Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Moderator: Moderator
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Przeczyść trochę szmatką i zobaczyć żółtą miedzianą podkładkę na tle aluminium.
Chyba że wpadły pod pokrywę zaworów.
Apropo wtryskiwaczy. Bardzo ładnie wyglądają.czy ty je czyściłeś może?
Chyba że wpadły pod pokrywę zaworów.
Apropo wtryskiwaczy. Bardzo ładnie wyglądają.czy ty je czyściłeś może?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Nic na siłę
Jak mi wyszedł wtrysk bez podkładki to lekko nasmarowałem końcówkę i włożyłem jeszcze raz .
Jak mi wyszedł wtrysk bez podkładki to lekko nasmarowałem końcówkę i włożyłem jeszcze raz .
- Załączniki
-
- IMG_20200723_210009_1~01.jpg (163.38 KiB) Przejrzano 1254 razy
-
- IMG_20200723_210018~01.jpg (156.19 KiB) Przejrzano 1254 razy
-
- IMG_20200723_210027~01.jpg (167.35 KiB) Przejrzano 1254 razy
-
- moje konto
- Posty: 162
- Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
- Skąd jesteś: DE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Na dziś się mój czas przy Sorento wyczerpał. Wydostałem wtryski bez problemu, ale została mi wisieńka na torcie czyli podkładki. To zrobię już na urlopie, bo po 20 minutach bawoenia się z tą podkładka w końcu udało mi się ją wydostać, ale zawsze wchodziła mi pod pokrywę zaworów. Bałem się, że tam zostanie i odpuściłem.
Nie wiem Andrzeju czym to nasmarować aby za pomocą wtrysku wyszła. Myślałem, że będzie to łatwe, ale jak mi się wślizgnęła pod pokrywę zaworów, to aż mi ciepło się zrobiło i pomyślałem by na dziś odpuścić. A co dla mnie wydawało się dziwne, że wtrysk nie wchodzi do końca w gniazdo, a zostaje jakieś 0,5 -1 cm luzu, myślałem, że coś źle jest, ale jest na wysokości metalowego wężyka, więc jest ok. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś dobre pomysły z wyciąganiem tej podkładki miedzianej, proszę pisać
A co do pytania czy czyściłem wtryskiwacze, to odpowiedź brzmi nie. Były regenerowane 3-4 lata temu. Może góra jest nowa czy coś chyba, że chodzi Ci o zdjęcie całego wtryskiwacza po wyjęciu jakie dodałem, to odpowiedź brzmi: przetarłem go szmatką.
Nie wiem Andrzeju czym to nasmarować aby za pomocą wtrysku wyszła. Myślałem, że będzie to łatwe, ale jak mi się wślizgnęła pod pokrywę zaworów, to aż mi ciepło się zrobiło i pomyślałem by na dziś odpuścić. A co dla mnie wydawało się dziwne, że wtrysk nie wchodzi do końca w gniazdo, a zostaje jakieś 0,5 -1 cm luzu, myślałem, że coś źle jest, ale jest na wysokości metalowego wężyka, więc jest ok. Jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś dobre pomysły z wyciąganiem tej podkładki miedzianej, proszę pisać
A co do pytania czy czyściłem wtryskiwacze, to odpowiedź brzmi nie. Były regenerowane 3-4 lata temu. Może góra jest nowa czy coś chyba, że chodzi Ci o zdjęcie całego wtryskiwacza po wyjęciu jakie dodałem, to odpowiedź brzmi: przetarłem go szmatką.
Ostatnio zmieniony czwartek, 23 lipca 2020, 22:32 przez Sebaxxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Ale jak to? Jeśli podkładka się rusza i jest luźna to smarujesz wtrysk czymkolwiek o dużej lepkości , np towotem, wsuwasz spowrotem wtrysk , podkładka się przykleja i ja wyciągasz .
Ja nie miałem żadnego problemu , dlatego trochę się dziwię , że tyle z tym walczysz.
Tylko że ja miałem lepiej , bo wyciągałem z zapasowego silnika
Ja nie miałem żadnego problemu , dlatego trochę się dziwię , że tyle z tym walczysz.
Tylko że ja miałem lepiej , bo wyciągałem z zapasowego silnika
-
- moje konto
- Posty: 162
- Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
- Skąd jesteś: DE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Miałem Andrzeju chwilę dosłownie, to wykreciłem te wtryski, a towotu nie miałem. Będąc w Polsce może uda mi się to kupić, lecz mam grafik strasznie napięty. Teraz tak sobie myślę, że na wtrysk po regeneracji jak nałożę towotu by wyjąć tą podkładkę czy nic się nie stanie i wystarczy później tylko przetrzeć wtrysk z towotu i do gniazdo go.
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Wbij śrubokręt w otwór starej podkładki i ją wyjmiesz . A na nowym wtrysku, będziesz miał nowy oring i prawdopodobnie nową podkładkę, to z nim nie majstruj.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Marek pisze:Wbij śrubokręt w otwór starej podkładki i ją wyjmiesz.
No i już masz rozwiązanie , tylko musi być płaski
-
- moje konto
- Posty: 162
- Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
- Skąd jesteś: DE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Witajcie w Polsce!!! oddałem przed chwilą wtryski I cena za 2x sprawdzenie 120zł. Naprawa, mają dzwonić jakie koszta, ale od 350-700 Serwis Bosch. Pytałem o śrubę od wtryskiwaczy i mogą zamówić, ale potrzebują numerów, a ja nie wziąłem papierów od auta
Ostatnio zmieniony piątek, 24 lipca 2020, 18:25 przez Sebaxxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Co do śrub od wtryskiwaczy w Kia Sorento była z nimi wtopa tyle że generalnie w poliftach, zdjęcie z biuletynu KIA Motors
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- moje konto
- Posty: 162
- Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
- Skąd jesteś: DE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Ja mam przedlift, więc może będą dobre, serwis ma możliwość ich zamowienia.
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
To zamów, lepiej spać spokojnie. Sobie to może mógłbym tak zrobić, ale jak wymieniałem w innych to zawsze dawałem nowe śruby. Szybko wróciłeś do kraju.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
krzysiek ardie pisze:Co do śrub od wtryskiwaczy w Kia Sorento była z nimi wtopa tyle że generalnie w poliftach, zdjęcie z biuletynu KIA Motors
Jeżeli Krzysiek pisze, że te śruby mogą strzelić, to ja zmieniam zdanie w tej sprawie.
Oczywiście nie zmieniam zdania w sprawie materiałoznawstwa, czyli ta śruba nie ma prawa się urwać, jeżeli jest dobrze wykonana.
I o to chyba chodzi.
Coś się skośnookim najwyraźniej nie udało w sprawie produkcji tych śrub w poliftach i dlatego zalecają ich wymianę na nowe.
Zapewne już wady pozbawione.
I oczywiście zapewne przypadkiem dotyczy to głównie polifta, czyli tej wersji gdzie również wadliwe podkładki pod wtryskiwacze doprowadzały do nagłego zatarcia silnika.
Cóż za dziwna zbieżność problemów.
Na szczęście ja mam przedlifta gdzie i podkładki oryginalne pod wtryskiwacze były OK, a i śruby jakoś nie pękają.
Postęp, czyli polift przyniósł tu jak widać "wsteczny rozwój"
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Przedlift łatwiejszy i tańszy w serwisie.
Poza ESP tak naprawdę większych zalet jakoś specjalnie nie widzę.
Podkładki i śruby i tak większość ma wymienione bo chyba już każdy egzemplarz miał coś grzebane przy wtryskach. Więc to żaden problem.
Bardzo długa ta dyskusja o śrubach i podkładkach za 100zł (słownie: sto złotych).
Poza ESP tak naprawdę większych zalet jakoś specjalnie nie widzę.
Podkładki i śruby i tak większość ma wymienione bo chyba już każdy egzemplarz miał coś grzebane przy wtryskach. Więc to żaden problem.
Bardzo długa ta dyskusja o śrubach i podkładkach za 100zł (słownie: sto złotych).
-
- moje konto
- Posty: 162
- Rejestracja: piątek, 17 lipca 2020, 12:57
- Skąd jesteś: DE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Has thanked: 7 times
- Kontaktowanie:
Re: Kia Sorento nie odpala - pali z plaka. Reanimacja
Mam 500km do kraju jutro dostanę wycenę regeneracji wtryskow, więc podzielę się wiedzą A śrubę domówie
Kia Sorento 2.5 140Ps Executive BRABUS
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości