EGR a spalanie

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Konto usunięte

Re: EGR a spalanie

#16 Postautor: Konto usunięte » sobota, 7 kwietnia 2018, 15:10

Marek pisze:Zawór sam się nie uchyli na skutek drgań , czy trzyma go jakaś sprężyna ?

Podobno czekasz na odpowiedź :lol:

zerknij.... 4:21


Wiem że to sportek, to nic :kwink:

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#17 Postautor: Lukash20 » niedziela, 8 kwietnia 2018, 10:27

Czy zasłoniety EGR może być przyczyną wyższego spalania?????

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: EGR a spalanie

#18 Postautor: Peter » poniedziałek, 30 kwietnia 2018, 22:09

W kooperacji z Gerwazym, za co mu dziękuje, założyłem dystans. Do przykręcenia użyłem śrubek M5x30, ale moim zdaniem najlepiej by pasowały x25, bo fabryczne x20 są krótkawe. Pierwsze wrażenia, od dołu większa moc, ale tu się nie mam co dziwić, EGR zapiekło na amen w górnym położeniu, jeżeli chodzi o spalanie, nie widzę żadnej różnicy, a nawet na minimalny plus, ale może to być złudne wrażenie. JanCek, jeszcze raz wielkie dzięki, patent jest naprawdę trafiony :beer:

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#19 Postautor: Student_x » poniedziałek, 30 kwietnia 2018, 22:50

a można prosić o rysunek dystansu? Też by mi się może przydał. Nie jestem zwolennikiem EGRu, nie lubię też przerabiać niektórych rzeczy. W Voyagerze u ojca jest on uruchomiony przezemnie i działa, ale jak sie napatrzyłem w warsztacie do czego EGR doprowadza kolektor ssący, to też mam ochotę zrobić ze swoim to samo :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#20 Postautor: gczarkowski1 » wtorek, 1 maja 2018, 07:15

W moim przypadku zaślepiłem EGR przy kolektorze wydechowym ,myślę że efekt jest podobny, tak jak przy samym EGR ,spalanie raczej brz zmian ,jazda mieszana około 10 l, sorcia jest trochę bystrzejsza :) Dzisiaj mam pierwszą od zakupu trasę 700 km , zobaczę jak to się ma.
Pozdrawiam
Grzegorz

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: EGR a spalanie

#21 Postautor: Peter » wtorek, 1 maja 2018, 22:49

Taka ciekawostka, ten sam dystans pasuje do silnika Hyundaia 2.0 CRDI, jest taka sama góra. Jednak w "kopniętym ha" po zastosowaniu tego patentu znajomy mówi, że spalanie nieznacznie, ale jednak wzrosło, ciekawe od czego to zależy :think: I teraz ciekawa rzecz, Hyundai oferuje zestaw naprawczy do EGR o nr OEM 2840027A00, niestety do S1 on nie pasuje, ale może jest jakiś jego odpowiednik ? :hmm:

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#22 Postautor: vokal » środa, 2 maja 2018, 01:08

Tak obserwuję ten wątek i widzę, że temat się rozwija. Jednak w miarę wchodzenia głębiej w las coraz bardziej nurtuje mnie pytanie.
Po co dwoić się i troić, żeby dorobić pierścień dystansujący, jeśli można w prosty i tani sposób dorobić zaślepkę od strony spalin z wydechu?
Zawór nie dostanie wcale spalin, bo zaślepka będzie blokowała dostęp do zaworu.
Tak samo robi się w naszych dieslach i innych, gdzie zamiast elektrycznego zaworu jest pneumatyczny.
Wchodzenie jeszcze w zestawy naprawcze, to już szeroki stopień wyobraźni.
Ale może czegoś nie rozumiem :hmm:

:hmm: :hmm:

Student, po co ci rysunek dystansu? Czy u Ciebie nie ma przypadkiem zaworu pneumatycznego?
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: EGR a spalanie

#23 Postautor: Peter » środa, 2 maja 2018, 04:04

Nie obserwujesz dokładnie wątku, czego skutkiem jest brak zrozumienia. Wszystko co potrzeba w zakresie zaślepienia EGRu jest napisane, a nawet pokazane.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#24 Postautor: vokal » środa, 2 maja 2018, 10:35

Czy Twoja odpowiedź, jest odpowiedzią na moje pytanie, czy po prostu napisałeś coś, bo wydawało Ci się, że tak należy?

Następnym razem jak stwierdzisz z całą pewnością, że czegoś nie robię, albo coś robię, miej lepiej na to niezbite dowody.
Brak mego zrozumienia wynika z braku zrozumienia, a nie z braku dokładnego śledzenia wątku.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: EGR a spalanie

#25 Postautor: Peter » środa, 2 maja 2018, 11:06

Brniesz dalej w złą stronę, a wystarczyło jeszcze raz prześledzić temat, a konkretnie skupić się na fotach w poście nr 6 i 8, by dostrzec o jaki typ EGRu chodzi, który bynajmniej nie jest podciśnieniowy jak u Ciebie, a sterowany elektrycznie. Jak byś podszedł do mojej wypowiedzi nieco inaczej, to podał bym jeszcze trzy powody, dla którego zastosowanie dystansu jest trafioną opcją w odróżnieniu od zaślepienia które opisałeś.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#26 Postautor: vokal » środa, 2 maja 2018, 11:32

Zbychu, przeczytaj jeszcze raz mój post #22 i zastanów się o co pytałem.
Czy niezbyt wyraźnie jest napisany?
Z Twojej odpowiedzi wynika, że nawet nie doczytałeś go do końca.

A teraz, jeśli możemy zapomnieć o postach od #23 do tego włącznie i porozmawiać merytorycznie, to proszę napisz, w czym lepsze jest zastosowanie dystansu od zaślepki przed EGR-em?
Wg mnie jest więcej zachodu z dorobieniem tego elementu niż przy zastosowaniu zwykłej zaślepki.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#27 Postautor: Andrzej » środa, 2 maja 2018, 13:47

Ja mam zaślepkę do EGR , w tym jedną luzem , dostałem od kogoś , zwykła blaszka , bez żadnych kombinacji.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
rkargul74
To ja
To ja
Posty: 269
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 8 kwietnia 2018, 08:30
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: grafit
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Skoda octavia 2
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#28 Postautor: rkargul74 » środa, 2 maja 2018, 14:15

Witam panowie ja w poprzednim aucie octavia 2 1.9tdi miałem również wyłączony egr przez program bez żadnych udziwnień typu zaślepki itp.
I moje spalanie się zmniejszyło o jakieś 0.7 litra, a temperatura nagrzewania silnika się zaś wydłużyła.
Pozdrawiam Rafał.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#29 Postautor: vokal » środa, 2 maja 2018, 19:10

W Sorento wprawdzie nie da się bezpośrednio ustawiać opcji w ECU, ale w wersji z zaworem podciśnieniowym wystarczy zdjąć i zaślepić wężyk.
Przy Sorento z elektrozaworem EGR wypięcie wtyczki, albo przecięcie przewodu od sterowania wyrzuci chyba błąd w ECU, ale nie jestem pewien :hmm:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: EGR a spalanie

#30 Postautor: cezio77 » środa, 2 maja 2018, 20:50

W poliftach jest elektrozawór w EGR i nie wyrzuca błędów po odpięciu wtyczki - tak przynajmniej jest u mnie.
Mój EGR przepuszczał spaliny nawet przy braku zasilania i dostał zaślepkę.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości