Strona 1 z 1

Świst w silniku 2.5 CRDi

: piątek, 20 kwietnia 2018, 20:23
autor: Andrzej
Mam bardzo cichy silnik , jak na diesla :kwink: .
Porównywałem ostatnio dwa Sorento, jeden z mojego rocznika i drugi dwa lata młodszy i mój był najcichszy z nich.
Dlatego od razu usłyszałem świst, który pojawił się pewnego razu we wrześniu 2017 roku.
Było to słychać tak :



Nie wiele się zastanawiając pojechałem do warsztatu , gdzie zdiagnozowano usterkę jako uszkodzona/ zużyta rolka prowadząca paska klinowego.
Aby to zrobić wystarczy poluzować napinacz i zdjąć pasek klinowy .
Poruszając każdą z rolek przy pomocy stetoskopu zlokalizowano tą uszkodzoną , okazała się nią górna rolka.
Wygląda to mniej więcej tak.

rolki2.5.jpg
rolki2.5.jpg (156.81 KiB) Przejrzano 1851 razy


Górną rolkę jest bardzo łatwo wymienić.
Gdy się sami postaramy, to koszt nie powinien przekroczyć 80 zł.
Jedyną trudność może sprawić klucz , którym luzujemy pasek klinowy, musi być długi, dużo dłuższy niż klucze standardowe.

Przez chwilę myślałem aby wymienić wszystkie rolki, ale postanowiłem poeksperymentować :)
Mniej więcej po miesiącu usłyszałem świst ponownie.
Diagnoza była ta sama , następna rolka do wymiany .
Ale skoro pasek był zrzucony sprawdzono przy okazji wszystkie elementy i wyszło na to, że jednokierunkowe sprzęgło alternatora stoi.
To już trochę większy wydatek niż rolka i trzeba się liczyć z kwotą w granicach 200 zł .

rolka alt.jpg
rolka alt.jpg (112.05 KiB) Przejrzano 1851 razy


Wymieniono rolkę i sprzęgiełko.
Następny świst pojawił się około marca.
Wjazd na warsztat i znowu rolka do wymiany .
O ile dostęp do górnych rolek jest prosty, tym razem trzeba było podnieść auto aby zdjąć dolną osłonę silnika i dopiero można było bez problemu wymienić rolkę.

rolki.jpg
rolki.jpg (87.01 KiB) Przejrzano 1851 razy


rolki1.jpg
rolki1.jpg (116.25 KiB) Przejrzano 1851 razy


Wniosek z tego eksperymentu jest jeden .
Jeśli usłyszysz podobny dźwięk, jak na filmie to wymień od razu wszystkie rolki, bo prędzej czy później wszystkie po kolei padną.
I trzeba bardzo uważać aby tego dźwięku nie pomylić z dźwiękiem uszkodzonej turbiny lub łańcucha rozrządu, bo możemy zostać narażeni na nieuzasadnione koszty.

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

: piątek, 20 kwietnia 2018, 21:47
autor: ronin
Ja tam wymieniałem same łożyska, koszt dużo mniejszy. Wszystkie rolki wymieniałem na parkingu. Oczywiście pewnie lepiej jest to robić na kanale ale nie było większych problemów z dostaniem się do rolek.

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

: piątek, 20 kwietnia 2018, 21:53
autor: Andrzej
Ja wymieniałem na koreańskie rolki SKF .
Pewnie są jakieś tańsze, ale ja wolałem dobre.
Czyli z tego wynika , że można jeszcze zaoszczędzić :)

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

: piątek, 20 kwietnia 2018, 22:00
autor: ronin
Ja zainwestowałem w dobre łożyska :) Rolkom nic nie było ;)

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

: piątek, 20 kwietnia 2018, 22:36
autor: orzeł
O znam tego typa z fotografii :kwink:

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

: piątek, 20 kwietnia 2018, 23:31
autor: gomez953
Też chyba kojarzę. :think:

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

: piątek, 20 kwietnia 2018, 23:47
autor: Marek
Koło pasowe alternatora też można dostać taniej , lub można zregenerować .

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

: sobota, 21 kwietnia 2018, 14:15
autor: orzeł
Koledzy,zgodzę się z Wami,ale tylko częściowo. Załóżmy że rolka dobrej firmy kosztuje 70zł 1rbh kosztuje do 100zł. Wymiana zamyka się w 200zł
i jest pełna dwuletnia gwarancja (łącznie z naprawą rozszerzoną gdyby strzeliła rolka i pasek narobiłby bałaganu).Łożysko kosztuje 15 do 20 zł
wymiana zamiast 0,5 rbh wyniesie 1 rbh czyli koszt finalny powiedzmy 130 zł (przy naprawie samodzielnej 30) i żadnej gwarancji.Wiem wiele osób się ze mną nie zgodzi ale zawsze kij ma dwa końce a medal dwie strony

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

: sobota, 21 kwietnia 2018, 20:11
autor: Marek
To jest cena z roboczo godziną , to wkradło się małe nieporozumienie :) .
Mamy za to więcej informacji .

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

: niedziela, 22 kwietnia 2018, 18:44
autor: orzeł
Tak 200zł kosztowały rolki z wymianą