Poszukiwanie kijanki

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
bulus5
jestem
jestem
Posty: 4
Rejestracja: wtorek, 27 lutego 2018, 20:56
Kontaktowanie:

Poszukiwanie kijanki

#1 Postautor: bulus5 » wtorek, 27 lutego 2018, 21:38

Witam,
Od pewnego czasu zaczełem sie rozgladac za Sorencikiem gdyż użekła mnie jego stylistyka i przestronnosc wnetrza. Dzisiaj znalazłem to ogłoszenie;
https://www.otomoto.pl/oferta/kia-soren ... xtor=SEC-8
Autko bardzo mi sie podoba oraz wielka zaleta jest wymieniony kompletny rozrzad lecz obawaiam sie jaka jest przyczyna opisanej w ogloszeniu usterki oraz czy koszta ewentualnej naprawy nie bedą ogromne?
Mam zamiar w weekend podjechac i obejrzec to autko gdyż nie mam daleko do tej miejscowowsci, ale chciałbym poznac opinie ludzi madrzejszych ode mnie.
Z gory dziekuje za wszelka pomoc

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Poszukiwanie kijanki

#2 Postautor: hawerek » wtorek, 27 lutego 2018, 21:47

Z opisu wynika że mógł by być problem z łańcuchem w reduktorze. Naprawa do 3 tyś zł tylko nie w każdy mechanik się podejmie.
Samochód jeszcze na niemiecki tablicach, więc dodatkowe koszty przerejestrowania - pewnie też koło 2-3 tyś.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Poszukiwanie kijanki

#3 Postautor: ronin » wtorek, 27 lutego 2018, 21:58

Łańcuch reduktora do roboty. Jeśli tylko to mu dolega a reszta jest ok to warto było by wziąć. Łańcuch to nie dramat a jak zrobisz masz spokój na lata.

bulus5
jestem
jestem
Posty: 4
Rejestracja: wtorek, 27 lutego 2018, 20:56
Kontaktowanie:

Re: Poszukiwanie kijanki

#4 Postautor: bulus5 » wtorek, 27 lutego 2018, 22:06

To będzie moje pierwsze auto typu SUV z napędem 4x4 także uczę się dopiero także proszę o wyrozumiałość w odpowiedzi na moje pytania.
jeśli okazało by się to co teraz napisaliście to do wymiany będzie cały reduktor?
EDIT
Na co mam zwrócić szczególną uwagę podczas ewentualnych oględzin auta?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Poszukiwanie kijanki

#5 Postautor: Andrzej » wtorek, 27 lutego 2018, 22:35

Zasada jest taka , że jeśli ktoś się nie zna to nie kupuje się uszkodzonego Sorento.
Tutaj jednak argumentem jest cena . Jest bardzo niska jak za auto z końca produkcji.
Jak będziesz je oglądał to przejedź się , ale tak jak zawsze polecane jest przejechanie się po nierównym, aby wykryć usterki napędów , to tutaj znajdź najrówniejszą drogę jaką zobaczysz, najlepiej asfalt.
I powoli przyśpieszaj aż do usłyszenia tych stuków .
Twoim zadaniem nie jest usłyszenie tych stuków ani koncentrowanie się na nich, bo o tym już wiesz , że będą , tylko wykrycie innych usterek , o których nie napisał sprzedawca. Skrzynia musi przełączać biegi bez szarpnięć , autem ma nie bujać . Po prostu musi równomiernie przyśpieszać.
Musisz jeszcze wziąć pod uwagę , że aby nim jeździć to musisz włożyć w niego, jak wszystko podliczysz, jeszcze 8 - 9 tysięcy złotych :kwink: dlatego sprzedają.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Poszukiwanie kijanki

#6 Postautor: ronin » wtorek, 27 lutego 2018, 22:41

bulus5 pisze:to bedzie moje pierwsze auto typu SUV z napedem 4x4 takze ucze sie dopiero takze prosze o wyrozumiałosc w odpowiedzi na moje pytania.
jesli okazało by sie to co teraz napisaliscie to do wymiany bedzie caly reduktor?

Cały to raczej mało prawdopodobne.
bulus5 pisze:Na co mam zwrocic szczegolna uwage podczas ewentualnych ogledzin auta?

W tym przypadku szczególnie na silnik. Zapocenia wokoło turbiny i odmy, czy nie ma przedmuchów przez bagnet, jak odpala w szczególności zimny.
Korozja tylnych nadkoli. Czy nie widać ognisk korozji, śladów napraw.
Automat ma działać płynnie, żadnych poszarpywań.
Korozja tylnego mostu, ramy.

bulus5
jestem
jestem
Posty: 4
Rejestracja: wtorek, 27 lutego 2018, 20:56
Kontaktowanie:

Re: Poszukiwanie kijanki

#7 Postautor: bulus5 » wtorek, 27 lutego 2018, 22:55

domyslam sie ze troszke trzeba bedzie wlozyc typu filtry, oleje, mozliwe ze jakies sprawy zawieszenia tylko nie chcialbym sie pchac w dodatkowe kosztowne usterki (sprzegło wraz z dwumasa, turbina, pompa i wtryski). Autem chce jezdzic raczej po drogach asfaltowych i zastanawiam sie nad zakupem sorencika ze wzgledow gabarytowych oraz bepieczenstwa dla rodziny podczas podrozowania. Na zdjeciach widac rowniez jakies mankamenty w karoserii z ktorymi sie licze tylko tez mam ograniczony budzet do 26 tys. takze nie moge pozwolic sobie na jakas wpadke dlatego tez na ogledziny bedzie ze mna jechał kolega mechanik;)

Kolego 33 błędy przypominam Punkt 1 regulaminu: Na forum piszemy po polsku. Niedopuszczalne jest pisanie bez polskich znaków ś,ć,ź,ą oraz bez przecinków i kropek.
Nic się nie stanie, jak ktoś zapomni jednego czy dwóch, ale tłumaczenie się , że mam iPhone, jestem dyslektykiem, czy piszę z piwnicy i mam ciemno nie skutkuje.
Druga sprawa, to nie piszemy kolejnego postu pod swoim, należy edytować pierwszy i w nim dopisać, to co chcemy dopowiedzieć. Opcja edycji to przycisk z ikoną ołówka, znajdujący się w prawym górnym rogu postu

Przepraszam, jestem nowy na forum także wszystkiego się uczę
Ostatnio zmieniony środa, 28 lutego 2018, 16:20 przez bulus5, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Poszukiwanie kijanki

#8 Postautor: Andrzej » wtorek, 27 lutego 2018, 22:58

To auto nie ma dwumasy.
Mechanik to dobry pomysł , choć jeśli jeszcze nigdy nie widział Sorento to za wiele nie pomoże , tylko w podstawowych sprawach.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Poszukiwanie kijanki

#9 Postautor: ronin » wtorek, 27 lutego 2018, 23:07

To automat nie ma ani sprzęgła ani dwumasy. To znaczy sprzęgło jest ale nie takie jakie masz na myśli. Automat ma działać aksamitnie (po rozgrzaniu). Co do podróżowania to się najpierw przejedz bo samochód na ramie prowadzi się specyficznie i nie musi ci to przypaść do gustu.
Turbina to najmniejszy (najtańszy) problem w tym samochodzie. Można by zajrzeć do baku czy jest syf (poczytaj na forum).
Mechanik? Owszem ale taki od Sorento inaczej tyko (może) oceni stan silnika. Najlepszy byłby kumaty człowiek który taki samochód ma kilka lat. Wie więcej niż przeciętny mechanik.
Żeby coś wiedzieć o wtryskach to trzeba by go podpiąć pod komputer ale nie taki pierwszy lepszy.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości