Odpala z plaka

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
pepekmaster
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#16 Postautor: pepekmaster » piątek, 6 października 2017, 09:33

Pompa okazała się być dobra, już nie wiem gdzie mam szukać problemu...

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#17 Postautor: Marek » piątek, 6 października 2017, 20:11

Skasuj błędy , odpal silnik na plaka , sprawdź czy działa obrotomierz , sprawdź czy silnik wkręca się prawidłowo , zgaś i jeszcze raz sprawdź błędy .

Awatar użytkownika
pepekmaster
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#18 Postautor: pepekmaster » piątek, 6 października 2017, 20:24

Pompę odebrałem ze sprawdzenia, założyłem i dalej to samo, podczas kręcenia rozrusznikiem ciśnienie paliwa rośnie do 120 bar, a wymagane 250, nie odpala. Z plaka złapie i chodzi równo, dobrze się wykręca na obroty ciśnienie paliwa jest zgodne z tabelą. Ale przy kręceniu ma niewystarczające ciśnienie. Zawór bezpieczeństwa na listwie sprawdziłem, nawet dla pewności zaślepilem żeby nie puszczał przy większych obrotach, oczywiście tylko na chwilę. Podłączyłem przewody paliwowe do Bańki żeby wykluczyć ewentualne problemy z układem dolotowym do pompy. Zostały mi do sprawdzenia wtryski i tu moje pytanie, jakie parametry są odpowiedzialne za wtryski i jakie wartości powinny być przy prawidłowej pracy. Test zrobię programem Cascade, bo jest tam taka opcja, ale nie znam się na parametrach, więc proszę o ewentualne podpowiedzi. Błędów nie ma żadnych po ich usunięciu. Wiem na pewno ze chodzi o ciśnienie paliwa przy starcie, ale czy wtryski też mogą być odpowiedzialne za ten proceder, skoro teoretycznie nie powinny się otworzyć kiedy pompa nie nabije ciśnienia?

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Odpala z plaka

#19 Postautor: cezio77 » piątek, 6 października 2017, 21:00

Wystarczy, że jeden wtrysk leje i z powodu zbyt niskiego ciśnienia komputer nie pozwoli otworzyć żadnego z 4 wtryskiwaczy.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
pepekmaster
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#20 Postautor: pepekmaster » piątek, 6 października 2017, 21:47

I to może być też powodem gaśnięcia podczas jazdy powyżej 3000 obr?

Awatar użytkownika
spth
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 68
Rejestracja: piątek, 22 sierpnia 2014, 23:51
Skąd jesteś: Jelenia Góra
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2016
Inny Samochód: Sportage
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 diesel bezawaryjne.
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#21 Postautor: spth » piątek, 6 października 2017, 22:38


Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#22 Postautor: Marek » piątek, 6 października 2017, 23:25

Pepekmaster , wszystkie parametry znajdziesz w internecie takie jak , dawka , czas , rezystancja ...... . Tylko czy wiesz co twoje urządzenie pokazuje , podłącz i sprawdź .

Awatar użytkownika
pepekmaster
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#23 Postautor: pepekmaster » sobota, 7 października 2017, 06:36

Spyth, a ja pisałem że sprawdzilem zawór przelewowy, bynajmniej oddając pompę na serwis Bosch powiedzieli że jest ok i parametry są w normie, mam wydruki z testów, poza tym ten zaworek już wcześniej przełożyłem z innej pompy i nie pomogło. A co do parametrów wtrysków to się nie za bardzo znam, ale gdybym widział że odbiegają od normy to wiedział bym ze mogą być one przyczyną. Robiłem korekty wtrysków programem hi ścian w wyszły takie : pierwszy -1,5 drugi 0,5 trzeci 0,2 czwarty 1, także trochę się nie zgadzają, ale czy to jest przyczyną? Nie chce robić tak jak każdy mechanik, czyli wymienić wszystko i problemu nie ma, ale chce łopatologicznie dojść do przyczyny.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#24 Postautor: vokal » sobota, 7 października 2017, 07:07

Wygląda na to, że czwarty leje dość mocno, a drugi zaczyna lać. Brak wymaganego ciśnienia na listwie CR by to potwierdzał.
Nie wiadomo, w którą stronę leją, czy na przelew, czy do cylindra. Do określenia tego byłby użyteczny test przelewowy z menzurkami.
Ale to w Twoim przypadku można robić z nudów, albo w celu upewnienia, który fragment wtryskiwacza padł.

Ja u siebie robiłem test prawie 3 lata temu i wyszło, że jeden leje. Na razie nic z tym nie robiłem, bo nie mam problemów z odpalaniem ani jazdą:
viewtopic.php?f=25&t=4123&p=115493#p115493
viewtopic.php?f=25&t=4123&p=116034#p116034
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
pepekmaster
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#25 Postautor: pepekmaster » sobota, 7 października 2017, 07:20

Przed wystąpieniem problemów z odpalaniem i gaśnięciem strasznie śmierdziało z rury wydechowej, aż w oczy szczypie więc mogą lać na cylinder. Mnie zmyliło to ze 15000 temu były regenerowane wtryski przez poprzedniego właściciela, więc wykluczyłem je wstępnie, ale czytając o fachowcach i regeneracji to możliwe że były prowizorycznie zrobione. Swoją pompę oddałem do Boscha na sprawdzenie o dostałem wydruki i wykresy, więc podejrzewam że poprzednik gdyby oddał do Boscha też miałby na to jakiś dokument, a nie tylko zapewnienie od mechanika ze były regenerowane. Dodam że wyciągnąłem wtryski i po wytarciu szmatką nie wyglądały na zdezelowane, czy też uszkodzone, koncowki wtrysków były dość ładne, co świadczy ze na pewno ktoś je czyscił, ale czy naprawił? Tego nikt nie wie. Każdy z nas chce ograniczyć sobie kosztów, dlatego też stąd nasze dyskusje, ale mi już nic do głowy nie przychodzi. Jeszcze odepnę wtryski i zrobię test ciśnienia, jeśli listwa nabije około 800 bar wtedy oznacza że jest szczelna i mogą to być wtryski, widziałem na filmiku https://youtu.be/bzlCDkkeD0U
Gdybym miał taki sprzęt to sam bym do tego doszedł :hmm: , ale mając Sorento trzeba trochę pogrzebać samemu, niestety taka prawda, mój pierwszy samochód z którym mam problemy, a miałem ich pieć

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#26 Postautor: vokal » sobota, 7 października 2017, 07:24

Jeszcze jest zawór przelewowy na listwie CR, ale go chyba już sprawdzałeś :hmm:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
pepekmaster
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#27 Postautor: pepekmaster » sobota, 7 października 2017, 07:27

Tak, jeden z pierwszych rzeczy, zawsze zaczynam od drobnych. Podejrzewam że jeżeli to nie wtryski to jakaś pierdoła o której wiedzą nieliczni, bo już tyle czytając niektórzy wiedzą

Awatar użytkownika
spth
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 68
Rejestracja: piątek, 22 sierpnia 2014, 23:51
Skąd jesteś: Jelenia Góra
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2016
Inny Samochód: Sportage
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 diesel bezawaryjne.
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#28 Postautor: spth » sobota, 7 października 2017, 21:32

Witam !
Z pierdół należy wziąć pod uwagę zwykłe zaciąganie powietrza na przewodzie ssącym. Np. zatkane odpowietrzenie zbiornika. Jak odpalisz to chodzi. Jak zgasisz podciśnienie w zbiorniku wyciąga paliwo z przewodu. Sorcia ma tylko pompę paliwa mechaniczną trochę trudno pompuje od zera.
pzdr

Awatar użytkownika
pepekmaster
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#29 Postautor: pepekmaster » sobota, 7 października 2017, 21:53

Wykluczyłem to ponieważ długo testowałem sorcie podpiętą do Banki z paliwem

Awatar użytkownika
Bercik2206
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 47
Wiek: 36
Rejestracja: sobota, 9 sierpnia 2014, 15:22
Skąd jesteś: Morąg
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Grafit
Przebieg (km.): 252000
Inny Samochód: bmw e39
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#30 Postautor: Bercik2206 » sobota, 7 października 2017, 22:08

Witam . Miałem kiedyś reno 1,5dci na common rail jeden wtrysk przelewał i nie odpalała po podłączeniu pod komputer pompa nie mogła nabić odpowiedniego ciśnienia żeby odpalić auto.Robiłeś test przelewowy wtryskiwaczy?


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości