Brak mocy
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 41
- Rejestracja: piątek, 25 maja 2018, 12:16
- Skąd jesteś: Piła
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 197000
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Jutro wyeliminuję z listy przepływomierz. Założę z Sorento znajomego. Najgorzej będzie z wężami. Pogoda nie dopisuje, a garaż ma za mały na moje Sorento
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Możesz też sprawdzić we własnym zakresie czy nie masz zapieczonych kierownic turbiny (poruszaj dźwignią, która podłączona jest do zaworu pneumatycznego tzw. gruszki na wyłączonym silniku-powinna pod naporem kciuka łatwo dać się wcisnąć aż do zatrzymania na ograniczniku). Jeśli działa prawidłowo, to sprawdź sam zawór pneumatyczny. Na wyłączonym silniku można podłączyć przez wężyk pompkę vacum lub strzykawkę np. 100 ml i sprawdzić, czy po podaniu ciśnienia wychyla się w do dołu i przy szczelności takiego połączenia utrzymuje położenie.
- bercik088
- moja ranga
- Posty: 92
- Wiek: 35
- Rejestracja: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 19:05
- Skąd jesteś: PŁOŃSK
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: SREBNY
- Przebieg (km.): 174
- Inny Samochód: Renault Laguna II
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Przepływka albo zawór ciśnienia turbiny bym obstawiał
Lift 2'' 50mm przód 50mm tył + Usel
Led 180vat
Led 180vat
-
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 41
- Rejestracja: piątek, 25 maja 2018, 12:16
- Skąd jesteś: Piła
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 197000
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Podmiana przepływomierza nic nie dała. Dzisiaj sprawdzę zawór turbiny.
Posprawdzam przy okazji wszystkie przewody podciśnienia. Pól roku temu miałem podobny problem w Audi 1.9 Tdi i winny był pęknięty wężyk....
Posprawdzam przy okazji wszystkie przewody podciśnienia. Pól roku temu miałem podobny problem w Audi 1.9 Tdi i winny był pęknięty wężyk....
- bercik088
- moja ranga
- Posty: 92
- Wiek: 35
- Rejestracja: poniedziałek, 18 grudnia 2017, 19:05
- Skąd jesteś: PŁOŃSK
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: SREBNY
- Przebieg (km.): 174
- Inny Samochód: Renault Laguna II
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
A czujnik map sprawdzałeś i przewody intercoolera. Ja sprawdzałem kiedyś w lagune 2, 3 razy i okazało się że pęknięty przewód w takim miejscu że trzeba było się dopatrzeć dobrze.
Zawór na pompie może być też zawór ciśnienia paliwa przycina się i nie ma mocy. On ma takie sitko i jest przypchane opiłkami.
Zawór na pompie może być też zawór ciśnienia paliwa przycina się i nie ma mocy. On ma takie sitko i jest przypchane opiłkami.
Lift 2'' 50mm przód 50mm tył + Usel
Led 180vat
Led 180vat
-
- awansowałem na
- Posty: 37
- Rejestracja: środa, 16 stycznia 2019, 14:43
- Skąd jesteś: Piaseczno
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
W moim sorento też mam podobny problem, auto czesto wchodzlo w tryb awaryjny, max 3000 obrotów, podpięcie pod komputer i stwierdzono zawór sterowania turbiną,
Wymienilem i teraz jak by slabiej sie wkrecal do 2000 obrotów, i nadal wchodzi w tryb awaryjny, ale check nie swieci się.
Wymienilem i teraz jak by slabiej sie wkrecal do 2000 obrotów, i nadal wchodzi w tryb awaryjny, ale check nie swieci się.
-
- awansowałem na
- Posty: 28
- Wiek: 45
- Rejestracja: czwartek, 3 stycznia 2019, 23:48
- Skąd jesteś: Żary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Sreberko
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
U mnie był bardzo podobny problem. Przyczyną było wyrobione gniazdo(wtyczka) przy jednym z wtryskiwaczy. W czasie jazdy, na skutek wstrząsów wypinało się. Jedna opaska zaciskowa (trytytka) rozwiązała problem. Proponuję to sprawdzić.
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 28
- Wiek: 45
- Rejestracja: czwartek, 3 stycznia 2019, 23:48
- Skąd jesteś: Żary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Sreberko
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Może przestaniecie wymieniać się rozwiązanymi problemami , przecież Namiot ma zupełnie inną usterkę .
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Panowie tak czytam i czytam, jak kolega by tego posłuchał to można pół auta wymienić. Kolego zrób diagnostykę podaj błędy zapisane w ECU i wtedy możemy Ci doradzać inaczej to będzie wróżenie z fusów.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 28
- Wiek: 45
- Rejestracja: czwartek, 3 stycznia 2019, 23:48
- Skąd jesteś: Żary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Sreberko
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Nie bylo zamiarem przepychanie się co komu zdechło kiedyś, tylko podpowiedz, co moglo być przyczyną, skoro kolega szuka po omacku.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Skoro kolega szuka po omacku to niech przestanie tylko poda błędy .Inaczej to strata czasu.
Na jednym filmie widziałem że przyczyną braku mocy była wsadzona szmata do rury wydechowej , może to to , skoro szukamy po omacku
Na jednym filmie widziałem że przyczyną braku mocy była wsadzona szmata do rury wydechowej , może to to , skoro szukamy po omacku
-
- awansowałem na
- Posty: 26
- Wiek: 41
- Rejestracja: piątek, 25 maja 2018, 12:16
- Skąd jesteś: Piła
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 197000
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Chwilę trwało zanim dokładnie zabrałem się do tematu. Posprawdzałem węże - wszystko dobrze, przepływomierz podmieniony i brak różnicy. Dodatkowo zauważyłem przedmuchy na bagnecie na rozgrzanym silniku. Nie ryzykowałem i dzisiaj rano postawiłem samochód do mechanika. Chciałem sprawdzić kompresję i przy okazji ten brak mocy. Teraz dostałem informację, że winna prawdopodobnie jest turbina. Wg komputera turbina jest źle wysterowana i ma luz na ośce. Mechanik odłączył turbinę i przedmuch z bagnetu zniknął. Jeszcze nie sprawdzał kompresji ale stwierdził, że na 99% jest to wina turbiny, która prawdopodobnie jest do zregenerowania ponieważ przepuszcza ciśnienie w drugą stronę.
Spotkaliście się już taką usterką?
Spotkaliście się już taką usterką?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Brak mocy
Przedmuch zniknął bo nie było ciśnienia turbiny , jest albo przytkana odma , albo nie najlepsze pierścienie skoro tworzy się ciśnienie w misce olejowej . Zapytaj się mechanika jak turbina może przepuszczać ciśnienie w drugą stronę , niech Ci to logiczne wytłumaczy , przecież to bzdura . Sprawdź wysterowanie turbiny . Z twojego pierwszego opisu mogło by wynikać że może się ślizgać sprzęgło , to też możesz sprawdzić .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości