Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
To łatwo sprawdzić .
Mam też Sorento z 2005 roku
Już lecę ...
Mam też Sorento z 2005 roku
Już lecę ...
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Jest jakiś patent na wyczyszczenie zbiorniczka z tego syfu, jakaś szczotka druciana czy coś takiego. Bo nawet nie widać jaki jest tam poziom płynu. Trzeba mierzyć na palucha
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Sorento z 2005 nie ma korka na chłodnicy.
Kia w 2006 roku wymyśliła, że jednak by się przydał
Ja świecę latarką z boku na zbiornik i mam jak na dłoni poziom.
Kia w 2006 roku wymyśliła, że jednak by się przydał
Ja świecę latarką z boku na zbiornik i mam jak na dłoni poziom.
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
10 l. starczy jeszcze zostanie na dolewki
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Jeżeli masz w zbiorniku wyrównawczym zupę to może warto zrobić płukankę "Radiator Flush" firmy K2, "Radiator Flush" VALVOLINE albo "Kuhler Reiniger" niemieckiej firmy Liqui Moly nie zaszkodzi a zapewne oczyści cały układ.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Dokładnie.
Za jednym zamachem można wyeliminować trzy możliwe usterki.
Płyn, termostat i niedrożny układ.
Za jednym zamachem można wyeliminować trzy możliwe usterki.
Płyn, termostat i niedrożny układ.
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Sugerujecie żeby najpierw zrobić płukankę zamiast wymieniać płyn i termostat? Zastanawia.mnie tylko sposób zastosowania tego, trzeba najpierw spuscic trochę płynu z chłodnicy i dopiero wtedy wlać to ustrojstwo? Bo przecież nie może być za dużo płynu w układzie nie mówiąc o tym że do zbiorniczka to się cała butelka nie zmieści
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Pomyśl co by się stało gdybyś zrobił płukankę po wymianie płynu i termostatu.
Najpierw płukasz , potem wlewasz nowy płyn.
Zobaczysz też od razu różnice w działaniu klimy.
Aha i otworzenie korka przy nagrzanym silniku jest bardzo niebezpieczne. Mi zdarzyło się , że płyn wystrzelił do góry na pół metra.
Podczas płukania ogrzewanie musi być włączone ( nie klima )
Dlaczego ważne jest aby zlikwidować usterkę powodującą przegrzewanie się silnika.
Ponieważ u mnie w poprzednim Sorento jak temperatura zaczęła przekraczać tą środkową kreskę, to nie minęło trzy miesiące i padł mi silnik .
Dlatego jestem trochę przewrażliwiony na tym punkcie .
Teraz w tym Sorento co mam , mogę jechać 10 godzin z włączoną klimą, w terenie czy autostradzie i wskazówka nawet na milimetr nie zbliży się do tej grubej kreski na skali.
Poza tym niedawno dowiedziałem się , że w moim aucie od nowości zalewany był koncentrat do układu .
Jak zmierzyłem to w chłodnicy mam zawartość glikolu 90%.
Najpierw płukasz , potem wlewasz nowy płyn.
Zobaczysz też od razu różnice w działaniu klimy.
Aha i otworzenie korka przy nagrzanym silniku jest bardzo niebezpieczne. Mi zdarzyło się , że płyn wystrzelił do góry na pół metra.
Podczas płukania ogrzewanie musi być włączone ( nie klima )
Dlaczego ważne jest aby zlikwidować usterkę powodującą przegrzewanie się silnika.
Ponieważ u mnie w poprzednim Sorento jak temperatura zaczęła przekraczać tą środkową kreskę, to nie minęło trzy miesiące i padł mi silnik .
Dlatego jestem trochę przewrażliwiony na tym punkcie .
Teraz w tym Sorento co mam , mogę jechać 10 godzin z włączoną klimą, w terenie czy autostradzie i wskazówka nawet na milimetr nie zbliży się do tej grubej kreski na skali.
Poza tym niedawno dowiedziałem się , że w moim aucie od nowości zalewany był koncentrat do układu .
Jak zmierzyłem to w chłodnicy mam zawartość glikolu 90%.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Procedury naprawcze
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Wszystko już wiem, środa-czwartek, się odezwę jak poszło, jaki płyn chłodniczy jest zalecany do tego typu chłodnic?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Jak czegoś nie wiesz zerknij do SORENTOPEDII .
Tam w dziale Oleje i płyny masz wszystko co potrzeba .
viewtopic.php?f=110&t=880
Tam w dziale Oleje i płyny masz wszystko co potrzeba .
viewtopic.php?f=110&t=880
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Ja używam płyn chłodniczy Lotos, jak trzeba dolewkę to dostaniesz na każdej stacji paliw.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Dzięki Andrzej
Czyli wleje płukankę, potem po całej procedurze spuszczam ten syf, jakiś dobry płyn chłodniczy do chłodnic aluminiowych, i w międzyczasie wymieniam termostat który już dzisiaj zamówiłem.
Dodatkowo może uda mi się wymienić olej w tylnym moście bo śruba zapieczona jak ja pierdziu i zobaczę gdzie już śruba wlewowa do reduktora. Kijanka przejdzie pełny serwis
Czyli wleje płukankę, potem po całej procedurze spuszczam ten syf, jakiś dobry płyn chłodniczy do chłodnic aluminiowych, i w międzyczasie wymieniam termostat który już dzisiaj zamówiłem.
Dodatkowo może uda mi się wymienić olej w tylnym moście bo śruba zapieczona jak ja pierdziu i zobaczę gdzie już śruba wlewowa do reduktora. Kijanka przejdzie pełny serwis
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Nie dziękuj pojedyńczej osobie
To była praca zbiorowa i masz wszystko jak na dłoni
To była praca zbiorowa i masz wszystko jak na dłoni
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości