Problem z odpaleniem po naprawie

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Problem z odpaleniem po naprawie

#1 Postautor: Lukash20 » środa, 13 czerwca 2018, 13:59

Ja swoje wtryski robiłem w Bosch Service w Koszalinie oraz pompę wtryskową. Z tego co wynika z kwitów, koszaliński BOSCH wysyłał do regeneracji wtryski i pompę do Turboteka. Powiem tak ogólnie było ok auto ma zrobiona pompę i wtryski oczyszczony smok paliwa i nowy filtr paliwa, zalecano wymianę baku, ale na to zbrakło funduszy:( Auto od wyjazdu z warsztatu zrobiło około 200 km. Wczoraj odpalam Sorento a ono po 20 sekundach gaśnie. Próbuje odpalić kręci i kręci w końcu po około minucie zapalił. Teraz za każdym razem jak odpalam to muszę go kilka sekund kręcić, gdzie wcześniej nawet przed regeneracją palił od strzała i po regeneracji przez kilka dni też było ok. Dzwoniłem do Boscha powiedzieli że może smok się przytkał chociaż szczerze wątpię. po 20 km i smok by się zapchał:( Sprawdzę smoka jutro boje się że zaciągnęło farfocel z baku gdzieś dalej, oby czasem wtryski nie dostały chociaż z drugiej strony założony mam filtr boschowski nowiutki a wcześniej przed regeneracja był kamoki i nie było takich jaj. Co wy o tym myślicie????

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpaleniem po naprawie

#2 Postautor: Andrzej » środa, 13 czerwca 2018, 14:27

Lukash20 pisze:Ja swoje wtryski robiłem w Bosch Service w Koszalinie oraz pompę wtryskową. Z tego co wynika z kwitów, koszaliński BOSCH wysyłał do regeneracji wtryski i pompę do Turboteka. Powiem tak ogólnie było ok auto ma zrobiona pompę i wtryski oczyszczony smok paliwa i nowy filtr paliwa, zalecano wymianę baku....


Zalecali wymianę baku ?
Na jakiej podstawie ? :rules:
Warto to zalecenie byłoby mieć na piśmie...jeśli Bosch Service zaleca wymianę baku.....to znaczy , ze coś z nim jest nie tak :hmm:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpaleniem po naprawie

#3 Postautor: Lukash20 » środa, 13 czerwca 2018, 15:15

Proste, zalecali wymianę, bo farba się łuszczy.

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpaleniem po naprawie

#4 Postautor: Lukash20 » sobota, 16 czerwca 2018, 10:37

Witam wczoraj sprawdzałem smok paliwa. Wyciągnąłem go i nie był w żadnym stopniu przytkany. boje się że to ciężkie odpalanie mojego sorento może być spowodowane jakimiś drobinkami które poszły być może na wtryski. Pompa zregenerowana wtryski również filtr paliwa zmieniony na Boscha i smok czyszczony, a to wszystko jakieś 2 tygodnie temu gdzie auto przejechało raptem 200 km może troszkę więcej. Rozmawiałem z serwisem Boscha, gzie robili mi ten układ paliwa, i powiedziałem że auto paliło od strzała a teraz jak odpalam to troszkę trzeba pokręcić widać że ma ciężej by odpalić. Gość powiedział że mogą zobaczyć co się dzieje ale już uprzedził że jak będzie coś co nie jest związane z ich naprawą to będę musiał zapłacić. Obawiam się że i tak coś wymyślą by tylko mnie skasować, nawet jeśli to ich wina. Dziwne że oni montowali zregenerowane wtryski i pompę i takie cuda po ich naprawach maja miejsce. Auto nawet przed regeneracjami i z zasyfionym smokiem odpalał od strzała. Nie wiem chyba oddam im niech patrzą co jest grane, ale jak będą kazali zapłacić to będę się kłócił i ne zapłacę.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpaleniem po naprawie

#5 Postautor: krzysiek ardie » sobota, 16 czerwca 2018, 11:02

Mam jeszcze jeden pomysł na końcu listwy jest zawór upustowy, jeżeli przepuszcza nie ma odpowiedniego ciśnienia na listwie w momencie kręcenia rozrusznikiem. Te zawory ostatnio często padają, spróbuj odkręcić przewód powrotny na listwie i zobacz czy w czasie kręcenia będzie puszczał paliwo, jak tak to zagadka będzie rozwiązana.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpaleniem po naprawie

#6 Postautor: Marek » sobota, 16 czerwca 2018, 11:10

Podjedź do warsztatu gdzie mają dobry sprzęt , niech sprawdzą ciśnienie rozruchowe , oraz zawór ciśnienia na listwie . Filtr paliwa sam wymieniałeś , może się zapowietrza ?
O masz , co ślepemu po oczach :) Teraz krzysiek ardie był pierwszy .

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpaleniem po naprawie

#7 Postautor: Lukash20 » sobota, 16 czerwca 2018, 12:02

Panowie ja nie znam się na mechanice i nawet nie wiem jak zawór wygląda. :( Musiałbym zobaczyć jakieś fotki jak to wygląda co i jak. Pytanie mam czy jeśli okaże się że na tej listwie ten zaworek puszcza to droga jest tego naprawa???? Dodam że filtr paliwa wymieniał również Bosch service, a problem z odpalaniem zaczął się po incydencie gdy odpaliłem auto a ono po 20 s. zgasło i teraz nie odpala od strzała tylko trzeba pokręcić troszeczkę.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpaleniem po naprawie

#8 Postautor: krzysiek ardie » sobota, 16 czerwca 2018, 13:56

Zadajesz pytania, a my mamy dawać wskazówki mechanikom :hmm: spróbuj sam najpierw sprawdź akumulator może moc nie ta ze starości, w klapce pod fotelem są dwa przewody w tym jeden powrotny sprawdź tam czy w trakcie rozruchu wraca paliwo, spróbuj pompką ręczną pompować aż stwardnieje i odpal, może paliwo się cofa.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpaleniem po naprawie

#9 Postautor: Andrzej » sobota, 16 czerwca 2018, 14:08

Zaworka nie naprawia się , trzeba wymienić .
Nowy kosztuje sporo, 300 albo 400 zł .
Można podmienić na inny używany i sprawdzić czy będzie różnica .
Ja niestety mam 1800 bar , a tobie potrzebny jest 1500

Tylko piszemy w temacie czyszczenia zbiornika paliwa , a to jest ewidentnie temat dotyczący naprawy układu paliwowego. :idn:
Proponuję aby każdy kto ma problem zakładał swój własny temat , unikajmy zwrotu " podepnę się " , bo czasami tytuł nie jest adekwatny do tego o czym piszemy.
Załączniki
IMG_20180616_132911~01.jpg
IMG_20180616_132911~01.jpg (154.49 KiB) Przejrzano 1509 razy
Screenshot_2018-06-16-13-50-23-415_pl.allegro~01.jpg
Screenshot_2018-06-16-13-50-23-415_pl.allegro~01.jpg (83.35 KiB) Przejrzano 1509 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpaleniem po naprawie

#10 Postautor: Lukash20 » niedziela, 17 czerwca 2018, 13:19

Dziś pod pompowałem auto pompka na filtrze paliwa i po kilku naciśnięciach grzybek stawiał opór i pompowanie było utrudnione, wiec paliwo napompowało. Gdy odpalałem to miałem wrażenie że jakby lepiej odpalił postanowiłem auto zgasić na chwileczkę i ponownie odpalić, i odpalił od strzała, tak jak to być powinno. Teraz odczekam do wieczora i znów odpalę auto, zobaczmy co pokaże.
Ostatnio zmieniony niedziela, 17 czerwca 2018, 17:28 przez Lukash20, łącznie zmieniany 1 raz.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpaleniem po naprawie

#11 Postautor: Bodzion » niedziela, 17 czerwca 2018, 15:55

Tak na początku: pokaże a nie pokarze.
Wiec popraw proszę to ostatnie słowo w poście powyżej.

A jeżeli chodzi o ciężkie odpalanie, to sprawdź jeszcze jedna rzecz.
Wejdź pod samochód i sprawdź czy nie masz mokrych przewodów paliwowych w okolicach tłumika.
U mnie tak było. Skorodowało i objawy były jak u Ciebie.

Jeżeli masz ślady ropy tam gdzie wskazałem, to jesteś szczęściarzem. Koszt naprawy (wycięcia starego przewodu i wstawienia kawałka gumowego) będzie 5 pln i czas naprawy pół godziny.

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpaleniem po naprawie

#12 Postautor: Lukash20 » piątek, 6 lipca 2018, 18:24

Problem rozwiązany, układ paliwowy się zapowietrzał, problem powstał gdzieś przy filtrze paliwa, ogólnie filtr paliwa też wymieniono, bo on także coś tam knocił. Auto teraz pali na dotyk.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpaleniem po naprawie

#13 Postautor: Marek » piątek, 6 lipca 2018, 19:00

I proszę , jakie to wszystko proste . :lol:

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpaleniem po naprawie

#14 Postautor: Lukash20 » sobota, 7 lipca 2018, 14:51

No proste ale 380 zł nie moje. 250 zł robocizna 120 filtr paliwa (knecht) + wymiana żarówki. Tanio nie było ale ważne że zrobiono.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Problem z odpaleniem po naprawie

#15 Postautor: Bodzion » sobota, 7 lipca 2018, 14:57

Się potem dziwicie, ze mechanicy kochają grzebać przy naszych samochodach i wymieniać w nich takie filtry.
Ten knecht kosztuje 50 PLN na Allegro a Tobie go sprzedano za 120 PLN.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości