EGR a spalanie

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11390
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#106 Postautor: Marek » sobota, 15 stycznia 2022, 21:22

Jeżeli masz taki błąd to znaczy źle działający EGR. Co do chłodnicy EGR to niestety ale jest odwrotnie. Gorące spaliny przechodzące przez EGR są chłodzone.

MajsterAlfa
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2021, 17:10
Skąd jesteś: Radom
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Rok: 2007
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#107 Postautor: MajsterAlfa » niedziela, 16 stycznia 2022, 10:25

Marek to jest mała część spalin którą wpuszcza przez chłodniczke uchylony na chwilę EGR,zastanawiałeś się po co chłodzić małą ilość spalin ? Nie chodzi mi tylko o ekologię,to działa też w obie strony.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11390
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#108 Postautor: Marek » niedziela, 16 stycznia 2022, 14:13

To nie jest tak mała ilość spalin jak by się wydawało. Temperaturę spalin obniża się po to, żeby na skutek spalania obniżyć ilość tlenków azotu w wyprowadzanych spalinach na zewnątrz. EGR powstał i jest stosowany tylko z powodów ekologicznych. Inaczej , spaliny muszą być schłodzone na skute czego po powtórnym spaleniu uzyskujemy zmniejszoną ilość tlenków azoty. Jeżeli chodzi ilość spalin to już inna dyskusja , zależna jest od obrotów i od obciążenia silnika. U Ciebie może być zblokowany bolec w serwo mechaniźmie, jeżeli nie zauważyłeś problemów z pracą silnika, to znaczy że zablokował się w pozycji zamkniętego zaworu.

MajsterAlfa
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2021, 17:10
Skąd jesteś: Radom
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Rok: 2007
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#109 Postautor: MajsterAlfa » sobota, 22 stycznia 2022, 19:22

W sumie to dobrze że się zablokował w takie pozycji bo jakoś nie śpieszy mi się tam zaglądać :) A Czy Webasto może pożerać dużo paliwa ?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11390
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: EGR a spalanie

#110 Postautor: Marek » sobota, 22 stycznia 2022, 21:59

Dużo, to względne określenie. :) Niedługo wiosna.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Szelma i 29 gości