Problem powyżej 3800 obrotów

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dawtow
Jestem
Jestem
Posty: 244
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Problem powyżej 3800 obrotów

#1 Postautor: dawtow » środa, 20 marca 2019, 22:01

Postanowiłem trochę S1 przegonić i zauważyłem, że w okolicach 4000 obrotów i gaz na maksa zachowuje się tak jakby ktoś za hak trzymał :hmm: do tego słyszę tyrkotanie po stronie egr :hmm: :(

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem powyżej 3800 obrotów

#2 Postautor: Marek » środa, 20 marca 2019, 22:38

Poza tym nić się nie dzieje ? Nie szarpie , nie dymi ?

Awatar użytkownika
dawtow
Jestem
Jestem
Posty: 244
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Problem powyżej 3800 obrotów

#3 Postautor: dawtow » czwartek, 21 marca 2019, 08:57

Dymienia nie zauważyłem, jedynie okopcony kolektor w okolicy egr

Awatar użytkownika
dawtow
Jestem
Jestem
Posty: 244
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Problem powyżej 3800 obrotów

#4 Postautor: dawtow » czwartek, 21 marca 2019, 11:02

Problem rozwiązany :lol: egr zaślepiony :)
Załączniki
20190321_093655_768x1024.jpg
20190321_093655_768x1024.jpg (698.18 KiB) Przejrzano 1269 razy

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Problem powyżej 3800 obrotów

#5 Postautor: Mucha » czwartek, 21 marca 2019, 12:21

Ale zaślepiłeś EGR i pomogło czy był zaślepiony i dlatego odcinało go przy 3800?
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
dawtow
Jestem
Jestem
Posty: 244
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Problem powyżej 3800 obrotów

#6 Postautor: dawtow » czwartek, 21 marca 2019, 13:37

Zaślepiłem i pomogło :) jak widać na foto coś jest krzywo i walił chyba lewe powietrze.
Załączniki
20190321_092631_1024x768.jpg
20190321_092631_1024x768.jpg (793.51 KiB) Przejrzano 1253 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem powyżej 3800 obrotów

#7 Postautor: Marek » czwartek, 21 marca 2019, 15:41

Zaciął się ,widać że jest otwarty .

Awatar użytkownika
dawtow
Jestem
Jestem
Posty: 244
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Problem powyżej 3800 obrotów

#8 Postautor: dawtow » poniedziałek, 25 marca 2019, 16:19

Dzisiaj rano postanowiłem jeszcze raz sprawdzić czy wszystko ok
I dupa :angry: ja mu gaz i wyprzedzam tira iiii zonk trochę ponad 4000 rpm i nie chce iść dalej, odpuściłem trochę gaz przełączył bieg i dałem radę wyprzedzić :palm: Być moze powinienem jakieś podciśnienie zaślepić :hmm:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem powyżej 3800 obrotów

#9 Postautor: Marek » poniedziałek, 25 marca 2019, 16:23

Masz troszkę inne objawy ale czy czyściłeś filtr w zbiorniku paliwa .

Awatar użytkownika
dawtow
Jestem
Jestem
Posty: 244
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Problem powyżej 3800 obrotów

#10 Postautor: dawtow » poniedziałek, 25 marca 2019, 16:38

Był czyszczony rok temu, teraz tylko sprawdziłem czy czasami nie jest zawalony i był czysty.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem powyżej 3800 obrotów

#11 Postautor: Marek » poniedziałek, 25 marca 2019, 16:48

Diagnostyka komputerowa , sprawdź ciśnienie paliwa , przepływomierz .

Awatar użytkownika
dawtow
Jestem
Jestem
Posty: 244
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Problem powyżej 3800 obrotów

#12 Postautor: dawtow » poniedziałek, 25 marca 2019, 17:11

Narazie zaślepiłem podciśnienie od egr do zaworka bo być może bierze jeszcze jakieś lewe powietrze z zaślepionego egr :confused: jak jutro rano bedzie robić tak samo to po pracy podłączę kompa i sprawdzę.

Awatar użytkownika
dawtow
Jestem
Jestem
Posty: 244
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Problem powyżej 3800 obrotów

#13 Postautor: dawtow » wtorek, 26 marca 2019, 12:45

Sprawdzone i :( najbardziej mnie zastanawia tyrkotanie które dobiega pewnie z zaworka po stronie aku :hmm: Po pracy wypnę wtyczkę z zaworka i w drodze do domu sprawdzę co się bedzie działo.

Awatar użytkownika
dawtow
Jestem
Jestem
Posty: 244
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Problem powyżej 3800 obrotów

#14 Postautor: dawtow » środa, 27 marca 2019, 16:15

Kompa podłączyłem błędów brak :) Sprawdzona przepływka i z wypietą wtyczką silnik sie wkręca na 2000 rpm i oczywiście pojawiają sie 2 błedy P0100 i P0110.


Aaaa i przypadkiem trafiłem na skubany zaworek co ostatnio po wjechaniu w dziurę przez niego gaz mi przestał reagować :)

https://photos.app.goo.gl/uxUGWUGwX7NQ3tNXA
Załączniki
20190327_155744_1024x768.jpg
20190327_155744_1024x768.jpg (758.52 KiB) Przejrzano 1017 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem powyżej 3800 obrotów

#15 Postautor: Marek » środa, 27 marca 2019, 17:03

A on nie jest od przepustnicy ?


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości