układ paliwowy - pompa wstępna
Moderator: Moderator
- anhar
- To ja
- Posty: 291
- Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
- Skąd jesteś: Piwniczna
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 136000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
układ paliwowy - pompa wstępna
Czy ktoś dysponuje schematem instalacji paliwowej dla CRDI 170kM, interesuje mnie kwestia wstępnej pompy paliwa?
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: układ paliwowy - pompa wstępna
Co potrzebujesz w sprawie tej pompy?
Schemat to standardowy Common Rail.
Schemat to standardowy Common Rail.
- anhar
- To ja
- Posty: 291
- Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
- Skąd jesteś: Piwniczna
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 136000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: układ paliwowy - pompa wstępna
Chciałem tak w celach poznawczych popatrzeć jak to jest rozwiązane w moim autku. Byłem przekonany że pompa CR (wstępna) jest w zbiorniku paliwa, ale tam jej niema, Więc gdzie jest, jak jest napędzana - mechanicznie czy elektrycznie no takie tam.
Miałem problem z mocą przy gwałtownym dodawaniu gazu, np. na 5 biegu przy wyprzedzaniu obroty silnika dostawały głupawki. Co ciekawe objawy narastały przy pełnym baku a słabły na rezerwie. Sugerując się problemami z łuszczącą się powłoką baku dobrałem się do filtra wstępnego w baku, przy okazji zerknąłem do odpowietrznika który jest na "deklu" filtra i okazało się że jest zapchany drobnym pyłem. Po oczyszczeni odpowietrznika problemy ustały.
Miałem problem z mocą przy gwałtownym dodawaniu gazu, np. na 5 biegu przy wyprzedzaniu obroty silnika dostawały głupawki. Co ciekawe objawy narastały przy pełnym baku a słabły na rezerwie. Sugerując się problemami z łuszczącą się powłoką baku dobrałem się do filtra wstępnego w baku, przy okazji zerknąłem do odpowietrznika który jest na "deklu" filtra i okazało się że jest zapchany drobnym pyłem. Po oczyszczeni odpowietrznika problemy ustały.
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: układ paliwowy - pompa wstępna
W naszych CRDi (przed i po FL) nie ma wstępnej pompy.
Linia paliwowa wygląda tak:
filtr wstępny w baku - przewody paliwowe - zasadniczy filtr paliwa z podgrzewaczem i odstojnikiem - pompa CR z zaworem regulacyjnym FRPV (po FL do 1600 bar) - listwa CR z czujnikiem ciśnienia RPS i zaworem regulacyjnym (przelewowym) RPRV - wtryskiwacze - przelew.
Przelew wraca do baku łącząc linie z pompy CR, z listwy CR i z wtryskiwaczy.
Pompa CR jest napędzana łańcuchem.
Linia paliwowa wygląda tak:
filtr wstępny w baku - przewody paliwowe - zasadniczy filtr paliwa z podgrzewaczem i odstojnikiem - pompa CR z zaworem regulacyjnym FRPV (po FL do 1600 bar) - listwa CR z czujnikiem ciśnienia RPS i zaworem regulacyjnym (przelewowym) RPRV - wtryskiwacze - przelew.
Przelew wraca do baku łącząc linie z pompy CR, z listwy CR i z wtryskiwaczy.
Pompa CR jest napędzana łańcuchem.
- anhar
- To ja
- Posty: 291
- Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
- Skąd jesteś: Piwniczna
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 136000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: układ paliwowy - pompa wstępna
Dzięki.
To wyjaśnia kilka dziwnych zachowań silnika przy zatkanym odpowietrzniku baku.
To wyjaśnia kilka dziwnych zachowań silnika przy zatkanym odpowietrzniku baku.
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości