Słabe Ogrzewanie-Termostat?
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Słabe Ogrzewanie-Termostat?
Otóż tak, płyn cały spuszczony, rozpięte wszystkie węże wraz z tym od termostatu i nagrzewnicy . Termostat zdemontowany. Zalana woda demineralizowana wraz z dodatkiem i tak pochodził sobie z godzinkę. Następnie wszystko zlane, no ale ze oczywiście została przysłana nie ta pompa więc załozylem termostat i ponownie zalałem wodę demineralizowaną.Tak polatałem cały dzień, ogrzewanie nadal słabe. Wąż chłodnica - termostat ciepły czyli otworzył się. Na drugi dzień, walczę raz jeszcze zaopatrzyłem się dodatkowo w węże gumowe. Rozpiąłem nagrzewnice podłączyłem węże i wpuściłem wodę pod dużym ciśnieniem kolor wody brunatny, taka sama operacja z silnikiem. W związku z czekaniem na pompę, ponownie zalałem auto wodą. Zalewałem na uruchomionym silniku, obroty ustawiłem na około1000 i tak dolewałem. W aucie zaczęło robić się ciepło, czyli nagrzewnica puściła, weszło około 6l w chłodnice +do zbiorniczka poziom max. Auto uruchomione tak do osiągnięcia na desce temp. nagrzania. Nie stety więcej nie weszło, wąż chłodnica-termost. zimny. Postanowiłem polatać trochę po terenie ale nic to nie dało . temperatura w normie tj 1-2mm przed środkiem
- Xors
- teraz jestem
- Posty: 483
- Wiek: 39
- Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
- Skąd jesteś: Białystok
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: złoty
- Przebieg (km.): 155
- Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Słabe Ogrzewanie-Termostat?
Mi też nie udało się zalać tyle płynu ile instrukcja podawała. No i trudno, znaczy wszystko nie ściekło lub nie do końca się odpowietrzyło. Trzeba pilnować poziomu płynu i tyle. Zima idzie, ciesz się z ciepła w samochodzie.
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Słabe Ogrzewanie-Termostat?
Ja miałem jakiś czas temu podobna sytuację - zaczęło słabo grzać w kabinie. Okazało się że ubyło płynu z obiegu chłodzenia i nagrzewnica była prawie sucha. W tym przypadku wystarczyło po prostu dolać chłodziwa. Ale mam pytanie odnośnie płukania układu. Co myślicie o wypłukaniu układu roztworem, który by rozpuścił ewentualnie zalegający kamień?? Chodzi mi np. o rozpuszczony w wodzie kwasek cytrynowy w dużym stężeniu. Czy taki zabieg mógł by wywołać jakieś negatywne skutki??
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Słabe Ogrzewanie-Termostat?
Jeżeli układ chłodzenia był zalany glikolem - płynem do chłodnic ,to nie ma żadnego kamienia . W przypadku eksploatacji na wodzie co jest zabójstwem dla współczesnych układów chłodzenia pojawia się kamień kotłowy. Ewentualne zanieczyszczenia w układzie chłodzenia zalanym glikolem powstają na wskutek zbyt długiej eksploatacji na płynie bez jego okresowej wymiany, a spowodowane są rozpadem chemicznym i termicznym glikolu i dodatków w nim zawartych. Mieszanie płynów na bazie glikolu etylenowego i propylenowego powoduje zanieczyszczenia w układzie chłodzenia. Jeżeli chcesz przepłukać układ chłodzenia to użyj jakiś dedykowany środek znanej firmy i najważniejsze aby nie był agresywny w stosunku do aluminium i metali kolorowych.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Słabe Ogrzewanie-Termostat?
U mnie ten zrobił robotę.
- Załączniki
-
- IMG_20170817_130619.png (247.92 KiB) Przejrzano 1124 razy
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Słabe Ogrzewanie-Termostat?
Panowie, jak zabrać się za demontaż pompy wody. Garaż jest, narzędzia są jedynie brak klucza do wiskozy.
- lopunia
- możesz mi ufać
- Posty: 1115
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Kolor: Srebny
- Przebieg (km.): 98000
- Inny Samochód: SUZUKI GV II
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Słabe Ogrzewanie-Termostat?
Nie bardzo rozumiem - jakiego klucza?
pozdrawiam
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Słabe Ogrzewanie-Termostat?
Hm, z Tym kluczem może wyskoczyłem za bardzo.Kiedyś znajomy wymieniał w aucie i tam miał klucz do odkręceniu wiskozy w sensie taki zestaw.
Jeżeli w Sorento nie jest nic wymyślnego do demontażu, tylko podstawowe klucze to dam sobie radę, tylko jak za to się wziąć.
Jeżeli w Sorento nie jest nic wymyślnego do demontażu, tylko podstawowe klucze to dam sobie radę, tylko jak za to się wziąć.
- Załączniki
-
- IMG_20171027_144119.jpg (40.87 KiB) Przejrzano 846 razy
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Słabe Ogrzewanie-Termostat?
Tak widzę ale za nic nie mogę tam wcisnąć łapy z kluczem. Z tego co widzę to muszę jakoś zdemontować osłonę chłodnicy/wiatraka ale i tak chyba jej nie wyciągnę przez wiatrak
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Słabe Ogrzewanie-Termostat?
Ja zdemontowałem górną osłonę wentylatora chłodnicy i przewody cieczy z jej górnej części. Osłona wychodzi wtedy bez problemu. No i zaczyna się zabawa z tymi śrukami od mocowania wisco. Jest ciasno ale da radę. Ja kupiłem sobie do tego taki płasko-oczkowy klucz z grzechotką za ok 25 złotych. Naprawdę ułatwia odkręcenie.
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Słabe Ogrzewanie-Termostat?
No mam właśnie oczkowy z grzechotką, tylko jak przyglądam się to górna część osłony mam razem z kołnierzem na wiatraku
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Słabe Ogrzewanie-Termostat?
Górna osłona jest przymocowana na dwie śruby do chłodnicy i na cztery śruby do dolnej osłony. Ja po wyjęciu tej osłony miałem na tyle dostępu,że udało się odkręcić wiskoze. Fakt ciasno ale dało rade,szczególnie po zakupieniu w/w klucza.
Po zdjęciu wentylatora uzyskujemy dostęp do pompy. Wystarczy zrzucić pasek wieloklinowy z napinacza i pompa jak na dłoni.
No chyba,że w polifcie coś zmienili
Poniżej fotka pokazująca widok po wyjęciu górnej osłony i wentylatora( pasek wieloklinowy zmieniłem na nowy )
Po zdjęciu wentylatora uzyskujemy dostęp do pompy. Wystarczy zrzucić pasek wieloklinowy z napinacza i pompa jak na dłoni.
No chyba,że w polifcie coś zmienili
Poniżej fotka pokazująca widok po wyjęciu górnej osłony i wentylatora( pasek wieloklinowy zmieniłem na nowy )
- Załączniki
-
- Studio_20171027_174926.jpg (413.53 KiB) Przejrzano 791 razy
Ostatnio zmieniony piątek, 27 października 2017, 17:51 przez alwo76, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Słabe Ogrzewanie-Termostat?
To chyba jest inaczej, ja nie muszę demontować węża górnego od chłodnicy. Widzę że śruby mocujące osłone mam po stronie akumulatora na jej boku i zobaczę czy od dołu też są
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Słabe Ogrzewanie-Termostat?
Coś pewnie jest na rzeczy bo zbiorniczek wyrównawczy w przedlifcie jest w innym miejscu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości