Zapocenie turbiny
Moderator: Moderator
- manyhrs
- awansowałem na
- Posty: 66
- Wiek: 39
- Rejestracja: piątek, 21 kwietnia 2017, 17:30
- Skąd jesteś: Morąg
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 206000
- Inny Samochód: Opel
- Kontaktowanie:
Zapocenie turbiny
Czy powinienem się przejmować takim "zapoceniem" turbiny? Jest ono od strony powietrza od strony oleju jest sucho. W dolocie trochę brudu od odmy, intercoolera nie sprawdzałem.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Zapocenie turbiny
Na moje oko tragedii nie ma przy tym roczniku. U mnie w dieslu pociło się znacznie mocniej i ustało po wymianie hydraulicznych regulatorów dźwigienek zaworowych.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- manyhrs
- awansowałem na
- Posty: 66
- Wiek: 39
- Rejestracja: piątek, 21 kwietnia 2017, 17:30
- Skąd jesteś: Morąg
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 206000
- Inny Samochód: Opel
- Kontaktowanie:
Re: Zapocenie turbiny
Auto jeździ na oleju 0w40 Mobil 1 turbo diesel czy to może mieć jakiś wpływ? Za około 4tys. mam wymianę oleju planuję zalać valvoline max live 5w40. Dodam,że na 0w40 żadnych wycieków nie ma, autem przejechałem do tej pory 4500 km i nie zauważyłem ubytków oleju.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Zapocenie turbiny
Olej raczej nie ma wpływu. U Ciebie to zapocenie jest niewielkie. Ja miałem ochlapany cały dół silnika po stronie turbiny i to tak, że po dłuższej jeździe kapało na ziemię.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Zapocenie turbiny
Poczytaj na forum jaki olej jest polecany do Sorento. I tylko nie pisz, że gdzieś wyczytałeś, że Twój mechanik poleca..... Lata doświadczeń z Sorento jasno określiły czym należy zalewać silnik tego auta.
Ostatnio zmieniony środa, 26 lipca 2017, 19:17 przez tommy, łącznie zmieniany 1 raz.
- manyhrs
- awansowałem na
- Posty: 66
- Wiek: 39
- Rejestracja: piątek, 21 kwietnia 2017, 17:30
- Skąd jesteś: Morąg
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 206000
- Inny Samochód: Opel
- Kontaktowanie:
Re: Zapocenie turbiny
Zgadzam się z Tobą tommy ,bardzo doceniam skarbnicę wiedzy forum. Weź pod uwagę fakt,że auto na takim oleju jeździ od bardzo dawna, nie ma żadnych wycieków. Pozatym 0w40 spełnia normy zalecane przez kia motors a nawet sporo je przewyższa. To pełny syntetyk więc nie ma specjalnej różnicy.
Najpewniej wleje 5w40 przy następnej wymianie, choćby z racji dużo niższej ceny. Sądzisz,że aktualnie wlany olej może mieć negatywny wpływ na silnik, turbinę czy inne elementy silnika czy osprzętu?
Specyfikacja: API CF;ACEA A3/B3;A3/B4; MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5; OPEL Diesel Service Fill GM-LL-B-025; BMW LONGLIFE OIL 01; VW 505 00
Najpewniej wleje 5w40 przy następnej wymianie, choćby z racji dużo niższej ceny. Sądzisz,że aktualnie wlany olej może mieć negatywny wpływ na silnik, turbinę czy inne elementy silnika czy osprzętu?
Specyfikacja: API CF;ACEA A3/B3;A3/B4; MB-Approval 229.3; MB-Approval 229.5; OPEL Diesel Service Fill GM-LL-B-025; BMW LONGLIFE OIL 01; VW 505 00
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Zapocenie turbiny
Jednak nie poczytałeś dokładnie wątku o oleju. 5W30 !!! Po prostu ten silnik tak ma i już.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Zapocenie turbiny
Kolega nie przeczytał nawet instrukcji użytkownika Sorento, nie przeczytał wątku o olejach silnikowych bo po co. Zawsze ktoś napisze coś i nie trzeba się wysilać, potem tylko muszę herezje posprzątać aby innych forumowiczów nie wprowadzały w błąd .
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- manyhrs
- awansowałem na
- Posty: 66
- Wiek: 39
- Rejestracja: piątek, 21 kwietnia 2017, 17:30
- Skąd jesteś: Morąg
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 206000
- Inny Samochód: Opel
- Kontaktowanie:
Re: Zapocenie turbiny
Trochę poczytałem z instrukcją też nieco się zapoznałem
Cytuję admina.
Główny
Re: Olej do silnika
#68 Postwtorek, 7 października 2014, 23:57
Więc podsumujmy.
Kia Sorento zalewamy olejem 5W40.
Na pewno zawsze olejem syntetycznym.
Przez 10 lat zmieniły się trochę normy więc możemy zalać 5W30.
Jeśli nie wiemy co mamy w silniku zalewamy 5W40
Jeśli mamy zalany olejem mineralnym lub półsyntetycznym typu 10W40 ( dane na tabliczce) natychmiast wymieniamy na 5W40.
nie płuczemy , po prostu odkręcamy śrubę u dołu aż zleci a następnie wlewamy od góry ponad 8 litrów.
Cytuję admina.
Główny
Re: Olej do silnika
#68 Postwtorek, 7 października 2014, 23:57
Więc podsumujmy.
Kia Sorento zalewamy olejem 5W40.
Na pewno zawsze olejem syntetycznym.
Przez 10 lat zmieniły się trochę normy więc możemy zalać 5W30.
Jeśli nie wiemy co mamy w silniku zalewamy 5W40
Jeśli mamy zalany olejem mineralnym lub półsyntetycznym typu 10W40 ( dane na tabliczce) natychmiast wymieniamy na 5W40.
nie płuczemy , po prostu odkręcamy śrubę u dołu aż zleci a następnie wlewamy od góry ponad 8 litrów.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Zapocenie turbiny
Poleciał bym Bogusiem Lindą ale możesz nawet rzepakowy z pierwszego tłoczenia viewtopic.php?f=25&t=81
viewtopic.php?f=25&t=12312
viewtopic.php?f=25&t=12312
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Zapocenie turbiny
Lej taki olej, który jest zgodny ze specyfikacją zalecaną przez producenta auta.
Poczytaj posty kolegi Bodziona.
Poczytaj posty kolegi Bodziona.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Zapocenie turbiny
Ale po co naprawiać świat...
Niech kolega leje co chce do swojego silnika.
Ma informacje podana wprost: diesel 5w30, benzyna 5w40 (dotyczy Sorento I).
A jeżeli chce inaczej... "bo zawsze tak miałem", to przecież nie możemy zabronić.
Możemy wskazywać najlepsze rozwiązanie.
I takie wskazaliśmy. Nie możemy nic nakazać.
Niech kolega leje co chce do swojego silnika.
Ma informacje podana wprost: diesel 5w30, benzyna 5w40 (dotyczy Sorento I).
A jeżeli chce inaczej... "bo zawsze tak miałem", to przecież nie możemy zabronić.
Możemy wskazywać najlepsze rozwiązanie.
I takie wskazaliśmy. Nie możemy nic nakazać.
-
- jestem
- Posty: 13
- Rejestracja: poniedziałek, 29 sierpnia 2016, 21:09
- Skąd jesteś: Starachowice
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 216000
- Inny Samochód: brak
- Has thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Zapocenie turbiny
Polecam Valvoline Max Life 5w30. Cena nie wygórowana, u mnie od 12 tys i jest wszystko ok.
Arek
- manyhrs
- awansowałem na
- Posty: 66
- Wiek: 39
- Rejestracja: piątek, 21 kwietnia 2017, 17:30
- Skąd jesteś: Morąg
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 206000
- Inny Samochód: Opel
- Kontaktowanie:
Re: Zapocenie turbiny
Wleje właśnie 5w30 skłaniam się ku valvoline.
Jeszcze okolo 4000km więc jakieś 2mc.
0w40 mobil był wlany przez poprzedniego właściciela.
Jeszcze okolo 4000km więc jakieś 2mc.
0w40 mobil był wlany przez poprzedniego właściciela.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości