Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Moderator: Moderator
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
No to po ponad 7 latach bezproblemowego użytkowania czołg postanowił walnąć "focha"
Pacjentem jest CRDI przedlift o doskonałej kondycji mechanicznej i prawdziwym przebiegu 145 tyś km.
Co się dzieje ?
Samochód stał sobie w suchym i ciepłym garażu jakieś 2 miesiące.
Po uruchomieniu nie reagował wcale na naciskanie pedału gazu.
Po jakimś czasie reakcja się pojawiła, ale dzieje się tak, jakbym naciskał pedał lekko, podczas gdy naciskam np. do końca.
Efekt tego jest taki, że trudno ruszyć i prawie nie ma mocy. Ruszanie to koszmar...
Pomyślałem: oczywiście klapa gasząca - ale nie, działa prawidłowo.
Po podłączeniu Hi-skana nie ma żadnych błędów.
A jednak coś jest nie tak - prawdopodobnie jakaś trywialna usterka, może jakiś czujnik ?
Ale dlaczego nie pokazuje nic Hi-skan ?
I co najważniejsze - usterka nastąpiła podczas postoju w garażu. Gdy go parkowałem 2 miesiące temu wszystko było OK.
Co już sprawdziłem:
- przepływomierz, suchy, czysty i chyba sprawny. Po odłączeniu na chwilę pojawiają się błędy które oczywiście skasowałem
- jak pisałem klapa gasząca jest otwarta. Zamyka się tylko podczas gaszenia silnika i wraca z powrotem do otwarcia gdy silnik zgaśnie.
- zajrzałem do turbo i wszystko OK. łopatki wyglądają super, luzy w normie i nie wydaje żadnych dźwięków
- nie kopci, nic z niego nie śmierdzi... po prostu nie jedzie
Pomóżcie, bo wymiękam...
Pacjentem jest CRDI przedlift o doskonałej kondycji mechanicznej i prawdziwym przebiegu 145 tyś km.
Co się dzieje ?
Samochód stał sobie w suchym i ciepłym garażu jakieś 2 miesiące.
Po uruchomieniu nie reagował wcale na naciskanie pedału gazu.
Po jakimś czasie reakcja się pojawiła, ale dzieje się tak, jakbym naciskał pedał lekko, podczas gdy naciskam np. do końca.
Efekt tego jest taki, że trudno ruszyć i prawie nie ma mocy. Ruszanie to koszmar...
Pomyślałem: oczywiście klapa gasząca - ale nie, działa prawidłowo.
Po podłączeniu Hi-skana nie ma żadnych błędów.
A jednak coś jest nie tak - prawdopodobnie jakaś trywialna usterka, może jakiś czujnik ?
Ale dlaczego nie pokazuje nic Hi-skan ?
I co najważniejsze - usterka nastąpiła podczas postoju w garażu. Gdy go parkowałem 2 miesiące temu wszystko było OK.
Co już sprawdziłem:
- przepływomierz, suchy, czysty i chyba sprawny. Po odłączeniu na chwilę pojawiają się błędy które oczywiście skasowałem
- jak pisałem klapa gasząca jest otwarta. Zamyka się tylko podczas gaszenia silnika i wraca z powrotem do otwarcia gdy silnik zgaśnie.
- zajrzałem do turbo i wszystko OK. łopatki wyglądają super, luzy w normie i nie wydaje żadnych dźwięków
- nie kopci, nic z niego nie śmierdzi... po prostu nie jedzie
Pomóżcie, bo wymiękam...
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Nie używałem to nie wiem , czy Hi-skan , pokaże prace potencjometru padały gazu , powinien być w procentach . To bym sprawdził na początek , a przewody od potencjometru idą przy prawym słupki , czasami śniedzieją .
Błędu nie będzie , jest to element sterujący , i system odczytuje po prosty brak nacisku na pedał
Błędu nie będzie , jest to element sterujący , i system odczytuje po prosty brak nacisku na pedał
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Bodzion zobacz na początek tutaj viewtopic.php?f=35&t=8814&p=142346#p142346 , zawór upustowy na listwie chyba raczej nie
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Dzięki Panowie, ale to chyba nie czujnik położenia pedału gazu bo, gdy już uda mi się go jakoś rozpędzić, to gdy puszczę lekko gaz wrzuca wyższy bieg, gdy nacisnę gaz mocniej to redukuje bieg.
Czyli prawidłowo. Tak powinno być. Oznacza to jak rozumiem, że komputer skrzyni automatycznej dostaje poprawne info od pedału gazu.
Pozostaje tylko brak proporcjonalnej reakcji silnika.
Aaa i jeszcze jedno, bo zapomniałem:
- odpala tak jak zawsze, bez problemu
- nie będą to filtry paliwa, bo on się nie "dusi" na wyższych obrotach.
On po prostu wchodzi na nie niechętnie, tak jakbym nacisnął tylko lekko na gaz
Czyli prawidłowo. Tak powinno być. Oznacza to jak rozumiem, że komputer skrzyni automatycznej dostaje poprawne info od pedału gazu.
Pozostaje tylko brak proporcjonalnej reakcji silnika.
Aaa i jeszcze jedno, bo zapomniałem:
- odpala tak jak zawsze, bez problemu
- nie będą to filtry paliwa, bo on się nie "dusi" na wyższych obrotach.
On po prostu wchodzi na nie niechętnie, tak jakbym nacisnął tylko lekko na gaz
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Może czas na syf w baku ? albo podłącz na diagnostykę i zobacz jednak informacje z przepływomierza.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Bak czysty, bo akurat ten egzemplarz nie ma problemu z syfem w zbiorniku.
Sprawdzenie przepływki to dobry pomysł, ale nie bardzo widziałem w Hi-scan opcje do tego.
Chodzi mi po głowie jeszcze jedno - czy on przypadkiem nie przeszedł w tryb awaryjny.
No ale znów pytanie... tryb awaryjny i zero błędów ?
Masakra. Naprawdę obsługa tego pojazdu za pomocą kompa to zgroza.
Wszystko OK, a nie jedzie.
Sprawdzenie przepływki to dobry pomysł, ale nie bardzo widziałem w Hi-scan opcje do tego.
Chodzi mi po głowie jeszcze jedno - czy on przypadkiem nie przeszedł w tryb awaryjny.
No ale znów pytanie... tryb awaryjny i zero błędów ?
Masakra. Naprawdę obsługa tego pojazdu za pomocą kompa to zgroza.
Wszystko OK, a nie jedzie.
-
- jestem
- Posty: 15
- Rejestracja: niedziela, 21 sierpnia 2016, 08:40
- Skąd jesteś: Jaworzno
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Jeśli jesteś z Będzina to mogę podjechać z profesjonalnym sprzętem GDS VCI i go sprawdzimy dokładnie.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Wszystko ok a nie jedzie , to są bardzo częste przypadki .
- Edgar
- dobry jak...
- Posty: 963
- Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2016, 13:06
- Skąd jesteś: Katowice
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 62 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Może zalałeś nie właściwym olejem
Sorry, to był głupi żart
Sorry, to był głupi żart
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Właśnie odpaliłem go dziś rano.
Odpalił bez jakiegokolwiek problemu.
Ale nie reaguje na naciskanie gazu już wcale.
Jak pisałem, nie kopci, wszystko w normie... ale nie jedzie.
Czekam na naszego kolegę z profesjonalnym sprzętem diagnostycznym.
Ma być za chwile i zobaczymy...
W każdym razie chyba jestem pierwszy z takim problemem na forum
Odpalił bez jakiegokolwiek problemu.
Ale nie reaguje na naciskanie gazu już wcale.
Jak pisałem, nie kopci, wszystko w normie... ale nie jedzie.
Czekam na naszego kolegę z profesjonalnym sprzętem diagnostycznym.
Ma być za chwile i zobaczymy...
W każdym razie chyba jestem pierwszy z takim problemem na forum
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
No więc po podłączeniu profesjonalnego sprzętu coś się zaczyna pojawiać.
Oto pojawił się taki błąd:
"P0740 przerwa obwodu sprzęgła przekładni hydrokinetycznej"
No i to właściwie tłumaczy przejście silnika w tryb awaryjny... przynajmniej mam taka nadzieję.
To teraz powiedzcie proszę co z tym zrobić
Gdzie są wtyczki ? Gdzie idą kabelki ? No od czegoś muszę zacząć...
ps. Przepraszam za przypadkowe napisanie posta pod swoim postem, ale już nie umiem tego cofnąć.
Oto pojawił się taki błąd:
"P0740 przerwa obwodu sprzęgła przekładni hydrokinetycznej"
No i to właściwie tłumaczy przejście silnika w tryb awaryjny... przynajmniej mam taka nadzieję.
To teraz powiedzcie proszę co z tym zrobić
Gdzie są wtyczki ? Gdzie idą kabelki ? No od czegoś muszę zacząć...
ps. Przepraszam za przypadkowe napisanie posta pod swoim postem, ale już nie umiem tego cofnąć.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Przewody i wtyczki są po prawej stronie skrzyni , bliżej reduktora powinien być czujnik a wtyczka bliżej osłony sprzęgła . Szkoda że nie skasowaliście błędu , bo mógł być stary i nie zrobiliście jazdy próbnej .
Ale nie jestem przekonany czy ma to wpływ na pracę silnika , chyba że w Kii jest inaczej .
Ale nie jestem przekonany czy ma to wpływ na pracę silnika , chyba że w Kii jest inaczej .
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Dzięki Marek za próbę pomocy.
Dziś nie mogliśmy tego błędu skasować, ponieważ cały czas się pojawiał z powrotem.
Poza tym łączyliśmy się przez gniazdo OBD w kabinie.
To i tak cud,że Darka sprzęt się połączył, bo Hi-skan nie chce z tego miejsca współpracować ze skrzynią.
Zamówiłem przejściówkę KIA-OBD więc będę mógł spróbować z gniazda w komorze silnika jak ją dostanę.
Wtedy może się czegoś więcej dowiem.
Ale to mi się wydaje logiczne. ECU silnika ma info o "awarii" skrzyni biegów i wchodzi w tryb awaryjny.
To wciąż wszystko tłumaczy i od tego zacznę.
A jak z tum się uporam to ewentualnie będę szukał dalej.
Może ktoś wie jak tam dalej idą te kabelki ? Wiem już że ze skrzyni wychodzą po prawej stronie.
I tę wtyczkę sprawdzę. Ale gdzie to idzie dalej ?
Dziś nie mogliśmy tego błędu skasować, ponieważ cały czas się pojawiał z powrotem.
Poza tym łączyliśmy się przez gniazdo OBD w kabinie.
To i tak cud,że Darka sprzęt się połączył, bo Hi-skan nie chce z tego miejsca współpracować ze skrzynią.
Zamówiłem przejściówkę KIA-OBD więc będę mógł spróbować z gniazda w komorze silnika jak ją dostanę.
Wtedy może się czegoś więcej dowiem.
Ale to mi się wydaje logiczne. ECU silnika ma info o "awarii" skrzyni biegów i wchodzi w tryb awaryjny.
To wciąż wszystko tłumaczy i od tego zacznę.
A jak z tum się uporam to ewentualnie będę szukał dalej.
Może ktoś wie jak tam dalej idą te kabelki ? Wiem już że ze skrzyni wychodzą po prawej stronie.
I tę wtyczkę sprawdzę. Ale gdzie to idzie dalej ?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Przejściówką z allegro nie sprawdzisz , trzeba ja przerobić . Szkoda kasy . Vokal opisywał (chwała mu za to ) poszukaj , są opisane kabelki w gnieździe pod maską , co i jak podłączyć . Wystarczy mieć kabel uniwersalny i po krzyku , kolega który Ci sprawdzał powinien taki mieć .
To chciałem potwierdzić , skoro błąd nie dał się skasować , to znaczy że nie jest przejściowy .
To chciałem potwierdzić , skoro błąd nie dał się skasować , to znaczy że nie jest przejściowy .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości