Wałki balansowe w 2,5 CRDi
Moderator: Moderator
- Risto
- awansowałem na
- Posty: 35
- Rejestracja: niedziela, 12 marca 2017, 09:15
- Skąd jesteś: Elbląg
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Kontaktowanie:
Wałki balansowe w 2,5 CRDi
Witam.
Szukałem, ale nie znalazłem podobnego tematu w dziale silników wysokoprężnych, więc opiszę swoją sytuację.
W maju kupiłem swoje pierwsze Sorento i do tej pory byłem z niego bardzo zadowolony. Wizualnie zadbany, mechanicznie bez większych problemów, silnik ładnie się zbiera. Ale w październiku pojawił się problem. Otóż na dojeździe do domu drogą gruntową, przy małej prędkości i niskich obrotach silnik zaczął nagle rzęzić. Odgłosy dochodziły z okolicy rozrządu i moje podejrzenia padły na jakiś napinacz albo slizgi. Do mechanika auto pojechało na lawecie. Okazało się, że problem jest dość poważny. Mechanik orzekł, że odkręciła się śruba wałka balansowego i narobiła trochę bałaganu: uszkodziła ślizgi na dolnym łańcuchu, napinacz, zrobiła też dziurę w pokrywie rozrządu.
Rozrząd został w całości wymieniony, a aby wyczyścić misę olejową z fragmentów starego rozrządu, mechanik odkręcił silnik z poduszek, bo ponoć nie chciała inaczej wyjść. Wszystko niby cacy, samochód jeździ, niektórzy nawet twierdzą, że silnik pracuje nieco ciszej (ja tej różnicy jakoś nie słyszę), ale martwi mnie coś innego... wibracje na biegu jałowym (jak wkręcam go na 1000 obr i wyżej to wibracje te ustają). Wydaje mi się, że wcześniej ich nie było. Przeczytałem na forum, że po odkręceniu silnika z mocowań/ łap dobrze jest go uruchomić i pozwolic mu się ułożyć, a dopiero wtedy dokręcić. Umówiłem się więc na tę jakby reklamację i zasugerowałem co należy zrobić. Jednak nie przyniosło to zmian, mimo, iż mechanik twierdzi, że zrobił tak jak mu poleciłem. Ale ja głowy za to nie dam, bo nie widziałem. On z kolei twierdzi, że samochód pracuje prawidłowo, a przed usterką go nie widział, więc nie wie jak było.
Moje pytania są następujące:
1) Czy wibracje te mogą być związane z jakims uszkodzeniem albo złym ustawieniem wałka balansowego?
2) Jaka mogła być przyczyna odkręcenia tej śruby na wałku? Bo czuję teraz niepewność, że znów coś się tam odkręci.
Dziękuję i pozdrawiam
Szukałem, ale nie znalazłem podobnego tematu w dziale silników wysokoprężnych, więc opiszę swoją sytuację.
W maju kupiłem swoje pierwsze Sorento i do tej pory byłem z niego bardzo zadowolony. Wizualnie zadbany, mechanicznie bez większych problemów, silnik ładnie się zbiera. Ale w październiku pojawił się problem. Otóż na dojeździe do domu drogą gruntową, przy małej prędkości i niskich obrotach silnik zaczął nagle rzęzić. Odgłosy dochodziły z okolicy rozrządu i moje podejrzenia padły na jakiś napinacz albo slizgi. Do mechanika auto pojechało na lawecie. Okazało się, że problem jest dość poważny. Mechanik orzekł, że odkręciła się śruba wałka balansowego i narobiła trochę bałaganu: uszkodziła ślizgi na dolnym łańcuchu, napinacz, zrobiła też dziurę w pokrywie rozrządu.
Rozrząd został w całości wymieniony, a aby wyczyścić misę olejową z fragmentów starego rozrządu, mechanik odkręcił silnik z poduszek, bo ponoć nie chciała inaczej wyjść. Wszystko niby cacy, samochód jeździ, niektórzy nawet twierdzą, że silnik pracuje nieco ciszej (ja tej różnicy jakoś nie słyszę), ale martwi mnie coś innego... wibracje na biegu jałowym (jak wkręcam go na 1000 obr i wyżej to wibracje te ustają). Wydaje mi się, że wcześniej ich nie było. Przeczytałem na forum, że po odkręceniu silnika z mocowań/ łap dobrze jest go uruchomić i pozwolic mu się ułożyć, a dopiero wtedy dokręcić. Umówiłem się więc na tę jakby reklamację i zasugerowałem co należy zrobić. Jednak nie przyniosło to zmian, mimo, iż mechanik twierdzi, że zrobił tak jak mu poleciłem. Ale ja głowy za to nie dam, bo nie widziałem. On z kolei twierdzi, że samochód pracuje prawidłowo, a przed usterką go nie widział, więc nie wie jak było.
Moje pytania są następujące:
1) Czy wibracje te mogą być związane z jakims uszkodzeniem albo złym ustawieniem wałka balansowego?
2) Jaka mogła być przyczyna odkręcenia tej śruby na wałku? Bo czuję teraz niepewność, że znów coś się tam odkręci.
Dziękuję i pozdrawiam
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi
1) Przede wszystkim wałka. Luzowanie na poduszkach to zaklinanie rzeczywistości.
2) Mnie martwi ten syf w misce który pewnie rozszedł się po silniku.
U mnie wibracje to był ostatni objaw przed padnięciem silnika, jak drgawki u konającego.
Od mechanika wiem że wałki w tym silniku sa często pomijane przy naprawach i remontach a są bardzo ważne.
2) Mnie martwi ten syf w misce który pewnie rozszedł się po silniku.
U mnie wibracje to był ostatni objaw przed padnięciem silnika, jak drgawki u konającego.
Od mechanika wiem że wałki w tym silniku sa często pomijane przy naprawach i remontach a są bardzo ważne.
- Risto
- awansowałem na
- Posty: 35
- Rejestracja: niedziela, 12 marca 2017, 09:15
- Skąd jesteś: Elbląg
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Kontaktowanie:
Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi
Dziękuję za odpowiedź.
Dodam jeszcze, że na zimnym silniku, gdy obroty stoją na około 900 wibracje są wyczuwalne (w końcu to diesel), ale nie dokuczliwe. Wzmagają się, gdy obroty spadają do około 700. Na wyższych zanikają całkowicie.
Nie chce mi się wierzyć, że mechanik, któremu powierzyłem naprawę popelnił błąd w ustawieniu wałka, bo uznawany jest za dość dobrego fachowca, ale brak mi juz pomysłów, więc rozważam wszelkie możliwości.
Dodam jeszcze, że na zimnym silniku, gdy obroty stoją na około 900 wibracje są wyczuwalne (w końcu to diesel), ale nie dokuczliwe. Wzmagają się, gdy obroty spadają do około 700. Na wyższych zanikają całkowicie.
Nie chce mi się wierzyć, że mechanik, któremu powierzyłem naprawę popelnił błąd w ustawieniu wałka, bo uznawany jest za dość dobrego fachowca, ale brak mi juz pomysłów, więc rozważam wszelkie możliwości.
- pepekmaster
- moja ranga
- Posty: 120
- Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
- Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 208000
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi
Gdzie znajdują się te wałki? Wymieniałem u siebie rozrząd i samoregulatory ale nie widziałem tych wałków z oka i przyznam się że nawet nie wiedziałem o takich
- Edek112
- coś umiem
- Posty: 665
- Wiek: 34
- Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
- Skąd jesteś: Garbatka letnisko
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 248000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 13 times
- Kontaktowanie:
Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi
Ja miałem dość silne drgania na biegu jałowym ( w passacie) po dodaniu gazu było rowniej, mniej drgań. Mechanik sprawdzał, sprawdzał i mówi że dwumas już umiera, wymienilismy dwumas, kompletne sprzęgło I wszystko wróciło do normy.
- Risto
- awansowałem na
- Posty: 35
- Rejestracja: niedziela, 12 marca 2017, 09:15
- Skąd jesteś: Elbląg
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Kontaktowanie:
Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi
Stojąc przodem do silnika, w dolnej jego części, jeden po lewej stronie, drugi po prawej.
Wszystko fajnie, ale nie miałem tych problemów przed awarią rozrządu. To tak nagle w jednym momencie wszystko padło, łącznie z dwumasą?
Sam nie wiem, może po tej awarii dostaję jakiejś paranoi, ale ja odczuwam niewielkie, ale jednak wyraźne drgania nawet na fotelu. W moim starym Mondeo MK2 nie mam takich. Chyba muszę wyczaić w okolicy jakieś Sorento w dieslu na sprzedaż, udać potencjalnego klienta i zobaczę jak jest w innych egzemplarzach.
Wszystko fajnie, ale nie miałem tych problemów przed awarią rozrządu. To tak nagle w jednym momencie wszystko padło, łącznie z dwumasą?
Sam nie wiem, może po tej awarii dostaję jakiejś paranoi, ale ja odczuwam niewielkie, ale jednak wyraźne drgania nawet na fotelu. W moim starym Mondeo MK2 nie mam takich. Chyba muszę wyczaić w okolicy jakieś Sorento w dieslu na sprzedaż, udać potencjalnego klienta i zobaczę jak jest w innych egzemplarzach.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi
Dopisz przy okazji jaką masz skrzynię . Jeżeli drgania są , to istnieje duże prawdopodobieństwo że znów coś się odkręci . Jedź do mechanika , powiedz o swoich wątpliwościach niech sprawdzi . A czy wibracje mogą być spowodowane złym ustawieniem wałków , odpowiem Ci że mogą .
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi
Silniki w Sorento nie drgają same z siebie. Gdy odebrałem auto od mechanika po remoncie silnika od razu wyczułem drgania. Też znikały powyżej 900 obrotów , więc aby ich nie czuć np. na światłach stałem z nogą na gazie . Gdy wsiadałem do innego Sorento nic nie czułem , żadnych drgań . Mechanicy byli bezsilni. Nie wiedzieli jak to zlikwidować . Znali się na silnikach , nawet bardzo dobrze , ale nie na Sorento. Pół roku później ukręcił się wał .
Teraz mam drugie Sorento i nic nie drga .
Nikomu oprócz Orła nie daję się dotknąć.
Teraz mam drugie Sorento i nic nie drga .
Nikomu oprócz Orła nie daję się dotknąć.
- Risto
- awansowałem na
- Posty: 35
- Rejestracja: niedziela, 12 marca 2017, 09:15
- Skąd jesteś: Elbląg
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Kontaktowanie:
Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi
Marek pisze:Dopisz przy okazji jaką masz skrzynię . Jeżeli drgania są , to istnieje duże prawdopodobieństwo że znów coś się odkręci . Jedź do mechanika , powiedz o swoich wątpliwościach niech sprawdzi . A czy wibracje mogą być spowodowane złym ustawieniem wałków , odpowiem Ci że mogą .
@Marek - byłem, powiedział, że wprawdzie nie wie jak było wczesniej, bo jak przyprowadziłem auto to wszystko rzęziło w silniku, ale dla niego silnik i całe auto pracuje teraz normalnie.
Ja wcześniej nie odczuwałem tych drgań (a bynajmniej ich nie pamiętam), a jednak się odkręciło.
Skrzynie mam manualną.
@Andrzej - powiem ci, że wcale mnie nie pocieszyłeś. Tyle, że ja nie muszę trzymać gaz na światłach, bo te drgania nie są mocne, osoby postronne nawet ich nie zauważają. Ale ja wiem, że wcześniej ich nie było.
A co do Orła... czytałem wiele dobrych słów, ale mam trochę daleko. Gdyby chodziło o jakiś remont silnika, to pewnie zdecydowałbym się na koszty transportu, ale wymienić rozrząd powinien chyba umieć każdy bardziej ogarnięty fachowiec od silników.
pozdrawiam
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi
Risto pisze:A co do Orła... czytałem wiele dobrych słów, ale mam trochę daleko. Gdyby chodziło o jakiś remont silnika, to pewnie zdecydowałbym się na koszty transportu, ale wymienić rozrząd powinien chyba umieć każdy bardziej ogarnięty fachowiec od silników.
I tutaj się bardzo mylisz. Większość mechaników od "plaskaczy" nie orientuje się w silniku Sorento (i nie tylko w silniku). Ja większość napraw w moim samochodzie robię sam, ale jeżeli czegoś nie potrafię/ nie mam do tego sprzętu/ obawiam się, że sam nie dam rady, to jedynym fachowcem, do którego mam zaufanie, to właśnie Orzeł i odległość nie ma tu znaczenia.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- dalek
- awansowałem na
- Posty: 50
- Wiek: 45
- Rejestracja: piątek, 5 sierpnia 2016, 12:43
- Skąd jesteś: Płock
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 214000
- Kontaktowanie:
Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi
Witam, dołączam do tematu bo tydzień temu spotkała mnie identyczna awaria. Dziura w pokrywie rozrządu i intensywny wyciek oleju. Po demontażu rozrządu widać, że poodkręcały się śruby na wałkach balansujących. Wszak nic się nie zdemolowało w rozrządzie ale mam problem bo nie wiem jak ustawić te wałki
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi
Nie wiem co w tym wesołego, też przesyłałem CI dokumentację na email jak walczyłeś z hamulcami więcej tego nie zrobią w stosunku do Twojej osoby.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi
Nie chcę tutaj nikogo bronić, ale czasami zdarza się, że dokumentacja, która jest potrzebna do rozwiązania problemu jest tak duża, że nie da się jej zamieścić na forum (ograniczenie forumowe chyba do 1MB).
Dlatego mail to najlepsze co można zrobić. Obdarowany mailem powinien wyjaśnić co było przyczyną problemu i jak ją usunął.
Jeśli technologia pozwala, to wszystkie materiały wstawiam na forum.
Dlatego mail to najlepsze co można zrobić. Obdarowany mailem powinien wyjaśnić co było przyczyną problemu i jak ją usunął.
Jeśli technologia pozwala, to wszystkie materiały wstawiam na forum.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi
Gerwazy prawda jest taka, że ja nie mam czasu przerabiać plików na takie aby można było wstawić je na forum, a poza tym istnieją ograniczenia w rozmiarach plików graficznych oraz ich rozdzielczości. Jeżeli mam czas i mogę to zawsze pomagam, ale nie mam zamiaru ułatwiać życia różnym Januszom warsztatowym którzy czytają nasze forum i potem na tym zarabiają "naprawiając" kolejne Sorento. Kolejna sprawa to prawa autorskie tych materiałów, ja mając wykupiony dostęp do bazy KIA Motors zobowiązuję się do dalszego nie rozpowszechniania ich, w związku z tym resztę powinieneś sobie dopowiedzieć sam. Jeżeli mnie pamięć nie myli, były już w historii forum prośby Kia Motors o usunięcie co nie których materiałów, a zapewniam Cię że kilka nicków od nich czyta nasze forum regularnie. Szybciej jest mi komuś udostępnić materiały via email niż się pałować godzinę w ich obróbkę.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że każdy chce wszystko za free i uważa, że jak się zarejestrował na forum to mu się należy, a dostęp do bazy KIA po weryfikacji użytkownika przez nich, jest płatny i kosztuje 6,5 EUR za godzinę bądź 24.60 EUR za 1 dzień. Polska na razie to wolny kraj każdy może decydować co zrobi ze swoją wiedzą i jak będzie ją udostępniał i nie Wam to oceniać.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że każdy chce wszystko za free i uważa, że jak się zarejestrował na forum to mu się należy, a dostęp do bazy KIA po weryfikacji użytkownika przez nich, jest płatny i kosztuje 6,5 EUR za godzinę bądź 24.60 EUR za 1 dzień. Polska na razie to wolny kraj każdy może decydować co zrobi ze swoją wiedzą i jak będzie ją udostępniał i nie Wam to oceniać.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości