Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#1 Postautor: lookhash » wtorek, 13 lutego 2018, 19:51

Witam Koleżanki i Kolegów. Dziś odebrałem auto po wymianie rozrządu. Ustało klekotanie silnika, o którym pisałem już kilkakrotnie i nie mogłem sobie z tym poradzić - wreszcie wydawało się że jest ok. Niestety radość nie trwała długo bo jak już wyjechałem z korków i mogłem rozpędzić nieco auto, to okazało się że na wyższych obrotach silnik wpada w wibracje i wyje, ryczy. Najpierw odczułem utratę moce, ale okazało się że rura intercoolera była źle zaciśnięta opaską i się zsunęła. Po poprawieniu moc "chyba" wróciła. Nie wiem jednak co może być przyczyną tych wibracji w silniku. Nie jest to wibracja wału napędowego czy skrzyni bo na biegu jałowym też występuje jak mu się przygazuje mocno. Podpowiedzcie proszę czy coś może być jakąś nietypową a znaną wam przyczyną. Na samą myśl że znowu mieli by rozbierać rozrząd krew mnie zalewa normalnie :(

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#2 Postautor: ronin » wtorek, 13 lutego 2018, 20:08

Nie pamiętam jak tam dokładnie jest ale czy przypadkiem wałki balansowe nie są napędzane z któregoś łańcucha?
Moim zdaniem sknocona wymiana, coś nie jest na znakach.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#3 Postautor: Marek » wtorek, 13 lutego 2018, 20:14

Są , nawet dwoma .

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#4 Postautor: ronin » wtorek, 13 lutego 2018, 20:18

Też sprawdzałem, balanse są napędzane z łańcuchów. Prawdopodobnie ustawili tylko wałki rozrządu a reszty nie ogarnęli bo trzeba mieć specjalne blokady. Bardzo niebezpieczne, przez zle ustawione balansy można bardzo szybko załatwić silnik. Jak by co mam manual po polsku wymiany rozrządu.

EDYTA:
Jechać reklamować ewentualnie jechać do innego (kumatego) warsztatu niech sprawdzą znaki i dopiero jechać z reklamacją.
Absolutnie nie można tego tak zostawić.
Załączniki
lancuch.pdf
(466.33 KiB) Pobrany 90 razy

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#5 Postautor: lookhash » wtorek, 13 lutego 2018, 20:39

Dzięki wielkie za podpowiedź. Ogółem ponoć stosowali 5 blokad. Nie wiem ile powinno być. Jak wygląda dostęp do tych wałków, trzeba cały przód rozbierać czy da się jakoś w miarę sprawnie??

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#6 Postautor: Peter » wtorek, 13 lutego 2018, 20:44

Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem Twój tok myślenia. Jeżeli robił Ci to mechanik, zapłaciłeś za usługę i to pewnie nie mało, a teraz chcesz po nim poprawiać ?. Jest źle złożone, to wracaj do mechanika, jak zaczniesz grzebać i sobie nie poradzisz, to później będzie miał pełne prawo nie uznać Ci reklamacji.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#7 Postautor: ronin » wtorek, 13 lutego 2018, 20:47

Aż tak to nie zagłębiałem w temat. Trzeba pytać mechaników ale patrząc ile tam jest miejsca to raczej bez wybebeszenia przynajmniej częściowo się nie obędzie. Pomijam fakt że patrząc na manual to chcąc to zrobić dobrze i widzieć co się robi to rozbebeszenie przodu wydaje się być nieuniknione. Robienie na skróty może się własnie tak skończyć. U mnie było to robione na wyjętym silniku przy okazji wymiany.
Zbychu
Może pyta żeby zweryfikować jak była wykonywana naprawa. W starym samochodzie łatwo stwierdzić czy było coś jeszcze rozbierane oprócz pokrywy.

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#8 Postautor: lookhash » wtorek, 13 lutego 2018, 20:55

Właśnie chciałem odrobić lekcje żeby jutro im zadać kilka pytań. Ponoć wymiana trwała w sumie 14 godzin roboczych. Nie wiem czy to dużo czy mało, czy to jest taka jazda z tym czy po prostu szukali literatury :/ Cholera ja mam już takie szczęście do mechaników samochodowy, że zawsze jest coś do poprawki. I w dodatku z polecenia znajomego :/

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#9 Postautor: Student_x » wtorek, 13 lutego 2018, 20:56

Może warto sprawdzić poduchy, ale trzeba wrócić do nich, może to wina czegoś innego ale ja bym nie ryzykował. Ile taka usługa kosztuje , sama robocizna i cały rozrząd?
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#10 Postautor: lookhash » wtorek, 13 lutego 2018, 20:58

Części do rozrządu ponoć kosztowały około 1500zł. Poza tym było krzywe koło pasowe na wale silnika - 450zł około. Czyli mniej wiecej 2000zł części. 3900zł za całość z robocizną.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#11 Postautor: ronin » wtorek, 13 lutego 2018, 21:02

Wow!!!!!!!!!!!!!!!!! ładna suma.
Co do tego co pisze Student to wydaje mi się że gdyby to były poduchy to by było to samo przed wymianą. Skoro problem się zaczął po wymianie to wymiany rozrządu bym się czepiał. Silnika z poduszek raczej nie odkręcali. Chyba że tak to mogli coś sknocić ale mało prawdopodobne.

14 godzin? Baardzo długo nawet jak na tak skomplikowany rozrzad, w takim czasie powinni to zrobić na tip top

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#12 Postautor: lookhash » wtorek, 13 lutego 2018, 21:23

Ja podejrzewam, że w te 14 godzin też wciągnęli szukanie/oczekiwanie na części i takie tam, żeby "nie mieć strat". Przed wymianą nie było takich drgań. Nie sądzę, żeby to były poduszki, chociaż też mogą być nie dokręcone, jeśli coś robili w tym temacie.
Ostatnio zmieniony wtorek, 13 lutego 2018, 21:28 przez lookhash, łącznie zmieniany 1 raz.

Peter
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 929
Rejestracja: sobota, 27 lutego 2016, 22:31
Skąd jesteś: ...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#13 Postautor: Peter » wtorek, 13 lutego 2018, 21:25

Suma wydaje się dość spora, szkoda, że nie zażyczyłeś sobie rachunków i starych części do wglądu. Przewertowałem inne forum, jest tam tutorial z wymiany i już wyłapałem parę niezgodności. Czas wymiany łańcucha rozrządu z napinaczem i ślizgami, to 5-6 godzin, bez rozbierania przodu. Mam nr części i jeżeli będziesz chciał to poszukaj ile one kosztują w PL, oczywiście zniżka mechanika jest nie do wykrycia.

Orginały
łańcuch - 243514A020
napinacz- 243804A030
ślizg - 243864A030

komplet

233514A020 łańcuch niższy
243614A020 średni łańcuch
243514A020 górny łańcuch
przewodnik 243774A030 łańcuch książka 2 !!! termoizolacyjne (niższe i średnim łańcuchu)
233604A030 niższy napinacz
233674A030 obieg dolny amortyzator
243764A030 buta o średniej długości łańcucha napinacza
243704A030 średniej napinacz
243864A030 buta górny łańcuch napinacz
243874A030 górną prowadnicę łańcucha
243884A030 klapa górna łańcucha
243804A030 górny łańcuch napinacz
243314A000 koło łańcuchowe wałka rozrządu celu 2 !! !! sztuk (do wstępu i do wydania)


zamienniki
24388 243884A030
24387 243864A030
24351F 243514A020
24211 243314A000 2 szt
24386 243864A030
24380 243804A030
24370A 243704A030
24376 243764A030
24361F 243614A020
24377 243774A030 2 szt
24351 243354A011 lub 243354A000 lub 243354A021 (nie różnią się)
23367 233674A030
23360A 233604A030
23351F 233514A020
24340 243404A000

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#14 Postautor: lookhash » wtorek, 13 lutego 2018, 21:29

Mam stare części, ale jeszcze ich nie przeglądałem - nie pytajcie dlaczego, po prostu nie miałem kiedy i jak.

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie rozrządu 2.5CRDI

#15 Postautor: Student_x » wtorek, 13 lutego 2018, 21:33

2tys.zł za samą wymianę ?? Ale to w ASO robiłeś?? no ja rozumiem rozrząd OK, 1200-1500zł kosztuje z kołami, ale robocizna?? Bez jaj. Co oni za tą kasę jeszcze sobie blokady pokupowali ?? Tysiąc złotych uważam za lekko wygórowaną cenę. 2-3 tys.zł to sie liczy za rozrząd w 3.0 wzwyż TDIkach , w których to trzeba sinik wyjąć bo rozrząd na łańcuchach z tyłu silnika.
No tak, jak by to były wolne obroty to można by sie doszukiwać poduszek czy wypadniętej wtyczki od wtrysków, ale tu przy wyższych obrotach. hmmmm może faktycznie balanse zwalili :)
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości