Wałki balansowe w 2,5 CRDi

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Risto
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: niedziela, 12 marca 2017, 09:15
Skąd jesteś: Elbląg
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Wałki balansowe w 2,5 CRDi

#1 Postautor: Risto » sobota, 11 listopada 2017, 23:04

Witam.
Szukałem, ale nie znalazłem podobnego tematu w dziale silników wysokoprężnych, więc opiszę swoją sytuację.

W maju kupiłem swoje pierwsze Sorento i do tej pory byłem z niego bardzo zadowolony. Wizualnie zadbany, mechanicznie bez większych problemów, silnik ładnie się zbiera. Ale w październiku pojawił się problem. Otóż na dojeździe do domu drogą gruntową, przy małej prędkości i niskich obrotach silnik zaczął nagle rzęzić. Odgłosy dochodziły z okolicy rozrządu i moje podejrzenia padły na jakiś napinacz albo slizgi. Do mechanika auto pojechało na lawecie. Okazało się, że problem jest dość poważny. Mechanik orzekł, że odkręciła się śruba wałka balansowego i narobiła trochę bałaganu: uszkodziła ślizgi na dolnym łańcuchu, napinacz, zrobiła też dziurę w pokrywie rozrządu.

Rozrząd został w całości wymieniony, a aby wyczyścić misę olejową z fragmentów starego rozrządu, mechanik odkręcił silnik z poduszek, bo ponoć nie chciała inaczej wyjść. Wszystko niby cacy, samochód jeździ, niektórzy nawet twierdzą, że silnik pracuje nieco ciszej (ja tej różnicy jakoś nie słyszę), ale martwi mnie coś innego... wibracje na biegu jałowym (jak wkręcam go na 1000 obr i wyżej to wibracje te ustają). Wydaje mi się, że wcześniej ich nie było. Przeczytałem na forum, że po odkręceniu silnika z mocowań/ łap dobrze jest go uruchomić i pozwolic mu się ułożyć, a dopiero wtedy dokręcić. Umówiłem się więc na tę jakby reklamację i zasugerowałem co należy zrobić. Jednak nie przyniosło to zmian, mimo, iż mechanik twierdzi, że zrobił tak jak mu poleciłem. Ale ja głowy za to nie dam, bo nie widziałem. On z kolei twierdzi, że samochód pracuje prawidłowo, a przed usterką go nie widział, więc nie wie jak było.

Moje pytania są następujące:
1) Czy wibracje te mogą być związane z jakims uszkodzeniem albo złym ustawieniem wałka balansowego?
2) Jaka mogła być przyczyna odkręcenia tej śruby na wałku? Bo czuję teraz niepewność, że znów coś się tam odkręci.

Dziękuję i pozdrawiam

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi

#2 Postautor: ronin » sobota, 11 listopada 2017, 23:29

1) Przede wszystkim wałka. Luzowanie na poduszkach to zaklinanie rzeczywistości.
2) Mnie martwi ten syf w misce który pewnie rozszedł się po silniku.
U mnie wibracje to był ostatni objaw przed padnięciem silnika, jak drgawki u konającego.
Od mechanika wiem że wałki w tym silniku sa często pomijane przy naprawach i remontach a są bardzo ważne.

Awatar użytkownika
Risto
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: niedziela, 12 marca 2017, 09:15
Skąd jesteś: Elbląg
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi

#3 Postautor: Risto » niedziela, 12 listopada 2017, 00:01

Dziękuję za odpowiedź.
Dodam jeszcze, że na zimnym silniku, gdy obroty stoją na około 900 wibracje są wyczuwalne (w końcu to diesel), ale nie dokuczliwe. Wzmagają się, gdy obroty spadają do około 700. Na wyższych zanikają całkowicie.
Nie chce mi się wierzyć, że mechanik, któremu powierzyłem naprawę popelnił błąd w ustawieniu wałka, bo uznawany jest za dość dobrego fachowca, ale brak mi juz pomysłów, więc rozważam wszelkie możliwości.

Awatar użytkownika
pepekmaster
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi

#4 Postautor: pepekmaster » niedziela, 12 listopada 2017, 08:14

Gdzie znajdują się te wałki? Wymieniałem u siebie rozrząd i samoregulatory ale nie widziałem tych wałków z oka i przyznam się że nawet nie wiedziałem o takich

Awatar użytkownika
Edek112
coś umiem
coś umiem
Posty: 665
Wiek: 34
Rejestracja: niedziela, 16 kwietnia 2017, 00:42
Skąd jesteś: Garbatka letnisko
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 248000
Has thanked: 31 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi

#5 Postautor: Edek112 » niedziela, 12 listopada 2017, 08:33

Ja miałem dość silne drgania na biegu jałowym ( w passacie) po dodaniu gazu było rowniej, mniej drgań. Mechanik sprawdzał, sprawdzał i mówi że dwumas już umiera, wymienilismy dwumas, kompletne sprzęgło I wszystko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
Risto
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: niedziela, 12 marca 2017, 09:15
Skąd jesteś: Elbląg
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi

#6 Postautor: Risto » niedziela, 12 listopada 2017, 11:20

Stojąc przodem do silnika, w dolnej jego części, jeden po lewej stronie, drugi po prawej.
Wszystko fajnie, ale nie miałem tych problemów przed awarią rozrządu. To tak nagle w jednym momencie wszystko padło, łącznie z dwumasą?

Sam nie wiem, może po tej awarii dostaję jakiejś paranoi, ale ja odczuwam niewielkie, ale jednak wyraźne drgania nawet na fotelu. W moim starym Mondeo MK2 nie mam takich. Chyba muszę wyczaić w okolicy jakieś Sorento w dieslu na sprzedaż, udać potencjalnego klienta i zobaczę jak jest w innych egzemplarzach.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11376
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi

#7 Postautor: Marek » niedziela, 12 listopada 2017, 12:35

Dopisz przy okazji jaką masz skrzynię . Jeżeli drgania są , to istnieje duże prawdopodobieństwo że znów coś się odkręci . Jedź do mechanika , powiedz o swoich wątpliwościach niech sprawdzi . A czy wibracje mogą być spowodowane złym ustawieniem wałków , odpowiem Ci że mogą .

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi

#8 Postautor: Andrzej » niedziela, 12 listopada 2017, 13:02

Silniki w Sorento nie drgają same z siebie. Gdy odebrałem auto od mechanika po remoncie silnika od razu wyczułem drgania. Też znikały powyżej 900 obrotów , więc aby ich nie czuć np. na światłach stałem z nogą na gazie . Gdy wsiadałem do innego Sorento nic nie czułem , żadnych drgań . Mechanicy byli bezsilni. Nie wiedzieli jak to zlikwidować . Znali się na silnikach , nawet bardzo dobrze , ale nie na Sorento. Pół roku później ukręcił się wał .
Teraz mam drugie Sorento i nic nie drga .
Nikomu oprócz Orła nie daję się dotknąć.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Risto
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 35
Rejestracja: niedziela, 12 marca 2017, 09:15
Skąd jesteś: Elbląg
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi

#9 Postautor: Risto » niedziela, 12 listopada 2017, 14:08

Marek pisze:Dopisz przy okazji jaką masz skrzynię . Jeżeli drgania są , to istnieje duże prawdopodobieństwo że znów coś się odkręci . Jedź do mechanika , powiedz o swoich wątpliwościach niech sprawdzi . A czy wibracje mogą być spowodowane złym ustawieniem wałków , odpowiem Ci że mogą .

@Marek - byłem, powiedział, że wprawdzie nie wie jak było wczesniej, bo jak przyprowadziłem auto to wszystko rzęziło w silniku, ale dla niego silnik i całe auto pracuje teraz normalnie.
Ja wcześniej nie odczuwałem tych drgań (a bynajmniej ich nie pamiętam), a jednak się odkręciło.
Skrzynie mam manualną.

@Andrzej - powiem ci, że wcale mnie nie pocieszyłeś. :confused: Tyle, że ja nie muszę trzymać gaz na światłach, bo te drgania nie są mocne, osoby postronne nawet ich nie zauważają. Ale ja wiem, że wcześniej ich nie było.

A co do Orła... czytałem wiele dobrych słów, ale mam trochę daleko. Gdyby chodziło o jakiś remont silnika, to pewnie zdecydowałbym się na koszty transportu, ale wymienić rozrząd powinien chyba umieć każdy bardziej ogarnięty fachowiec od silników. :hmm:

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi

#10 Postautor: Farmer1971 » niedziela, 12 listopada 2017, 14:35

Risto pisze:A co do Orła... czytałem wiele dobrych słów, ale mam trochę daleko. Gdyby chodziło o jakiś remont silnika, to pewnie zdecydowałbym się na koszty transportu, ale wymienić rozrząd powinien chyba umieć każdy bardziej ogarnięty fachowiec od silników. :hmm:


I tutaj się bardzo mylisz. Większość mechaników od "plaskaczy" nie orientuje się w silniku Sorento (i nie tylko w silniku). Ja większość napraw w moim samochodzie robię sam, ale jeżeli czegoś nie potrafię/ nie mam do tego sprzętu/ obawiam się, że sam nie dam rady, to jedynym fachowcem, do którego mam zaufanie, to właśnie Orzeł i odległość nie ma tu znaczenia.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
dalek
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 50
Wiek: 45
Rejestracja: piątek, 5 sierpnia 2016, 12:43
Skąd jesteś: Płock
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 214000
Kontaktowanie:

Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi

#11 Postautor: dalek » wtorek, 12 grudnia 2017, 14:38

Witam, dołączam do tematu bo tydzień temu spotkała mnie identyczna awaria. Dziura w pokrywie rozrządu i intensywny wyciek oleju. Po demontażu rozrządu widać, że poodkręcały się śruby na wałkach balansujących. Wszak nic się nie zdemolowało w rozrządzie ale mam problem bo nie wiem jak ustawić te wałki :(

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi

#12 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 12 grudnia 2017, 15:39

Sprawdź PW :bye:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi

#13 Postautor: krzysiek ardie » środa, 13 grudnia 2017, 07:28

Nie wiem co w tym wesołego, też przesyłałem CI dokumentację na email jak walczyłeś z hamulcami :hmm: więcej tego nie zrobią w stosunku do Twojej osoby.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi

#14 Postautor: vokal » środa, 13 grudnia 2017, 09:41

Nie chcę tutaj nikogo bronić, ale czasami zdarza się, że dokumentacja, która jest potrzebna do rozwiązania problemu jest tak duża, że nie da się jej zamieścić na forum (ograniczenie forumowe chyba do 1MB).
Dlatego mail to najlepsze co można zrobić. Obdarowany mailem powinien wyjaśnić co było przyczyną problemu i jak ją usunął.

Jeśli technologia pozwala, to wszystkie materiały wstawiam na forum.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Wałki balansowe w 2,5 CRDi

#15 Postautor: krzysiek ardie » środa, 13 grudnia 2017, 12:06

Gerwazy prawda jest taka, że ja nie mam czasu przerabiać plików na takie aby można było wstawić je na forum, a poza tym istnieją ograniczenia w rozmiarach plików graficznych oraz ich rozdzielczości. Jeżeli mam czas i mogę to zawsze pomagam, ale nie mam zamiaru ułatwiać życia różnym Januszom warsztatowym którzy czytają nasze forum i potem na tym zarabiają "naprawiając" kolejne Sorento. Kolejna sprawa to prawa autorskie tych materiałów, ja mając wykupiony dostęp do bazy KIA Motors zobowiązuję się do dalszego nie rozpowszechniania ich, w związku z tym resztę powinieneś sobie dopowiedzieć sam. Jeżeli mnie pamięć nie myli, były już w historii forum prośby Kia Motors o usunięcie co nie których materiałów, a zapewniam Cię że kilka nicków od nich czyta nasze forum regularnie. Szybciej jest mi komuś udostępnić materiały via email niż się pałować godzinę w ich obróbkę.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że każdy chce wszystko za free i uważa, że jak się zarejestrował na forum to mu się należy, a dostęp do bazy KIA po weryfikacji użytkownika przez nich, jest płatny i kosztuje 6,5 EUR za godzinę bądź 24.60 EUR za 1 dzień. Polska na razie to wolny kraj każdy może decydować co zrobi ze swoją wiedzą i jak będzie ją udostępniał i nie Wam to oceniać.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości