Turbina
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
I turbina -zmienna geometria wyczyszczona. Czekam teraz na przesyłkę rdzenia. Pomimo braku uszkodzeń turbiny i nadmiernego luzu postanowiłem po czyszczeniu nie składać tego i włożyć nowy rdzeń-nie chce mi się za pół roku wkładać trzy razy więcej pracy i pieniędzy. Przy okazji zdejmowania stwierdziłem, że śruby kolektora wydechowego praktycznie odkręcić można palcami a jednej już brak-wniosek-ktoś tu był ? Dodatkowo zaślepię wyjście/wejście od kolektora do egr.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 58
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
W Twoim aucie masz turbinę VGT wymiana samego wkładu nie załatwia sprawy bo po montażu należy wykonać wyważenie kompletnego rdzenia turbosprężarki (core) przy prędkościach obrotowych rzędu 100 000 – 200 000 obr/min. a potem trzeba jeszcze zrobić precyzyjną regulację systemu zmiennej geometrii na stanowisku pomiarowym.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Rdzeń (wkład, kartridż, chra, core etc.) jest gotowy do montażu-jest wyważony, a kierownic turbiny w żaden sposób się nie reguluje przy składaniu turbiny a ściślej rdzenia do obudowy-trzeba to po prostu złożyć w takim samym miejscu jak było żeby cięgno pracowało i poruszało kierownicami (pewnie znasz kanał z yt D4CB Klub, gdzie ładnie Jlja pokazuje wymianę rdzenia). Być może masz na myśli regulację aktuatora po montażu, który steruje kierownicami?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Wszystkie rdzenie należy wyważać, nawet gdy do remontu wykorzystujemy te same elementy. Sam fakt poluzowania i dokręcenia nakrętki wału zmienia precyzyjne wyważenie wirnika, tak więc nie da się po prostu ostrożnie zdemontować turbosprężarki, założyć uszczelnienie i zmontować jej na nowo.
Na rynku pojawiło się od grona tanich "gotowców" i każdy myśli , że wsadzi i to starczy .
Oczywiście takie auto należy natychmiast sprzedać , ale nie mamy tutaj poradników dla handlarzy, tylko dla osób które chcą jeździć swoimi autami jeszcze kilka lat lub dłużej.
Na rynku pojawiło się od grona tanich "gotowców" i każdy myśli , że wsadzi i to starczy .
Oczywiście takie auto należy natychmiast sprzedać , ale nie mamy tutaj poradników dla handlarzy, tylko dla osób które chcą jeździć swoimi autami jeszcze kilka lat lub dłużej.
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Od początku piszę, że czekam na nowy rdzeń-wyważony. Nic nie napisałem o samodzielnej naprawie, wyważaniu, uszczelnianiu rdzenia czy też o wyważaniu w garażowych warunkach. Nie każdy twierdzi, że wsadzi i ok. Trzeba mieć do tego trochę wiedzy i kultury technicznej. A gotowe rdzenie sprzedają tacy producenci jak Mellet czy Garret, więc to nie są tanie gotowce. Dzięki za epitat o handlarzach. Sądziłem, że mogę podzielić się swoim doświadczeniem na forum, ale widzę, że od razu niedowierzanie, sceptycyzm. Nikogo nie namawiam do samodzielnego remontu, bo i tak mało kto się za to zabierze. Pozdrawiam, bo raczej źle zostałem odebrany.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5061
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 216 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Nie ma się co obrażać.
Wszystkie rzeczy niemożliwe na tym świecie zostały wykonane przez osoby, którym się mówiło, że tego nie da się zrobić
Więc po prostu zrób to i się niczym nie przejmuj
Wszystkie rzeczy niemożliwe na tym świecie zostały wykonane przez osoby, którym się mówiło, że tego nie da się zrobić
Więc po prostu zrób to i się niczym nie przejmuj
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Czegoś tu nie rozumiem , to znaczy że sprawdzisz i ustawisz w ten sposób ? Jak na filmie https://www.youtube.com/watch?v=dPGNqPtQQpU
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Dobrze wiesz,że w ten sposób nie spawdzę, bo nie posiadam stanowiska diagnostycznego. Rdzeń jest już wyważony i sprawdzony na szczelność u producenta, a regulację zmiennej geometrii wykonam w aucie korzystając z programu diagnostycznego.
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Rdzeń dotarł i turbina poskręcana. Jutro montaż. Na szczęście nic nie trzeba przekładać ze starocia.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Wiadomo, kitajski powertec powszechnie montowany za wschodnią granicą i u nas też pewnie, tylko kto o tym wie.
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
I turbinka włożona, uruchomiona zgodnie z wszelkimi zasadami. Niestety brak jazdy próbnej. Nie dość, że cieknie przy kolanku od termostatu (króciec był cały zasyfiony i oklejony osadem z płynu chłodniczego, nadal cieknie po oczyszczeniu, trzeba zorganizować nową obejmę), to jeszcze padł alternator, chyba przez mój pośpiech.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości