Dymi na biało, ubywa płynu
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 39
- Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
- Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 210000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Dymi na biało, ubywa płynu
Witam proszę o radę. Silnik 2.5 crdi po odpaleniu puszcza białe dymki raz od czasu, jak się rozgrzeje to nie dymi wogole. Najgorsze to że bardzo powoli ubywa płynu chłodniczego, po przejechaniu ok 2 tys km w zbiorniczku nie było już nic. Silnik chodzi normalnie, odpala od strzału, ma moc i wg mnie wszystko działa normalnie. Możliwe że to uszczelka luk pęknięta glowica?
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Dymi na biało, ubywa płynu
Może gubi płyn przez zbiornik wyrównawczy. Dość powszechnie znany problem w Sorento ze zbiorniczkami "starego typu",które miały tendencje do pękania od spodu.
Nowy typ zbiornika poznajesz po tym,że jest gładki od dołu,a stary ma tam takie ryflowania. Podłuż po niego jakąś bibułe,pojeździsz trochę i zobaczysz czy nie nasiąka. To tak na początek poszukiwań ubytku cieczy.
Chyba,że masz polifta. Wtedy to już to inna sprawa bo tam takowego zbiorniczka nie ma.
Nowy typ zbiornika poznajesz po tym,że jest gładki od dołu,a stary ma tam takie ryflowania. Podłuż po niego jakąś bibułe,pojeździsz trochę i zobaczysz czy nie nasiąka. To tak na początek poszukiwań ubytku cieczy.
Chyba,że masz polifta. Wtedy to już to inna sprawa bo tam takowego zbiorniczka nie ma.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Dymi na biało, ubywa płynu
Przedliftowego , z 2004 roku .
Ale trzeba się domyślać , bo profil nie uzupełniony .
Kolega wszedł na forum aby uzyskać pomoc w zakupie . Jak już kupił to myślał , że już tu nie zajrzy
Nie ma tak lekko .
Czuję , że się zaprzyjaźnimy
A tak już na poważnie, to nie napisałeś ile płynu dolewasz po przejechaniu tych 2 tys. km.
Może nie są to jakieś duże ilości .
Zacząłbym od sprawdzenia zbiornika wyrównawczego , tak jak pisze alwo76.
Ale trzeba się domyślać , bo profil nie uzupełniony .
Kolega wszedł na forum aby uzyskać pomoc w zakupie . Jak już kupił to myślał , że już tu nie zajrzy
Nie ma tak lekko .
Czuję , że się zaprzyjaźnimy
A tak już na poważnie, to nie napisałeś ile płynu dolewasz po przejechaniu tych 2 tys. km.
Może nie są to jakieś duże ilości .
Zacząłbym od sprawdzenia zbiornika wyrównawczego , tak jak pisze alwo76.
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Dymi na biało, ubywa płynu
Jeżeli nie znajdziesz wycieku to czeka Cię zdjęcie głowicy,biały dym otym może świadczyć
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Dymi na biało, ubywa płynu
Zdejmij górną osłonę chłodnicy (czarny plastik).
Zdarza się, że górna część chłodnicy pęka. Jest tam gąbka i jeżeli jest nieszczelność to będzie mokra.
Zdarza się, że górna część chłodnicy pęka. Jest tam gąbka i jeżeli jest nieszczelność to będzie mokra.
Korozja I Awarie
-
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 39
- Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
- Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 210000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Dymi na biało, ubywa płynu
Dobra Panowie, profil uzupełniony. Dzisiaj sprawdzę jakiego typu zbiorniczek i te chłodnice. Generalnie od zakupu samochodu czyli jakieś 1,5 miesiąca dodałem litr. Może i tragedii nie ma ale to kopcenie na biało mnie przeraża ....
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Dymi na biało, ubywa płynu
Powinieneś sprecyzować , czy kopci na biało cały czas , czy delikatnie przy zapalaniu jak jest zimny , różnie to opisujesz . Obejrzyj dokładnie układ chłodzenia , chłodnicę , zbiorniczek , przewody przy webasto (o ile jest ) oraz sprawdź dywaniki pod nagrzewnicą czy nie są wilgotne . Później będziesz się martwił o resztę .
-
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 39
- Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
- Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 210000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Dymi na biało, ubywa płynu
Nie zauważyłem wycieków, zbiorniczek gładki od spodu, suchy. Z dymieniem jest jak z baba.. Tylko na zimnym. Jak ma zły dzień to że 3 min na biało jak parowóz a potem kilka dni nic nawet po dodaniu gazu. Czasami jest tak (na zimnym oczywiście) że co kilkanaście sekund puści białego dyma i przestaje..
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Dymi na biało, ubywa płynu
Auto stoi na dworze rozumiem, jak postawisz to w wydechu zbiera się para wodna która się skrapla i to jest Twój biały dymek. Kup na allegro tester na CO2 w płynie chłodniczym to sprawdzisz uszczelkę pod głowicą. Z praktyki ja też dolewałem i szukałem przez 7 lat, nie trzymała uszczelka króćca silnika na który wchodzi górny wąż z chłodnicy, wymieniłem a za chwilę zong płynu znów ubywa, była mikroskopijna dziura w tymże wężu lało bezpośrednio na sprężarkę kilimy, woda odparowywała z sprężarka była skąpana w glikolu.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 39
- Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
- Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 210000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Dymi na biało, ubywa płynu
Tester zamówiony, jednak dzisiaj stojąc w korku już na rozgrzanym silniku (przejechane z 15 km) znowu biały dymek z tyłu, i to dosyć intensywny. Po ruszeniu wszystko znikło. Obadam jak przyjdzie tester i dam dalej znać co i jak.
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Dymi na biało, ubywa płynu
Z testerami chemicznymi jest taki problem, że wykrywają tylko spore nieszczelności w układzie.
Nie zawsze ubytek płynu chłodniczego musi się wiązać z obecnością CO2.
Sam przekonałem się o tym. 2 testery nie wykazały obecności CO2 (podczas testu nie było bąblowania w rurce) a uszczelka pod głowicą była uszkodzona i płynu ubywało ze zbiorniczka.
Przewody były miękkie, silnik nie przegrzewał się.
Trzymam kciuki za szybką i trafioną diagnozę i oby to nie była ani uszczelka ani głowica.
Nie zawsze ubytek płynu chłodniczego musi się wiązać z obecnością CO2.
Sam przekonałem się o tym. 2 testery nie wykazały obecności CO2 (podczas testu nie było bąblowania w rurce) a uszczelka pod głowicą była uszkodzona i płynu ubywało ze zbiorniczka.
Przewody były miękkie, silnik nie przegrzewał się.
Trzymam kciuki za szybką i trafioną diagnozę i oby to nie była ani uszczelka ani głowica.
Korozja I Awarie
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Dymi na biało, ubywa płynu
Wszystko zależy jakie jest uszkodzenie, może pompować układ ,może pchać w silnik, może wywalać w wydech ,miałem tego typu kłopoty z innym autkiem ,pompowało w układ chłodzenia ,uszczelka to był jeden problem a pęknięta głowica to drugi ból. Po djagnozie z mechanikiem doszliśmy do wniosku że problem zaczął się od uszczelki , silnik się zagotował ,dostał strzał dolewki na szybko i pękła głowica , oczywiście poprzedni właściciel twierdzi że nic takiego nie było .
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
-
- moja ranga
- Posty: 82
- Wiek: 39
- Rejestracja: sobota, 8 września 2018, 09:31
- Skąd jesteś: Sucha Beskidzka
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 210000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Dymi na biało, ubywa płynu
Teraz już jedzie na ciepłym, nie ciągle ale na wolnych obrotach chmurki białego dymu się pojawiają. Powiedzcie, czy mogę na tym jeździć żeby sprawdzić poziom płynu chłodniczego przy następnych kilometrach, czy ubywa dalej czy może tamto to jakiś przypadek (zaznaczam iż silnik chodzi poprawnie na zimnym i ciepłym), czy od razu ściągać głowice i nie ryzykować dalej. Wycieków żadnych nie widać nawet na kanale siedząc pod samochodem. Dodam jeszcze że w zbiorniczku z płynem robi się lekkie ciśnienie na gorącym silniku ale po odkręceniu korka nie wyrzuca płynu, a po zasłonięciu ręką nie jest wyczuwalny wzrost ciśnienia.
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Dymi na biało, ubywa płynu
Może nie śpiesz się z zdejmowaniem głowicy , ręką zatykając nie wyczujesz ciśnienia , gdyby tak było to korek nie dał by rady uwalniać tego , po wężach wyczuwasz wzrost ciśnienia ? zrób test na CO2 tak jak Ci podpowiadali . To że silnik ładnie pracuje nie znaczy że jest ok , wypowiadam się na podstawie mojego przypadku , silnik pompował mi spaliny w układ chłodzenia , auto pięknie pracowało żadnych zastrzeżeń ale tylko do prędkości 100-110 kmh po przekroczeniu tej prędkości płyn wyrzucał że zbiorniczka , węże twarde jak skała , dalsze kroki opisałem wyżej . Koniecznie zrób dobrą djagnozę , co by głowica nie została zdjęta bez potrzey
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
- Vilmos
- moje konto
- Posty: 244
- Wiek: 48
- Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
- Skąd jesteś: ELA
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 416000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Dymi na biało, ubywa płynu
Dopadła i mnie przypadłość białego dymka. Niestety poszła głowica. Zaczęło się niewinnie od ubytków płynu w pękniętym zbiorniku - zanim człowiek znalazł gdzie jest wyciek trochę zeszło czasu, bo to takie małe pęknięcia na łączeniach były, potem pękł jeden z przewodów chłodniczych. Nadal wolno ubywało płynu, już znalazłem przyczynę sobie myślę, korek przy nowym zbiorniczku. Jakiś miesiąc ok a tu bach płynu ubywa znowu i to coraz więcej, no i w pewnym momencie na światłach zrobiło się biało wokół mnie. Wizyta u mechanika, głowica do serwisu, diagnoza głowica na złom. Kupiłem nową. Wreszcie jeżdżę moim czołgiem.
Vilmos
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości