Obroty na zimnym silniku

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
komar50
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 39
Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 210000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Obroty na zimnym silniku

#1 Postautor: komar50 » czwartek, 3 stycznia 2019, 20:02

Witam ponownie.
Kolejna bolączką która mi doskwiera.
Sorento po odpaleniu z rana na zimnym silniku, bardzo powoli się wkręca na obroty. Generalnie potrzebuje z 3 sekundy aby wejść na pełne obroty. Problem o tyle uciążliwy że samochód nie chce wystartować tylko strasznie go muli, a jak przekroczy 2tys obr to idzie jak strzała, tylko przy stromym wzniesieniu nie przekroczy tych 2 tys i wogole nie ruszy z miejsca, muszę zapinać reduktor. Jak silnik się rozgrzeje całkowicie problem zanika tak w 90 %. Mechanicy rozkładają ręce, ale wiem że tu znajdę rozwiązanie :-)

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku

#2 Postautor: Marek » czwartek, 3 stycznia 2019, 20:36

Może po nocy jest zapowietrzony , spróbuj rano dopompować ręcznie paliwo , lub przytkane jest sitko w baku .

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku

#3 Postautor: vokal » czwartek, 3 stycznia 2019, 20:50

A jak wygląda praca przepustnicy? Może podciśnienie gdzieś ucieka?
Można też sprawdzić błędy ECU pod kątem pedału gazu.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

komar50
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 39
Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 210000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku

#4 Postautor: komar50 » czwartek, 3 stycznia 2019, 20:59

Pod kompem dziś było i tylko jeden błąd ale to od tiptronica. A może to być spowodowane przedostających się płynem chłodniczym do komory spalania? Bo mam dodatkowo walnięta uszczelkę pod głowicą albo chłodnicze egr

Pedał gazu ok, dwóch mechaników to dziś badało, EGR działa, przepustnica też, turbina ok. Jeden stwierdził że może to być jeszcze zapchany kolektor dolotowy od egr-a.

A do tego sitka jak się dostać? Zapowietrzony raczej nie bo pół baku paliwa i pali od strzału i trzymie równo obroty.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku

#5 Postautor: Marek » czwartek, 3 stycznia 2019, 21:12

Dlaczego sprawdzacie tylko błędy ? Przecież ważne są parametry pracy silnika .Podłącz go jeszcze raz i sprawdź ciśnienie paliwa , ciśnienie powietrza w kolektorze itd . Sitko jest w zbiorniku , pod siedzeniem pasażera , tył prawa strona . Są opisy na forum .
Kolektor dolotowy od egr , jeżeli tam by się coś zatkało to tak jak byś go zaślepił , chyba że odwrotnie , że się nie domyka ?

komar50
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 39
Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 210000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku

#6 Postautor: komar50 » czwartek, 3 stycznia 2019, 21:28

Bo takich kur..... mechaników mamy, przyjeżdżam do niego z kasą w kieszeni a on rozkłada ręce i nie wie co począć, dopiero tutaj ratunku trzeba szukać. A powiedzcie czy może mieć wpływ na to (mam nadzieję że nie) walnięta uszczelka pod głowicą albo ta chłodnicza? Za 3 tys km dolalem 5 litrów płynu chłodniczego..

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku

#7 Postautor: Marek » czwartek, 3 stycznia 2019, 21:40

Gdy płyn był był w komorze spalania to tak jak byś zassał wodę , już prawdopodobnie mogło by być po korbowodach . Ktoś to diagnozował ? Sprawdzałeś układ chłodzenia , często pęka zbiorniczek wyrównawczy .

komar50
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 39
Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 210000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku

#8 Postautor: komar50 » czwartek, 3 stycznia 2019, 21:50

Dymi na biało, czasami tak mocno że nic nie widać, czasami wogole. I znika płyn chłodniczy. Zbiorniczek cały.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku

#9 Postautor: Marek » piątek, 4 stycznia 2019, 00:13

To może być uszczelka , płyn przedostaje się do wydechu .

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku

#10 Postautor: gczarkowski1 » piątek, 4 stycznia 2019, 07:07

Jeżeli wiesz co jest walnięte to czego szukać dalej , usuwaj kolejno usterki i się okaże co dalej .
Pozdrawiam
Grzegorz

komar50
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 39
Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 210000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku

#11 Postautor: komar50 » piątek, 4 stycznia 2019, 07:51

Dzisiaj jak zdążę to dostanę się do chłodnicy EGR, spróbuję ja ominąć i dam znać po południu jaki efekt. Wezmę aparat to będę robił zdjęcia to opisze po kolei to może komuś się przyda taka fotorelacja.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku

#12 Postautor: Andrzej » piątek, 4 stycznia 2019, 08:38

Obejrzyj dokładnie z zbiornik wyrównawczy.
Były takie przypadki, że nie było widać pęknięcia i dopiero jak było ciśnienie w układzie to płyn uciekał .
Zależy też czy masz już nowy typ zbiornika czy jeszcze stary właśnie z tą wadą fabryczną.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

komar50
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 39
Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 210000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku

#13 Postautor: komar50 » piątek, 4 stycznia 2019, 09:08

Właśnie mam nowy, wszystko wygląda na szczelne, liczę jeszcze że to ta chłodnica egr, jeżeli nie to zdejmuje głowice ale potrzebuje waszej pomocy na co zwracać szczególną uwagę.

komar50
moja ranga
moja ranga
Posty: 82
Wiek: 39
Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 210000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku

#14 Postautor: komar50 » piątek, 4 stycznia 2019, 18:46

Nie zdążyłem dzisiaj z ta chłodnica egr, ale chodzi mi jeszcze jedna rzecz po głowie a mianowicie kompresja. Którędy się mierzy, przez jakiś wybebeszony wtryskiwacz czy można np przez otwór świecy żarowej? Jakie prawidłowe ciśnienie?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Obroty na zimnym silniku

#15 Postautor: Marek » piątek, 4 stycznia 2019, 18:57

Wszystko zależy jaki masz sprzęt , nie ma znaczenia w który otwór , byle by szczelnie . :blushing: O czym ja miałem napisać :hmm:


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości