Odpala z plaka
Moderator: Moderator
- pepekmaster
- moja ranga
- Posty: 120
- Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
- Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 208000
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Odpala z plaka
Skasuj błędy , odpal silnik na plaka , sprawdź czy działa obrotomierz , sprawdź czy silnik wkręca się prawidłowo , zgaś i jeszcze raz sprawdź błędy .
- pepekmaster
- moja ranga
- Posty: 120
- Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
- Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 208000
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Odpala z plaka
Pompę odebrałem ze sprawdzenia, założyłem i dalej to samo, podczas kręcenia rozrusznikiem ciśnienie paliwa rośnie do 120 bar, a wymagane 250, nie odpala. Z plaka złapie i chodzi równo, dobrze się wykręca na obroty ciśnienie paliwa jest zgodne z tabelą. Ale przy kręceniu ma niewystarczające ciśnienie. Zawór bezpieczeństwa na listwie sprawdziłem, nawet dla pewności zaślepilem żeby nie puszczał przy większych obrotach, oczywiście tylko na chwilę. Podłączyłem przewody paliwowe do Bańki żeby wykluczyć ewentualne problemy z układem dolotowym do pompy. Zostały mi do sprawdzenia wtryski i tu moje pytanie, jakie parametry są odpowiedzialne za wtryski i jakie wartości powinny być przy prawidłowej pracy. Test zrobię programem Cascade, bo jest tam taka opcja, ale nie znam się na parametrach, więc proszę o ewentualne podpowiedzi. Błędów nie ma żadnych po ich usunięciu. Wiem na pewno ze chodzi o ciśnienie paliwa przy starcie, ale czy wtryski też mogą być odpowiedzialne za ten proceder, skoro teoretycznie nie powinny się otworzyć kiedy pompa nie nabije ciśnienia?
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Odpala z plaka
Wystarczy, że jeden wtrysk leje i z powodu zbyt niskiego ciśnienia komputer nie pozwoli otworzyć żadnego z 4 wtryskiwaczy.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- pepekmaster
- moja ranga
- Posty: 120
- Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
- Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 208000
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
- spth
- awansowałem na
- Posty: 68
- Rejestracja: piątek, 22 sierpnia 2014, 23:51
- Skąd jesteś: Jelenia Góra
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2016
- Inny Samochód: Sportage
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 diesel bezawaryjne.
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Odpala z plaka
Witam !
Pisałem o tym, sprawdź http://www.dieselcars.pl/380,f00n200798 ... cp3s3.html
Pisałem o tym, sprawdź http://www.dieselcars.pl/380,f00n200798 ... cp3s3.html
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Odpala z plaka
Pepekmaster , wszystkie parametry znajdziesz w internecie takie jak , dawka , czas , rezystancja ...... . Tylko czy wiesz co twoje urządzenie pokazuje , podłącz i sprawdź .
- pepekmaster
- moja ranga
- Posty: 120
- Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
- Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 208000
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Odpala z plaka
Spyth, a ja pisałem że sprawdzilem zawór przelewowy, bynajmniej oddając pompę na serwis Bosch powiedzieli że jest ok i parametry są w normie, mam wydruki z testów, poza tym ten zaworek już wcześniej przełożyłem z innej pompy i nie pomogło. A co do parametrów wtrysków to się nie za bardzo znam, ale gdybym widział że odbiegają od normy to wiedział bym ze mogą być one przyczyną. Robiłem korekty wtrysków programem hi ścian w wyszły takie : pierwszy -1,5 drugi 0,5 trzeci 0,2 czwarty 1, także trochę się nie zgadzają, ale czy to jest przyczyną? Nie chce robić tak jak każdy mechanik, czyli wymienić wszystko i problemu nie ma, ale chce łopatologicznie dojść do przyczyny.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Odpala z plaka
Wygląda na to, że czwarty leje dość mocno, a drugi zaczyna lać. Brak wymaganego ciśnienia na listwie CR by to potwierdzał.
Nie wiadomo, w którą stronę leją, czy na przelew, czy do cylindra. Do określenia tego byłby użyteczny test przelewowy z menzurkami.
Ale to w Twoim przypadku można robić z nudów, albo w celu upewnienia, który fragment wtryskiwacza padł.
Ja u siebie robiłem test prawie 3 lata temu i wyszło, że jeden leje. Na razie nic z tym nie robiłem, bo nie mam problemów z odpalaniem ani jazdą:
viewtopic.php?f=25&t=4123&p=115493#p115493
viewtopic.php?f=25&t=4123&p=116034#p116034
Nie wiadomo, w którą stronę leją, czy na przelew, czy do cylindra. Do określenia tego byłby użyteczny test przelewowy z menzurkami.
Ale to w Twoim przypadku można robić z nudów, albo w celu upewnienia, który fragment wtryskiwacza padł.
Ja u siebie robiłem test prawie 3 lata temu i wyszło, że jeden leje. Na razie nic z tym nie robiłem, bo nie mam problemów z odpalaniem ani jazdą:
viewtopic.php?f=25&t=4123&p=115493#p115493
viewtopic.php?f=25&t=4123&p=116034#p116034
- pepekmaster
- moja ranga
- Posty: 120
- Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
- Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 208000
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Odpala z plaka
Przed wystąpieniem problemów z odpalaniem i gaśnięciem strasznie śmierdziało z rury wydechowej, aż w oczy szczypie więc mogą lać na cylinder. Mnie zmyliło to ze 15000 temu były regenerowane wtryski przez poprzedniego właściciela, więc wykluczyłem je wstępnie, ale czytając o fachowcach i regeneracji to możliwe że były prowizorycznie zrobione. Swoją pompę oddałem do Boscha na sprawdzenie o dostałem wydruki i wykresy, więc podejrzewam że poprzednik gdyby oddał do Boscha też miałby na to jakiś dokument, a nie tylko zapewnienie od mechanika ze były regenerowane. Dodam że wyciągnąłem wtryski i po wytarciu szmatką nie wyglądały na zdezelowane, czy też uszkodzone, koncowki wtrysków były dość ładne, co świadczy ze na pewno ktoś je czyscił, ale czy naprawił? Tego nikt nie wie. Każdy z nas chce ograniczyć sobie kosztów, dlatego też stąd nasze dyskusje, ale mi już nic do głowy nie przychodzi. Jeszcze odepnę wtryski i zrobię test ciśnienia, jeśli listwa nabije około 800 bar wtedy oznacza że jest szczelna i mogą to być wtryski, widziałem na filmiku https://youtu.be/bzlCDkkeD0U
Gdybym miał taki sprzęt to sam bym do tego doszedł , ale mając Sorento trzeba trochę pogrzebać samemu, niestety taka prawda, mój pierwszy samochód z którym mam problemy, a miałem ich pieć
Gdybym miał taki sprzęt to sam bym do tego doszedł , ale mając Sorento trzeba trochę pogrzebać samemu, niestety taka prawda, mój pierwszy samochód z którym mam problemy, a miałem ich pieć
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
- pepekmaster
- moja ranga
- Posty: 120
- Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
- Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 208000
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Odpala z plaka
Tak, jeden z pierwszych rzeczy, zawsze zaczynam od drobnych. Podejrzewam że jeżeli to nie wtryski to jakaś pierdoła o której wiedzą nieliczni, bo już tyle czytając niektórzy wiedzą
- spth
- awansowałem na
- Posty: 68
- Rejestracja: piątek, 22 sierpnia 2014, 23:51
- Skąd jesteś: Jelenia Góra
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2016
- Inny Samochód: Sportage
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 diesel bezawaryjne.
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Odpala z plaka
Witam !
Z pierdół należy wziąć pod uwagę zwykłe zaciąganie powietrza na przewodzie ssącym. Np. zatkane odpowietrzenie zbiornika. Jak odpalisz to chodzi. Jak zgasisz podciśnienie w zbiorniku wyciąga paliwo z przewodu. Sorcia ma tylko pompę paliwa mechaniczną trochę trudno pompuje od zera.
pzdr
Z pierdół należy wziąć pod uwagę zwykłe zaciąganie powietrza na przewodzie ssącym. Np. zatkane odpowietrzenie zbiornika. Jak odpalisz to chodzi. Jak zgasisz podciśnienie w zbiorniku wyciąga paliwo z przewodu. Sorcia ma tylko pompę paliwa mechaniczną trochę trudno pompuje od zera.
pzdr
- pepekmaster
- moja ranga
- Posty: 120
- Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
- Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 208000
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
- Bercik2206
- awansowałem na
- Posty: 47
- Wiek: 36
- Rejestracja: sobota, 9 sierpnia 2014, 15:22
- Skąd jesteś: Morąg
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Grafit
- Przebieg (km.): 252000
- Inny Samochód: bmw e39
- Kontaktowanie:
Re: Odpala z plaka
Witam . Miałem kiedyś reno 1,5dci na common rail jeden wtrysk przelewał i nie odpalała po podłączeniu pod komputer pompa nie mogła nabić odpowiedniego ciśnienia żeby odpalić auto.Robiłeś test przelewowy wtryskiwaczy?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości