EGR a spalanie
Moderator: Moderator
- dream65
- wiem wszystko
- Posty: 1968
- Rejestracja: piątek, 26 lutego 2016, 22:11
- Skąd jesteś: Leszno
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Mondeo v6
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Dokładnie Marku, najprościej zrobić podkładkę z blachy. Zresztą było o tym pisane gdzieś powyżej. Sam poszedłem tym tropem i rękoma swego mechanika, kawałeczek blaszki o wymiarach około 4x4 cm włożyłem między wyjście rury egr a kolektor, usunąłem oryginalną podkładką, umieściłem przygotowaną blaszkę, skręciłem i wszystko jest w porządku. Mało tego, mam wrażenie, że mam nowy samochód
-
- awansowałem na
- Posty: 64
- Wiek: 42
- Rejestracja: poniedziałek, 6 marca 2017, 12:25
- Skąd jesteś: Bielsk Podlaski
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Szary
- Przebieg (km.): 215000
- Inny Samochód: Chrysler
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
No dobra a grubość tej blachy może wstawił by ktoś rysunek takiej blachy może być odręczny przecież. I ha się zastanawiam po co to forum. Jestem także na forum chryslera ptclub i tam jak o coś spytam to od razu mam odpowiedź, a jak trzeba jakiś schemat to nie ma problemu, a tu ktoś ma i tylko się chwali zamiast pomóc innym zrobić.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Kolega gczarkowski1 podał Ci wymiary w tym poście viewtopic.php?p=225251#p225251 czego więcej oczekujesz , że ktoś wytnie ją za Ciebie. Czekam na rysunek odręczny w Twoim wydaniu, a co do zaślepiania EGR osobiście jestem temu przeciwny.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Marek pisze:Już nie ma kto , autorzy się ulotnili . Poza tym zdjąć egr i zrobić podkładkę , to znowu nie taki problem .
A chyba nawet wiem gdzie
EDIT
dream65 pisze:Dokładnie Marku, najprościej zrobić podkładkę z blachy. Zresztą było o tym pisane gdzieś powyżej. Sam poszedłem tym tropem i rękoma swego mechanika, kawałeczek blaszki o wymiarach około 4x4 cm włożyłem między wyjście rury egr a kolektor, usunąłem oryginalną podkładką, umieściłem przygotowaną blaszkę, skręciłem i wszystko jest w porządku. Mało tego, mam wrażenie, że mam nowy samochód
Przepraszam chłopaki ale do dziś nie nauczyłem się scalać dwóch postów... Wracając do tematu..
Owszem najłatwiej... Dlatego napisałem że mam to.... ale....
Właśnie takie robienie wiedzy tajemnej mnie troszkę irytuje.....
Dla mnie taka podkładka to pikuś bez rysunków ale... kurcze..... pomagamy sobie czy nie ????
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Ci co pomagają zostali.
Mam wymontowane dwa EGRy na stole, jeden od przedlifta a drugi od auta poliftowego i pewnie za tydzień będę dorabiał blaszkę do jednego i drugiego.
Porównam je, sprawdzę jakie są różnice i
zrobię od razu z tego instruktaż, aby na zawsze został na forum.
Mam wymontowane dwa EGRy na stole, jeden od przedlifta a drugi od auta poliftowego i pewnie za tydzień będę dorabiał blaszkę do jednego i drugiego.
Porównam je, sprawdzę jakie są różnice i
zrobię od razu z tego instruktaż, aby na zawsze został na forum.
-
- awansowałem na
- Posty: 64
- Wiek: 42
- Rejestracja: poniedziałek, 6 marca 2017, 12:25
- Skąd jesteś: Bielsk Podlaski
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Szary
- Przebieg (km.): 215000
- Inny Samochód: Chrysler
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Andrzej pisze:Ci co pomagają zostali.
Mam wymontowane dwa EGRy na stole, jeden od przedlifta a drugi od auta poliftowego i pewnie za tydzień będę dorabiał blaszkę do jednego i drugiego.
Porównam je, sprawdzę jakie są różnice i
zrobię od razu z tego instruktaż, aby na zawsze został na forum.
Panowie bieżcie przykład z Andrzeja co jednym wydaje się banalnie proste innym może sprawić trudności.
Krzysiek ardie wstawiłbym taki rysunek gdybym wiedziałjaka blacha tam idzie a jeżeli nie cbcesz w tym temacie pomóc to nie przeszkadzaj. Na tym forum są tylko nieliczni którzy pomagają nawet w banalnych sprawach. Reszta tylko się podśmiewa "co nie umie zrobić haha" a raczej forum jest by pomóc.
Andrzejku czekamy
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Widzisz mam inne zdanie na ten temat i zaczynasz być niemiły blacha 1,5 mm wystarczy, wzorów i gotowych zaślepek jest pełno wystarczy poszukać. Podpowiem najlepiej szukać w języku Hamleta Zaproponowałem abyś Ty coś zrobił dla forum a nie tylko brał i widzę że słabo Ci to wychodzi.
p.s.
zobacz w swoich postach ile razy zwracałeś się do mnie z problemem i zobacz czy kiedykolwiek Ci odmówiłem, ale od dzisiaj
p.s.
zobacz w swoich postach ile razy zwracałeś się do mnie z problemem i zobacz czy kiedykolwiek Ci odmówiłem, ale od dzisiaj
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
morty3 pisze:Krzysiek ardie wstawiłbym taki rysunek gdybym wiedziałjaka blacha tam idzie a jeżeli nie cbcesz w tym temacie pomóc to nie przeszkadzaj. Na tym forum są tylko nieliczni którzy pomagają nawet w banalnych sprawach. Reszta tylko się podśmiewa "co nie umie zrobić haha" a raczej forum jest by pomóc.
Andrzejku czekamy
No akurat takie zarzuty pod adresem Krzyśka są mocno nie trafione. Nie będę się rozpisywał ile chłop pomaga bo ci co są troszkę dłużej na forum to wiedzą.
-
- awansowałem na
- Posty: 64
- Wiek: 42
- Rejestracja: poniedziałek, 6 marca 2017, 12:25
- Skąd jesteś: Bielsk Podlaski
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Szary
- Przebieg (km.): 215000
- Inny Samochód: Chrysler
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Krzysiek ardie, zwracam honor. Faktycznie przejrzałem posty i jesteś bardzo pomocny. Zrobiłem lekki nietakt w twoją stronę.
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Dzisiaj miałem trochę czasu i pogrzebałem przy EGR. Nie mogę jednak odkręcić śrub za egr od strony dolotu spalin-nie ma jak manewrować kluczem. Jedyne co, to odkręcenie czterech śrub i próba odchylenia całego zaworu w celu wyjęcia podkładki do zwymiarowania zaślepki. Zobaczę czy się uda, tak żeby nie połamać rury doprowadzającej spaliny. Widać, że na zdjęciach wywaliłem chłodniczkę. Jak zaślepię EGR to ona też pójdzie out+ dorobienie kolejnych dwóch blaszek w miejsce chłodniczki. Przewód wody połączę złączką-jeszcze nie zmierzyłem, ale chyba 18 mm będzie pasować. Niezły syf tam się zbiera.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Widzę, że odkręciłeś sam zawór EGR , ja postanowiłem odkręcić go razem z tyłem , tam są cztery śruby .
Trzy poszły łatwo a czwarta za chiny.
W końcu wkurzyłem się i obciąłem tą metalową rurę z tyłu diaksem . Kupiłem taki mały na akumulator w Lidlu , po raz pierwszy się przydał ;).
Z tym że ja mogłem trochę poszaleć bo już nie będę tego zaworu zakładał spowrotem , innym nie polecam tej metody
Sposób ze śrubokrętami widzę ten sam lało się na podłogę z tych rurek .
W razie czego mam wszystkie podkładki, mogę zwymiarować.
Trzy poszły łatwo a czwarta za chiny.
W końcu wkurzyłem się i obciąłem tą metalową rurę z tyłu diaksem . Kupiłem taki mały na akumulator w Lidlu , po raz pierwszy się przydał ;).
Z tym że ja mogłem trochę poszaleć bo już nie będę tego zaworu zakładał spowrotem , innym nie polecam tej metody
Sposób ze śrubokrętami widzę ten sam lało się na podłogę z tych rurek .
W razie czego mam wszystkie podkładki, mogę zwymiarować.
- Załączniki
-
- IMG_20180615_154635-01-1024x738.jpeg (184.91 KiB) Przejrzano 2368 razy
-
- IMG_20180615_154609-01-1024x712.jpeg (127.24 KiB) Przejrzano 2368 razy
-
- IMG_20180615_141006-01-1024x643.jpeg (154.3 KiB) Przejrzano 2368 razy
-
- IMG_20180615_135326-01-1024x567.jpeg (179.97 KiB) Przejrzano 2368 razy
-
- IMG_20180615_134049_HHT-01-1024x768.jpeg (118.42 KiB) Przejrzano 2368 razy
-
- IMG_20180615_133110_HHT-01-1024x517.jpeg (96.01 KiB) Przejrzano 2368 razy
-
- IMG_20180615_133101-01-1024x609.jpeg (141.55 KiB) Przejrzano 2368 razy
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Cztery śruby zaworu EGR poluzowałem i tak jak planowałem wyjałem podkładkę, odrysowałem, wyciąłem z blachy nierdzewnej starego wkładu kominowego, nawierciłem otwory. Planowałem wyrzucić chłodniczkę, ale nie chce mi się biegać i szukać łącznika rur wodnych (18 mm zmierzone). Jutro założę pozostałe dwie zaślepki w miejsce dolotu/wlotu powietrza do chłodniczki, bo dzisiaj musiałem jeszcze kilka innych rzeczy opanować dookoła.
Odpiąć wtyczkę od zaworu EGR?
Odpiąć wtyczkę od zaworu EGR?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Podobno w polifcie mogą wyskoczyć błędy.
Będziesz musiał sprawdzić doświadczalnie, bo nie wiadomo jak będzie zachowywał się samochód.
Będziesz musiał sprawdzić doświadczalnie, bo nie wiadomo jak będzie zachowywał się samochód.
-
- awansowałem na
- Posty: 64
- Wiek: 42
- Rejestracja: poniedziałek, 6 marca 2017, 12:25
- Skąd jesteś: Bielsk Podlaski
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Szary
- Przebieg (km.): 215000
- Inny Samochód: Chrysler
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: EGR a spalanie
Andrzeju, a możesz podać wymiary podkładek? Zrobię tak jak ty, wyrzucę cały egr, a powiedz mi, po wyrzuceniu egr nie pojawiaja się żaden błąd?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości