Problem po wymianie uszczelek

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Problem po wymianie uszczelek

#1 Postautor: haxxa » niedziela, 5 listopada 2017, 15:34

Problem i to raczej z mojej winy.tak że wołam o pomoc. Otóż wziąłem się za wymianę miedzianych uszczelniaczy jak i gumowych oringów na wtryskach(1i2 mokre na zewnątrz). Wszystko odłączyłem, 3 wtryski wyszly ładnie czwarty od podszybie ni diabli. No ale nic wziąłem się za te 3.Wtrzyskiwacze zostały wyczyszczone, założony oring miedziana uszczelka i dalej montaż. Nie odpalił za pierwszym razem ale jak podpompowałem paliwo zaskoczył. I tu problem, silnik nie równo pracuje, podczas jazdy duże wibracje, przyspieszać przyspiesza ale jakoś mozolniej. Co mogłem crobic nie tak? Jedyne co mi przychodzi do głowy to czy uszczelka miedziana na 3 wtryskiwaczu, wypadła na zewnątrz podczas wyciągania czy mi tam została. Podczas czyszczenia gniazd nie zauważyłem jej czy tam była. Może to być problemem że jeżeli faktycznie się zgapiłem i jest uszczelka na uszczelce. Silnik normalnie odpala po postoju, obroty nie faluja tylko jak dodaje gazu nawet na postoju to wpada w wibracje i jak gasze silnik

Awatar użytkownika
lopunia
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1115
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: Srebny
Przebieg (km.): 98000
Inny Samochód: SUZUKI GV II
Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
Has thanked: 50 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie uszczelek

#2 Postautor: lopunia » niedziela, 5 listopada 2017, 16:24

Jak mogłeś zostawić podkładkę po demontażu wtryskiwacza? W jaki sposób wtryskiwacz ma prawidłowo rozpylać paliwo w komorze cylindra skoro go podniosłeś?
To że nie odpalił za pierwszym razem to normalne bo musiał dopompować paliwa do listwy i wtryskiwaczy. Wibracje wskazują na przedmuchy pod podkładkami. Otwórz sobie korek wlewu oleju to zobaczysz sobie na własne oczy. Absolutnie nie wolno jeździć z przedmuchami bo doprowadzisz do zatkania smoka oleju i zatarcia silnika.

Nie ma czegoś takiego jak wypadnięcie uszczelki miedzianej na zewnątrz i na pewno była ona na wtrysku. W tym silniku już się pewnie znajduje w komorze z wałkami rozrządu, zaraz podejdzie pod którąś krzywkę i będzie remont silnika. Chyba, że nagar ją trzyma w gnieździe (być może jej nie widziałeś) to jeszcze masz szanse ją wyjąć.

Ogólnie źle przeprowadzona procedura demontażu i montaży wtryskiwaczy.

Kolego odpowiedz sobie na podstawowe pytania i jeżeli chociaż na jedno napiszesz nie/nie wiem to prosisz się o kłopoty:
1) Czy miejsca montażu wtryskiwaczy zostało oczyszczone przed ich demontażem?
2) Czy podczas demontażu wtryskiwacz został usunięty wraz z podkładką w całości?
3) Czy gniazda wtryskiwaczy zostały oczyszczone przy użyciu frezu ze znajdujących się zanieczyszczeń tak, aby podkładka przylegała całą powierzchnią do gniazda?
4) Czy oczyszczono wtryskiwacz z ewentualnego nagaru przed montażem (nie radze używać żadnego sprzętu mechanicznego jedynie pędzelek i rozpuszczalnik szczególnie przy dyszy i gnieździe podkładki termicznej)?
5) Czy zastosowano oryginalne podkładki KIA pod wtryskiwacze (uniwersalne nie zawsze są odpowiednie)?
6) Czy zastosowano nowe oryginalne śruby mocujące uchwyt wtryskiwacza?
7) Czy uchwyt wtryskiwacza został zamontowany właściwie (można go przez przypadek zamontować odwrotnie i nie dociśnie w sposób właściwy wtryskiwacza)?
7) Czy śruby wtryskiwaczy zostały dokręcone z właściwą siłą zgodnie ze specyfikacją?

Tak czy inaczej wszystko jest do naprawy i życzę powodzenia. Następnym razem proponuje jechać do fachowca albo zgłębić temat na forum zanim się zabierzesz za niszczenie własności.
pozdrawiam
Piotrek


"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie uszczelek

#3 Postautor: krzysiek ardie » niedziela, 5 listopada 2017, 16:32

No i jeszcze jedna istotna rzecz wtryskiwacze mają nadane numery IMA które są wpisane w ECU przy zmianie ich kolejności objawy będą podobne.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie uszczelek

#4 Postautor: haxxa » niedziela, 5 listopada 2017, 16:33

Wtryskiwacze zostały zdemontowany prawidłowo i to co wymieniłes zostało zmienione. Jedyne co mogę zarzucić to to że nie dokładnie sprawdziłem czy tej podkładki nie ma w komorze wtrysku. Podkładki tak oryginalne. Jakieś mechaniczne zdolności posiadam, tak że nie ma sensu odrazu wjeżdżania mi na głowę, tak popełniłem jakiś błąd nawet jeżeli wcześniej przeanalizowałem forum. Nie chodzi tu teraz o wjeżdżania na mnie, mam problem i kieruje się na forum zanim mam odwiedzić warsztat.
Kolejności nie zmieniłem po demontażu odkładam i podpisywałem

Awatar użytkownika
lopunia
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1115
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: Srebny
Przebieg (km.): 98000
Inny Samochód: SUZUKI GV II
Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
Has thanked: 50 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie uszczelek

#5 Postautor: lopunia » niedziela, 5 listopada 2017, 16:38

Czy do czyszczenia gniazda używałeś frezu o właściwej średnicy (czyli lekko większego niż podkładka)? Jesteś pewien, że nie założyłeś podkładki na podkładkę?

Jak bardzo dmucha spod korka wlewu oleju?

Podkładkę musisz znaleźć bo jak nie to masz na mur remont silnika. Ściągaj wszystkie wtryski, odkręcaj pokrywę wałków i szukaj. Moim zdaniem nie masz innego wyjścia.
Ostatnio zmieniony niedziela, 5 listopada 2017, 16:42 przez lopunia, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
Piotrek


"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie uszczelek

#6 Postautor: krzysiek ardie » niedziela, 5 listopada 2017, 16:39

To w czym problem wyciągaj trzeci wtryskiwacz, 10 minut i będzie jasne czy jest jedna podkładka czy dwie.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie uszczelek

#7 Postautor: haxxa » niedziela, 5 listopada 2017, 16:41

Właśnie go wyciągam, okaże się czy faktycznie to jest powód
Problemem była jakaś lipna śruba mocująca. Przy dokręcaniu jej klucz przeskoczył i stwierdziłem że doszło, nie przyjrzałem się jej. Po wymianie na nową wróciło wszystko do normy. Tak że dzięki za szybką reakcję, chodź wjechanie na mnie nie miało tu potrzeby-jestem zwolennikiem że najpierw czytamy forum a potem bierzemy się do roboty. Nie jest to moje pierwsze auto czy forum i zdaje mi się że forum jest do pomocy jak i nauki chyba że źle myślę
Ostatnio zmieniony niedziela, 5 listopada 2017, 17:20 przez haxxa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie uszczelek

#8 Postautor: Marek » niedziela, 5 listopada 2017, 17:04

Sprawdź jeszcze ten czwarty , może przy próbie wyjęcia uniosłeś go do góry , a później stanął i tak go przykręciłeś .

Awatar użytkownika
lopunia
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1115
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: Srebny
Przebieg (km.): 98000
Inny Samochód: SUZUKI GV II
Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
Has thanked: 50 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie uszczelek

#9 Postautor: lopunia » niedziela, 5 listopada 2017, 17:19

Czy czwarty wtrysk w ogóle ruszył się tzn. w jakiś sposób go obróciłeś lub uniosłeś?

Marek może mieć też racje np. jeżeli wtrysk się uniósł to podkładka już nie trafiła we właściwe miejsce i tam jest przedmuch.

Pozostaje jednak sprawa podkładki z trzeciego wtrysku która może narobić bałaganu.
pozdrawiam
Piotrek


"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"

haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie uszczelek

#10 Postautor: haxxa » niedziela, 5 listopada 2017, 17:25

4 wtrysk wogóle nie drgną, z nim to już będzie się "bawił" warsztat, ja nie stety nie posiadam narzędzia do wyciągania wtrysków ale jak już wyżej pisałem temat ogarnięty, śruba została zmieniona i porządnie docisnela wtrysk. Wtrysk nie był luźny ale widocznie dostał ciśnienia i nie miał szczelności-był cały mokry w środku

Awatar użytkownika
lopunia
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1115
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: Srebny
Przebieg (km.): 98000
Inny Samochód: SUZUKI GV II
Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
Has thanked: 50 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie uszczelek

#11 Postautor: lopunia » niedziela, 5 listopada 2017, 17:41

A co z tą zagubioną podkładką?
pozdrawiam
Piotrek


"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"

haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie uszczelek

#12 Postautor: haxxa » niedziela, 5 listopada 2017, 17:51

Dla pewności jeszcze sprawdziłem worek odkurzacza i została wyssana dorobionym weżykiem do rury odkurzacza. Nowe są założone, pasują bez problemu. Zostaje mi tylko ten 4 nieszczęsny wtrysk

Awatar użytkownika
lopunia
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1115
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: Srebny
Przebieg (km.): 98000
Inny Samochód: SUZUKI GV II
Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
Has thanked: 50 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie uszczelek

#13 Postautor: lopunia » niedziela, 5 listopada 2017, 18:08

To fajnie, bo poszukiwania tej podkładki bez demontażu wałków nie są łatwe. Ja w piątek wyciągałem u siebie jedynkę, bo zaczął lać na potęgę i tak napuchł, że musieliśmy użyć podnośnika do silnika żeby go wyrwać. Normalnie masakra. Za jeden podczepiony wtrysk unosił się przód samochodu (co prawda bez oderwania kół ale siła poszła straszna). W warsztacie mieli ściągacze do wtrysków, tylko u nas jest ból w sensie możliwości jego montażu - nie specjalnie jest gdzie go zaprzeć. Wybraliśmy metodę "na wyrywanego". Dzisiaj Złomek jest już zdrowy!

Nie przybywa Ci czasami oleju w silniku lub nie czuć go ropą? Żebyś nie miał takiej sytuacji jak ja. U mnie co prawda zrobiło się to na przestrzeni dwóch dni. Zaczęło silnikiem delikatnie kolebotać i z rury jak nigdy nie dymił (silnik po kapitalnym remoncie 30 tyś temu) tak zaczął puszczać szarawy dymek. Podłączenie pod komputer, dla upewnienia zrobiona próba przelewowa i wyszło, że co dostanie wtrysk to ciurkiem przepuszcza nad tłok. Wtryski regenerowałem przy remoncie w czerwcu 2016 roku.

W każdym razie życzę powodzenia, a i nie próbuj podlewać wtrysku żadnym penetratorem bo wszystko pójdzie do oleju w silniku.
pozdrawiam
Piotrek


"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"

haxxa
moje konto
moje konto
Posty: 218
Wiek: 41
Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
Skąd jesteś: Zach-Pom
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Czarny-black
Przebieg (km.): 243000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie uszczelek

#14 Postautor: haxxa » niedziela, 5 listopada 2017, 18:17

Kiedy próba wyciągnięcia 4 wtrysku zakończyła się fiaskiem, dałem spokój-nic na siłę nie próbowałem. 3pierwsze wystarczyło ruszyć kluczem lekko prawo- lewo i w miarę ładnie wyszły. 1 i 2 widać że już uszczelka puszczała dłuższy czas bo na wtryskach zrobił się nagar. Tak że jeszcze został mi 4wtrysk i ta nieszczęsna wymiana świec :)

Awatar użytkownika
wojtek77
moja ranga
moja ranga
Posty: 106
Wiek: 46
Rejestracja: wtorek, 29 września 2015, 21:31
Skąd jesteś: Olecko
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 205000
Kontaktowanie:

Re: Problem po wymianie uszczelek

#15 Postautor: wojtek77 » środa, 8 listopada 2017, 17:07

Panowie, a powiedzcie mi gdzie mogę kupić ten oring wtryskiwacza do kijanki po lifcie, ewentualnie jakie są jego wymiary czy numery.
Podkładki i śruby mocujące zamówiłem w aso kia ale oringu nie dało się tam zamówić . :confused:


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości