Mam bardzo cichy silnik , jak na diesla .
Porównywałem ostatnio dwa Sorento, jeden z mojego rocznika i drugi dwa lata młodszy i mój był najcichszy z nich.
Dlatego od razu usłyszałem świst, który pojawił się pewnego razu we wrześniu 2017 roku.
Było to słychać tak :
Nie wiele się zastanawiając pojechałem do warsztatu , gdzie zdiagnozowano usterkę jako uszkodzona/ zużyta rolka prowadząca paska klinowego.
Aby to zrobić wystarczy poluzować napinacz i zdjąć pasek klinowy .
Poruszając każdą z rolek przy pomocy stetoskopu zlokalizowano tą uszkodzoną , okazała się nią górna rolka.
Wygląda to mniej więcej tak.
Górną rolkę jest bardzo łatwo wymienić.
Gdy się sami postaramy, to koszt nie powinien przekroczyć 80 zł.
Jedyną trudność może sprawić klucz , którym luzujemy pasek klinowy, musi być długi, dużo dłuższy niż klucze standardowe.
Przez chwilę myślałem aby wymienić wszystkie rolki, ale postanowiłem poeksperymentować
Mniej więcej po miesiącu usłyszałem świst ponownie.
Diagnoza była ta sama , następna rolka do wymiany .
Ale skoro pasek był zrzucony sprawdzono przy okazji wszystkie elementy i wyszło na to, że jednokierunkowe sprzęgło alternatora stoi.
To już trochę większy wydatek niż rolka i trzeba się liczyć z kwotą w granicach 200 zł .
Wymieniono rolkę i sprzęgiełko.
Następny świst pojawił się około marca.
Wjazd na warsztat i znowu rolka do wymiany .
O ile dostęp do górnych rolek jest prosty, tym razem trzeba było podnieść auto aby zdjąć dolną osłonę silnika i dopiero można było bez problemu wymienić rolkę.
Wniosek z tego eksperymentu jest jeden .
Jeśli usłyszysz podobny dźwięk, jak na filmie to wymień od razu wszystkie rolki, bo prędzej czy później wszystkie po kolei padną.
I trzeba bardzo uważać aby tego dźwięku nie pomylić z dźwiękiem uszkodzonej turbiny lub łańcucha rozrządu, bo możemy zostać narażeni na nieuzasadnione koszty.
Świst w silniku 2.5 CRDi
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Świst w silniku 2.5 CRDi
Ja tam wymieniałem same łożyska, koszt dużo mniejszy. Wszystkie rolki wymieniałem na parkingu. Oczywiście pewnie lepiej jest to robić na kanale ale nie było większych problemów z dostaniem się do rolek.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Świst w silniku 2.5 CRDi
Ja wymieniałem na koreańskie rolki SKF .
Pewnie są jakieś tańsze, ale ja wolałem dobre.
Czyli z tego wynika , że można jeszcze zaoszczędzić
Pewnie są jakieś tańsze, ale ja wolałem dobre.
Czyli z tego wynika , że można jeszcze zaoszczędzić
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Świst w silniku 2.5 CRDi
O znam tego typa z fotografii
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11381
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Świst w silniku 2.5 CRDi
Koło pasowe alternatora też można dostać taniej , lub można zregenerować .
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Świst w silniku 2.5 CRDi
Koledzy,zgodzę się z Wami,ale tylko częściowo. Załóżmy że rolka dobrej firmy kosztuje 70zł 1rbh kosztuje do 100zł. Wymiana zamyka się w 200zł
i jest pełna dwuletnia gwarancja (łącznie z naprawą rozszerzoną gdyby strzeliła rolka i pasek narobiłby bałaganu).Łożysko kosztuje 15 do 20 zł
wymiana zamiast 0,5 rbh wyniesie 1 rbh czyli koszt finalny powiedzmy 130 zł (przy naprawie samodzielnej 30) i żadnej gwarancji.Wiem wiele osób się ze mną nie zgodzi ale zawsze kij ma dwa końce a medal dwie strony
i jest pełna dwuletnia gwarancja (łącznie z naprawą rozszerzoną gdyby strzeliła rolka i pasek narobiłby bałaganu).Łożysko kosztuje 15 do 20 zł
wymiana zamiast 0,5 rbh wyniesie 1 rbh czyli koszt finalny powiedzmy 130 zł (przy naprawie samodzielnej 30) i żadnej gwarancji.Wiem wiele osób się ze mną nie zgodzi ale zawsze kij ma dwa końce a medal dwie strony
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11381
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Świst w silniku 2.5 CRDi
To jest cena z roboczo godziną , to wkradło się małe nieporozumienie .
Mamy za to więcej informacji .
Mamy za to więcej informacji .
- orzeł
- MODERATOR
- Posty: 1276
- Wiek: 58
- Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
- Skąd jesteś: PIASECZNO
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Inny Samochód: Hyundai Grandeur
- Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
- Been thanked: 21 times
- Kontaktowanie:
Re: Świst w silniku 2.5 CRDi
Tak 200zł kosztowały rolki z wymianą
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości