Dym z pod korka oleju i bagnetu
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu
Panowie podczepie się pod temat, właśnie oglądałem zakupione Sorento 2,5 170km znajomego i tak jak przedmówca dymek z korka jak i z bagnetu, przypuszczam że ma tak jak piszecie przedmuch ale do tego zauważylismy że przy odkręconym korku chłodnicy i dodawaniu gazu wyrzuca płyn. Miał wymieniane oleje, płyn, pompę wody. Węże tj. górny i dolny chłodnicy robią się twarde przy zakręconym korku chłodnicy. Mówi że auta, odpala itd bez problemu.Faktycznie zrobiłem ponad 250 km w tym trochę po terenie pod obciążeniem, węże twarde ale nic a nic się nie dzieje temp. w normie. Ale też jeżeli wzrasta aż tak ciśnienie to dlaczego nie puszcza grzybek ciśnienia do zbiorniczka,nawet przy nowym korku.Po dłuższym postoju ciśnienie schodzi, ewentualnie przy próbie odkręcenia korka odrazu po jeździe wywala płyn. Myślimy o uszczelce ale brak płynu w oleju, odpala bez problemu, nie kopci podczas jazdy jak i przy uruchamianiu.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu
Nie musi być płynu w oleju, żeby spaliny mogły wciskać się do kanałów wodnych.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu
Jeżeli ciśnienie płynu będzie za duże , to musi wyrzucić płyn korkiem zbiorniczka , sprawdź czy przewód i króciec od chłodnicy do zbiorniczka są drożne , jeżeli tak to wszystko jest ok . Nie zauważyłem że to po lifcie , ale zasady są te same .
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu
Spaliny faktycznie, zapewne powodują ten wzrost ciśnienia tylko dlaczego zawór(Korek) chłodnicy się nie otwiera. Auto jest po FL tak że ma zbiornik taki jak u mnie czyli wzdłużny przy chłodnicy,przy wzroście ciśnienia korek powinien się otworzyć wypchac płyn do zbiorniczka a podczas kiedy silnik stygnie powinno zassać. A tu przy nagrzanym silniku, wzroście ciśnienia ściągam wężyk z króćca korka i nic, czyli jest Korek zamkniety
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu
Z VIN wynika, że nie obejmowała go akcja wymiany podkładek bo to auto przedliftowe. Więcej o Twoim aucie jest tutaj viewtopic.php?p=226317#p226317
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: wtorek, 29 maja 2018, 20:21
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Rok: 2006
- Przebieg (km.): 170000
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu
Dzięki wielkie za sprawdzenie vinu. Czyli co mechanikowi mam powiedzieć jeszcze o tych uszczelkach? Może to być przyczyna?. Kurczę a tak się cieszyłem z „sori”, a tu coraz więcej problemów się robi.
Panowie mam pytanie, ile wynosi prawidłowa kompresja w cylindrach?. Dziś byłem u mechanika i sprawdzał kompresje.W trzech była około 30bar a w jednym niecałe 25. Dodatkowo zobaczyliśmy ze poprzedni właściciel pourywał śruby w jednym wtrysku i jakos to po partyzancku przykręcił. Myśle ze właśnie tedy może zasysać powietrze. Ale czy przez to może dymek buchać z pod korka?
Panowie mam pytanie, ile wynosi prawidłowa kompresja w cylindrach?. Dziś byłem u mechanika i sprawdzał kompresje.W trzech była około 30bar a w jednym niecałe 25. Dodatkowo zobaczyliśmy ze poprzedni właściciel pourywał śruby w jednym wtrysku i jakos to po partyzancku przykręcił. Myśle ze właśnie tedy może zasysać powietrze. Ale czy przez to może dymek buchać z pod korka?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu
30 bar to dość dobry wynik. Pytanie, czy był robiony na rozgrzanym silniku?
Jeśli pod wtryskiwaczami jest słabe uszczelnienie, to może dymić z cylindra.
Może właśnie z tego 25 barowego masz przedmuchy.
Jeśli pod wtryskiwaczami jest słabe uszczelnienie, to może dymić z cylindra.
Może właśnie z tego 25 barowego masz przedmuchy.
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: wtorek, 29 maja 2018, 20:21
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Rok: 2006
- Przebieg (km.): 170000
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu
Na rozgrzanym silniku było sprawdzane. Za około 2 tyg mecheanikowi zostawiam auto do dokładniejszego sprawdzenia ,wymianę tej uszczelki oleju itd
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu
Tylko dobrze by było żebyś tak nie jeździł , sadze dostają się do oleju , może się zatkać smok pompy oleju , zatrzeć turbo , a koszty naprawy w takich przypadkach są spore .
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: wtorek, 29 maja 2018, 20:21
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Rok: 2006
- Przebieg (km.): 170000
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu
Postaram się nie jeździć dużo. Dam znac po wizycie u mechanika czy udało mi się to ogarnąć. Jak narazie dzięki za wszystkie odpowiedzi pozdrawiam.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu
Dmkrs pisze: Dodatkowo zobaczyliśmy ze poprzedni właściciel pourywał śruby w jednym wtrysku i jakos to po partyzancku przykręcił.
Żadne pomiary nie mają sensu, dokąd nie doprowadzisz mocowania wtrysków do porządku.
Co mam na myśli ?
Skoro poprzedni właściciel coś tu "drutował" to powinieneś:
1. Wyjąć profilaktycznie wszystkie wtryski
2. Opcjonalnie oddać je na sprawdzenie
3. Koniecznie naprawić mocowania + nowe oryginalne śruby (a przynajmniej ta jedna)
4. Nowe oryginalne podkładki pod wtryski
5. Konkretny montaż wraz z odpowiednim przykręceniem śrub kluczem dynamometrycznym
6. I dopiero możesz coś mierzyć...
Użytkując to auto teraz prosisz się o kłopoty, w tym te najgorsze, czyli zatarcie silnika.
Wybór należy do Ciebie co zrobisz.
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: wtorek, 29 maja 2018, 20:21
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Rok: 2006
- Przebieg (km.): 170000
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu
Oryginalne śruby niestety odpadają bo poprzedni „majster” rozgwintowal otwory na większe i wstawił jakaś śrubę chyba z metra cięta . Wiec pozostaje mi tylko wymiana uszczelek i jakoś dokręcenie na wyczucie modląc się ze to pomoże.
EDIT
Hmmm chyba ze może nie rozwiercał tylko inna śrubę wstawił muszę to sprawdzić i jak coś to zamówić oryginał.
EDIT
Hmmm chyba ze może nie rozwiercał tylko inna śrubę wstawił muszę to sprawdzić i jak coś to zamówić oryginał.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu
Nie zrobisz tego dobrze.
Wnioskuje, z tego co piszesz.
Potrzebujesz dobrego ślusarza, który profesjonalnie się zajmie tą naprawą.
Naprawa takiego otworu dla fachowca, to nie jest takie trudne zadanie.
A oryginalna śruba i łapa wtryskiwacza to podstawa.
I oczywiście nowe podkładki pod wtryskiwacze.
Wnioskuje, z tego co piszesz.
Potrzebujesz dobrego ślusarza, który profesjonalnie się zajmie tą naprawą.
Naprawa takiego otworu dla fachowca, to nie jest takie trudne zadanie.
A oryginalna śruba i łapa wtryskiwacza to podstawa.
I oczywiście nowe podkładki pod wtryskiwacze.
-
- awansowałem na
- Posty: 38
- Rejestracja: wtorek, 29 maja 2018, 20:21
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Rok: 2006
- Przebieg (km.): 170000
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu
Sam to ja się nie zamierzam brać za to, aż na tyle to ja się nie znam i chyba brak mi odwagi pytam Was bo może ktoś już miał taki przypadek i przynajmniej wiedział bym na czym stoję
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu
Nie mam pojęcia jak komuś udało się zniszczyć gniazdo śruby mocowania wtryskiwacza.
Przecież tego nie odkręca się codziennie, a i przystosowane jest do przykręcania konkretnym momentem.
Coś mi to mechanicznie „śmierdzi”...
Przecież tego nie odkręca się codziennie, a i przystosowane jest do przykręcania konkretnym momentem.
Coś mi to mechanicznie „śmierdzi”...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości