Turbina

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#46 Postautor: dorphy » niedziela, 20 stycznia 2019, 08:55

Auto przestało dymić na czarno podczas gwałtowniejszego przyspieszania i odzyskało moc. Do tej pory żona narzekała, że nie ma szybkiej reakcji na wciśnięcie gazu-teraz po jeździe próbnej powiedziała, że jeździ się lepiej.

Namiot
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 37
Rejestracja: środa, 16 stycznia 2019, 14:43
Skąd jesteś: Piaseczno
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#47 Postautor: Namiot » czwartek, 18 kwietnia 2019, 00:51

Witam wszystkich.
Mam chyba problem z moim autem, chyba z turbiną,
Przy obrotach między 1000 a 2000 to slabo sie zbiera, a pod górę to juz duży problem i do tego dymi jak mu wdepne.
Gdzie szukać problemu?

moka
To ja
To ja
Posty: 261
Wiek: 36
Rejestracja: piątek, 16 maja 2014, 20:35
Skąd jesteś: Włoszakowice
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2014
Kolor: Black
Przebieg (km.): 226000
Inny Samochód: Lexus RX 400H
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2.5 CRDi
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#48 Postautor: moka » czwartek, 18 kwietnia 2019, 09:44

1. Sprawdzenie intercoolera - może jest zapchany olejem lub nieszczelny
2. Zobacz zawór EGR i przeczyść
3. Sprawdź czy węże od Turbiny są mokre w srodku
Sorento I 2005 r. 2.5 CRDi 140 KM A/T Grafit, 150 000

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#49 Postautor: Marek » czwartek, 18 kwietnia 2019, 19:01

Sprawdź sterowanie turbiną , podciśnienie w przewodach i elektrozawór .

Awatar użytkownika
Nuvio
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Wiek: 39
Rejestracja: wtorek, 19 lipca 2016, 19:50
Skąd jesteś: Sławno
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208300
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#50 Postautor: Nuvio » piątek, 14 sierpnia 2020, 11:56

Trochę odgrzeję temat bo nie widzę rozwiązania problemu kolegi haxxa. Po wymianie turbiny mam te same objawy, mianowicie auto jest słabsze, wolniej się rozpędza, osiągnięcie prędkości maksymalnej niemożliwe, trzeba częściej i niżej redukować niż przy uszkodzonej turbinie. Czy to tylko wina złej regulacji "gruszki" turbiny czy w polifcie było kilka modeli turbin i została błędna założona?
"Nie zawsze mów, co wiesz, ale zawsze wiedz co mówisz..."

tabast
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 460
Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Has thanked: 12 times
Been thanked: 14 times

Re: Turbina

#51 Postautor: tabast » piątek, 14 sierpnia 2020, 20:52

Ja z turbiną i ciśnieniem doładowania walczyłem kiedyś długo. Okazało się, że poprzedni właściciel założył odwrotnie węże podciśnienia przy zaworze. Najlepiej wziąć ciśnienie doładowania na wykres. Zwykły elm i tourqe na android to potrafi. Fizycznie można sprawdzić czy sztanga się rusza w zależności od obrotów . Potrzebny do tego pomocnik.
Także jak puszcza dymka np. przy wyprzedzaniu to trzeba szukać nieszczelności.
Jak chcesz dokładnie wyregulować sztangę, potrzebny będzie taki specjalny pistolet z miernikiem podciśnienia chociaż można to w miarę wyregulować metodą prób i błędów.

tomeczeczek
moje konto
moje konto
Posty: 160
Rejestracja: poniedziałek, 29 lipca 2019, 21:50
Skąd jesteś: Kozia wies
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 201000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Turbina

#52 Postautor: tomeczeczek » sobota, 15 sierpnia 2020, 17:47

Ja bym najpierw sprawdził wtryski. Miałem podobnie. + Kopcenie przy przyspieszaniu. Dałem wtryski do regeneracji. Takiego dostała kopa że okazało się że sprzęgło miałem do wymiany. Po prostu zaczęło się ślizgać taki miała ciąg :lol:

Awatar użytkownika
Nuvio
moja ranga
moja ranga
Posty: 83
Wiek: 39
Rejestracja: wtorek, 19 lipca 2016, 19:50
Skąd jesteś: Sławno
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208300
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#53 Postautor: Nuvio » sobota, 15 sierpnia 2020, 21:45

Akurat jestem po wymianie dwumasy i sprzęgła, przy okazji wymieniłem plecionkę bo była podarta i zaczęło być słychać thrbine. Miała około 1 m luzu na osi, swiszczenie ( buczenie) ustąpiła z tym że poprzednia sam regulowalem i miała lepsze odejście niż ta serwisowo ustawiona. Wtryski jak i cal reszta ok
"Nie zawsze mów, co wiesz, ale zawsze wiedz co mówisz..."


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości