Problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Agnieszka86
jestem
jestem
Posty: 6
Wiek: 39
Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2017, 22:33
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 245000
Kontaktowanie:

Problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

#1 Postautor: Agnieszka86 » poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 19:56

Witam serdecznie.
Niestety nie mogę znaleźć informacji na temat dolegliwości mojego pojazdu na forum . Chodzi o to, że po dolaniu płynu do układu chłodzenia dolany płyn wyrzuca przez tą rurkę przelewową ze zbiorniczka wyrównawczego, jest to ilość około 2,5 litra po dolaniu do stanu pełnego. Przez to, że brakuje płynu nie mam ogrzewania w samochodzie. Słuchać też, że jak auto złapie temperaturę, to przez zbiorniczek gwizda dosłownie powietrze. Ale silnik ma temperaturę ok, czyli 90 stopni i nie grzeje się, mogę normalnie tak jeździć . Czy ktoś już miał taką przypadłość. Z góry dzieki

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

#2 Postautor: Marek » poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 20:50

Do stanu pełnego , to znaczy pod kreskę na zbiorniczku czy pod korek ?

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

#3 Postautor: ronin » poniedziałek, 2 kwietnia 2018, 22:46

Post napisany strasznie chaotycznie, trudno to ogarnąć. Wygląda na to że albo termostat nie puszcza na duży obieg i płyn się gotuje albo walnięta uszczelka i kompresja wypycha płyn.
Jeszcze jedno.
Jak długo masz samochód?
Bo jakoś nie wierzę że przy takich kłopotach temperatura jest ok. Ciekawe czy ktoś nie grzebał przy zegarach.
Skoro nie ma ogrzewania to nie ma obiegu. Jak nie ma obiegu to jakim cudem temperatura silnika jest w normie. Jedno wyklucza drugie.

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

#4 Postautor: gczarkowski1 » wtorek, 3 kwietnia 2018, 07:38

Podobną sytuację miałem w innym silniku,po kilku dniach walki okazało się , pęknięta głowica . Silnik ładnie pracował na małych odcinkach ,po dystansie około 30 km układ był tak napompowany ,że wywalało płyn .
Pozdrawiam
Grzegorz

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

#5 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 3 kwietnia 2018, 09:13

Najprostsze co przychodzi mi do głowy to wykonać test płynu chłodniczego czy zawiera dwutlenek węgla, w przypadku testu pozytywnego głowica do remontu. Banalnym przypadkiem byłby niesprawny korek na zbiorniku wyrównawczym, który by nie trzymałby ciśnienia i przepuszczał, by wtedy całe ciśnienie szło by przez rurkę przelewową, koszt korka ok 40 zł.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

#6 Postautor: Andrzej » wtorek, 3 kwietnia 2018, 09:23

Wygląda na to , że uszkodzona jest uszczelka pod glowicą. Spaliny przedostają się do obiegu płynu chłodzącego powodując wzrost ciśnienia i wyrzucanie płynu przez odpowietrznik pod korkiem.
Jeśli jest to niedawno kupiony samochód , to jest jeszcze możliwość , że sprzedający usunął termostat aby to zatuszować, bo przy tym problemie silnik bardzo szybko by się przegrzewał , ale jak nie ma termostatu to obieg płynu jest większy i można normalnie jeździć nie zauważając, że coś jest nie tak.
Ogrzewania brakuje, bo jak wyrzuci płyn to w to miejsce wchodzą spaliny i zapowietrzają uklad, a ponieważ powietrze nie grzeje tylko woda, stąd zimno w aucie.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Agnieszka86
jestem
jestem
Posty: 6
Wiek: 39
Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2017, 22:33
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 245000
Kontaktowanie:

Re: Problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

#7 Postautor: Agnieszka86 » wtorek, 3 kwietnia 2018, 15:27

Witajcie serdecznie.
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i przepraszam bo faktycznie dość chaotycznie opisałem awarię. Auto posiadam od 5 lat . Auto sprowadzone z Niemiec i po kilku dniach okazało się że padł silnik, zrobiłem generalny remont silnika cały dolny słupek i wymienione podzespoły, itd . Wszystko do tej pory było ok tylko od jakiegoś czasu właśnie ten problem z chłodnicą. Kijanka jest drugim samochodem w domu dlatego więcej stała niż jeździła.Dziwna sytuacja ale Temperatura nie rośnie nawet po przejechaniu długiego odcinka czyli silnik się nie grzeje. Po dolaniu płynu do wskaźnika pomiedzy max i min jest ogrzewanie ale zaraz wyrzuca płyn około 2,5l tyle co dolałem i reszta płynu zostaje w obiegu- ogrzewania brak. Co prawda puchną przewody od chłodnicy i bucha te powietrze przez odpowiecznik zbiorniczka datego słychać takie gwizdanie. Nie mam bladego pojęcia co może być przyczyną takiego stanu. Ale jak tutaj koledzy podpowiadają zacznę może od wymiany korka i zrobienie może tego testu. Zastanawiam się też czy to webasto które mam w samochodzie mozę mieć wpływ na to.

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

#8 Postautor: hawerek » wtorek, 3 kwietnia 2018, 15:39

Agnieszka86 pisze: Co prawda puchną przewody od chłodnicy i bucha te powietrze przez odpowiecznik zbiorniczka datego słychać takie gwizdanie.


Jak to Andrzej napisał - uszczelka pod głowicą.

Andrzej pisze:Wygląda na to , że uszkodzona jest uszczelka pod glowicą. Spaliny przedostają się do obiegu płynu chłodzącego powodując wzrost ciśnienia i wyrzucanie płynu przez odpowietrznik pod korkiem.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

#9 Postautor: ronin » wtorek, 3 kwietnia 2018, 17:16

A ja bym jeszcze sprawdził termostat. A prościej czy obydwa węże od chłodnicy są ciepłe, czyli czy puszcza na duży obieg. Jeśli puszcza to na 90% uszczelka.

Agnieszka86
jestem
jestem
Posty: 6
Wiek: 39
Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2017, 22:33
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 245000
Kontaktowanie:

Re: Problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

#10 Postautor: Agnieszka86 » wtorek, 3 kwietnia 2018, 18:36

Ronin czy dwa są ciepłe trudno powiedzieć bo nie znam się na tym tak bardzo ten z góry co idzie od chłodnicy to ciepły tylko nie wiem gdzie jest ten drugi. A ten ten test jest wiarygodny na 100% co pisałeś wcześniej. Może pierwsze co powinienem zrobić test? jak sądzisz? z góry dzięki

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

#11 Postautor: ronin » wtorek, 3 kwietnia 2018, 19:24

Jeśli górny wąż od chłodnicy (po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej) jest na tyle ciepły (na całej swej długości) że trudno się do niego dotknąć to obieg jest sprawny.
Jeśli jest to tak intensywne zjawisko jak opisujesz i winna jest uszczelka to całkiem możliwe że będzie widać bombelki w zbiorniku wyrównawczym.
Tylko korka nie wolno odkręcać na zagrzanym silniku bo można się poparzyć.
Test spalin w płynie można zrobić ale z tego co wiem nie zawsze daje on jednoznaczny wynik.

Agnieszka86
jestem
jestem
Posty: 6
Wiek: 39
Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2017, 22:33
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 245000
Kontaktowanie:

Re: Problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

#12 Postautor: Agnieszka86 » wtorek, 3 kwietnia 2018, 19:58

Nie pozostaje mi nic innego jak pojechać do mechanika i sprawdzić to z tym jest. Może ktoś zna jakiegoś fachowca godnego polecenia w Warszawie, co może sie tym zająć. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

#13 Postautor: ronin » wtorek, 3 kwietnia 2018, 20:08

Robim co możem ale wiesz.... Tak na opowiadanego trudno coś komuś doradzić co ma zrobić. Gdybym mieszkał bliżej to bym podjechał.... Może ktoś z Warszawy ewentualnie. A najpewniej jechać do Orła :kwink:

Agnieszka86
jestem
jestem
Posty: 6
Wiek: 39
Rejestracja: wtorek, 14 listopada 2017, 22:33
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 245000
Kontaktowanie:

Re: Problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

#14 Postautor: Agnieszka86 » wtorek, 3 kwietnia 2018, 21:41

jestem dosyć nowym użytkownikiem i nie znam jeszcze wszystkich. A Orzeł to kto to?

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Problem chłodnica, ogrzewanie, płyn chłodzący

#15 Postautor: gczarkowski1 » poniedziałek, 9 kwietnia 2018, 06:14

Czy Kolega ma już wstępne wyjaśnienia problemu?
Pozdrawiam
Grzegorz


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości