Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Moderator: Moderator
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Doskonale
Jutro sprawdzę. Pamietam, ze gdy ja odpinałem przepływke na pracującym silniku to wyskoczyły jakies 2 błędy. Ale praca silnika się nie zmieniła.
Nie dam sobie głowy uciąć, ale błędy dotyczyły chyba temperatury powietrza dolotowego, czy coś takiego.
Teraz dzięki Wam już wiem gdzie szukać i co sprawdzić.
Będę odpisał wtyczki, spisywał błędy i parametry.
W końcu czołga pokonam
Update:
Koszt w sumie niewielki, więc w ciemno kupiłem ten:
https://allegro.pl/przeplywomierz-kia-k ... NzJjNjY%3D
Jak przyjdzie, to zabawy będzie ciąg dalszy...
Jutro sprawdzę. Pamietam, ze gdy ja odpinałem przepływke na pracującym silniku to wyskoczyły jakies 2 błędy. Ale praca silnika się nie zmieniła.
Nie dam sobie głowy uciąć, ale błędy dotyczyły chyba temperatury powietrza dolotowego, czy coś takiego.
Teraz dzięki Wam już wiem gdzie szukać i co sprawdzić.
Będę odpisał wtyczki, spisywał błędy i parametry.
W końcu czołga pokonam
Update:
Koszt w sumie niewielki, więc w ciemno kupiłem ten:
https://allegro.pl/przeplywomierz-kia-k ... NzJjNjY%3D
Jak przyjdzie, to zabawy będzie ciąg dalszy...
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Prawdopodobnie dobrze pamiętasz, bo przed liftem przepływka poza masą powietrza mierzy też jego temperaturę (MAFS + IATS)
Jeśli kopci, to masz więcej paliwa niż potrzeba do danej dawki powietrza, albo zbyt mało powietrza do danego zapotrzebowania na paliwo.
Żadne odkrycie, ale może pozwoli od nowa zrewidować diagnostykę
Jeśli kopci, to masz więcej paliwa niż potrzeba do danej dawki powietrza, albo zbyt mało powietrza do danego zapotrzebowania na paliwo.
Żadne odkrycie, ale może pozwoli od nowa zrewidować diagnostykę
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
To znaczy że jest filtr zapchany , powietrza jest tyle samo tylko przepływka tego nie widzi
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
To taki żarci był . Już sobie wyobraziłem , co by to było jak by był filtr zapchany .
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Na zapchany filtr powietrza chyba najtrudniej wpaść
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Ej, żartownisie
Jak myślicie co pierwsze sprawdziłem ?
Filtr powietrza of course.
Zreszta nawet po wyjęciu filtra jest bez zmian.
Jak myślicie co pierwsze sprawdziłem ?
Filtr powietrza of course.
Zreszta nawet po wyjęciu filtra jest bez zmian.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Jak sprawdzaliście parametry , to przepływomierz powinno być widać , masę przepływającego powietrza .
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Masz racje, ale wtedy tego nie sprawdziliśmy.
Skupiliśmy się na błędach... których nie było.
Dziś (o ile przyjdzie ta kupiona wczoraj przepływka) sprawdzę parametry na starym i na nowym.
No i mam nadzieje, że czołg zacznie wreszcie jeździć
Update:
Przyszedł przepływomierz. Od zakupu do dostawy do paczkomatu upłynęło około 19 godzin. Nieźle
Muszę powiedzieć, że jak na "podróbę" wygląda zadziwiająco solidnie.
Porządne wykonanie.
A jak działa, to dam znać po testach dziś wieczorem.
Update2
ROZWIĄZANE!
Okazało się, że winny był... zawór EGR, a właściwie chyba jego zaworek sterując N75. Prawdopodobnie się zawiesił w pozycji "otwartej"
Bo w mojej wersji zarówno klapa gasząca jak i EGR są sterowane zaworkami podciśnieniowymi.
Więc było tak... w końcu zorientowałem się, ze do kolektora ssącego dmucha z jednej strony świeże powietrze z turbiny. a z drugiej strony dmuchają spaliny z otwartego całkowicie zaworu EGR. Co ciekawe sam UGE jest sprawny, po wyłączeniu silnika się zamyka. Ale zaraz po odpaleniu silnika otwiera całkowicie. Ewidentne objawy zawieszonego zaworka N75.
Więc zaślepiłem ten EGR małą blaszką, już dawno chciałem to zrobić
Teraz była okazja...
Sorento znów zapierdziela, nie puszcza najmniejszego dymka, jest super! Chodzi jak nowe.
DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM KTÓRZY MI POMAGALI! ZAWSZE MOŻNA NA WAS LICZYĆ!
ps. Stałem się posiadaczem nowo zakupionego przepływomierza, jest OK, ale stary też był OK.
Cóż, nauka kosztuje
Skupiliśmy się na błędach... których nie było.
Dziś (o ile przyjdzie ta kupiona wczoraj przepływka) sprawdzę parametry na starym i na nowym.
No i mam nadzieje, że czołg zacznie wreszcie jeździć
Update:
Przyszedł przepływomierz. Od zakupu do dostawy do paczkomatu upłynęło około 19 godzin. Nieźle
Muszę powiedzieć, że jak na "podróbę" wygląda zadziwiająco solidnie.
Porządne wykonanie.
A jak działa, to dam znać po testach dziś wieczorem.
Update2
ROZWIĄZANE!
Okazało się, że winny był... zawór EGR, a właściwie chyba jego zaworek sterując N75. Prawdopodobnie się zawiesił w pozycji "otwartej"
Bo w mojej wersji zarówno klapa gasząca jak i EGR są sterowane zaworkami podciśnieniowymi.
Więc było tak... w końcu zorientowałem się, ze do kolektora ssącego dmucha z jednej strony świeże powietrze z turbiny. a z drugiej strony dmuchają spaliny z otwartego całkowicie zaworu EGR. Co ciekawe sam UGE jest sprawny, po wyłączeniu silnika się zamyka. Ale zaraz po odpaleniu silnika otwiera całkowicie. Ewidentne objawy zawieszonego zaworka N75.
Więc zaślepiłem ten EGR małą blaszką, już dawno chciałem to zrobić
Teraz była okazja...
Sorento znów zapierdziela, nie puszcza najmniejszego dymka, jest super! Chodzi jak nowe.
DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM KTÓRZY MI POMAGALI! ZAWSZE MOŻNA NA WAS LICZYĆ!
ps. Stałem się posiadaczem nowo zakupionego przepływomierza, jest OK, ale stary też był OK.
Cóż, nauka kosztuje
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11393
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Dobrze że w końcu udało się naprawić sorcie nie wydając fortuny..
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Tak, udało się i jest nawet lepiej niż wcześniej
Ten "szatański wynalazek ekologów" zwany EGR, należy zaślepiać o ile to tylko możliwe i wykonalne technicznie.
Co to za pomysł aby z jednej strony podawać pod ciśnieniem czyste powietrze z turbiny niezbędne do pracy silnika, a z drugiej strony "doładowywać" go spalinami pod ciśnieniem... ???
Masakra!!!
Dzięki Wam za wsparcie w tych trudnych chwilach, gdy już czułem się bezradny... bo błędów brak, auto nie jedzie i jeszcze kopci na czarno...
Usterka była o tyle parszywa, że ten zaworek sterujący EGR czyli N75 się mechanicznie zaciął w pozycji otwartej, ale elektrycznie był OK.
I dlatego nie było błędów. A podejrzenia już były: turbina, wtryski, nieszczelny intercooler, klapa gasząca itp.
Ale ja mam sterowanie zarówno klapą gaszącą jak i EGR za pomocą podciśnień. I tylko dlatego udało mi się do tego dojść
Zdaje się, że w nowszych modelach jest już sterowanie elektroniczne.
Więc mój przypadek dotyczy tylko starszych modeli Sorento w Dieslu, czyli chyba 2002 i 2003 rok produkcji.
Jeżeli się mylę, to niech ktoś mnie poprawi.
Ale już wiem, że będę zaślepiał to "ekologiczne cholerstwo" w każdy aucie gdzie tylko się da
Ten "szatański wynalazek ekologów" zwany EGR, należy zaślepiać o ile to tylko możliwe i wykonalne technicznie.
Co to za pomysł aby z jednej strony podawać pod ciśnieniem czyste powietrze z turbiny niezbędne do pracy silnika, a z drugiej strony "doładowywać" go spalinami pod ciśnieniem... ???
Masakra!!!
Dzięki Wam za wsparcie w tych trudnych chwilach, gdy już czułem się bezradny... bo błędów brak, auto nie jedzie i jeszcze kopci na czarno...
Usterka była o tyle parszywa, że ten zaworek sterujący EGR czyli N75 się mechanicznie zaciął w pozycji otwartej, ale elektrycznie był OK.
I dlatego nie było błędów. A podejrzenia już były: turbina, wtryski, nieszczelny intercooler, klapa gasząca itp.
Ale ja mam sterowanie zarówno klapą gaszącą jak i EGR za pomocą podciśnień. I tylko dlatego udało mi się do tego dojść
Zdaje się, że w nowszych modelach jest już sterowanie elektroniczne.
Więc mój przypadek dotyczy tylko starszych modeli Sorento w Dieslu, czyli chyba 2002 i 2003 rok produkcji.
Jeżeli się mylę, to niech ktoś mnie poprawi.
Ale już wiem, że będę zaślepiał to "ekologiczne cholerstwo" w każdy aucie gdzie tylko się da
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
W pierwszym swoim poście chciałem napisać, że mi to wskazuje na N75, ale skoro klapa chodziła, to myliło rozumowanie.
U siebie zmieniałem ten elektrozawór już 2 razy, bo "pierdział" przy gaszeniu (tak jak to opisałeś w innym wątku).
2,5 CRDi z podciśnieniowym EGR-em są z początków produkcji, czyli '02,'03 i początki '04.
Zastanawiam się, czy nie dałoby się przerobić EGRa na napęd elektryczny, jak w późniejszych modelach.
Sterowanie do cewki EGRa można wziąć z przewodu sygnałowego N75.
Ciekawe tylko, czy pasuje geometrycznie (rozstaw śrub, odstęp przy kolektorze itp).
U siebie zmieniałem ten elektrozawór już 2 razy, bo "pierdział" przy gaszeniu (tak jak to opisałeś w innym wątku).
2,5 CRDi z podciśnieniowym EGR-em są z początków produkcji, czyli '02,'03 i początki '04.
Zastanawiam się, czy nie dałoby się przerobić EGRa na napęd elektryczny, jak w późniejszych modelach.
Sterowanie do cewki EGRa można wziąć z przewodu sygnałowego N75.
Ciekawe tylko, czy pasuje geometrycznie (rozstaw śrub, odstęp przy kolektorze itp).
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento CRDI straciło moc, słaba reakcja na gaz
Klapa gasząca chodziła bo ona ma własny zaworek N75.
A EGR ma własny zaworek N75 i ten się zatarł mechanicznie.
Przy okazji tamten „pierdzacy” od klapy, po nasmarowaniu kilka lat temu działa doskonale do dziś
A co do EGR to przerabianie go nie ma sensu.
W naszych sprzętach można go zaślepić ładnie blaszka i jest doskonale, tak jak u mnie od wczoraj.
Mam na myśli ten sterowany za pomocą podciśnienia.
A u mnie ten zatarty N75 od EGR też nasmarowałem i działa.
Ale blaszka ładnie zaślepiła wypływ spalin do kolektora ssącego i jest git
A EGR ma własny zaworek N75 i ten się zatarł mechanicznie.
Przy okazji tamten „pierdzacy” od klapy, po nasmarowaniu kilka lat temu działa doskonale do dziś
A co do EGR to przerabianie go nie ma sensu.
W naszych sprzętach można go zaślepić ładnie blaszka i jest doskonale, tak jak u mnie od wczoraj.
Mam na myśli ten sterowany za pomocą podciśnienia.
A u mnie ten zatarty N75 od EGR też nasmarowałem i działa.
Ale blaszka ładnie zaślepiła wypływ spalin do kolektora ssącego i jest git
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości