Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
KazikW
moje konto
moje konto
Posty: 225
Wiek: 59
Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
Skąd jesteś: Warmia
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Micra, Sharan.
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
Has thanked: 39 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km

#31 Postautor: KazikW » wtorek, 20 listopada 2018, 22:44

Dokładnie.
Ponadto dochodzi jeszcze jedna ciekawa właściwość - tiksotropia.
Nowoczesne oleje silnikowe są cieczami tiksotropowymi, czyli takimi, w których występuje korzystna zależność lepkości od czasu działania sił ścinających,
a objawia się to tym, że przy działaniu dużych sił ścinających zwiększa się lepkość oleju co powoduje lepszą ochronę silnika.
Korozja I Awarie

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km

#32 Postautor: vokal » wtorek, 20 listopada 2018, 22:57

Właśnie czytam o tym na stronie Castrola o oleju FSL.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km

#33 Postautor: Marek » wtorek, 20 listopada 2018, 23:04

A na końcu będzie jakie składniki to powodują :)

Awatar użytkownika
budocomplex
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Wiek: 40
Rejestracja: czwartek, 13 września 2018, 19:24
Skąd jesteś: Wągrowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: nie dotyczy
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Przebieg (km.): 220000
Kontaktowanie:

Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km

#34 Postautor: budocomplex » poniedziałek, 26 listopada 2018, 13:51

Witam wszystkich ponownie.
Późno odpisuję ponieważ dopiero skończyłem prace naprawcze :) nie tylko olej.

Kolego Bodzion jeszcze raz dziękuję za konkretną odpowiedź.
Ponadto informuję że po zmianie nie słyszę łańcucha przy starcie.

Kolego Andrzeju przepraszam za moją nieufność co do twojego stuku po zmianie na ten Nissana,teraz wiem ponieważ przekonałem się na własnej skórze że jednak taka sytuacja może mieć miejsce.

Panowie jeżdżący na 10w40 jak najszybciej zmieniać na polecany przez chłopaków z doświadczeniem czyli 5 w 30 .

Najważniejsze że nie słyszę już łańcucha i również ważne motor naprawdę całkiem inaczej chodzi,tzn od startu już chodzi tak miękko że tak to ujmę,a nie tak jak poprzednio że wyciszał się dopiero po nagrzaniu (nawet latem)

Dodam jeszcze że nie reklamuję Castrola i nie kupiłem na Alledrogo choć cena naprawdę przyciągała moją uwagę.

Pozdrawiam wszystkich

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km

#35 Postautor: Student_x » piątek, 30 listopada 2018, 19:17

Ale po co mam zmieniać dobry olej na taki co piszesz? Powtórzę się, ale:
- moje auto ma ponad 310tys.km i od nowości jeździ na 10w40!
- po wizycie u mechanika dwa lata temu na sprawdzenie, nie wykryto żadnych niedogodności.
- auto zaczęło miękko pracować po regulacji wtryskow.
- gdy auto jest nagrzane, już powyżej 60st.C ciężko odruznic pracę silnika w środku od silnika benzynowe go.
- auto ma oryginalny rozrząd, nie odkrecana jeszcze turbin itp. Ogólnie nie wykonywano przy nim żadnych napraw.

Kolejna sprawa, to nie uwierzę, że te oleje zwiększają swoją odporność na ścinanie filmu olejowego pod wpływem zwiększania nacisku.
Pamiętajcie, że producenci olejów współpracują w producentami silników i zaden z nich nie ma zamiaru wam udowadniać na którym oleju silnik wytrzyma dłużej. Sami pomyślcie ile km. Robiły samochody z lat 80-90 gdzie jeździło się na minerałach 15w40 i 10w40.
Nawet kierowcy ciężarówek mówią, że na wcześniejszych silnikach robiono po 2mln.km i remontowalo się silnik, a dizisaj nowe silniki i właśnie oleje rzadsze, doprowadzają że silniki po 1mln. Km, nie nadają się nawet do remontu.
Dzisiaj gwarancja na silni to 100tys.km i zapewniam was, że każdy silnik tyle przejedzie, bez wymiany oleju, aby tylko robić dolewki i wymieniać filtr by się nje zapchał. Olej 10w40 i 0w30 będzie miał takie same normy dotyczące silników, ale będzie miał inne normy temperatury pracy. I to jest ta różnica między olejami. Pisanie o tym że olej 5w30 jest OK, jest kłamstwem, gdyż może on nie odpowiadać naszym warunkom pogodowy, a do tego nie dobranie oleju względem normy jakościowej, kończy się porażką!! Możecie jeździć na 10w40 bez żadnego ryzyka, lub nawet na 15w40, jeżeli nje będziecie trzymać auta w niskich temperaturach, jeżeli dany olej spełnia warunki jakościowe do danego silnika.
Załączniki
Screenshot_20181130-191257.jpg
Screenshot_20181130-191124.jpg
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

vivaldi
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 71
Wiek: 55
Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 08:41
Skąd jesteś: Łańcut
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 261000
Has thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km

#36 Postautor: vivaldi » niedziela, 2 grudnia 2018, 08:54

Student_x - zgadzam się z Tobą w zupełności.
Do silnika mojej Sorentki też wlewam 10W40, kontynuując po poprzedniku (teraz ma 260 tys. km). Grunt to regularna wymiana oleju (u mnie co 10 tys. km) i eksploatacja "z głową" bez niepotrzebnych przeciążeń.
Mając kiedyś Passata B4 TDI stosowałem 15W40 od 90 do 410 tys. km (sprzedaż), bez żadnej ingerencji w silnik i turbosprężarkę i wszystko było ok.
Ale oczywiście nie ulega żadnej wątpliwości, że syntetyki 5W30 itp. są lepsze, no i zapewne mają dobry wpływ na samopoczucie użytkownika.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km

#37 Postautor: Bodzion » niedziela, 2 grudnia 2018, 10:02

O tym, że 10W40 jest równie dobry jak 5W40, powiedzcie koniecznie (razem ze Studentem) tym silnikom, które kilka dni temu był odpalane na Podlasiu przy -22 stopnie.
I musiały pompować galaretę zamiast oleju...
Ale przecież: "ja jeżdżę na 10W40 i jest super" to argument nie do podważenia i z nim nie da się dyskutować...

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km

#38 Postautor: krzysiek ardie » niedziela, 2 grudnia 2018, 14:32

giphy.gif
giphy.gif (488.22 KiB) Przejrzano 1703 razy
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km

#39 Postautor: Student_x » piątek, 14 grudnia 2018, 08:39

Bodzion pisze:O tym, że 10W40 jest równie dobry jak 5W40, powiedzcie koniecznie (razem ze Studentem) tym silnikom, które kilka dni temu był odpalane na Podlasiu przy -22 stopnie.
I musiały pompować galaretę zamiast oleju...
Ale przecież: "ja jeżdżę na 10W40 i jest super" to argument nie do podważenia i z nim nie da się dyskutować...

Jeszcze jak byś czytał moje posty że zrozumieniem, to byś się doczytal, że wszystko zależy od warunków atmosferycznych. Jeżeli temperatury na Podlasiu schodzą czasem nawet do blisko - 40st.C to uwierz. Mi, że na zimę zalewał bym 0W. I olej wymieniał bym również na lato, i zalewał bym 40 lub nawet 50tkę.
Ale Jeżeli przy - 22st.C masz galaretę w misce olejowej, to proszę, przestań kupować olej z biedronki czy z Lidla, bo mój 10W40 przy tej temperaturze jest dalej płynny.


krzysiek ardie pisze:...

Twój post to chyba nie do mnie? Nie uważam. Się za osobę zaskoczoną.

Z tabel olejowych jasno wynika, że 10W zapewnia bezpieczny rozruch do - 25st.C a więc okolice - 20s.C to jeszcze olej płynny i dociera normalnie wszędzie jak trzeba. A jak już jesteście na etapie temperatur to nie powiecie mi, że 30stka jest lepsza od. 40stki, gdzie ta pierwsza zapewnia odpowiednie bezpieczeństwo dla pracy silnika przy temperaturze otoczenia do 20st.C.
Olej 40stka, już pozwala na optmalnoa pracę w temperaturach otoczenia do 35st.C a takowe w lecie też się zdarzają, i co powiecie wtedy silnikowi? Jak od podczas pracy osiąga dużo większą temperaturę, i 30stka zaczyna wam się gotować w misce?
Jeżeli już chcecie być tacy optymalni, powinniście zalać olej 5W50 który przy zimnym zezwala Na bezpieczny rozruch do - 35st.C oraz bezpieczną pracę przy temperaturze zewnętrznej 50st.C. Ten olej jest odporny na ścinanie filmu olejowego w ciężkich warunkach.
A co jeżeli jezdźcie na 5W i temperatura spadnie na trzy dni do - 40st.C? Wtedy nie martwcie się o galaretę w misce?
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

flatron15
jestem
jestem
Posty: 20
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 18:03
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km

#40 Postautor: flatron15 » niedziela, 30 grudnia 2018, 10:10

Koledzy profesorowie mechaniki płynów, studenci, sorentomaniacy, ci którzy wleją do silnika to co ktoś im powie że będzie pan zadowolony i ci którym film się zerwał - o olejach wiecie już wszystko to może teraz skupicie się na dyskusji o kulturze jazdy bo ona ma w wielu przypadkach większy wpływ na żywotność silnika.
A nobla powinni temu przyznać kto wynajdzie olej który będzie naprawiał silniki. Idziesz sobie człowieku do marketu kupujesz olej wlewasz do silnika i masz już kapitale z głowy :roftl:
Potem tylko olej do mostów, reduktora, maglownicy i auto jak nowe :roftl:

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km

#41 Postautor: Andrzej » niedziela, 30 grudnia 2018, 10:21

To jest temat o olejach , więc tu pisze się o olejach, jeśli chcemy pisać o _Kulturze jazdy" to należy taki temat założyć.
Na pewno wiele osób się wypowie :kwink: chociaż kultura jazdy , według mnie ma większy wpływ na zużycie paliwa niż oleju .
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości