Nie odpala, błąd P0340 czujnika położenia wałka/wału
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 20
- Rejestracja: niedziela, 17 marca 2019, 16:19
- Skąd jesteś: Orneta
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Kontaktowanie:
Re: Nie odpala, błąd P0340 czujnika położenia wałka/wału
Obroty widzi podczas kręcenia.
Napięcie nie dochodzi do wtrysków podczas kręcenia, pewnie przez ten błąd podawanie paliwa do cylindra zablokowane jest.
Co do kluczyka tyle mogę odczytać komputerem, zdjęcie poniżej.
Napięcie nie dochodzi do wtrysków podczas kręcenia, pewnie przez ten błąd podawanie paliwa do cylindra zablokowane jest.
Co do kluczyka tyle mogę odczytać komputerem, zdjęcie poniżej.
- Załączniki
-
- IMG_20200626_124919.jpg (216.58 KiB) Przejrzano 837 razy
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Nie odpala, błąd P0340 czujnika położenia wałka/wału
A ja posprawdzałbym jeszcze raz wszystkie przekaźniki oraz bezpieczniki . Może coś znajdziesz. Przekaźniki łatwo sprawdzić podając napięcie na stronę sterująca i mierząc jednocześnie przejście po stronie prądowej. Ten błąd może być pochodną jakiegoś innego problemu.
Było na forum już wiele razy ale przypomnę. Jak nie widzisz symbolu kluczyka na desce rozdzielczej po włączeniu zapłonu to samochód nie odpali
Było na forum już wiele razy ale przypomnę. Jak nie widzisz symbolu kluczyka na desce rozdzielczej po włączeniu zapłonu to samochód nie odpali
-
- jestem
- Posty: 20
- Rejestracja: niedziela, 17 marca 2019, 16:19
- Skąd jesteś: Orneta
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Kontaktowanie:
Re: Nie odpala, błąd P0340 czujnika położenia wałka/wału
Bezpieczniki sprawdzałem, wszystkie sprawne, przekaźniki też wyjmowałem i testowałem, też sprawne.
Symbol kluczyka to chodzi o kontrolkę IMMO ? Pojawia się za każdym razem.
Symbol kluczyka to chodzi o kontrolkę IMMO ? Pojawia się za każdym razem.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Nie odpala, błąd P0340 czujnika położenia wałka/wału
To jeszcze sprawdź przewody między czujnikami a ECU.
-
- jestem
- Posty: 20
- Rejestracja: niedziela, 17 marca 2019, 16:19
- Skąd jesteś: Orneta
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Kontaktowanie:
Re: Nie odpala, błąd P0340 czujnika położenia wałka/wału
Przewody sprawdzałem dzisiaj jeszcze raz i są ok. Znalazłem w necie procedurę postępowania w przypadku tego błędu w Hyundaiu H1 i postępowałem wg niej.
http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai ... 619/P0340/
Doszedłem do ostatniego kroku w którym zalecają podmianę ECM, bardziej po naszemu ECU, czyli sterownika silnika.
Teraz podmiana to nie takie proste, wyczytałem już, że najlepiej cały zestaw startowy, bo po wymianie samego ECU nie zapali. Tutaj nasuwa mi się pytanie czy nie zapali, czy zapali i zaraz zgaśnie bo to różnica.
Jaki zestaw potrzeba do odpalenia, na allegro są takie co zawierają więcej i mniej elementów.
np.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-starto ... 8008948542
https://allegro.pl/oferta/kia-sorento-2 ... 6822632806
http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai ... 619/P0340/
Doszedłem do ostatniego kroku w którym zalecają podmianę ECM, bardziej po naszemu ECU, czyli sterownika silnika.
Teraz podmiana to nie takie proste, wyczytałem już, że najlepiej cały zestaw startowy, bo po wymianie samego ECU nie zapali. Tutaj nasuwa mi się pytanie czy nie zapali, czy zapali i zaraz zgaśnie bo to różnica.
Jaki zestaw potrzeba do odpalenia, na allegro są takie co zawierają więcej i mniej elementów.
np.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-starto ... 8008948542
https://allegro.pl/oferta/kia-sorento-2 ... 6822632806
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Nie odpala, błąd P0340 czujnika położenia wałka/wału
Sprawdzałeś czy dochodzi zasilenie na wtyczce ECU? Nie prościej poszukać firmy gdzie sprawdzą ECU ?
-
- jestem
- Posty: 20
- Rejestracja: niedziela, 17 marca 2019, 16:19
- Skąd jesteś: Orneta
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Kontaktowanie:
Re: Nie odpala, błąd P0340 czujnika położenia wałka/wału
Zasilanie sprawdzałem, nie znalazłem schematów także nie wiem czy to całe zasilanie które powinno dochodzić do ECU, ale na wyłączonym zapłonie + jest na jednym pinie, po włączeniu zapłonu jest na trzech pinach.
Firma która sprawdzi ECU to bardzo dobry pomysł , będę szukał takiej. Gorzej jak sprawdzą i ECU dobre jest, wtedy to nie będę wiedział co dalej
Firma która sprawdzi ECU to bardzo dobry pomysł , będę szukał takiej. Gorzej jak sprawdzą i ECU dobre jest, wtedy to nie będę wiedział co dalej
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Nie odpala, błąd P0340 czujnika położenia wałka/wału
Mógłbyś pokazać wszystkie bloki pomiarowe (w sensie zdjęcia) dostępne w twoim interfejsie Delphi na włączonym zapłonie. Może ktoś znajdzie jakąś nieprawidłowość.
Edit: właśnie kolega w innym wątku rozwiązał problem wymianą wtryskiwaczy. Więc tak sobie pomyślałem, że można by go spróbować odpalić starym indiańskim sposobem
A mianowicie na 3 cylindrach odpinając pojedynczo każdy z wtryskiwaczy i próbować zakręcić rozrusznikiem, aby wyeliminować padnięty wtryskiwacz.
Edit: właśnie kolega w innym wątku rozwiązał problem wymianą wtryskiwaczy. Więc tak sobie pomyślałem, że można by go spróbować odpalić starym indiańskim sposobem
A mianowicie na 3 cylindrach odpinając pojedynczo każdy z wtryskiwaczy i próbować zakręcić rozrusznikiem, aby wyeliminować padnięty wtryskiwacz.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Nie odpala, błąd P0340 czujnika położenia wałka/wału
Sprawdź jeszcze minusy , poszukam rozpiski , mam do poliftowego , ale w Twoim może być inaczej .
1 BATTERY (-) BATTERY Ground
2 BATTERY (-) BATTERY Ground
3 BATTERY (-) BATTERY Ground
4 BATTERY (+) via FUSE (10A) MAIN RELAY
5 BATTERY (+) via FUSE (20A) MAIN RELAY
1 BATTERY (-) BATTERY Ground
2 BATTERY (-) BATTERY Ground
3 BATTERY (-) BATTERY Ground
4 BATTERY (+) via FUSE (10A) MAIN RELAY
5 BATTERY (+) via FUSE (20A) MAIN RELAY
-
- jestem
- Posty: 20
- Rejestracja: niedziela, 17 marca 2019, 16:19
- Skąd jesteś: Orneta
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Kontaktowanie:
Re: Nie odpala, błąd P0340 czujnika położenia wałka/wału
tabast, wrzucenie tutaj bloków pomiarowych to może i faktycznie dobry pomysł, może ktoś coś nieprawidłowego zobaczy, ja tam nic dziwnego nie zaobserwowałem.
Co do wtrysków to odpinałem pojedynczo, podpinałem zewnętrznie jeden dodatkowy wtryskiwacz zamiast zainstalowanego w silniku, samochód nie zapalał, sprawdziłem też przewody od wtrysków idące do ECU, są ok.
Wygląda na to, że przez ten błąd P0340 ECU nie daje sygnału na wtryski, także nie zapali bo paliwa nie dostaje.
Z tego co do tej pory zaobserwowałem, wywnioskowałem, że problem może leżeć w ECU, tak jak wcześniej pisałem po kilku dniach postoju i próbie odpalenia tak żeby zobaczyć, czy może się sam naprawił, zapalił normalnie jak gdyby nic się nie działo, tego dnia jeszcze kilka razy próbowałem i jeszcze raz odpalił.
Marek minusy są na trzech pinach i są ok, te kable minusowe są przykręcone do karoserii bezpośrednio przy ECU.
Co do wtrysków to odpinałem pojedynczo, podpinałem zewnętrznie jeden dodatkowy wtryskiwacz zamiast zainstalowanego w silniku, samochód nie zapalał, sprawdziłem też przewody od wtrysków idące do ECU, są ok.
Wygląda na to, że przez ten błąd P0340 ECU nie daje sygnału na wtryski, także nie zapali bo paliwa nie dostaje.
Z tego co do tej pory zaobserwowałem, wywnioskowałem, że problem może leżeć w ECU, tak jak wcześniej pisałem po kilku dniach postoju i próbie odpalenia tak żeby zobaczyć, czy może się sam naprawił, zapalił normalnie jak gdyby nic się nie działo, tego dnia jeszcze kilka razy próbowałem i jeszcze raz odpalił.
Marek minusy są na trzech pinach i są ok, te kable minusowe są przykręcone do karoserii bezpośrednio przy ECU.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Nie odpala, błąd P0340 czujnika położenia wałka/wału
Widzę, że kolega mocno siedzi w temacie. W takim razie proponuję zakupić Interfejs vag kkl i zainstalować cascade. Odkąd ja go mam, odłożyłem ds150 na półkę. Zresztą u mnie nawet wersji softu poprawnie nie czytał.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Nie odpala, błąd P0340 czujnika położenia wałka/wału
Moim zdaniem, ECU przy tym błędzie nie będzie odcinał wtrysków .
-
- jestem
- Posty: 20
- Rejestracja: niedziela, 17 marca 2019, 16:19
- Skąd jesteś: Orneta
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Kontaktowanie:
Re: Nie odpala, błąd P0340 czujnika położenia wałka/wału
Zasilanie na ECU jest, dzisiaj patrzyłem ze schematem który wrzucił tabast, te dwa główne plusy idące przez bezpieczniki opisane są w skrzynce jako ECU i wtryski.
Przeglądałem jeszcze bloki pomiarowe i chyba sensu nie ma wklejać bo nic dziwnego tam nie ma. Zastanowiła mnie tylko taka sprawa, przy kręceniu ciśnienie paliwa szybko dobija np. do 350 bar, a po zaprzestaniu kręcenia bardzo szybko spada do zera. To jest ok ? Raczej wpływu na palenie nie ma.
W międzyczasie jak sprawdzałem wtryski to też sprawdziłem czy przy kręceniu w powrót nie leci za dużo paliwa i praktycznie nic nie leci w powrót.
Przeglądałem jeszcze bloki pomiarowe i chyba sensu nie ma wklejać bo nic dziwnego tam nie ma. Zastanowiła mnie tylko taka sprawa, przy kręceniu ciśnienie paliwa szybko dobija np. do 350 bar, a po zaprzestaniu kręcenia bardzo szybko spada do zera. To jest ok ? Raczej wpływu na palenie nie ma.
W międzyczasie jak sprawdzałem wtryski to też sprawdziłem czy przy kręceniu w powrót nie leci za dużo paliwa i praktycznie nic nie leci w powrót.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Nie odpala, błąd P0340 czujnika położenia wałka/wału
Ecu nie mam rozpiski znalazłem opis błędu w manualu.
- Załączniki
-
- P0340.pdf
- (32.14 KiB) Pobrany 42 razy
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości