Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Moderator: Moderator
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Jedna z przyczyn uszkodzeń wałów korbowych i turbin w silnikach diesla w Sorento I generacji jest znana . W Niemczech został wydany nawet biuletyn lokalny KIA dotyczacy tego problemu tj, wadliwych podkładek uszczelniajacych wtryskiwacze . Zwłaszcza ostatnie zdjęcie sitka na "smoku" olejowym wyjaśnia wszystko. Na zdjęciach pokazany jest przedmuch spalin zawierajacych produkty spalania pod pokrywę zaworów a tam pod postacią osadów wymieszanych z olejem jest spłukiwany do układu smarowania a dalej następuje blokada sitka przwodu olejowego.
- Załączniki
-
- Slajd5.JPG (35.74 KiB) Przejrzano 2114 razy
-
- Slajd4.JPG (42.97 KiB) Przejrzano 2114 razy
-
- Slajd3.JPG (44.55 KiB) Przejrzano 2114 razy
-
- Slajd2.JPG (40.98 KiB) Przejrzano 2114 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Jeżeli dobrze rozumiem to wystarczy nie "dziadować" i oddawać wtryskiwacze do regeneracji do BOSCH service.
Mój wtryskiwacz został oddany po regeneracji z nową podkładką. Oryginalną do tego typu wtryskiwacza.
Dokupiłem jedynie oring za 5 PLN. Tak prewencyjnie go sobie wymieniłem. Też oczywiście oryginał BOSCH
Pytanie - skąd więc ludzie biorą te nieoryginalne podkładki które psują silnik?
Czyżby był to efekt regeneracji wtryskiwacza "u pana Kazia" ?
Jeżeli tak, to nie jest wada układu tylko partactwo mechaników.
Tak czy inaczej - ciekawe info. Dzięki Hunter.
Mój wtryskiwacz został oddany po regeneracji z nową podkładką. Oryginalną do tego typu wtryskiwacza.
Dokupiłem jedynie oring za 5 PLN. Tak prewencyjnie go sobie wymieniłem. Też oczywiście oryginał BOSCH
Pytanie - skąd więc ludzie biorą te nieoryginalne podkładki które psują silnik?
Czyżby był to efekt regeneracji wtryskiwacza "u pana Kazia" ?
Jeżeli tak, to nie jest wada układu tylko partactwo mechaników.
Tak czy inaczej - ciekawe info. Dzięki Hunter.
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Wątpię aby Kia wydała ten biuletyn bo przysłowiowy pan "Kazio" wstawia nieoryginalne podkładki pod wtryski.
Takich biuletynów jest znacznie więcej (np. wadliwe śruby mocowania wtryskiwaczy, wadliwy czujnik hamulca zasadniczego).
Takich biuletynów jest znacznie więcej (np. wadliwe śruby mocowania wtryskiwaczy, wadliwy czujnik hamulca zasadniczego).
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Więc jakie znajdujesz inne wytłumaczenie ?
Piszą, że powodem problemów jest stosowanie nieoryginalnych i niewłaściwych podkładek pod wtryskiwacze.
Więc kto stosuje takie podkładki ? Ich sieć serwisowa ? Chyba nie...
A może Bosch ( producent tych wtryskiwaczy i producent zestawów naprawczych) ? Chyba tez nie...
No więc kto ?
Admin - miałeś takie problemy z podkładkami kilka lat temu więc pewnie wiesz jak to było i kto Ci to wsadził... zdaje się, że o ile pamiętam, właśnie "pan Kazio" który myślał, że (jak to określasz) "Sorento to tylko większa osobówka"
Piszą, że powodem problemów jest stosowanie nieoryginalnych i niewłaściwych podkładek pod wtryskiwacze.
Więc kto stosuje takie podkładki ? Ich sieć serwisowa ? Chyba nie...
A może Bosch ( producent tych wtryskiwaczy i producent zestawów naprawczych) ? Chyba tez nie...
No więc kto ?
Admin - miałeś takie problemy z podkładkami kilka lat temu więc pewnie wiesz jak to było i kto Ci to wsadził... zdaje się, że o ile pamiętam, właśnie "pan Kazio" który myślał, że (jak to określasz) "Sorento to tylko większa osobówka"
-
- moja ranga
- Posty: 141
- Wiek: 42
- Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Użycie imienia Kazio jest dość niefortunne.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Nie przywiązujmy się do symboliki imion.
Nie wiem dlaczego miałoby to być niefortunne.
Czyżby jednak któryś szanownych forumowiczów mial tak na imię ? Jeżeli tak, to przepraszam.
Zastosowałem po prostu obiegowy zwrot i moja intencją nie jest nikogo obrażać.
A poza tym było to w "..."
Nie wiem dlaczego miałoby to być niefortunne.
Czyżby jednak któryś szanownych forumowiczów mial tak na imię ? Jeżeli tak, to przepraszam.
Zastosowałem po prostu obiegowy zwrot i moja intencją nie jest nikogo obrażać.
A poza tym było to w "..."
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Bodzion, raczej Kolega Kurczak żartobliwie to napisał, bo nasz Orzeł jest Kazimierzem.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Tutaj przypadek obrazujacy powyższe opisany przez użytkownika z Niemiec:
https://www.motor-talk.de/forum/motor-totalschaden-durch-blowby-effekt-t4747278.html
https://www.motor-talk.de/forum/motor-totalschaden-durch-blowby-effekt-t4747278.html
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Czy ja dobrze zrozumiałem (bo z niemieckiego jestem słaby), że to serwis KIA założył my te nieoryginalne i niepasujące podkładki pod wtryskiwacze ?
Jeżeli tak, to świat się kończy... choć po części wyjaśniałoby to dlaczego wystawili biuletyn wewnętrzny na temat tej usterki.
Jeżeli tak, to świat się kończy... choć po części wyjaśniałoby to dlaczego wystawili biuletyn wewnętrzny na temat tej usterki.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
To jest polska wersja biuletynu, według mnie to KIA dała ciała, a nie Pan Heniu.Ja tą akcję serwisową mam zrobioną, według moich informacji akcja serwisowa wygasła.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Na szczęście dotyczy to jedynie roczników 2006 i 2007. I do końca nie wiem co ta KIA w tym obszarze zepsuła.
Nie odkręcili może wtryskiwacza ?
A co do "pana Heńka" to też miał swój udział w przynajmniej jednym przypadku.
Pierwszego Sorento Admina, jak pamietam.
Ale Admin jakoś nie chce przypomnieć szczegółów tego zdarzenia
Nie odkręcili może wtryskiwacza ?
A co do "pana Heńka" to też miał swój udział w przynajmniej jednym przypadku.
Pierwszego Sorento Admina, jak pamietam.
Ale Admin jakoś nie chce przypomnieć szczegółów tego zdarzenia
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
W skrócie : Klient miał przebiegu ok 90 tyś. km auto od nowości 4,5 roku. Auto serwisowane w KIA. Nie wykonano mu akcji serwisowej wymiany podkładek pod wtryskiwacze (Krzysiek Ardie miał taką akcję) .
Skutek był taki ,że w wyniku zanieczyszczeń które zbierały się w układzie smarowania filtr oleju został na tyle zapchany (nie pomógł nawet bay pass w filtrze ), że silnik został zatarty na korbowodzie , który został skręcony o 45 stopni i przypalony wał balansujacy i jego gniazda - mimo obecności 8,5 litra oleju w misce. Po wykręceniu korka z miski olejowej nie było na nim sladu opiłków , gdyż nie znajduje się on w najniższym miejscu miski olejowej. Na zdjęciach widać ile tego syfu było w misce. Klientowi zdazyła się skończyć gwarancja i koszt naprawy wyceniono mu na 12 000 €
Skutek był taki ,że w wyniku zanieczyszczeń które zbierały się w układzie smarowania filtr oleju został na tyle zapchany (nie pomógł nawet bay pass w filtrze ), że silnik został zatarty na korbowodzie , który został skręcony o 45 stopni i przypalony wał balansujacy i jego gniazda - mimo obecności 8,5 litra oleju w misce. Po wykręceniu korka z miski olejowej nie było na nim sladu opiłków , gdyż nie znajduje się on w najniższym miejscu miski olejowej. Na zdjęciach widać ile tego syfu było w misce. Klientowi zdazyła się skończyć gwarancja i koszt naprawy wyceniono mu na 12 000 €
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Myślę, że to może dotyczyć większej liczby Sorento, a szczególnie tych, które mają, albo miały objawy pocenia się oleju na przewodzie łączącym odmę ze ssaniem sprężarki.
Wprawdzie nie jest to wyrzut spalin w takiej skali jak na zdjęciu z biuletynu, ale długookresowy objaw może dać podobne skutki.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Żeby było śmieszniej to ostatnie zdjęcie z odmą, wygląda mi na silnik przedliftowy
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Biuletyn na rynku niemieckim dotyczył wszystkich silników diesla A -2,5l D-2,0l i U- 1,1;1,5;1,6 l
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości