Awaria wtryskiwacza

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Awaria wtryskiwacza

#1 Postautor: Bodzion » piątek, 21 lipca 2017, 20:41

Mam kłopot.
Czołg zaczął trochę dłużej kręcić zanim odpali. Zmieniłem świece żarowe bo jedna była padnięta.
Jak pisałem w innym wątku, świece wyglądały jak nowe a jedna padła prawdopodobnie ze starości. W końcu już "14 lat minęło..."

Nie pomogło to w usunięciu kłopotów z dłuższym kręceniem przy odpalaniu.
Więc zrobiłem dziś test przelewowy bo podejrzewałem (i słusznie), że to tu jest przyczyna.

Co się okazało ?
Walnięty jest wtryskiwacz 2 cylindra (licząc od przodu pojazdu) - szczegóły na zdjęciu poniżej.
To nie jest zużycie, to jest jakieś uszkodzenie wewnętrzne bo leje jak z wiadra, pozostałe równo i prawie nic.
IMG_0668 (1).JPG
IMG_0668 (1).JPG (97.93 KiB) Przejrzano 1129 razy

I tu kilka pytań:
1. Czy demontaż wtryskiwacza jest jakimś kłopotem ? Dam radę sam ? Jestem ogarnięty technicznie i mam nieźle wyposażony warsztat.
2. Gdzie go wysłać na sprawdzenie/regenerację/regulację ? Proszę o jakiś sprawdzony namiar.
A.... i jeszcze jedno. Będę robił tylko ten jeden, nie zamierzam regenerować wszystkich
3. Czytałem o jakiś specjalnych podkładkach które są niezbędne aby go z powrotem zamontować. Jakieś numery katalogowe ?
Pewnie kupię w KIA lub w moim sklepie KIAauto w Jankach.
4. O czym zapomniałem ? Każda pomoc mile widziana...

Będę wdzięczny za jakieś info, czuję się lekko bezradny...
Podpowiedzcie co odkręcić...
A oto sprawca zamieszania - ten drugi od lewej :)
IMG_0671 (1).JPG
IMG_0671 (1).JPG (112.32 KiB) Przejrzano 1127 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Awaria wtryskiwacza

#2 Postautor: Marek » piątek, 21 lipca 2017, 22:21

Dasz radę , dwa przewody paliwowe , widełki trzymające i kostka . Chyba że będzie zapieczony , wtedy przyda Ci się zestaw do wybijania wtrysków .

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Awaria wtryskiwacza

#3 Postautor: Farmer1971 » piątek, 21 lipca 2017, 22:33

Tylko uważaj, jak będziesz zdejmował zawleczki od przewodu powrotnego, bo lubią wystrzelić i wtedy weź szukaj... :lol:
Jak będziesz kupował uszczelki, to kup od razu śrubę, którą jest przykręcony wtryskiwacz, bo powinno się ją wymieniać po każdym odkręceniu.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Awaria wtryskiwacza

#4 Postautor: krzysiek ardie » piątek, 21 lipca 2017, 23:57

Bodzion nowa podkładka + oring i tak jak pisze Piotr śruba mocowania widełek wtryskiwacza nowa, zarzuć mi VINem w wolnej chwili popatrzę.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
kamax
moje konto
moje konto
Posty: 170
Rejestracja: niedziela, 11 grudnia 2011, 20:21
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2013
Kolor: Czarna Perła
Przebieg (km.): 170000
Inny Samochód: Honda Africa Twin
Twoje poprzednie Sorento: Fajne - lubiłem je.
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Awaria wtryskiwacza

#5 Postautor: kamax » sobota, 22 lipca 2017, 10:53

Miałem to samo tylko na czwartm cylindrze. Wyjąłem wtrysk (na szczęście bez problemu) i wysłałem do serwisu Bosch (chyba gdzieś w podkarpackim).
Po weryfikacji skontaktowali się ze mna, że końcówka wtrysku jest zużyta i trzeba ją wymienic i koszt naprawy ok 350 zl a pozostałe elementy wtrysku są jeszcze w granicach tolerancji. Gdybym wymieniał tylko sama końcówke Bosch dawał gwarancje na miesiąc , a przy wymianie wszystkich ruchomych elementu wtrysku dają gwarancje 2 lata (koszt 650 zl). Wybrałem opcje nr 2 i zrobili mi cały z gwarancją. Po pół roku sprzedałem auto i kupcowi po 3 dniach zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE i po weryfikacji u mechanika wyszło , że jest usterka wtrysku nr ....4 (tego który był regenerowany). Jako , że sprzedając auto dołożyłem sprzedającemu wszystkie dokumenty i faktury za naprawy poradziłem mu kontakt z w/w serisem Bosch odnośnie reklamacji wykonanej usługi. Gościu wysłał do nich ten wtrysk i po 2 dniach otrzymał go spowrotem bezpłatnie w pełni sprawnego (okazało się , że zwariowało coś z elektroniką wtrysku).
(Wtrysk po regeneracji przyszedł z nową uszczelką.)

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Awaria wtryskiwacza

#6 Postautor: Bodzion » niedziela, 23 lipca 2017, 20:30

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
Sprawa wygląda tak, że wtryskiwacz wyjęty. Obyło się bez jakichkolwiek problemów.
Należy się jedynie przed pracą zaopatrzyć w porządny inbus 6 mm, najlepiej w bicie do grzechotki.
Taki normalny inbus prętowy się raczej nie sprawdzi. Łapa wtryskiwacza jest dokręcona dość mocno.
Co ciekawe, mój wtryskiwacz nie był wcale zapieczony i dało się go łatwo wyjąć.

Tak więc, mam wtryskiwacz w ręce. Rozglądam się za jakimś warsztatem aby go naprawić.
Jest tego w necie cała masa, sprawa nie wydaje się chyba byś skomplikowana, ponieważ wtryskiwacz wydaje się być prostym urządzeniem Bosch, możliwym do łatwej naprawy.

Wiadomości "z frontu' walki będę podawał na bieżąco w ramach rozwoju sytuacji.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Awaria wtryskiwacza

#7 Postautor: ronin » niedziela, 23 lipca 2017, 20:37

Jeśli mogę coś podpowiedzieć to jakiś serwis Bosch. Wiem z wiarygodnego zródła że dużo serwisów naprawia na zamiennikach.
A tak na marginesie.... Jak już się za to wziąłeś to nie warto było by wyjąć wszystkie i dać do sprawdzenia?

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Awaria wtryskiwacza

#8 Postautor: Bodzion » niedziela, 23 lipca 2017, 20:40

Masz rację. Też wydaje mi się, że będzie to Bosch.
Nie ma sensu bawić się w jakąś partyzantkę.

Ten wpadł mi w oko i jutro do niego zadzwonię:
http://www.wtryskiwacz.com/kontakt/

Ale tu mam takiego bliżej mnie, i wydaje się, ze ma dobre ceny:
http://www.bosch-adamczyk.pl/uklady-zas ... cze-bosch/

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Awaria wtryskiwacza

#9 Postautor: ronin » niedziela, 23 lipca 2017, 21:51

Jeśli ma autoryzację Bosch to będzie ok bo są zobowiązani robić na oryginale. Ja bym wyjął wszystkie i dla spokoju dał do sprawdzenia.
Mówię na podstawie własnych doświadczeń.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Awaria wtryskiwacza

#10 Postautor: krzysiek ardie » niedziela, 23 lipca 2017, 22:06

Bodzion nie bądź ....... wyjmij wszystkie daj do sprawdzenia, bo to się później mści. W przedlifcie są proste Bosch bez potrzeby kodowania. Ja wymieniałem pokrywę zaworów i tak musiałem je wyjąć w związku z przebiegiem 220 000 km dałem do sprawdzenia i mam święty spokój, tylko z tym sprawdzeniem to zależy od uczciwości serwisu jeden sprawdzi i powie że jest ok a drugi będzie chciał wszystkie regenerować.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Awaria wtryskiwacza

#11 Postautor: ronin » niedziela, 23 lipca 2017, 22:13

krzysiek ardie pisze: wyjmij wszystkie daj do sprawdzenia, bo to się później mści..

O tak... do dziś się zastanawiam czy pierwszy silnik nie padł przez ropę w oleju na którą nikt nie zwrócił uwagi.
Moich bym nigdy nie podejrzewał o problemy gdybym nie zaczął się przyglądać uważniej miarce oleju.
Co do sprawdzenia to jest fakt że mogą chcieć zarobić na siłę ale zawsze muszą dać wydruk który można zweryfikować.
Ja rozumuję tak... Skoro jeden padł a chodziły w "kwartecie" to reszta też może już kuleć.
Aha ... no i ekonomicznie się po jakimś czasie zwraca (spalanie) ;)

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Awaria wtryskiwacza

#12 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 24 lipca 2017, 11:14

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za podpowiedzi i sugestie.
W jednym jednak będę konsekwentny. Nie będę wyjmował celem sprawdzenia kolejnych wtryskiwaczy.
Oto powody:
1. Samochód ma 135 tyś km prawdziwego przebiegu, pozostałe wtryski są w świetnej kondycji - według testu przelewowego.
2. Ten uszkodzony nie jest zużyty. Jest uszkodzony. A to różnica. Pozostałe na 99% są OK.
3. Po naprawie (specjalnie nie piszę "regeneracji") tego uszkodzonego, ponownie zrobię test przelewowy.
4. A potem jeszcze sprawdzę programowo korekty na poszczególne wtryskiwacze.
Jak wiecie mamy taką możliwość dzięki programowi do diagnostyki jaki kiedyś znalazłem i tu opublikowałem.
A Vokal go doskonale rozwinął.
Szczegóły tutaj:
viewtopic.php?f=34&t=8700&hilit=scan

Kontaktowałem się dziś z ta firmą w Piekarach Śląskich.
Zawiozę im ten wtrysk dziś po południu. Do końca tygodnia ma być zrobiony.
Ciekawe, że taka naprawa kosztuje według cennika na oryginalnych częściach 170 PLN... aż trudno uwierzyć.
Ale mają autoryzację Bosch więc zobaczymy ile w tym potencjalnej "ściemy"
http://www.bosch-adamczyk.pl/uklady-zas ... cze-bosch/
Mają dać wydruk więc nie powinno być kłopotów z weryfikacją kondycji wtryskiwacza.

Szczegóły wkrótce...

Awatar użytkownika
stella997
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1523
Wiek: 54
Rejestracja: niedziela, 18 września 2011, 20:28
Skąd jesteś: Błonie koło Wawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 160000
Inny Samochód: 307, Vitara,Sportage
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Awaria wtryskiwacza

#13 Postautor: stella997 » poniedziałek, 24 lipca 2017, 16:54

Moja ma przebieg 145 tyś a każdy wtrysk naprawiałem już po cztery razy,tak na marginesie ta cena teraz zbija z nóg,kiedyś 600 pln od sztuki.
Prezes-Dyktator KSA, SDA,MODY tel alarmowy +48501143779

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Awaria wtryskiwacza

#14 Postautor: ronin » poniedziałek, 24 lipca 2017, 17:43

Bodzion pisze:
1. Samochód ma 135 tyś km prawdziwego przebiegu, pozostałe wtryski są w świetnej kondycji - według testu przelewowego.

Właśnie dlatego dał bym do sprawdzenie bo moje według testu przelewowego też były w świetnej kondycji.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 24 lipca 2017, 19:11 przez ronin, łącznie zmieniany 1 raz.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Awaria wtryskiwacza

#15 Postautor: Bodzion » poniedziałek, 24 lipca 2017, 19:05

Trochę się wyjaśniło po telefonie z serwisu Bosch:
1. 170 PLN to cena samej robocizny, plus części. Napisali tak sprytnie w ofercie, że nie sposób tego wywnioskować.
2. Cena wymiany części wewnętrznych w moim wtryskiwaczu to będzie, wraz z kalibracją po naprawie i robocizną 485 PLN.
Podobno padły jakieś wewnętrzne uszczelnienia.
3. Wymieniacie wtryski masowo, bo macie problem z łuszczącą się powłoką w zbiorniku której pozostałości dewastują wtryskiwacze, mój czołg jest tej wady powłoki w zbiorniku pozbawiony, więc i wtryski mają lżej.
4. Jak pisałem, decyzja zapadła i jej nie zmienię.
Naprawiam ten jeden wtrysk.
Potem próba przelewowa i sprawdzenie czy silnik odpala jak powinien plus diagnostyka komputerowa korekt poszczególnych wtryskiwaczy,
I zamykam ten projekt jeżeli na tym etapie będzie OK, nie mam czasu ani ochoty (jak już kiedyś pisałem) spędzać życia na dopieszczaniu rzeczy potencjalnie sprawnych.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości