Obrazek

Świst w silniku 2.5 CRDi

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderatorzy: Admin, Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1306
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 310000
Has thanked: 10 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Świst w silniku 2.5 CRDi

#1 Postautor: Andrzej » piątek, 20 kwietnia 2018, 20:23

Mam bardzo cichy silnik , jak na diesla :kwink: .
Porównywałem ostatnio dwa Sorento, jeden z mojego rocznika i drugi dwa lata młodszy i mój był najcichszy z nich.
Dlatego od razu usłyszałem świst, który pojawił się pewnego razu we wrześniu 2017 roku.
Było to słychać tak :



Nie wiele się zastanawiając pojechałem do warsztatu , gdzie zdiagnozowano usterkę jako uszkodzona/ zużyta rolka prowadząca paska klinowego.
Aby to zrobić wystarczy poluzować napinacz i zdjąć pasek klinowy .
Poruszając każdą z rolek przy pomocy stetoskopu zlokalizowano tą uszkodzoną , okazała się nią górna rolka.
Wygląda to mniej więcej tak.

rolki2.5.jpg
rolki2.5.jpg (156.81 KiB) Przejrzano 348 razy


Górną rolkę jest bardzo łatwo wymienić.
Gdy się sami postaramy, to koszt nie powinien przekroczyć 80 zł.
Jedyną trudność może sprawić klucz , którym luzujemy pasek klinowy, musi być długi, dużo dłuższy niż klucze standardowe.

Przez chwilę myślałem aby wymienić wszystkie rolki, ale postanowiłem poeksperymentować :)
Mniej więcej po miesiącu usłyszałem świst ponownie.
Diagnoza była ta sama , następna rolka do wymiany .
Ale skoro pasek był zrzucony sprawdzono przy okazji wszystkie elementy i wyszło na to, że jednokierunkowe sprzęgło alternatora stoi.
To już trochę większy wydatek niż rolka i trzeba się liczyć z kwotą w granicach 200 zł .

rolka alt.jpg
rolka alt.jpg (112.05 KiB) Przejrzano 348 razy


Wymieniono rolkę i sprzęgiełko.
Następny świst pojawił się około marca.
Wjazd na warsztat i znowu rolka do wymiany .
O ile dostęp do górnych rolek jest prosty, tym razem trzeba było podnieść auto aby zdjąć dolną osłonę silnika i dopiero można było bez problemu wymienić rolkę.

rolki.jpg
rolki.jpg (87.01 KiB) Przejrzano 348 razy


rolki1.jpg
rolki1.jpg (116.25 KiB) Przejrzano 348 razy


Wniosek z tego eksperymentu jest jeden .
Jeśli usłyszysz podobny dźwięk, jak na filmie to wymień od razu wszystkie rolki, bo prędzej czy później wszystkie po kolei padną.
I trzeba bardzo uważać aby tego dźwięku nie pomylić z dźwiękiem uszkodzonej turbiny lub łańcucha rozrządu, bo możemy zostać narażeni na nieuzasadnione koszty.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1104
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

#2 Postautor: ronin » piątek, 20 kwietnia 2018, 21:47

Ja tam wymieniałem same łożyska, koszt dużo mniejszy. Wszystkie rolki wymieniałem na parkingu. Oczywiście pewnie lepiej jest to robić na kanale ale nie było większych problemów z dostaniem się do rolek.

Awatar użytkownika
Andrzej
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1306
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 310000
Has thanked: 10 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

#3 Postautor: Andrzej » piątek, 20 kwietnia 2018, 21:53

Ja wymieniałem na koreańskie rolki SKF .
Pewnie są jakieś tańsze, ale ja wolałem dobre.
Czyli z tego wynika , że można jeszcze zaoszczędzić :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1104
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 3 times
Been thanked: 24 times
Kontaktowanie:

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

#4 Postautor: ronin » piątek, 20 kwietnia 2018, 22:00

Ja zainwestowałem w dobre łożyska :) Rolkom nic nie było ;)

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1246
Wiek: 52
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

#5 Postautor: orzeł » piątek, 20 kwietnia 2018, 22:36

O znam tego typa z fotografii :kwink:
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1181
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 161000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle niebieskie
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times
Kontaktowanie:

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

#6 Postautor: gomez953 » piątek, 20 kwietnia 2018, 23:31

Też chyba kojarzę. :think:
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3073
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 29 times
Kontaktowanie:

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

#7 Postautor: Marek » piątek, 20 kwietnia 2018, 23:47

Koło pasowe alternatora też można dostać taniej , lub można zregenerować .

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1246
Wiek: 52
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

#8 Postautor: orzeł » sobota, 21 kwietnia 2018, 14:15

Koledzy,zgodzę się z Wami,ale tylko częściowo. Załóżmy że rolka dobrej firmy kosztuje 70zł 1rbh kosztuje do 100zł. Wymiana zamyka się w 200zł
i jest pełna dwuletnia gwarancja (łącznie z naprawą rozszerzoną gdyby strzeliła rolka i pasek narobiłby bałaganu).Łożysko kosztuje 15 do 20 zł
wymiana zamiast 0,5 rbh wyniesie 1 rbh czyli koszt finalny powiedzmy 130 zł (przy naprawie samodzielnej 30) i żadnej gwarancji.Wiem wiele osób się ze mną nie zgodzi ale zawsze kij ma dwa końce a medal dwie strony
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 3073
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Has thanked: 9 times
Been thanked: 29 times
Kontaktowanie:

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

#9 Postautor: Marek » sobota, 21 kwietnia 2018, 20:11

To jest cena z roboczo godziną , to wkradło się małe nieporozumienie :) .
Mamy za to więcej informacji .

Awatar użytkownika
orzeł
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1246
Wiek: 52
Rejestracja: środa, 23 stycznia 2013, 22:50
Skąd jesteś: PIASECZNO
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: silver
Inny Samochód: Hyundai Grandeur
Twoje poprzednie Sorento: 3,5 V6 wersja USA
Been thanked: 12 times
Kontaktowanie:

Re: Świst w silniku 2.5 CRDi

#10 Postautor: orzeł » niedziela, 22 kwietnia 2018, 18:44

Tak 200zł kosztowały rolki z wymianą
Udzielam się w bardzo ograniczonym zakresie.
Wszystkim dogodzić się nie da, ale wszystkich wkurzyć to już żaden problem

Obrazek


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości