EGR - wskazania HI-SCAN'a
Moderator: Moderator
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
EGR - wskazania HI-SCAN'a
Witam koleżanki i kolegów.
Od dłuższego czasu mam problem z pracą silnika. Mianowicie czasem chodzi równo, wkręca sie na obroty bez problemu, moc jak trzeba. Podjadę przykładowo do sklepu, zgaszę silnik, potem po kilku minutach odpalam i lipa - silnik jakby ma nieco mniejsza moc, jest mułowaty, przy gwałtownym przyspieszaniu ma wibracje na wysokich obrotach.
W zeszłym roku jesienią z pomocą kolegi Farmera zdiagnozowaliśmy uszkodzony czujnik temperatury na przepływomierzu - przepływomierz wymieniłem, nieco się poprawiło. Ale i tak cały czas ten silnik jest jakiś kapryśny. Filtry, olej i czyszczenie ssaka przeprowadzane regularnie.
Ostatnio podpiąłem kijankę pod HI-SCAN'a i obserwowałem wskazania otwarcia zaworu EGR. Wyglądały następująco na rozgrzanym silniku:
- Na biegu jałowym zawór otwarty w około 20% i więcej
- podczas jazdy ze stałą prędkością (90km/h) na tempomacie otwarty w 10%
- podczas przyspieszania - gaz w podłodze - otwarty w 5,6% i tak się utrzymuje w czasie przyspieszania cały czas.
Pytanie czy takie wskazania są normalne i akceptowalne czy należy zająć się egr-em?
Co do kwestii zaślepienia to chyba najlepiej go wyczyścić a potem założyć dystans pod siłownik - dobrze myślę??
Od dłuższego czasu mam problem z pracą silnika. Mianowicie czasem chodzi równo, wkręca sie na obroty bez problemu, moc jak trzeba. Podjadę przykładowo do sklepu, zgaszę silnik, potem po kilku minutach odpalam i lipa - silnik jakby ma nieco mniejsza moc, jest mułowaty, przy gwałtownym przyspieszaniu ma wibracje na wysokich obrotach.
W zeszłym roku jesienią z pomocą kolegi Farmera zdiagnozowaliśmy uszkodzony czujnik temperatury na przepływomierzu - przepływomierz wymieniłem, nieco się poprawiło. Ale i tak cały czas ten silnik jest jakiś kapryśny. Filtry, olej i czyszczenie ssaka przeprowadzane regularnie.
Ostatnio podpiąłem kijankę pod HI-SCAN'a i obserwowałem wskazania otwarcia zaworu EGR. Wyglądały następująco na rozgrzanym silniku:
- Na biegu jałowym zawór otwarty w około 20% i więcej
- podczas jazdy ze stałą prędkością (90km/h) na tempomacie otwarty w 10%
- podczas przyspieszania - gaz w podłodze - otwarty w 5,6% i tak się utrzymuje w czasie przyspieszania cały czas.
Pytanie czy takie wskazania są normalne i akceptowalne czy należy zająć się egr-em?
Co do kwestii zaślepienia to chyba najlepiej go wyczyścić a potem założyć dystans pod siłownik - dobrze myślę??
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR - wskazania HI-SCAN'a
O wskazaniach się nie wypowiem. Zawsze zaślepiam EGR - uważam że nie warto pchać syfu do silnika. Zauważyłem jedynie pozytywne efekty tego zabiegu.
Zaślepianie to podkładka "bez dziury" pomiędzy rurą biegnącą z tyłu silnika a poziomym wejściem do zaworu. Rurka jest dość sztywna, podpierasz ją drewnianą listewką. Samego zaworu nie wyjmujesz. Zawór dalej będzie sobie pracował ale w czystym klimacie.
Wyjmujesz podkładkę, odrysowujesz na blaszce (ale nie z puszki po piwie) i wycinasz zewnetrzny obrys i otwory na śruby. Nie trzeba żadnych uszczelniaczy. Skręcasz i gotowe. Godzinka roboty.
Zaślepianie to podkładka "bez dziury" pomiędzy rurą biegnącą z tyłu silnika a poziomym wejściem do zaworu. Rurka jest dość sztywna, podpierasz ją drewnianą listewką. Samego zaworu nie wyjmujesz. Zawór dalej będzie sobie pracował ale w czystym klimacie.
Wyjmujesz podkładkę, odrysowujesz na blaszce (ale nie z puszki po piwie) i wycinasz zewnetrzny obrys i otwory na śruby. Nie trzeba żadnych uszczelniaczy. Skręcasz i gotowe. Godzinka roboty.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR - wskazania HI-SCAN'a
A po zaślepieniu nie będzie komputer jakichś błędów wywalał, że EGR nieprawidłowo działa czy coś w tym rodzaju?? Słyszałem, że w niektórych przypadkach trzeba ustawienia silnika modyfikować. Pewnie chodzi o niskie obroty i bieg jałowy, ale nie znam się na tym za bardzo.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR - wskazania HI-SCAN'a
W Twoim roczniku nie ma takich cudów!
System działa nieco inaczej - dostosowyje się do ilości dostępnego powietrza, np wyjedziesz na 4000m n.p.m., lub w rejonie wyżu atmosferycznego. Po to jest przepływomierz - zlicza litry, bądź kg i wg tego jednostka sterująca wie co może i ile paliwa ma chlapnąć do cylindra.
Nie spotkałem się (wśród aut którymi operuję), aby zaślepienie powodowało jakiekolwiek problemy.
Dopalanie spalin i tak odbywa się tylko w czasie minimalnego obciążenia. Gdy dajesz w "palnik" zawór EGR czyni swą powinność i zamyka brudne powietrze.
System działa nieco inaczej - dostosowyje się do ilości dostępnego powietrza, np wyjedziesz na 4000m n.p.m., lub w rejonie wyżu atmosferycznego. Po to jest przepływomierz - zlicza litry, bądź kg i wg tego jednostka sterująca wie co może i ile paliwa ma chlapnąć do cylindra.
Nie spotkałem się (wśród aut którymi operuję), aby zaślepienie powodowało jakiekolwiek problemy.
Dopalanie spalin i tak odbywa się tylko w czasie minimalnego obciążenia. Gdy dajesz w "palnik" zawór EGR czyni swą powinność i zamyka brudne powietrze.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR - wskazania HI-SCAN'a
Wiem, rudi, że już pisałeś w poprzednim poście, ale lepiej zaślepić dolot do samego zaworu, czy dopiero między zaworem a kolektorem ssącym??
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR - wskazania HI-SCAN'a
Twój EGR jest sterowany elektrycznie , jeżeli się zatrze to wyświetli się kontrolka błędu . Według mnie zakres pracy jest za mały . Spróbuj go przeczyścić i rozruszać . Zobacz może zaworek ma luzy .
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR - wskazania HI-SCAN'a
Miałem taki zamiar, tylko nie wiem jak się za to zabrać i ile to czasu zajmie.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR - wskazania HI-SCAN'a
Do EGR łatwo się dostać , jest przed filtrem paliwa , ale ile Ci to zajmie czasu to ja już nie zgadnę .
-
- moja ranga
- Posty: 149
- Wiek: 40
- Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
- Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 309000
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR - wskazania HI-SCAN'a
Ja zaślepiłem w dwóch miejscach, przy kolektorze wydechowym i przed zaworem EGR, ale to tylko dlatego, że miałem pękniętą rurkę łączącą kolektor z zaworem. Na desce nie wyświetla żadnych błędów, ale po podłączeniu kompa wyskakuje zawór EGR nieprawidłowy przepływ, czy jakoś tak.
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR - wskazania HI-SCAN'a
Marek, chodziło mi głównie o czas potrzebny do wymontowania EGR, właśnie ze względu na dostęp do śrub. Jak to oglądałem to wydawało się, że trzeba będzie się nagimnastykować, żeby wymontować EGR. Z samym czyszczeniem już jakoś sobie poradzę.
-
- dobry jak...
- Posty: 815
- Wiek: 43
- Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
- Skąd jesteś: Hrubieszów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Hmmm
- Inny Samochód: Star 266
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR - wskazania HI-SCAN'a
Jeśli masz podstawowe narzędzia i mniej popularne nasadowe 12, myślę że 2 godz. przy dwóch piwkach wystarczy. Bez wyjmowania egr.
Ja odrkęcałem tylko te poziome nakrętki. Małym łomem podważyłem - zsunąłem rurkę ze spalinami - nie można przeginać - wydaje się że stop ma swoje granice. Przy montażu trochę trudniej - wspomagałem się drewnianą kantówką i pasem transportowym zaczepionym do prawej felgi. Trochę zabawy było. Ale za cholerę nie mogłem wykręcić pionowej nakrętki po stronie bloku silnika.
Ja odrkęcałem tylko te poziome nakrętki. Małym łomem podważyłem - zsunąłem rurkę ze spalinami - nie można przeginać - wydaje się że stop ma swoje granice. Przy montażu trochę trudniej - wspomagałem się drewnianą kantówką i pasem transportowym zaczepionym do prawej felgi. Trochę zabawy było. Ale za cholerę nie mogłem wykręcić pionowej nakrętki po stronie bloku silnika.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry
Harry Callahan - Brudny Harry
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR - wskazania HI-SCAN'a
Rudi, ale teraz mówisz o zaślepieniu czy wyczyszczeniu?? Bo miałem zamiar wydłubać egr i go wyczyścić, żeby chociaż zobaczyć jak pracuje, czy się domyka itd.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR - wskazania HI-SCAN'a
Ta dyskusja to trochę jak rozmowa głuchego ze ślepym.
EGR WYSTĘPUJE W 2,5CRDI W 2 KOMPLETNIE RÓŻNYCH ODMIANACH.
Odmiana "stara" sterowana pneumatycznie za pomocą zaworka N75 (jakoś tak wszystkie produkowane do chyba początku 2005 roku)
I odmiana "nowsza" sterowana elektrycznie (od chyba 2005 roku)
Wersje te różnią się WSZYSTKIM!
Zarówno budową, sterowaniem, metoda montażu/demontażu, jak i również metodą zaślepiania.
Więc najpierw ustalcie (to bardzo łatwe), o jakim EGR rozmawiacie, bo jak widzę tę dyskusję to mocno "plączecie się w zeznaniach"
Jeden pisze o "starym" inny chyba o "nowym" itp.
EGR WYSTĘPUJE W 2,5CRDI W 2 KOMPLETNIE RÓŻNYCH ODMIANACH.
Odmiana "stara" sterowana pneumatycznie za pomocą zaworka N75 (jakoś tak wszystkie produkowane do chyba początku 2005 roku)
I odmiana "nowsza" sterowana elektrycznie (od chyba 2005 roku)
Wersje te różnią się WSZYSTKIM!
Zarówno budową, sterowaniem, metoda montażu/demontażu, jak i również metodą zaślepiania.
Więc najpierw ustalcie (to bardzo łatwe), o jakim EGR rozmawiacie, bo jak widzę tę dyskusję to mocno "plączecie się w zeznaniach"
Jeden pisze o "starym" inny chyba o "nowym" itp.
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR - wskazania HI-SCAN'a
Ja mam egr sterowany elektrycznie - kijanka z 2005 roku. I mam dylemat następujący:
- czyścić i zamontować, niech działa prawidłowo ?
- zaślepiać i zapomnieć o EGR - czy będą skutki uboczne ?
- czyścić i zaślepiać - nie wiem czy to ma znaczenie ale może zawór będzie myślał że pracuje a dolot będzie zatkany i po problemie ?
- czyścić i zamontować, niech działa prawidłowo ?
- zaślepiać i zapomnieć o EGR - czy będą skutki uboczne ?
- czyścić i zaślepiać - nie wiem czy to ma znaczenie ale może zawór będzie myślał że pracuje a dolot będzie zatkany i po problemie ?
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR - wskazania HI-SCAN'a
Nową wersję, sterowaną elektrycznie zaślepia się inaczej niż "dociętą blaszką"
O ile pamiętam tam trzeba zastosować jakiś pierścień dystansowy.
Ale nie znam szczegółów, mam starą wersję. Zresztą już też pięknie zaślepioną.
Ale moja rada - zdemontować, naprawić i zaślepić.
Wtedy wszystko będzie OK, EGR będzie sobie działał a spaliny nie będą dostarczane do silnika.
O ile pamiętam tam trzeba zastosować jakiś pierścień dystansowy.
Ale nie znam szczegółów, mam starą wersję. Zresztą już też pięknie zaślepioną.
Ale moja rada - zdemontować, naprawić i zaślepić.
Wtedy wszystko będzie OK, EGR będzie sobie działał a spaliny nie będą dostarczane do silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości