układ paliwowy - pompa wstępna

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
anhar
To ja
To ja
Posty: 291
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
Skąd jesteś: Piwniczna
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

układ paliwowy - pompa wstępna

#1 Postautor: anhar » czwartek, 27 lipca 2017, 20:52

Czy ktoś dysponuje schematem instalacji paliwowej dla CRDI 170kM, interesuje mnie kwestia wstępnej pompy paliwa?
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: układ paliwowy - pompa wstępna

#2 Postautor: vokal » piątek, 28 lipca 2017, 21:21

Co potrzebujesz w sprawie tej pompy?
Schemat to standardowy Common Rail.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
anhar
To ja
To ja
Posty: 291
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
Skąd jesteś: Piwniczna
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: układ paliwowy - pompa wstępna

#3 Postautor: anhar » piątek, 28 lipca 2017, 22:45

Chciałem tak w celach poznawczych popatrzeć jak to jest rozwiązane w moim autku. Byłem przekonany że pompa CR (wstępna) jest w zbiorniku paliwa, ale tam jej niema, Więc gdzie jest, jak jest napędzana - mechanicznie czy elektrycznie no takie tam.
Miałem problem z mocą przy gwałtownym dodawaniu gazu, np. na 5 biegu przy wyprzedzaniu obroty silnika dostawały głupawki. Co ciekawe objawy narastały przy pełnym baku a słabły na rezerwie. Sugerując się problemami z łuszczącą się powłoką baku dobrałem się do filtra wstępnego w baku, przy okazji zerknąłem do odpowietrznika który jest na "deklu" filtra i okazało się że jest zapchany drobnym pyłem. Po oczyszczeni odpowietrznika problemy ustały.
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: układ paliwowy - pompa wstępna

#4 Postautor: vokal » poniedziałek, 31 lipca 2017, 19:21

W naszych CRDi (przed i po FL) nie ma wstępnej pompy.
Linia paliwowa wygląda tak:
filtr wstępny w baku - przewody paliwowe - zasadniczy filtr paliwa z podgrzewaczem i odstojnikiem - pompa CR z zaworem regulacyjnym FRPV (po FL do 1600 bar) - listwa CR z czujnikiem ciśnienia RPS i zaworem regulacyjnym (przelewowym) RPRV - wtryskiwacze - przelew.
Przelew wraca do baku łącząc linie z pompy CR, z listwy CR i z wtryskiwaczy.

Pompa CR jest napędzana łańcuchem.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
anhar
To ja
To ja
Posty: 291
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
Skąd jesteś: Piwniczna
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: układ paliwowy - pompa wstępna

#5 Postautor: anhar » piątek, 4 sierpnia 2017, 20:21

Dzięki.
To wyjaśnia kilka dziwnych zachowań silnika przy zatkanym odpowietrzniku baku.
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości