masz zużyte wtryski i twój diesel nie pracuje poprawnie ? Jedziesz na Orlen, pyk, nalewasz oleju do dwusuwa do ON, jeździsz chwile cierpliwie i po jakimś czasu wtryski są całkiem sprawne.
Genialne :)
Ps. Mam nadzieję, że ci bardziej bystrzy z Was dostrzegli ironię w tym co napisałem powyżej.

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Regeneracja wtryskiwaczy - oszustwa

#30 Postautor: Szelma » niedziela, 4 października 2020, 10:05

Nie naprawa tylko oczyszczenie i poprawa smarowania,dbanie o czystość. Czy przez wybrany olej czy dodatek. Korekty nieraz się poprawiają. Nikt nic nie wymysla, znane z autopsji. Uszkodzeń mechanicznych nikt tym nie naprawia. Do silnika lejesz pierwszy lepszy olej? Czy masz swoją markę, która uważasz ma odpowiedni skład, dobrze chroni silnik, dba o jego czystość. (Notabene używamy tego samego oleju do silnika). Podobnie z paliwem-niektórzy dokładają takie dodatki właśnie w postaci 2T czy innych.
Student-poczytaj trochę o tych olejach 2T. I nie mówię o jednym popularnym artykule powielanym na kilku forach. I dowiesz sie ze nawet w grupie olejów polsyntetycznych są takie które wręcz szkodzą przy dolewaniu (obniżają parametry które mają poprawić, sic! ), dowiesz się dlaczego mixol nie jest dobrym pomysłem.
To że urządzenie ciszej pracuje (silnik,wtryski) nie zawsze oznacza że jest lepiej.
Jesli chodzi o Sorento , fakt iz wiekszosc ma problem z bakiem. Tylko po dodaniu dodatkow, czasem nawet po zatankowaniu lepszego paliwa- problem nasila się z wielokrotnoscia. Dopiero po tym zaczyna się luszczyc na potęgę. I wtedy można sobie zrobić dopiero kuku z wtryskami. Tyle w temacie.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości