Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Moderator: Moderator
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Aby nas piszą, że jedynie 2006 i 2007... Nieźle...
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Tak też podejrzewałem.
Każdy biuletyn to efekt umoczenia doopy przez producenta auta lub podzespołów.
Miałem kiedyś w rękach biuletyn dotyczący wymiany tarczek sprzęgła reduktora, z tego co pamiętam to ściągnąłem go z Kanady czy z USA i moim zdaniem to następstwo zapisu w instrukcji użytkownika, która mówi żeby nie wymieniać wcale oleju w reduktorze.
Każdy biuletyn to efekt umoczenia doopy przez producenta auta lub podzespołów.
Miałem kiedyś w rękach biuletyn dotyczący wymiany tarczek sprzęgła reduktora, z tego co pamiętam to ściągnąłem go z Kanady czy z USA i moim zdaniem to następstwo zapisu w instrukcji użytkownika, która mówi żeby nie wymieniać wcale oleju w reduktorze.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Ten zapis o "oleju na cały okres życia zespołu" (dotyczy reduktora), był już tu na tym forum przez nas obśmiewany kilka lat temu.
Oczywiste jest, że olej w reduktorze należy wymieniać, szczególnie w TOD, gdzie pracujące tarczki olej ten bardzo szybko degradują.
Oczywiste jest, że olej w reduktorze należy wymieniać, szczególnie w TOD, gdzie pracujące tarczki olej ten bardzo szybko degradują.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
No to jak tak rozmawiamy to jest jeszcze jeden ciekawy kwiatek - biuletyn w sprawie turbosprężarki i powiem Wam, że nawet na forum jest sporo aut bez tej akcji serwisowej - akcja jest już nieaktywna
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Po prostu KIA liczy ,że się uda przetrzymać okres gwarancyjny a dodatkowo niewiedza pracowników serwisu producenta spowodowana lenistwem ;nie pozwala na realizację takich zaleceń serwisowych.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- jestem
- Posty: 25
- Wiek: 47
- Rejestracja: czwartek, 9 listopada 2017, 18:11
- Skąd jesteś: Warszawa Praga-Płd
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Inny Samochód: Fiat Scudo
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Te wadliwe podkładki to nie tylko przypadłość Kijanki w Mazdzie podobnie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=128225
-
- jestem
- Posty: 25
- Wiek: 47
- Rejestracja: czwartek, 9 listopada 2017, 18:11
- Skąd jesteś: Warszawa Praga-Płd
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 250000
- Inny Samochód: Fiat Scudo
- Has thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszkodzenia turbiny i układu tłokowo-korbowego =przyczyny
Po dłuższym zastanowieniu się myślę ze główna przyczyna zacierania się panewek korbowodowych jest zbyt niskie ciśnienie oleju.
Podobne problemy są w silnikach np Renault gdzie zalecana wymiana panewek korbowodowych jest co 100 tys km.
Czujnik ciśnienia oleju wyskalowany jest aby załączał się przy ciśnieniu poniżej 1 bara a przecież normalne ciśnienie oleju przy obrotach jałowych to jakieś 2 bary przy 2000-3000 ok 4 barów takie jest przynajmniej w normalnych samochodach.
Opiłki w oleju to dla mnie trochę naciągana teoria przecież przed tłoczeniem oleju w układ przechodzi przez filtr wstępny w smoku i filtr oleju.
Zwróćcie tez uwagę ze zacierają się tylko panewki na korbowodzie a nie główne obydwie maja trochę inną konstrukcje dotyczącą smarowania.
Czy ktoś próbował zakładać wskaźnik ciśnienia oleju w sorento 2.5 crdi myślę ze mogło by to być bardzo pomocne w przewidywaniu nadchodzącego nieszczęścia.
Nurtują mnie jeszcze te przedmuchy w kilku postach czytałem ze mogą występować nawet po remoncie silnika jak i przy poprawnej kompresji.
I jeszcze taki kwiatek http://www.autobodex.waw.pl/strona41f.htm
Podobne problemy są w silnikach np Renault gdzie zalecana wymiana panewek korbowodowych jest co 100 tys km.
Czujnik ciśnienia oleju wyskalowany jest aby załączał się przy ciśnieniu poniżej 1 bara a przecież normalne ciśnienie oleju przy obrotach jałowych to jakieś 2 bary przy 2000-3000 ok 4 barów takie jest przynajmniej w normalnych samochodach.
Opiłki w oleju to dla mnie trochę naciągana teoria przecież przed tłoczeniem oleju w układ przechodzi przez filtr wstępny w smoku i filtr oleju.
Zwróćcie tez uwagę ze zacierają się tylko panewki na korbowodzie a nie główne obydwie maja trochę inną konstrukcje dotyczącą smarowania.
Czy ktoś próbował zakładać wskaźnik ciśnienia oleju w sorento 2.5 crdi myślę ze mogło by to być bardzo pomocne w przewidywaniu nadchodzącego nieszczęścia.
Nurtują mnie jeszcze te przedmuchy w kilku postach czytałem ze mogą występować nawet po remoncie silnika jak i przy poprawnej kompresji.
I jeszcze taki kwiatek http://www.autobodex.waw.pl/strona41f.htm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości