Obroty na zimnym silniku
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 39
- Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
- Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 210000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Obroty na zimnym silniku
Witam ponownie.
Kolejna bolączką która mi doskwiera.
Sorento po odpaleniu z rana na zimnym silniku, bardzo powoli się wkręca na obroty. Generalnie potrzebuje z 3 sekundy aby wejść na pełne obroty. Problem o tyle uciążliwy że samochód nie chce wystartować tylko strasznie go muli, a jak przekroczy 2tys obr to idzie jak strzała, tylko przy stromym wzniesieniu nie przekroczy tych 2 tys i wogole nie ruszy z miejsca, muszę zapinać reduktor. Jak silnik się rozgrzeje całkowicie problem zanika tak w 90 %. Mechanicy rozkładają ręce, ale wiem że tu znajdę rozwiązanie :-)
Kolejna bolączką która mi doskwiera.
Sorento po odpaleniu z rana na zimnym silniku, bardzo powoli się wkręca na obroty. Generalnie potrzebuje z 3 sekundy aby wejść na pełne obroty. Problem o tyle uciążliwy że samochód nie chce wystartować tylko strasznie go muli, a jak przekroczy 2tys obr to idzie jak strzała, tylko przy stromym wzniesieniu nie przekroczy tych 2 tys i wogole nie ruszy z miejsca, muszę zapinać reduktor. Jak silnik się rozgrzeje całkowicie problem zanika tak w 90 %. Mechanicy rozkładają ręce, ale wiem że tu znajdę rozwiązanie :-)
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Obroty na zimnym silniku
Może po nocy jest zapowietrzony , spróbuj rano dopompować ręcznie paliwo , lub przytkane jest sitko w baku .
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Obroty na zimnym silniku
A jak wygląda praca przepustnicy? Może podciśnienie gdzieś ucieka?
Można też sprawdzić błędy ECU pod kątem pedału gazu.
Można też sprawdzić błędy ECU pod kątem pedału gazu.
-
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 39
- Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
- Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 210000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Obroty na zimnym silniku
Pod kompem dziś było i tylko jeden błąd ale to od tiptronica. A może to być spowodowane przedostających się płynem chłodniczym do komory spalania? Bo mam dodatkowo walnięta uszczelkę pod głowicą albo chłodnicze egr
Pedał gazu ok, dwóch mechaników to dziś badało, EGR działa, przepustnica też, turbina ok. Jeden stwierdził że może to być jeszcze zapchany kolektor dolotowy od egr-a.
A do tego sitka jak się dostać? Zapowietrzony raczej nie bo pół baku paliwa i pali od strzału i trzymie równo obroty.
Pedał gazu ok, dwóch mechaników to dziś badało, EGR działa, przepustnica też, turbina ok. Jeden stwierdził że może to być jeszcze zapchany kolektor dolotowy od egr-a.
A do tego sitka jak się dostać? Zapowietrzony raczej nie bo pół baku paliwa i pali od strzału i trzymie równo obroty.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Obroty na zimnym silniku
Dlaczego sprawdzacie tylko błędy ? Przecież ważne są parametry pracy silnika .Podłącz go jeszcze raz i sprawdź ciśnienie paliwa , ciśnienie powietrza w kolektorze itd . Sitko jest w zbiorniku , pod siedzeniem pasażera , tył prawa strona . Są opisy na forum .
Kolektor dolotowy od egr , jeżeli tam by się coś zatkało to tak jak byś go zaślepił , chyba że odwrotnie , że się nie domyka ?
Kolektor dolotowy od egr , jeżeli tam by się coś zatkało to tak jak byś go zaślepił , chyba że odwrotnie , że się nie domyka ?
-
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 39
- Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
- Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 210000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Obroty na zimnym silniku
Bo takich kur..... mechaników mamy, przyjeżdżam do niego z kasą w kieszeni a on rozkłada ręce i nie wie co począć, dopiero tutaj ratunku trzeba szukać. A powiedzcie czy może mieć wpływ na to (mam nadzieję że nie) walnięta uszczelka pod głowicą albo ta chłodnicza? Za 3 tys km dolalem 5 litrów płynu chłodniczego..
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Obroty na zimnym silniku
Gdy płyn był był w komorze spalania to tak jak byś zassał wodę , już prawdopodobnie mogło by być po korbowodach . Ktoś to diagnozował ? Sprawdzałeś układ chłodzenia , często pęka zbiorniczek wyrównawczy .
-
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 39
- Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
- Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 210000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Obroty na zimnym silniku
Dymi na biało, czasami tak mocno że nic nie widać, czasami wogole. I znika płyn chłodniczy. Zbiorniczek cały.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Obroty na zimnym silniku
Jeżeli wiesz co jest walnięte to czego szukać dalej , usuwaj kolejno usterki i się okaże co dalej .
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
-
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 39
- Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
- Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 210000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Obroty na zimnym silniku
Dzisiaj jak zdążę to dostanę się do chłodnicy EGR, spróbuję ja ominąć i dam znać po południu jaki efekt. Wezmę aparat to będę robił zdjęcia to opisze po kolei to może komuś się przyda taka fotorelacja.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Obroty na zimnym silniku
Obejrzyj dokładnie z zbiornik wyrównawczy.
Były takie przypadki, że nie było widać pęknięcia i dopiero jak było ciśnienie w układzie to płyn uciekał .
Zależy też czy masz już nowy typ zbiornika czy jeszcze stary właśnie z tą wadą fabryczną.
Były takie przypadki, że nie było widać pęknięcia i dopiero jak było ciśnienie w układzie to płyn uciekał .
Zależy też czy masz już nowy typ zbiornika czy jeszcze stary właśnie z tą wadą fabryczną.
-
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 39
- Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
- Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 210000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Obroty na zimnym silniku
Właśnie mam nowy, wszystko wygląda na szczelne, liczę jeszcze że to ta chłodnica egr, jeżeli nie to zdejmuje głowice ale potrzebuje waszej pomocy na co zwracać szczególną uwagę.
-
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 39
- Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
- Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 210000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Obroty na zimnym silniku
Nie zdążyłem dzisiaj z ta chłodnica egr, ale chodzi mi jeszcze jedna rzecz po głowie a mianowicie kompresja. Którędy się mierzy, przez jakiś wybebeszony wtryskiwacz czy można np przez otwór świecy żarowej? Jakie prawidłowe ciśnienie?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11392
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Obroty na zimnym silniku
Wszystko zależy jaki masz sprzęt , nie ma znaczenia w który otwór , byle by szczelnie . O czym ja miałem napisać
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości