Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 18
- Wiek: 32
- Rejestracja: czwartek, 18 stycznia 2018, 10:24
- Skąd jesteś: Wlkp
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: VQ
- Przebieg (km.): 250000
- Inny Samochód: Dacia Dokker
- Kontaktowanie:
Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
Witam drogich kolegów i koleżanki. Mam problem ze swoim Sorento.
Ostatnio wymienione:
-chłodnica wody
-czujnik temperatury płynu chłodzącego
-pompa wody
-termostat
Mechanik mówił tak:
Płyn chłodniczy to się gotował, węże twarde wszystkie i na koniec nie chciał wogóle odpalić.
Słowa moje żony co jej mechanik powiedział. Ja jestem w DE a ona z samochodem PL.
Dodatkowo samochód po zgaszeniu tak jakby się trochę trzęsie i nie chce odpalić, dopiero za którymś tam razem zaskoczy.
Nie wiem co to ma być, podejrzenia padają na uszczelkę pod głowicą ale nie mam zielonego pojęcia.
Ostatnio wymienione:
-chłodnica wody
-czujnik temperatury płynu chłodzącego
-pompa wody
-termostat
Mechanik mówił tak:
Płyn chłodniczy to się gotował, węże twarde wszystkie i na koniec nie chciał wogóle odpalić.
Słowa moje żony co jej mechanik powiedział. Ja jestem w DE a ona z samochodem PL.
Dodatkowo samochód po zgaszeniu tak jakby się trochę trzęsie i nie chce odpalić, dopiero za którymś tam razem zaskoczy.
Nie wiem co to ma być, podejrzenia padają na uszczelkę pod głowicą ale nie mam zielonego pojęcia.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
Tak, to bardzo właściwe podejrzenia.
Na 98% będzie trzeba ściągać głowicę.
Na 98% będzie trzeba ściągać głowicę.
-
- jestem
- Posty: 18
- Wiek: 32
- Rejestracja: czwartek, 18 stycznia 2018, 10:24
- Skąd jesteś: Wlkp
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: VQ
- Przebieg (km.): 250000
- Inny Samochód: Dacia Dokker
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
Na szczęście moje podejrzenia stały się błędne. Winnym całego zamieszania został nowy termostat, którego po 30km szlag trafił. Mechanior założył nowy, samochód pół dnia grzał się i wszystko działa OK. Dziękuję bardzo za uwagę :D
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
Czyli z tego wynika , że objawem uszkodzenia termostatu jest zagotowanie się płynu, problemy z odpaleniem auta, jak już odpali to trzęsie się i gaśnie.
To tak z obowiązku kronikarskiego.
To tak z obowiązku kronikarskiego.
-
- jestem
- Posty: 18
- Wiek: 32
- Rejestracja: czwartek, 18 stycznia 2018, 10:24
- Skąd jesteś: Wlkp
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: VQ
- Przebieg (km.): 250000
- Inny Samochód: Dacia Dokker
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
Prawie dokładnie tak Panie Andrzeju, ale wprowadziłem w błąd gdyż źle napisałem na początku o zgaszeniu auta, więc poprawiam się:
Auto po zgaszeniu i próbie odpalenia trochę się trzęsło i nie chciało odpalić. Wyglądało to tak jak jakieś zabezpieczenie przed odpaleniem samochodu jeśli temperatura płynu jest za wysoka. Reasumując Pana odpowiedź poprawioną [przez mój błąd w opisie zaistniałej sytuacji]:
"Czyli z tego wynika , że objawem uszkodzenia termostatu jest zagotowanie się płynu, problemy z odpaleniem auta (auto się trzęsie), jak już odpali to pracuje normalnie, jedynie temperatura utrzymuje się wysoka lub po dłuższym odstępie czasu podnosi się jeśli temperatura płynu opadła.
I najważniejsze na końcu!!!!
Pozwoliłem sobie zadzwonić do Pana Orła w celu telefonicznej konsultacji w dniu wczorajszym z myślą o jego pomocy w zaistniałem sytuacji przed założeniem tematu na forum. Nie miałem dostępu do internetu, jedynie numer telefonu zapisany jakiś czas temu w telefonie. Na wstępie przeprosiłem za mój telefon i poprosiłem o pomoc. Opowiedziałem całą historię auta związaną z układem chłodzenia. Pan Orzeł na szybko podpowiedział o możliwym zacięciu się termostatu, możliwości dolania płynu chłodzącego lub ewentualnemu uszkodzeniu uszczelki pod głowicą. Telefonicznie trudno jest myśleć co mogło się stać u kogoś w samochodzie na drugim końcu kraju, ale jedno ze spostrzeżeń było trafne. Tak więc bardzo dziękuję Panu za pomoc, ponieważ takich ludzi jak Pan spotyka się bardzo rzadko. Nie było żadnego problemu z moim telefonem, na dodatek zaproponował Pan ab mechanik zadzwonił gdyby miał jakieś problemy jeszcze i nie dał rady odkryć przyczyny awarii.
Auto po zgaszeniu i próbie odpalenia trochę się trzęsło i nie chciało odpalić. Wyglądało to tak jak jakieś zabezpieczenie przed odpaleniem samochodu jeśli temperatura płynu jest za wysoka. Reasumując Pana odpowiedź poprawioną [przez mój błąd w opisie zaistniałej sytuacji]:
"Czyli z tego wynika , że objawem uszkodzenia termostatu jest zagotowanie się płynu, problemy z odpaleniem auta (auto się trzęsie), jak już odpali to pracuje normalnie, jedynie temperatura utrzymuje się wysoka lub po dłuższym odstępie czasu podnosi się jeśli temperatura płynu opadła.
I najważniejsze na końcu!!!!
Pozwoliłem sobie zadzwonić do Pana Orła w celu telefonicznej konsultacji w dniu wczorajszym z myślą o jego pomocy w zaistniałem sytuacji przed założeniem tematu na forum. Nie miałem dostępu do internetu, jedynie numer telefonu zapisany jakiś czas temu w telefonie. Na wstępie przeprosiłem za mój telefon i poprosiłem o pomoc. Opowiedziałem całą historię auta związaną z układem chłodzenia. Pan Orzeł na szybko podpowiedział o możliwym zacięciu się termostatu, możliwości dolania płynu chłodzącego lub ewentualnemu uszkodzeniu uszczelki pod głowicą. Telefonicznie trudno jest myśleć co mogło się stać u kogoś w samochodzie na drugim końcu kraju, ale jedno ze spostrzeżeń było trafne. Tak więc bardzo dziękuję Panu za pomoc, ponieważ takich ludzi jak Pan spotyka się bardzo rzadko. Nie było żadnego problemu z moim telefonem, na dodatek zaproponował Pan ab mechanik zadzwonił gdyby miał jakieś problemy jeszcze i nie dał rady odkryć przyczyny awarii.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
Raczej powinien pojeździć , a nie grzać na postoju . Czy termostat był sprawdzony po wyjęciu ? Oby było dobrze , ale to że autko nie chciało zapalić , to nie może być winą temperatury .
-
- jestem
- Posty: 18
- Wiek: 32
- Rejestracja: czwartek, 18 stycznia 2018, 10:24
- Skąd jesteś: Wlkp
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: VQ
- Przebieg (km.): 250000
- Inny Samochód: Dacia Dokker
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
Jeździł autem też temperatura trzymała się idealnie. Żona zrobiła dzisiaj też 50km wszystko idealnie. Niedługo wyjeżdżamy nad polskie morze to Sorento zostanie poddane próbie ognia :D
Po wymianie termostatu temperatura trzyma się idealnie i autko odpala na tzw. strzał.
Po wymianie termostatu temperatura trzyma się idealnie i autko odpala na tzw. strzał.
-
- jestem
- Posty: 18
- Wiek: 32
- Rejestracja: czwartek, 18 stycznia 2018, 10:24
- Skąd jesteś: Wlkp
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: VQ
- Przebieg (km.): 250000
- Inny Samochód: Dacia Dokker
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
Witam ponownie, do ostatniej soboty wszystko pracowało idealnie. Wybraliśmy się do Poznania 85km w jedną stronę wszystko ok, powrót do domu i po około 20km temperatura znowu się podnosiła na maxa. Zjazd na Orlen, odkręciłem osłonę silnika, patrzę a tu cały silnik obrzygany płynem chłodzącym. Szybkie oględziny i widoczna dziura w górnym wężu (tym z prawej strony idącym z chłodnicy do silnika). Zdjąłem opaskę która go trzymała od strony silnika, naciąglem go bardziej na króciec i założyłem z powrotem opaskę. Dodałem 5l płynu i ruszyłem dalej w trasę powrotną. Dojechałem bez problemu. Temperatura płynu idealna. Samochód zostawiłem po blokiem w sobotę około godziny 18, w niedzielę około 12 poszedłem zobaczyć czy plynu potrzeba jeszcze dolać. Po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrzygalo trochę płynu pod ciśnieniem. Niepokoi mnie to. Tym bardziej że, ww wąż pękał tak samo ostatnim razem. Czy to objawy kończącej się uszczelki pod głowicą? Aktualnie czekam za telefonem kiedy mogę podjechać na test CO2 w układzie chłodzenia.
Jeśli by się okazało, że trzeba wymienić uszczelkę co trzeba zrobić a czego nie wolno przy wymianie tej uszczelki? Czy warto coś od razu też zrobić za jednym razem?
Pozdrawiam Łukasz
Jeśli by się okazało, że trzeba wymienić uszczelkę co trzeba zrobić a czego nie wolno przy wymianie tej uszczelki? Czy warto coś od razu też zrobić za jednym razem?
Pozdrawiam Łukasz
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
Akurat wczoraj wróciłem z jezior o 18 .
Idealnie zgadza się czas z Twoim .
Sprawdzę czy w układzie chłodzenia w moim aucie jest jeszcze ciśnienie.
Tutaj wynik testu:
Idealnie zgadza się czas z Twoim .
Sprawdzę czy w układzie chłodzenia w moim aucie jest jeszcze ciśnienie.
Tutaj wynik testu:
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
Moje przypuszczenia są takie , czeka Cię zdjęcie ,,czapki,, uszczelka to nie wszystko ,tak w skrócie już opisywałem w innym poście . Koniecznie oddaj przy wymianie uszczelki głowicę do planowania i sprawdzenia szczelności , oby tylko uszczelka .Kup nowy olej,mechanik musi się postarać ,nowe szpilki koniecznie ,uszczelki wszystkie jakie idą nowe , nic po taniości , o wtryskach już wiele koledzy pisali ,podkładki , wtryski profilaktycznie możesz sprawdzić , będziesz miał je wyjęte . O przewodach już nie wspomnę ,Sam będziesz widział,zerknij na tuleje ,tłoki , tak z ciekawości jak wyglądają przy Twoim przebiegu ,myślę że to tak w skrócie
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
Lukasso1202 , sprawdź czy w zbiorniczku jest obieg płynu , oraz czy zaworek ciśnienia w korku zbiorniczka jest sprawny . Jeżeli pękają przewody to zaworek powinien wcześniej się otworzyć .
-
- jestem
- Posty: 18
- Wiek: 32
- Rejestracja: czwartek, 18 stycznia 2018, 10:24
- Skąd jesteś: Wlkp
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: VQ
- Przebieg (km.): 250000
- Inny Samochód: Dacia Dokker
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
Żona wróciła od mechanika z testu na CO2, niestety płyn momentalnie po odpaleniu auta zmienil kolor czyli uszczelka pod głowicą do wymiany. Czy ktoś z szanownych kolegów i koleżanek robił już wymianę uszczelki pod głowicą i powie mi jaki to koszt może być?
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
Sama robota ,to 1000 PLN. Graty, to Sobie sprawdź ceny .Taką kwotę zapłaciłem za V50 , koszty części to już inna bajka
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
-
- jestem
- Posty: 18
- Wiek: 32
- Rejestracja: czwartek, 18 stycznia 2018, 10:24
- Skąd jesteś: Wlkp
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: VQ
- Przebieg (km.): 250000
- Inny Samochód: Dacia Dokker
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
Rozmawiałem z P. Orłem aktualnie ma 2 tygodnie urlopu. Wstępnie umówiliśmy się na kontakt za 2 tygodnie w poniedziałek. Zobaczymy co to będzie.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 30 lipca 2018, 17:50 przez lukasso1202, łącznie zmieniany 1 raz.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Sorento 2.5CRDi rośnie temperatura płynu
To dobry wybór, przynajmniej będziesz konkretnie wiedział co dolega Twojej Sorci.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości