Strona 2 z 4

Re: Odpala z plaka

: piątek, 6 października 2017, 09:33
autor: pepekmaster
Pompa okazała się być dobra, już nie wiem gdzie mam szukać problemu...

Re: Odpala z plaka

: piątek, 6 października 2017, 20:11
autor: Marek
Skasuj błędy , odpal silnik na plaka , sprawdź czy działa obrotomierz , sprawdź czy silnik wkręca się prawidłowo , zgaś i jeszcze raz sprawdź błędy .

Re: Odpala z plaka

: piątek, 6 października 2017, 20:24
autor: pepekmaster
Pompę odebrałem ze sprawdzenia, założyłem i dalej to samo, podczas kręcenia rozrusznikiem ciśnienie paliwa rośnie do 120 bar, a wymagane 250, nie odpala. Z plaka złapie i chodzi równo, dobrze się wykręca na obroty ciśnienie paliwa jest zgodne z tabelą. Ale przy kręceniu ma niewystarczające ciśnienie. Zawór bezpieczeństwa na listwie sprawdziłem, nawet dla pewności zaślepilem żeby nie puszczał przy większych obrotach, oczywiście tylko na chwilę. Podłączyłem przewody paliwowe do Bańki żeby wykluczyć ewentualne problemy z układem dolotowym do pompy. Zostały mi do sprawdzenia wtryski i tu moje pytanie, jakie parametry są odpowiedzialne za wtryski i jakie wartości powinny być przy prawidłowej pracy. Test zrobię programem Cascade, bo jest tam taka opcja, ale nie znam się na parametrach, więc proszę o ewentualne podpowiedzi. Błędów nie ma żadnych po ich usunięciu. Wiem na pewno ze chodzi o ciśnienie paliwa przy starcie, ale czy wtryski też mogą być odpowiedzialne za ten proceder, skoro teoretycznie nie powinny się otworzyć kiedy pompa nie nabije ciśnienia?

Re: Odpala z plaka

: piątek, 6 października 2017, 21:00
autor: cezio77
Wystarczy, że jeden wtrysk leje i z powodu zbyt niskiego ciśnienia komputer nie pozwoli otworzyć żadnego z 4 wtryskiwaczy.

Re: Odpala z plaka

: piątek, 6 października 2017, 21:47
autor: pepekmaster
I to może być też powodem gaśnięcia podczas jazdy powyżej 3000 obr?

Re: Odpala z plaka

: piątek, 6 października 2017, 22:38
autor: spth

Re: Odpala z plaka

: piątek, 6 października 2017, 23:25
autor: Marek
Pepekmaster , wszystkie parametry znajdziesz w internecie takie jak , dawka , czas , rezystancja ...... . Tylko czy wiesz co twoje urządzenie pokazuje , podłącz i sprawdź .

Re: Odpala z plaka

: sobota, 7 października 2017, 06:36
autor: pepekmaster
Spyth, a ja pisałem że sprawdzilem zawór przelewowy, bynajmniej oddając pompę na serwis Bosch powiedzieli że jest ok i parametry są w normie, mam wydruki z testów, poza tym ten zaworek już wcześniej przełożyłem z innej pompy i nie pomogło. A co do parametrów wtrysków to się nie za bardzo znam, ale gdybym widział że odbiegają od normy to wiedział bym ze mogą być one przyczyną. Robiłem korekty wtrysków programem hi ścian w wyszły takie : pierwszy -1,5 drugi 0,5 trzeci 0,2 czwarty 1, także trochę się nie zgadzają, ale czy to jest przyczyną? Nie chce robić tak jak każdy mechanik, czyli wymienić wszystko i problemu nie ma, ale chce łopatologicznie dojść do przyczyny.

Re: Odpala z plaka

: sobota, 7 października 2017, 07:07
autor: vokal
Wygląda na to, że czwarty leje dość mocno, a drugi zaczyna lać. Brak wymaganego ciśnienia na listwie CR by to potwierdzał.
Nie wiadomo, w którą stronę leją, czy na przelew, czy do cylindra. Do określenia tego byłby użyteczny test przelewowy z menzurkami.
Ale to w Twoim przypadku można robić z nudów, albo w celu upewnienia, który fragment wtryskiwacza padł.

Ja u siebie robiłem test prawie 3 lata temu i wyszło, że jeden leje. Na razie nic z tym nie robiłem, bo nie mam problemów z odpalaniem ani jazdą:
viewtopic.php?f=25&t=4123&p=115493#p115493
viewtopic.php?f=25&t=4123&p=116034#p116034

Re: Odpala z plaka

: sobota, 7 października 2017, 07:20
autor: pepekmaster
Przed wystąpieniem problemów z odpalaniem i gaśnięciem strasznie śmierdziało z rury wydechowej, aż w oczy szczypie więc mogą lać na cylinder. Mnie zmyliło to ze 15000 temu były regenerowane wtryski przez poprzedniego właściciela, więc wykluczyłem je wstępnie, ale czytając o fachowcach i regeneracji to możliwe że były prowizorycznie zrobione. Swoją pompę oddałem do Boscha na sprawdzenie o dostałem wydruki i wykresy, więc podejrzewam że poprzednik gdyby oddał do Boscha też miałby na to jakiś dokument, a nie tylko zapewnienie od mechanika ze były regenerowane. Dodam że wyciągnąłem wtryski i po wytarciu szmatką nie wyglądały na zdezelowane, czy też uszkodzone, koncowki wtrysków były dość ładne, co świadczy ze na pewno ktoś je czyscił, ale czy naprawił? Tego nikt nie wie. Każdy z nas chce ograniczyć sobie kosztów, dlatego też stąd nasze dyskusje, ale mi już nic do głowy nie przychodzi. Jeszcze odepnę wtryski i zrobię test ciśnienia, jeśli listwa nabije około 800 bar wtedy oznacza że jest szczelna i mogą to być wtryski, widziałem na filmiku https://youtu.be/bzlCDkkeD0U
Gdybym miał taki sprzęt to sam bym do tego doszedł :hmm: , ale mając Sorento trzeba trochę pogrzebać samemu, niestety taka prawda, mój pierwszy samochód z którym mam problemy, a miałem ich pieć

Re: Odpala z plaka

: sobota, 7 października 2017, 07:24
autor: vokal
Jeszcze jest zawór przelewowy na listwie CR, ale go chyba już sprawdzałeś :hmm:

Re: Odpala z plaka

: sobota, 7 października 2017, 07:27
autor: pepekmaster
Tak, jeden z pierwszych rzeczy, zawsze zaczynam od drobnych. Podejrzewam że jeżeli to nie wtryski to jakaś pierdoła o której wiedzą nieliczni, bo już tyle czytając niektórzy wiedzą

Re: Odpala z plaka

: sobota, 7 października 2017, 21:32
autor: spth
Witam !
Z pierdół należy wziąć pod uwagę zwykłe zaciąganie powietrza na przewodzie ssącym. Np. zatkane odpowietrzenie zbiornika. Jak odpalisz to chodzi. Jak zgasisz podciśnienie w zbiorniku wyciąga paliwo z przewodu. Sorcia ma tylko pompę paliwa mechaniczną trochę trudno pompuje od zera.
pzdr

Re: Odpala z plaka

: sobota, 7 października 2017, 21:53
autor: pepekmaster
Wykluczyłem to ponieważ długo testowałem sorcie podpiętą do Banki z paliwem

Re: Odpala z plaka

: sobota, 7 października 2017, 22:08
autor: Bercik2206
Witam . Miałem kiedyś reno 1,5dci na common rail jeden wtrysk przelewał i nie odpalała po podłączeniu pod komputer pompa nie mogła nabić odpowiedniego ciśnienia żeby odpalić auto.Robiłeś test przelewowy wtryskiwaczy?