Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km
Dokładnie.
Ponadto dochodzi jeszcze jedna ciekawa właściwość - tiksotropia.
Nowoczesne oleje silnikowe są cieczami tiksotropowymi, czyli takimi, w których występuje korzystna zależność lepkości od czasu działania sił ścinających,
a objawia się to tym, że przy działaniu dużych sił ścinających zwiększa się lepkość oleju co powoduje lepszą ochronę silnika.
Ponadto dochodzi jeszcze jedna ciekawa właściwość - tiksotropia.
Nowoczesne oleje silnikowe są cieczami tiksotropowymi, czyli takimi, w których występuje korzystna zależność lepkości od czasu działania sił ścinających,
a objawia się to tym, że przy działaniu dużych sił ścinających zwiększa się lepkość oleju co powoduje lepszą ochronę silnika.
Korozja I Awarie
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11395
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 353 times
- Kontaktowanie:
- budocomplex
- awansowałem na
- Posty: 37
- Wiek: 40
- Rejestracja: czwartek, 13 września 2018, 19:24
- Skąd jesteś: Wągrowiec
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Przebieg (km.): 220000
- Kontaktowanie:
Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km
Witam wszystkich ponownie.
Późno odpisuję ponieważ dopiero skończyłem prace naprawcze nie tylko olej.
Kolego Bodzion jeszcze raz dziękuję za konkretną odpowiedź.
Ponadto informuję że po zmianie nie słyszę łańcucha przy starcie.
Kolego Andrzeju przepraszam za moją nieufność co do twojego stuku po zmianie na ten Nissana,teraz wiem ponieważ przekonałem się na własnej skórze że jednak taka sytuacja może mieć miejsce.
Panowie jeżdżący na 10w40 jak najszybciej zmieniać na polecany przez chłopaków z doświadczeniem czyli 5 w 30 .
Najważniejsze że nie słyszę już łańcucha i również ważne motor naprawdę całkiem inaczej chodzi,tzn od startu już chodzi tak miękko że tak to ujmę,a nie tak jak poprzednio że wyciszał się dopiero po nagrzaniu (nawet latem)
Dodam jeszcze że nie reklamuję Castrola i nie kupiłem na Alledrogo choć cena naprawdę przyciągała moją uwagę.
Pozdrawiam wszystkich
Późno odpisuję ponieważ dopiero skończyłem prace naprawcze nie tylko olej.
Kolego Bodzion jeszcze raz dziękuję za konkretną odpowiedź.
Ponadto informuję że po zmianie nie słyszę łańcucha przy starcie.
Kolego Andrzeju przepraszam za moją nieufność co do twojego stuku po zmianie na ten Nissana,teraz wiem ponieważ przekonałem się na własnej skórze że jednak taka sytuacja może mieć miejsce.
Panowie jeżdżący na 10w40 jak najszybciej zmieniać na polecany przez chłopaków z doświadczeniem czyli 5 w 30 .
Najważniejsze że nie słyszę już łańcucha i również ważne motor naprawdę całkiem inaczej chodzi,tzn od startu już chodzi tak miękko że tak to ujmę,a nie tak jak poprzednio że wyciszał się dopiero po nagrzaniu (nawet latem)
Dodam jeszcze że nie reklamuję Castrola i nie kupiłem na Alledrogo choć cena naprawdę przyciągała moją uwagę.
Pozdrawiam wszystkich
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km
Ale po co mam zmieniać dobry olej na taki co piszesz? Powtórzę się, ale:
- moje auto ma ponad 310tys.km i od nowości jeździ na 10w40!
- po wizycie u mechanika dwa lata temu na sprawdzenie, nie wykryto żadnych niedogodności.
- auto zaczęło miękko pracować po regulacji wtryskow.
- gdy auto jest nagrzane, już powyżej 60st.C ciężko odruznic pracę silnika w środku od silnika benzynowe go.
- auto ma oryginalny rozrząd, nie odkrecana jeszcze turbin itp. Ogólnie nie wykonywano przy nim żadnych napraw.
Kolejna sprawa, to nie uwierzę, że te oleje zwiększają swoją odporność na ścinanie filmu olejowego pod wpływem zwiększania nacisku.
Pamiętajcie, że producenci olejów współpracują w producentami silników i zaden z nich nie ma zamiaru wam udowadniać na którym oleju silnik wytrzyma dłużej. Sami pomyślcie ile km. Robiły samochody z lat 80-90 gdzie jeździło się na minerałach 15w40 i 10w40.
Nawet kierowcy ciężarówek mówią, że na wcześniejszych silnikach robiono po 2mln.km i remontowalo się silnik, a dizisaj nowe silniki i właśnie oleje rzadsze, doprowadzają że silniki po 1mln. Km, nie nadają się nawet do remontu.
Dzisiaj gwarancja na silni to 100tys.km i zapewniam was, że każdy silnik tyle przejedzie, bez wymiany oleju, aby tylko robić dolewki i wymieniać filtr by się nje zapchał. Olej 10w40 i 0w30 będzie miał takie same normy dotyczące silników, ale będzie miał inne normy temperatury pracy. I to jest ta różnica między olejami. Pisanie o tym że olej 5w30 jest OK, jest kłamstwem, gdyż może on nie odpowiadać naszym warunkom pogodowy, a do tego nie dobranie oleju względem normy jakościowej, kończy się porażką!! Możecie jeździć na 10w40 bez żadnego ryzyka, lub nawet na 15w40, jeżeli nje będziecie trzymać auta w niskich temperaturach, jeżeli dany olej spełnia warunki jakościowe do danego silnika.
- moje auto ma ponad 310tys.km i od nowości jeździ na 10w40!
- po wizycie u mechanika dwa lata temu na sprawdzenie, nie wykryto żadnych niedogodności.
- auto zaczęło miękko pracować po regulacji wtryskow.
- gdy auto jest nagrzane, już powyżej 60st.C ciężko odruznic pracę silnika w środku od silnika benzynowe go.
- auto ma oryginalny rozrząd, nie odkrecana jeszcze turbin itp. Ogólnie nie wykonywano przy nim żadnych napraw.
Kolejna sprawa, to nie uwierzę, że te oleje zwiększają swoją odporność na ścinanie filmu olejowego pod wpływem zwiększania nacisku.
Pamiętajcie, że producenci olejów współpracują w producentami silników i zaden z nich nie ma zamiaru wam udowadniać na którym oleju silnik wytrzyma dłużej. Sami pomyślcie ile km. Robiły samochody z lat 80-90 gdzie jeździło się na minerałach 15w40 i 10w40.
Nawet kierowcy ciężarówek mówią, że na wcześniejszych silnikach robiono po 2mln.km i remontowalo się silnik, a dizisaj nowe silniki i właśnie oleje rzadsze, doprowadzają że silniki po 1mln. Km, nie nadają się nawet do remontu.
Dzisiaj gwarancja na silni to 100tys.km i zapewniam was, że każdy silnik tyle przejedzie, bez wymiany oleju, aby tylko robić dolewki i wymieniać filtr by się nje zapchał. Olej 10w40 i 0w30 będzie miał takie same normy dotyczące silników, ale będzie miał inne normy temperatury pracy. I to jest ta różnica między olejami. Pisanie o tym że olej 5w30 jest OK, jest kłamstwem, gdyż może on nie odpowiadać naszym warunkom pogodowy, a do tego nie dobranie oleju względem normy jakościowej, kończy się porażką!! Możecie jeździć na 10w40 bez żadnego ryzyka, lub nawet na 15w40, jeżeli nje będziecie trzymać auta w niskich temperaturach, jeżeli dany olej spełnia warunki jakościowe do danego silnika.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
-
- awansowałem na
- Posty: 71
- Wiek: 55
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 08:41
- Skąd jesteś: Łańcut
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 261000
- Has thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km
Student_x - zgadzam się z Tobą w zupełności.
Do silnika mojej Sorentki też wlewam 10W40, kontynuując po poprzedniku (teraz ma 260 tys. km). Grunt to regularna wymiana oleju (u mnie co 10 tys. km) i eksploatacja "z głową" bez niepotrzebnych przeciążeń.
Mając kiedyś Passata B4 TDI stosowałem 15W40 od 90 do 410 tys. km (sprzedaż), bez żadnej ingerencji w silnik i turbosprężarkę i wszystko było ok.
Ale oczywiście nie ulega żadnej wątpliwości, że syntetyki 5W30 itp. są lepsze, no i zapewne mają dobry wpływ na samopoczucie użytkownika.
Do silnika mojej Sorentki też wlewam 10W40, kontynuując po poprzedniku (teraz ma 260 tys. km). Grunt to regularna wymiana oleju (u mnie co 10 tys. km) i eksploatacja "z głową" bez niepotrzebnych przeciążeń.
Mając kiedyś Passata B4 TDI stosowałem 15W40 od 90 do 410 tys. km (sprzedaż), bez żadnej ingerencji w silnik i turbosprężarkę i wszystko było ok.
Ale oczywiście nie ulega żadnej wątpliwości, że syntetyki 5W30 itp. są lepsze, no i zapewne mają dobry wpływ na samopoczucie użytkownika.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km
O tym, że 10W40 jest równie dobry jak 5W40, powiedzcie koniecznie (razem ze Studentem) tym silnikom, które kilka dni temu był odpalane na Podlasiu przy -22 stopnie.
I musiały pompować galaretę zamiast oleju...
Ale przecież: "ja jeżdżę na 10W40 i jest super" to argument nie do podważenia i z nim nie da się dyskutować...
I musiały pompować galaretę zamiast oleju...
Ale przecież: "ja jeżdżę na 10W40 i jest super" to argument nie do podważenia i z nim nie da się dyskutować...
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km
Bodzion pisze:O tym, że 10W40 jest równie dobry jak 5W40, powiedzcie koniecznie (razem ze Studentem) tym silnikom, które kilka dni temu był odpalane na Podlasiu przy -22 stopnie.
I musiały pompować galaretę zamiast oleju...
Ale przecież: "ja jeżdżę na 10W40 i jest super" to argument nie do podważenia i z nim nie da się dyskutować...
Jeszcze jak byś czytał moje posty że zrozumieniem, to byś się doczytal, że wszystko zależy od warunków atmosferycznych. Jeżeli temperatury na Podlasiu schodzą czasem nawet do blisko - 40st.C to uwierz. Mi, że na zimę zalewał bym 0W. I olej wymieniał bym również na lato, i zalewał bym 40 lub nawet 50tkę.
Ale Jeżeli przy - 22st.C masz galaretę w misce olejowej, to proszę, przestań kupować olej z biedronki czy z Lidla, bo mój 10W40 przy tej temperaturze jest dalej płynny.
krzysiek ardie pisze:...
Twój post to chyba nie do mnie? Nie uważam. Się za osobę zaskoczoną.
Z tabel olejowych jasno wynika, że 10W zapewnia bezpieczny rozruch do - 25st.C a więc okolice - 20s.C to jeszcze olej płynny i dociera normalnie wszędzie jak trzeba. A jak już jesteście na etapie temperatur to nie powiecie mi, że 30stka jest lepsza od. 40stki, gdzie ta pierwsza zapewnia odpowiednie bezpieczeństwo dla pracy silnika przy temperaturze otoczenia do 20st.C.
Olej 40stka, już pozwala na optmalnoa pracę w temperaturach otoczenia do 35st.C a takowe w lecie też się zdarzają, i co powiecie wtedy silnikowi? Jak od podczas pracy osiąga dużo większą temperaturę, i 30stka zaczyna wam się gotować w misce?
Jeżeli już chcecie być tacy optymalni, powinniście zalać olej 5W50 który przy zimnym zezwala Na bezpieczny rozruch do - 35st.C oraz bezpieczną pracę przy temperaturze zewnętrznej 50st.C. Ten olej jest odporny na ścinanie filmu olejowego w ciężkich warunkach.
A co jeżeli jezdźcie na 5W i temperatura spadnie na trzy dni do - 40st.C? Wtedy nie martwcie się o galaretę w misce?
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
-
- jestem
- Posty: 20
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 18:03
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km
Koledzy profesorowie mechaniki płynów, studenci, sorentomaniacy, ci którzy wleją do silnika to co ktoś im powie że będzie pan zadowolony i ci którym film się zerwał - o olejach wiecie już wszystko to może teraz skupicie się na dyskusji o kulturze jazdy bo ona ma w wielu przypadkach większy wpływ na żywotność silnika.
A nobla powinni temu przyznać kto wynajdzie olej który będzie naprawiał silniki. Idziesz sobie człowieku do marketu kupujesz olej wlewasz do silnika i masz już kapitale z głowy
Potem tylko olej do mostów, reduktora, maglownicy i auto jak nowe
A nobla powinni temu przyznać kto wynajdzie olej który będzie naprawiał silniki. Idziesz sobie człowieku do marketu kupujesz olej wlewasz do silnika i masz już kapitale z głowy
Potem tylko olej do mostów, reduktora, maglownicy i auto jak nowe
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Castrol 0w30 do przedlifta 2,5 140 km
To jest temat o olejach , więc tu pisze się o olejach, jeśli chcemy pisać o _Kulturze jazdy" to należy taki temat założyć.
Na pewno wiele osób się wypowie chociaż kultura jazdy , według mnie ma większy wpływ na zużycie paliwa niż oleju .
Na pewno wiele osób się wypowie chociaż kultura jazdy , według mnie ma większy wpływ na zużycie paliwa niż oleju .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości