Dym z pod korka oleju i bagnetu

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu

#16 Postautor: haxxa » środa, 30 maja 2018, 19:46

Panowie podczepie się pod temat, właśnie oglądałem zakupione Sorento 2,5 170km znajomego i tak jak przedmówca dymek z korka jak i z bagnetu, przypuszczam że ma tak jak piszecie przedmuch ale do tego zauważylismy że przy odkręconym korku chłodnicy i dodawaniu gazu wyrzuca płyn. Miał wymieniane oleje, płyn, pompę wody. Węże tj. górny i dolny chłodnicy robią się twarde przy zakręconym korku chłodnicy. Mówi że auta, odpala itd bez problemu.Faktycznie zrobiłem ponad 250 km w tym trochę po terenie pod obciążeniem, węże twarde ale nic a nic się nie dzieje temp. w normie. Ale też jeżeli wzrasta aż tak ciśnienie to dlaczego nie puszcza grzybek ciśnienia do zbiorniczka,nawet przy nowym korku.Po dłuższym postoju ciśnienie schodzi, ewentualnie przy próbie odkręcenia korka odrazu po jeździe wywala płyn. Myślimy o uszczelce ale brak płynu w oleju, odpala bez problemu, nie kopci podczas jazdy jak i przy uruchamianiu.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu

#17 Postautor: vokal » środa, 30 maja 2018, 21:07

Nie musi być płynu w oleju, żeby spaliny mogły wciskać się do kanałów wodnych.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu

#18 Postautor: Marek » środa, 30 maja 2018, 21:14

Jeżeli ciśnienie płynu będzie za duże , to musi wyrzucić płyn korkiem zbiorniczka , sprawdź czy przewód i króciec od chłodnicy do zbiorniczka są drożne , jeżeli tak to wszystko jest ok . Nie zauważyłem że to po lifcie , ale zasady są te same .

haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu

#19 Postautor: haxxa » środa, 30 maja 2018, 21:22

Spaliny faktycznie, zapewne powodują ten wzrost ciśnienia tylko dlaczego zawór(Korek) chłodnicy się nie otwiera. Auto jest po FL tak że ma zbiornik taki jak u mnie czyli wzdłużny przy chłodnicy,przy wzroście ciśnienia korek powinien się otworzyć wypchac płyn do zbiorniczka a podczas kiedy silnik stygnie powinno zassać. A tu przy nagrzanym silniku, wzroście ciśnienia ściągam wężyk z króćca korka i nic, czyli jest Korek zamkniety

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu

#20 Postautor: krzysiek ardie » środa, 30 maja 2018, 22:10

Z VIN wynika, że nie obejmowała go akcja wymiany podkładek bo to auto przedliftowe. Więcej o Twoim aucie jest tutaj viewtopic.php?p=226317#p226317
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Dmkrs
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 38
Rejestracja: wtorek, 29 maja 2018, 20:21
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2006
Przebieg (km.): 170000
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu

#21 Postautor: Dmkrs » czwartek, 31 maja 2018, 08:48

Dzięki wielkie za sprawdzenie vinu. Czyli co mechanikowi mam powiedzieć jeszcze o tych uszczelkach? Może to być przyczyna?. Kurczę a tak się cieszyłem z „sori”, a tu coraz więcej problemów się robi.

Panowie mam pytanie, ile wynosi prawidłowa kompresja w cylindrach?. Dziś byłem u mechanika i sprawdzał kompresje.W trzech była około 30bar a w jednym niecałe 25. Dodatkowo zobaczyliśmy ze poprzedni właściciel pourywał śruby w jednym wtrysku i jakos to po partyzancku przykręcił. Myśle ze właśnie tedy może zasysać powietrze. Ale czy przez to może dymek buchać z pod korka?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu

#22 Postautor: vokal » piątek, 1 czerwca 2018, 21:57

30 bar to dość dobry wynik. Pytanie, czy był robiony na rozgrzanym silniku?
Jeśli pod wtryskiwaczami jest słabe uszczelnienie, to może dymić z cylindra.
Może właśnie z tego 25 barowego masz przedmuchy.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Dmkrs
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 38
Rejestracja: wtorek, 29 maja 2018, 20:21
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2006
Przebieg (km.): 170000
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu

#23 Postautor: Dmkrs » piątek, 1 czerwca 2018, 23:03

Na rozgrzanym silniku było sprawdzane. Za około 2 tyg mecheanikowi zostawiam auto do dokładniejszego sprawdzenia ,wymianę tej uszczelki oleju itd

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu

#24 Postautor: Marek » sobota, 2 czerwca 2018, 00:41

Tylko dobrze by było żebyś tak nie jeździł , sadze dostają się do oleju , może się zatkać smok pompy oleju , zatrzeć turbo , a koszty naprawy w takich przypadkach są spore .

Dmkrs
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 38
Rejestracja: wtorek, 29 maja 2018, 20:21
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2006
Przebieg (km.): 170000
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu

#25 Postautor: Dmkrs » poniedziałek, 4 czerwca 2018, 06:35

Postaram się nie jeździć dużo. Dam znac po wizycie u mechanika czy udało mi się to ogarnąć. Jak narazie dzięki za wszystkie odpowiedzi pozdrawiam.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu

#26 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 4 czerwca 2018, 13:23

Dmkrs pisze: Dodatkowo zobaczyliśmy ze poprzedni właściciel pourywał śruby w jednym wtrysku i jakos to po partyzancku przykręcił.

Żadne pomiary nie mają sensu, dokąd nie doprowadzisz mocowania wtrysków do porządku.
Co mam na myśli ?
Skoro poprzedni właściciel coś tu "drutował" to powinieneś:
1. Wyjąć profilaktycznie wszystkie wtryski
2. Opcjonalnie oddać je na sprawdzenie
3. Koniecznie naprawić mocowania + nowe oryginalne śruby (a przynajmniej ta jedna)
4. Nowe oryginalne podkładki pod wtryski
5. Konkretny montaż wraz z odpowiednim przykręceniem śrub kluczem dynamometrycznym
6. I dopiero możesz coś mierzyć...

Użytkując to auto teraz prosisz się o kłopoty, w tym te najgorsze, czyli zatarcie silnika.
Wybór należy do Ciebie co zrobisz.

Dmkrs
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 38
Rejestracja: wtorek, 29 maja 2018, 20:21
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2006
Przebieg (km.): 170000
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu

#27 Postautor: Dmkrs » poniedziałek, 4 czerwca 2018, 20:02

Oryginalne śruby niestety odpadają bo poprzedni „majster” rozgwintowal otwory na większe i wstawił jakaś śrubę chyba z metra cięta :jaw: . Wiec pozostaje mi tylko wymiana uszczelek i jakoś dokręcenie na wyczucie modląc się ze to pomoże.
EDIT
Hmmm chyba ze może nie rozwiercał tylko inna śrubę wstawił muszę to sprawdzić i jak coś to zamówić oryginał.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu

#28 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 4 czerwca 2018, 20:22

Nie zrobisz tego dobrze.
Wnioskuje, z tego co piszesz.
Potrzebujesz dobrego ślusarza, który profesjonalnie się zajmie tą naprawą.
Naprawa takiego otworu dla fachowca, to nie jest takie trudne zadanie.
A oryginalna śruba i łapa wtryskiwacza to podstawa.
I oczywiście nowe podkładki pod wtryskiwacze.

Dmkrs
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 38
Rejestracja: wtorek, 29 maja 2018, 20:21
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2006
Przebieg (km.): 170000
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu

#29 Postautor: Dmkrs » poniedziałek, 4 czerwca 2018, 20:29

Sam to ja się nie zamierzam brać za to, aż na tyle to ja się nie znam i chyba brak mi odwagi :kwink: pytam Was bo może ktoś już miał taki przypadek i przynajmniej wiedział bym na czym stoję :hmm:

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Dym z pod korka oleju i bagnetu

#30 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 4 czerwca 2018, 20:33

Nie mam pojęcia jak komuś udało się zniszczyć gniazdo śruby mocowania wtryskiwacza.
Przecież tego nie odkręca się codziennie, a i przystosowane jest do przykręcania konkretnym momentem.
Coś mi to mechanicznie „śmierdzi”...


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości