Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#46 Postautor: staszek » piątek, 16 lutego 2018, 18:41

lookhash pisze:... Wygląda na to, że dziwne wibracje wprowadzała spadająca z krućca rura intercoolera, którą panowie mechanicy montowali nie wycierając elementów z oleju. Dodatkowo opaska już chyba była wypracowana, więc wymieniłem na nową. Dokręciłem jeszcze taką blachę, która dociska mocowanie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego i jednocześnie na niej zawieszone są jakieś czujniki na małych gumowych odbojach. Śruba była niedokręcona i blachy o siebie dzwoniły...

No to witaj w klubie. :) U mnie jedna śruba mocująca intercooler i jedna przy szynie chłodnicy były luźne. Brzęczało i wibrowało. Nigdy bym nie pomyślał, że to aż tak przenosi drgania. Opaski na rurach intercoolera też wymieniałem. Muszą być samozaciskowe, te skręcane pod wpływem temperatury się rozciągają. :)

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#47 Postautor: ronin » piątek, 16 lutego 2018, 19:09

lookhash pisze:Odebrałem wczoraj auto. Rozrząd jest raczej w porządku. Wygląda na to, że dziwne wibracje wprowadzała spadająca z krućca rura intercoolera, którą panowie mechanicy montowali nie wycierając elementów z oleju. Dodatkowo opaska już chyba była wypracowana, więc wymieniłem na nową. Dokręciłem jeszcze taką blachę, która dociska mocowanie zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego i jednocześnie na niej zawieszone są jakieś czujniki na małych gumowych odbojach. Śruba była niedokręcona i blachy o siebie dzwoniły. Teraz jest prawie OK. Niestety jest urwana śruba mocująca plastikową osłonę wentylatora chłodnicy (dolna śruba po prawej stronie auta). Nie ma za bardzo możliwości aby tą osłonę ponownie przykręcić w tym miejscu. I podejrzewam że to ona powoduje takie buczenie - powyżej 3000 obr/min się pojawia. Jak uda mi się do badziewie jakoś zamocować to zweryfikuję czy to była przyczyna.

Nie żebym się czepiał ale wychodzi na to że z opisem objawów wprowadziłeś nas trochę w błąd i niepotrzebnie nakręciła się mała afera.
Z opisu zrozumiałem że rurę poprawiłeś ale mimo wszystko są wibracje. Z kolei dzwonienie jakiś tam klamotów pod maską to nie wibracje silnika.

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#48 Postautor: cezio77 » piątek, 16 lutego 2018, 21:32

Sprawdź też pokrywę filtra powietrza.
Luźna potrafi nieźle buczeć, brzęczeć.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#49 Postautor: lookhash » wtorek, 20 lutego 2018, 07:38

Witam. Przepraszam, że tak długo nie odpisywałem, ale miałem nieco ograniczony dostęp do multimediów.
Nie zamierzałem nikogo wprowadzać w błąd. Być może źle sformułowałem wypowiedź i tak wyszło.
To były wibracje silnika oraz dodatkowo różne dziwne dźwięki spowodowane nie dokręconymi/urwanymi śrubkami. Rura intercoolera spadała, ponieważ zmontowali ją "na mokro" i założyli starą opaskę. Nie myślałem, że to może dawać taki efekt. Chyba że było coś jeszcze, co mechanicy poprawili a się nie przyznali, że było spartaczone. Ja dostałem wersję oficjalną, że to rura intercoolera była winna, że ją poprawili i jest OK - przynajmniej na razie i teoretycznie. Nadal są wyczuwalne jakieś wibracje przypominające buczenie, ale to rezonuje w okolicy 3000-3500obr/min. Myślę, że to może być nie przykręcona jedną śrubą osłona wentylatora. Ewentualnie może reduktor już powoli chce odpocząć, bo te wibracje są wyczuwalne w okolicy podłogi i na pedale gazu (to tylko moje przypuszczenia).

Wojtekkk
jestem
jestem
Posty: 5
Rejestracja: środa, 7 czerwca 2017, 22:33
Skąd jesteś: Jastrowie
Rok: 2008
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#50 Postautor: Wojtekkk » sobota, 3 marca 2018, 23:00

Student_x pisze:
Wojtekkk pisze:Koledzy.Mechanicy to złodzieje.Zwolnijcie się z pracy i naprawiajcie auta,bo to żaden problem.1500 zł w 5 godzin.Powodzenia. :bye:


Nie rozumiem o co Ci chodzi. Pracowałem w warsztacie trzy lata i wiem na czym praca polega. Wiem jakie też są zarobki i realia. Normalny rozrząd na pasku bierzesz 250zł, czasami jak w audi , trzeba albo odsuwać przód , albo go zdjąć, bo czasami nie da się odkręcić śruby na Wale. No zdarzają się takie co na klucz krzyżowy i przedłóżki po ok 1,5m i dopiero idzie :) Sa auta, V6 , gdzie silnik poprzecznie wsadzony i żeby zrobić rozrząd, spędzasz nad nim dzień z nadgodzinami
i co powiesz komuś 1000zł? To Cię gościu wyśmieje. za takie problemowe to 500zł. Tak jak pisałem. 2-2,5tys.zł bierze się za rozrząd w TDIku 4,2, 6.0 itp.
Za godzine pracy w Warsztacie mamy cenę od 50 do max. 100zł. Jeżeli wymiana rozrządu trwa 5h to płacimy 500zł. Godzina pracy w ASO to koszt ok. 200zł wtedy zapłacimy 1000zł za rozrzad. Więc jeżeli byśmy mechanikowi zapłacili 1000zł za taka robotą to już chyba dość wygórowana cena ale to co powyżej to jest po prostu złodziejstwo i nie bójmy sie rzeczy nazywać po imieniu.
Idąc tym tropem to za wymianę tarcz i klocków z przodu, oczyszczenie i ogólnie doprowadzenie hamulców by to działo, to ok. 100zł , Robi sie to ok. godziny , jak sa jakies problemy, to można i dwie godziny spędzić nad autem ale wtedy weźmiesz 120-150zł jak trzeba wymienić gumki na tłoczkach.
To w takim razie ciekawe czy Wojtuś był byś zadowolony, gdybym za zwykłą taką robotę wziął 200zł a za taką z wymianą gumek 300-400zł.
Nie przesadzajmy, z tymi cenami. Co można to można, ale nie okradać się wzajemnie.
Najgorsze jest to, że jak jedziesz do mechanika to on Ci za taki rozrząd krzyknie po złodziejsku 1500zł , to potem nich przyjedzie do mnie i ja mu powiem że za cyklinowanie normalnie to 25zł , ale po złodziejsku bym mu krzyknął 40-50zł to by mnie wyśmiał , popukał się w głowę i wyszedł!!
Taka jest prawda, nie wiem po co bronić mechaniora, skoro w druga stronę on nie będzie skory też tak po złodziejsku płacić, bo stawka ogólnie jest niższa!!

Ogólnie Studencik masz rację,ale nie w realiach mechanika , a garażowcza która robi usługi nie wiadomo gdzie bez gwarancji.Za te pieniądze nie utrzyma się żadna firma płacąca podatki.Cyklinuj i nie pisz że to samo co naprawa silnika . :teth:

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#51 Postautor: Student_x » niedziela, 4 marca 2018, 10:41

Już nie cyklinuje hehehe
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości