Witam wszystkich zainteresowanych. Chciałbym się podzielić doświadczeniem jakie miałem z moim Sorento.
Zaczęło się od tego że słabe było ogrzewanie w kabinie , zaczęłem szukać i zauważyłem że węże wchodzące i wychodzące z chłodnicy były twarde, więc zaczęłem od wymiany termostatu i płynu. Nic to nie zmieniło wręcz przeciwnie silnik nie mógł się dogrzać, jechałem 30 km i w bólu ale temperatura dobiła do połowy wskaźnika. Po odkręceniu korka zbiorniczka płynu chłodzącego zauważyłem że po dodaniu gazu ciśnienie nadal jest duże, i w tym momencie pomyślałem co większość "Uszczelka pod głowicą'' ,ale przed kosztowną naprawą postanowiłem kupić płyn do płukania układu chłodzenia. Spuściłem płyn chłodniczy i zalałem czystą wodą dodałem ten preparat, oczywiście razy 2. Jeździłem godzine i ciśnienie znikło, ale temperatura nadal była słaba więc postanowiłem wymienić jeszcze raz termostat. Kupiłem innej firmy, założyłem , zalałem nowym płynem i problem znikł. Ogrzewanie działa jak powinno. Ciśnienie w układzie chłodzenia znikło. Auto po przejechaniu 4 km ma swoją temperaturę. Podsumowanie jest takie aby wykonać najprostsze czynności zanim wyda sie tysiące. Koszt wykonania to dwa razy po 15 zł+ nowy termostat 45 zł czas swój nie liczę zeszło parę godzin
Silnik niedogrzany
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 8
- Wiek: 42
- Rejestracja: wtorek, 9 kwietnia 2019, 19:23
- Skąd jesteś: Głogów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 200000
- Kontaktowanie:
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik niedogrzany
Mało kto by wpadł , że trzeba kupić drugi termostat , skoro pierwszy jest nowy .
Gratuluję , za zaoszczędzone pieniądze możesz pewnie swobodnie wykupić sobie wycieczkę do Grecji
Gratuluję , za zaoszczędzone pieniądze możesz pewnie swobodnie wykupić sobie wycieczkę do Grecji
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik niedogrzany
Motosally81 , piszesz że ciśnienie znikło , przecież to jest ciśnieniowy układ chłodzenia . Ciśnienie powinno być .
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 8
- Wiek: 42
- Rejestracja: wtorek, 9 kwietnia 2019, 19:23
- Skąd jesteś: Głogów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 200000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik niedogrzany
Oczywiście że ciśnienie powinno być ale węże były twarde nie można było ich ścisnąć, a na otwartym korku robiły się miękkie . Po dodaniu gazu tak 2000 obrotów robiły się znowu twarde. Sugerowało to że że może spaliny dostają się do układu , ale okazało się że gdzieś był zatkany obieg , po płukaniu się odkorkować . Miałem wiele aut i prawie w każdym robiłem głowice , pierwszy raz poszło gładko. W jednym biło ciśnienie szukałem aż znalazłem nieszczelną chłodnice , wycieków nie było widać , płyn nie ubywał.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik niedogrzany
Rozmawiajmy o Sorento , bo się pogubiłem . Ciśnienie jest w układzie czy go niema , przewody nie powinny być miękkie . Rozumiem że układ mógł być zatkany , ale jak jest teraz .
Ostatnio zmieniony niedziela, 14 kwietnia 2019, 21:24 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- jestem
- Posty: 8
- Wiek: 42
- Rejestracja: wtorek, 9 kwietnia 2019, 19:23
- Skąd jesteś: Głogów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 200000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik niedogrzany
Kolega zanim trafił w swojej furze w dobry termostat musiał kupić ich 4 różnych firm i to takich znanych. Produkcja wiadomo gdzie się znajduje. Nowe nie oznacza dobre.
-
- jestem
- Posty: 8
- Wiek: 42
- Rejestracja: wtorek, 9 kwietnia 2019, 19:23
- Skąd jesteś: Głogów
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 200000
- Kontaktowanie:
Re: Silnik niedogrzany
Marku wiadomo że jak płyn się nagrzewa to się rozszerza a jak stygnie to się obkurcza , czyli w miarę wzrostu temperatury węże będą twardniec ale bez przesady nie mogą być jak kamień . W Sorento na korku jest napis że do 1.1 bar ale mój nie puścił większego ciśnienie wiem to bo kupiłem na z Ali express urządzonko do sprawdzenia nieszczelności w układzie chłodzenia. Jest bardzo proste manometr z regulacją cisnienia, zawór kulowy wężyk i szybko złączka do sprężarki. Fajna sprawa bo jak pisałem wcześniej można sprawdzić w ten sposób nieszczelność bez odpalania sinika wiadomo dlaczego . Kosztował mnie w sumie 15 zł i
1,5 miesiąca czekania ale najtańszy zestaw do większości aut kosztuje 300 zł. O dziwo w warsztatach w moim okręgu nikt takiego nie mial. Podsumowanie jest takie że na rozgrzanym silniku węże powinny dać się ścisnąć po dodaniu gazu zrobią się twarde ale na wolnych obrotach powinny być znowu sciskalne jeżeli tak nie jest to są trzy możliwości:
-Uszczelka z głowicą
- nieszczelności w układzie chłodzenia ( zapowietrzony układ)
- zatkany układ (mój przypadek)
1,5 miesiąca czekania ale najtańszy zestaw do większości aut kosztuje 300 zł. O dziwo w warsztatach w moim okręgu nikt takiego nie mial. Podsumowanie jest takie że na rozgrzanym silniku węże powinny dać się ścisnąć po dodaniu gazu zrobią się twarde ale na wolnych obrotach powinny być znowu sciskalne jeżeli tak nie jest to są trzy możliwości:
-Uszczelka z głowicą
- nieszczelności w układzie chłodzenia ( zapowietrzony układ)
- zatkany układ (mój przypadek)
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik niedogrzany
Nie musisz mnie do niczego przekonywać , napisałeś że ciśnienie w układzie chłodzenia znikło i to mnie zdziwiło , znaczyło by to że masz nieszczelność . Jeżeli tak nie jest to w porządku .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości