Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#16 Postautor: ronin » wtorek, 13 lutego 2018, 21:43

Popieram Studenta.
Koszt części jak najbardziej ok 1500 jest akceptowalne chociaż uważam ze można to kupić troszkę taniej. Zależy jeszcze co zmieniali. Stare ślizgi masz? Według mnie obowiązek przy takiej robocie. Cena za wymianę kosmiczna.

Co do tych 14 godzin to ja mam inną hipotezę...
Chłopców przerosło zadanie, pogubili się i tyle trwało jako tako ogarnięcie się z tematem. Jak widać nie do końca.
Szczerze.. jak bym miał wypier... tyle w tą robotę to chyba bym odżałował wycieczkę do Orła.
Podawali ci orientacyjny koszt przed przystąpieniem do roboty? Zdarli jak cygan za matkę.
Nie piszę tego kolego żeby cię teraz dołować po prostu próbuję dociec o co tu chodzi.

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#17 Postautor: lookhash » wtorek, 13 lutego 2018, 21:48

Teraz to już zamiecione, muszą to naprawić. Najgorsze jest to, że w tym cholernym Gdańsku nie wiadomo gdzie się udać z samochodem. K.... M.. żałuję że od razu za wczasu Orła nie poprosiłem o zrobienie rozrządu. Ja niestety jestem jeszcze mentalnie w czasach, gdzie 350km to droga na cały dzień :(

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#18 Postautor: Andrzej » wtorek, 13 lutego 2018, 21:50

Było już na forum kilka silników skopanych przez mechaników, między innymi mój.
Po odebraniu z warsztatu, po remoncie kapitalnym, miałem drgania silnika, trzy razy byłem na poprawach, aż w końcu minął rok i silnik się rozleciał.
Nigdy nie odpowiedzieli za swoje błędy a ja straciłem Sorento.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#19 Postautor: lookhash » wtorek, 13 lutego 2018, 22:02

To średnio pocieszające, bo ja nie jestem aż tak zamożny, żeby wtopić tyle kasy i kupić sobie drugie auto. K.. tak to się załatwia po znajomości...

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#20 Postautor: ronin » wtorek, 13 lutego 2018, 22:05

lookhash pisze: Ja niestety jestem jeszcze mentalnie w czasach, gdzie 350km to droga na cały dzień :(

Doskonale cię rozumiem... ale jak by ktoś mi krzyknął takie koszta nie dał bym mu samochodu gdybym nie był go całkiem pewien.
Za takie pieniądze to się teraz kupuje samochody nadające się do jazdy.

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#21 Postautor: lookhash » wtorek, 13 lutego 2018, 22:09

Ale ja właśnie się zgodziłem dlatego, że byłem pewien, bo polecił mi zaufany człowiek. I jak widać byłem pewien niesłusznie.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#22 Postautor: Student_x » wtorek, 13 lutego 2018, 22:15

Po znajomości powinni wziąć z 500-600zł za robociznę i rozrząd sprzedać, nie zarabiając na nim czyli kpl. hepu 1200zł , taka cena i u chińczyków z przesyłką. Więc bardzo nie poszaleje. Ale robocizna to masakra. Ja nie mówię żeby za darmo ktoś robił , ale jeżeli teoretycznie robi się to w ciagu 5h to powinno kosztować właśnie te 500-600zł :)
Ostatnio zmieniony wtorek, 13 lutego 2018, 22:15 przez Student_x, łącznie zmieniany 1 raz.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#23 Postautor: ronin » wtorek, 13 lutego 2018, 22:15

Kolego spokojnie...... Póki co samochód jest cały i nic złego się jeszcze nie stało. Trzeba jakoś wybrnąć z sytuacji. Trudno będzie panów pewnie przekonać do ponownej (gratisowej) weryfikacji rozrządu ale trzeba to zrobić.
Wszystko będzie dobrze jak znajdą usterkę i poprawią. Suma jest sporo przesadzona przynajmniej o jakiś 1000zł lekko licząc ale to tylko pieniądze.
Uważam że wszystko będzie dobrze jak usterka się znajdzie i zostanie zlikwidowana.
Ponowię pytanie...
W tym zestawie części co ci oddali były stare ślizgi?

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#24 Postautor: Andrzej » wtorek, 13 lutego 2018, 22:21

Przydałoby się ocenić co sknocili, może to tylko drobiazg, który wystarczy poprawić.
Poprawna diagnostyka jest na wagę złota.
Razem damy radę.

okazało się że rura intercoolera była źle zaciśnięta opaską i się zsunęła

Zacznijmy od tego.
czyli amatorzy, chociaż amator by chyba potrafił zacisnąć opaskę.
Dokładne wizualne oględziny komory silnika są konieczne , może coś jeszcze schrzanili.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#25 Postautor: ronin » wtorek, 13 lutego 2018, 22:27

Do tego chyba trzeba by zrzucić osłony i sprawdzić poprawność znaków. Obstawiam że gdzieś coś o przysłowiowy "jeden ząbek" przestawione. Przy tej ciasnocie z przodu jak się nie zrobi sobie miejsca do roboty demontując co się da nie trudno się pomylić na trzech łańcuchach.
Efekt wskazówki prędkościomierza... zależy pod jakim kątem patrzysz taką prędkość widzisz.
Ostatnio zmieniony wtorek, 13 lutego 2018, 22:30 przez ronin, łącznie zmieniany 1 raz.

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#26 Postautor: Peter » wtorek, 13 lutego 2018, 22:29

lookhash pisze:.... byłem pewien, bo polecił mi zaufany człowiek. I jak widać byłem pewien niesłusznie.


Bo to tak zazwyczaj bywa, że swojego się wykręci bo jest ufny, a obcy się nie da, bo pilnuje. Nie ma co się załamywać, chociaż sytuacja nie jest za ciekawa. Czy kontaktowałeś się z tym mechanikiem, może taka rozmowa rozwiąże ten problem i niepotrzebnie się przejmujesz.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#27 Postautor: ronin » wtorek, 13 lutego 2018, 22:38

Kolejne pytanie.... Na misce olejowej widać że była ściągana? Powinna być.
Może się mylę ale przy wymianie kompletnego rozrządu jest tyle rzeczy do przypilnowania że dla kogoś kto Sorento nie robił to operacja "mission Impossible".

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#28 Postautor: Andrzej » wtorek, 13 lutego 2018, 22:41

Miski nie da się ściągnąć bez podniesienia silnika do góry, przeszkadza belka.
Nie jestem do końca pewny , ale u mnie sie chyba nie dało .
A jak się nie da to znaczy , że silnik był zdejmowany z poduszek , albo miska nie ruszana. :hmm:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#29 Postautor: ronin » wtorek, 13 lutego 2018, 22:45

Żeby ruszyć miskę blaszaną trzeba lekko unieść silnik bo smok przeszkadza, żeby ruszyć tą drugą część cały motor do góry. Do rozrządu tylko dolną miskę trzeba demontować. Może się okazać że tylko silnik na poduszkach zle siedzi ale tak jak pisał Student powinno wtedy wibrować na wolnych obrotach. Skoro wpada w rezonans po dodaniu gazu to ja się skłaniam ku wałkom.

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#30 Postautor: lookhash » wtorek, 13 lutego 2018, 23:10

No więc tak, jutro wezmę sobie do pracy karton z częściami, które zwrócili i przeliczę co wymienili. Na pewno ślizgi zmieniali bo to akurat rzuciło mi się w oczy.
Co do samej roboty to troche papraki, bo źle zacisnęli opaskę na rurze intercoolera i brakowało mocy. Jak poprawiłem rurę i zacisnąłem opaskę jak należy to dynamika wróciła. Silnik ogółem pracuje ładnie na wolnych obrotach, nie krztusi się, nie dymi, pracuje równo - więc raczej "główne" elementy rozrządu (takie jak wałek) są ustawione dobrze. Dopiero jak wspomnieliście o tych wałkach balansowych (o których istnieniu nie wiedziałem/nie zastanawiałem się), to dało mi do myślenia że objawy by się zgadzały. Tak czy owak jestem przerażony co dalej, zniesmaczony całym obrotem sytuacji i przede wszystkim - bez kasy na kolejną taką naprawę czy remont silnika. A puki co jest to jedyne auto i nie ukrywam że przy dwójce małych dzieci, zimą bywa niezbędne.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości