Odpala z plaka

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
pepekmaster
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#31 Postautor: pepekmaster » niedziela, 8 października 2017, 09:38

Test z przed pół roku, dziś zrobię drugi i zobaczymy
Załączniki
IMG_20170428_161007~01.jpg
IMG_20170428_161007~01.jpg (110.99 KiB) Przejrzano 1044 razy

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#32 Postautor: Bodzion » niedziela, 8 października 2017, 10:23

Skoro pompa sprawna. zawór na listwie sprawny to... to na 99% wtryski.
Test przelewowy Cię zapewne zdziwi :)
Ten który powyżej zamieściłeś, jest jak rozumiem z okresu gdy palił bez problemu ?

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#33 Postautor: Student_x » niedziela, 8 października 2017, 10:25

Przez pół roku mogło się wiele zmienić z wtryskami :(
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
kamax
moje konto
moje konto
Posty: 170
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 20:21
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2013
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 170000
Inny Samochód: Honda Africa Twin
Twoje poprzednie Sorento: Fajne - lubiłem je.
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#34 Postautor: kamax » niedziela, 8 października 2017, 10:38

Z opowieści kolegi który pracował w warsztacie zajmującym się naprawą pomp wtryskowych i wtryskiwaczy wiem , że niektórzy mechanicy zamiast naprawiać wtryski myją je tylko w myjkach ultradzwiękowych, a kasują za regeneracje.
Pomaga to na jakiś czas jeżeli problem powraca i wtrysk nie 3ma parametrów to wtedy robią regeneracje niby w ramach gwarancji. Klient zadowolony i chwali zakład za warunki gwarancji.
Albo mówia właścicielowi auta ,że regenerowali wtrysk nr 1 (który był sprawny) a naprawde myli wtrysk nr 3 więc jak auto znowu przyjedzie to regenerują ten wtrysk który wcześniej umyli , a kasuja za regeneracje kolejnego który był sprawny.
Pewnie jet spora część klientów , którzy płacą za regeneracje tych wtrysków w innych warsztatach.

Awatar użytkownika
pepekmaster
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#35 Postautor: pepekmaster » niedziela, 8 października 2017, 11:15

Teraz sprawdziłem czy podczas odlaczonego regulatora oraz wtrysków, po kręceniu rozrusznikiem nabije na listę około 1000 bar, tak jak na filmiku który podesłałem, niestety nabił tylko 100, :-) więc teraz wiem że coś nie tak, tylko czy aby na pewno wtryski? Czy tak mi sprawdził pompe... odpale zaraz z plaka i zobaczę przelewy. Test przelewowy z teraz..
Załączniki
IMG_20171008_111553~01.jpg
IMG_20171008_111553~01.jpg (129.16 KiB) Przejrzano 1023 razy

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#36 Postautor: vokal » niedziela, 8 października 2017, 11:31

Ile czasu trwał test?
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
pepekmaster
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#37 Postautor: pepekmaster » niedziela, 8 października 2017, 11:35

Zaledwie 10 sekund trwał

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#38 Postautor: Bodzion » niedziela, 8 października 2017, 11:45

I wszystko jasne, tak jak podejrzewałem po moich ostatnich przygodach z jednym zaledwie lejącym wtryskiem na powrocie.
I ciężkim odpalaniem w związku z tym.

U Ciebie wtryski od 1 do 3 do regeneracji - leją jak z wiadra.
Ten 4 pewnie też, tylko leje trochę mniej.
Przy takim laniu jak u Ciebie, pompa nigdy nie zbuduje odpowiedniego ciśnienia które pozwoli odpalić silnik.

Jak dla mnie - musisz odżałować te ok. 2500 PLN (max koszt, po ok 650 PLN za sztukę) i zrobić komplet wtrysków w Bosch.
Inaczej raczej nic z tego nie będzie.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#39 Postautor: vokal » niedziela, 8 października 2017, 15:41

No 10 sekund to masakra!
Zawory zwrotne nie trzymają już prawie wcale na wtryskach 1 i 3, a na 2 to już w ogóle nie ma zaworu i dlatego nie ma ciśnienia na listwie CR.

Teraz widać dokładnie czym różni się test Hi-Scanem od testu przelewowego.
Choć w przypadku obu tych testów sprawdza się co innego, to i tak w żaden sposób nie można zestawić ich wyników ze sobą :idn:
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
pepekmaster
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#40 Postautor: pepekmaster » poniedziałek, 9 października 2017, 12:10

Zawiozłem dziś wtryski do sprawdzenia do Boscha, końcówki które były założone są nieorginalne a gniazda przelewowe były szlifiwane, więc tak fachowcy regeneruja wtryski.. Teraz koszt regeneracji, czyli wymiany części to 550 zł od sztuki i dylemat z mojej strony, czy zrobić auto jak należy i jeździć do kolejnej jakiejs awarii, czy kupić bylejakie żeby odpalił i się go pozbyć.. masakra jakaś. Teraz wiem na pewno ze moje Sorrento było szykowane na sprzedaż po tych plasterkach które miał

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#41 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 9 października 2017, 13:21

Dylemat faktycznie.
Takie auto jak Twoje (i moje zresztą też) ma obecnie wartość około 15 tyś PLN.
Jeżeli masz gwarancję, że to tylko wtryski i nic innego nie jest "wyszykowane", to ja bym naprawiał.
Jeżeli obawiasz się (i masz do tego podstawy), że takich min jest więcej (turbo, reduktor, i masa innych) to chyba raczej warto się go pozbyć.
To może być skarbonka bez dna.

Awatar użytkownika
Vilmos
moje konto
moje konto
Posty: 244
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
Skąd jesteś: ELA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 416000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#42 Postautor: Vilmos » poniedziałek, 9 października 2017, 15:43

Jutro oddaje swoją kijankę do mechanika, na sprawdzenie wtrysków, pompy itp
Vilmos

Awatar użytkownika
pepekmaster
moja ranga
moja ranga
Posty: 120
Rejestracja: poniedziałek, 30 stycznia 2017, 10:25
Skąd jesteś: JĘDRZEJÓW
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 208000
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#43 Postautor: pepekmaster » poniedziałek, 9 października 2017, 16:17

Ahh te nasze sprzęty :roftl: najgorsze jest to że mechanicy nie wypowiadają się dobrze o kia, że awaryjne i wgl, że uciekają od tych aut. Tylko że na dobra sprawę wtryski nie są KIA, lecz bosch, czyli niemieckie, montowane we wszystkich autach które też się psują, więc nie kia jest awaryjne tylko podzespoły innych firm. Tak samo psuje się audi czy też BMW, dlatego chyba trzeba spiąć poślady i zrobić autko i cieszyć się puki działa :roftl: szkoda tylko, że te naprawy są tak kosztowne.. niestety z autami które są po 2000 roku są problemy, a egzemplarzy bezawaryjnych jest naprawdę niewiele. Mój jest wyjątkowo awaryjny, ale myślę że te rzeczy które porobie to już będą działać i będę miał spokój. Nie obawiam się turbiny, czy też dwumasy, ale boję się o dół silnika, bo to jeszcze bardziej kosztowne od wtrysków.

Awatar użytkownika
Vilmos
moje konto
moje konto
Posty: 244
Wiek: 48
Rejestracja: poniedziałek, 2 października 2017, 22:57
Skąd jesteś: ELA
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 416000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#44 Postautor: Vilmos » niedziela, 15 października 2017, 16:50

Za radą zmieniłem mechanika. Nowy wczoraj orzekł, że 3 wtryski mam jak to określił śmieci. Jutro ma dać znać, czy będą regenerowane, czy będę musiał kupić nowe.

Edit.
Podobno nie wolno pisać pod swoim postem, ale nie mam wyjścia. Wczoraj odebrałem moją kijaneczkę od mechanika. Pięknie zapala od pierwszego strzału. Poprzedni mechanik po tym jak powiedziałem mu, że 1,5 roku wcześniej robiłem wtryski to postanowił zaoszczędzić sobie fatygi i tego jednak nie sprawdził. Czasami trafi człowiek na partacza.
Vilmos

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5062
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 217 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala z plaka

#45 Postautor: Andrzej » niedziela, 22 października 2017, 18:50

A jaki koszt wyszedł , jeśli to nie tajemnica ?
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości