Turbina

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#31 Postautor: dorphy » wtorek, 1 stycznia 2019, 14:50

I turbina -zmienna geometria wyczyszczona. Czekam teraz na przesyłkę rdzenia. Pomimo braku uszkodzeń turbiny i nadmiernego luzu postanowiłem po czyszczeniu nie składać tego i włożyć nowy rdzeń-nie chce mi się za pół roku wkładać trzy razy więcej pracy i pieniędzy. Przy okazji zdejmowania stwierdziłem, że śruby kolektora wydechowego praktycznie odkręcić można palcami a jednej już brak-wniosek-ktoś tu był :hmm: ? Dodatkowo zaślepię wyjście/wejście od kolektora do egr.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#32 Postautor: Marek » wtorek, 1 stycznia 2019, 16:44

A jak to sprawdzisz po naprawie ?

dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#33 Postautor: dorphy » środa, 2 stycznia 2019, 08:17

Całość turbiny-jej sprawność, geometrię?

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#34 Postautor: krzysiek ardie » środa, 2 stycznia 2019, 09:44

W Twoim aucie masz turbinę VGT wymiana samego wkładu nie załatwia sprawy bo po montażu należy wykonać wyważenie kompletnego rdzenia turbosprężarki (core) przy prędkościach obrotowych rzędu 100 000 – 200 000 obr/min. a potem trzeba jeszcze zrobić precyzyjną regulację systemu zmiennej geometrii na stanowisku pomiarowym. :hmm:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#35 Postautor: dorphy » środa, 2 stycznia 2019, 09:54

Rdzeń (wkład, kartridż, chra, core etc.) jest gotowy do montażu-jest wyważony, a kierownic turbiny w żaden sposób się nie reguluje przy składaniu turbiny a ściślej rdzenia do obudowy-trzeba to po prostu złożyć w takim samym miejscu jak było żeby cięgno pracowało i poruszało kierownicami (pewnie znasz kanał z yt D4CB Klub, gdzie ładnie Jlja pokazuje wymianę rdzenia). Być może masz na myśli regulację aktuatora po montażu, który steruje kierownicami?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#36 Postautor: Andrzej » środa, 2 stycznia 2019, 10:37

Wszystkie rdzenie należy wyważać, nawet gdy do remontu wykorzystujemy te same elementy. Sam fakt poluzowania i dokręcenia nakrętki wału zmienia precyzyjne wyważenie wirnika, tak więc nie da się po prostu ostrożnie zdemontować turbosprężarki, założyć uszczelnienie i zmontować jej na nowo.
Na rynku pojawiło się od grona tanich "gotowców" i każdy myśli , że wsadzi i to starczy .
Oczywiście takie auto należy natychmiast sprzedać , ale nie mamy tutaj poradników dla handlarzy, tylko dla osób które chcą jeździć swoimi autami jeszcze kilka lat lub dłużej. :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#37 Postautor: dorphy » środa, 2 stycznia 2019, 10:48

Od początku piszę, że czekam na nowy rdzeń-wyważony. Nic nie napisałem o samodzielnej naprawie, wyważaniu, uszczelnianiu rdzenia czy też o wyważaniu w garażowych warunkach. Nie każdy twierdzi, że wsadzi i ok. Trzeba mieć do tego trochę wiedzy i kultury technicznej. A gotowe rdzenie sprzedają tacy producenci jak Mellet czy Garret, więc to nie są tanie gotowce. Dzięki za epitat o handlarzach. Sądziłem, że mogę podzielić się swoim doświadczeniem na forum, ale widzę, że od razu niedowierzanie, sceptycyzm. Nikogo nie namawiam do samodzielnego remontu, bo i tak mało kto się za to zabierze. Pozdrawiam, bo raczej źle zostałem odebrany.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#38 Postautor: Andrzej » środa, 2 stycznia 2019, 10:56

Nie ma się co obrażać. :kwink:
Wszystkie rzeczy niemożliwe na tym świecie zostały wykonane przez osoby, którym się mówiło, że tego nie da się zrobić :lol:
Więc po prostu zrób to i się niczym nie przejmuj :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#39 Postautor: dorphy » środa, 2 stycznia 2019, 11:14

Złożę, pojeżdżę i podzielę się spostrzeżeniami. :beer:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#40 Postautor: Marek » środa, 2 stycznia 2019, 20:37

Czegoś tu nie rozumiem , to znaczy że sprawdzisz i ustawisz w ten sposób ? Jak na filmie https://www.youtube.com/watch?v=dPGNqPtQQpU

dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#41 Postautor: dorphy » czwartek, 3 stycznia 2019, 12:37

Dobrze wiesz,że w ten sposób nie spawdzę, bo nie posiadam stanowiska diagnostycznego. Rdzeń jest już wyważony i sprawdzony na szczelność u producenta, a regulację zmiennej geometrii wykonam w aucie korzystając z programu diagnostycznego.

dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#42 Postautor: dorphy » wtorek, 15 stycznia 2019, 22:05

Rdzeń dotarł i turbina poskręcana. Jutro montaż. Na szczęście nic nie trzeba przekładać ze starocia.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#43 Postautor: Marek » wtorek, 15 stycznia 2019, 22:07

Jakiej firmy to jest wyrób ?

dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#44 Postautor: dorphy » wtorek, 15 stycznia 2019, 22:09

Wiadomo, kitajski powertec powszechnie montowany za wschodnią granicą i u nas też pewnie, tylko kto o tym wie.

dorphy
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 75
Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
Skąd jesteś: Witkowo
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: czarnuch
Przebieg (km.): 170510
Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
Has thanked: 16 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Turbina

#45 Postautor: dorphy » środa, 16 stycznia 2019, 23:21

I turbinka włożona, uruchomiona zgodnie z wszelkimi zasadami. Niestety brak jazdy próbnej. Nie dość, że cieknie przy kolanku od termostatu (króciec był cały zasyfiony i oklejony osadem z płynu chłodniczego, nadal cieknie po oczyszczeniu, trzeba zorganizować nową obejmę), to jeszcze padł alternator, chyba przez mój pośpiech.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości