Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Moderator: Moderator
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Przymierzam się do wymiany regulatora ciśnienia na listwie CR.
Wygląda na to, że będzie sporo pracy bo trzeba zdjąć kolektor dolotowy, EGR, spuścić płyn chłodniczy, odkręcić chłodnicę EGR-u, ponieważ jest zbyt mało miejsca na klucz 30mm aby odkręcić regulator.
Może ktoś z Was zna prostszy sposób?
Wygląda na to, że będzie sporo pracy bo trzeba zdjąć kolektor dolotowy, EGR, spuścić płyn chłodniczy, odkręcić chłodnicę EGR-u, ponieważ jest zbyt mało miejsca na klucz 30mm aby odkręcić regulator.
Może ktoś z Was zna prostszy sposób?
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Wczoraj wymieniłem regulator ciśnienia na listwie CR i problem zniknął.
Zauważyłem, że silnik ciszej pracuje na wyższych obrotach.
Oring też wymieniony - 6x3,5mm.
Wielkie podziękowania dla Vocala za trafną diagnozę, dla Orła za znalezienie zamiennika regulatora w cenie litra gorzałki i dla KrzyśkaArdie za klucz dynamometryczny
Zauważyłem, że silnik ciszej pracuje na wyższych obrotach.
Oring też wymieniony - 6x3,5mm.
Wielkie podziękowania dla Vocala za trafną diagnozę, dla Orła za znalezienie zamiennika regulatora w cenie litra gorzałki i dla KrzyśkaArdie za klucz dynamometryczny
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- rzeźnik
- teraz jestem
- Posty: 462
- Wiek: 44
- Rejestracja: niedziela, 19 lutego 2017, 19:33
- Skąd jesteś: Szczecin
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny jak diabeł ;)
- Inny Samochód: Kia Rio
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 11 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
brawo Ty (jak to gdzieś mówili)
...nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy...
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
vokal pisze:P1181 to problem z regulatorem ciśnienia na pompie CR.
Sprawdź ciśnienie na listwie. Przed liftem będzie tak:
120 bar przy 800 rpm
180 bar przy 2000 rpm
230 bar przy 3000 rpm
270 bar przy 4000 rpm.
W polifcie wygląda to tak:
280 bar przy 800 rpm - norma to 220 - 320 bar
370 bar przy 1000 rpm
600 bar przy 2000 rpm
800 bar przy 3000 rpm
1100 bar przy 4000 rpm
Przy wciśniętym gazie w podłodze podczas przyspieszania ciśnienie dochodzi do 1700-1800 bar.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: wtorek, 14 lipca 2015, 13:29
- Skąd jesteś: Śląskie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Właśnie mam ten motyw i to po raz drugi. Poprzednio ,, naprawione" poprzez porządne naładowanie akumulatora. Zapieprzam właśnie po prostownik i jeśli po naładowaniu odpali to już nie przypadek. Wieczorem napiszę. A i nie było check ani błędów na takim prostym obd .
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Jaki związek ma porządne naładowanie akumulatora z gaśnięciem diesla podczas jazdy?
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: wtorek, 14 lipca 2015, 13:29
- Skąd jesteś: Śląskie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
To tak odnośnie wypowiedzi kolegi michus ,u mnie kręcił rozrusznik aż do rozładowania aku, ale nie zapalał, czuć było smrodek nie spalonej ropy więc wg mnie coś go blokowało. To coś odpuściło nagle po naładowaniu akumulatora.Podjechałem do mechanika ,podpięty tester i brak błędów.Dziwna usterka bez usterki.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Usterki diagnozuje się nie tylko na podstawie numeru błędu , a również sprawdzając parametry pracy silnika . Uszkodzony akumulator nie zapali kontrolki błędu , chyba że rozładuje się prawie do zera , wtedy możesz mieć bardzo długą listę błędów .
-
- jestem
- Posty: 16
- Rejestracja: wtorek, 14 lipca 2015, 13:29
- Skąd jesteś: Śląskie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
To powiem tak, sorki jeśli zkasztaniłem posta, bo może trochę nie na temat ale..... Dziś rankiem po całonocnym ładowaniu pali od " szczała" jak to mówi mój kolega handlarzomechanik . Nie chce się tu wymądrzać( nowicjusz) ale po raz drugi to samo się stało.Mój przekaz - czytać posty mądrzejszych oraz przed wymianą połowy czujników posprawdzać pierdoły jak np. stan akumulatora.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
I słusznie , większa wiedza mniej wydanej kasy . Tylko zacząłeś nie w tym temacie , tu chodzi o brak ciśnienie paliwa , a u Ciebie problem jest w akumulatorze . Sprawdź prąd ładowania i stan akumulatora i się wyjaśni .
- Risto
- awansowałem na
- Posty: 35
- Rejestracja: niedziela, 12 marca 2017, 09:15
- Skąd jesteś: Elbląg
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Witam.
Podłączę się pod temat sprzed roku, bo mam bardzo podobne objawy i szczerze mówiąc jestem załamany podejściem warsztatów w mojej okolicy, które głównie proponują kompletną i kosztowną regenerację wszystkich podzespołów układu zasilania. Moje auto gaśnie przy mocniejszym depnięciu w pedał gazu (choć nie zawsze) i wyskakuje błąd P1181. Ale przy powolnym rozpędzaniu mogę jechać szybko i na wyższych obrotach.
Czytam więc różne wątki na forum poruszające tematykę układu zasilania paliwa i próbuję to jakoś posklejać ze sobą i zrozumieć. Zauważyłem, że często mowa jest o dwóch elementach regulacji ciśnienia, z których jeden znajduje się na pompie paliwa, a drugi na szynie CR. Jednak używane jest naprzemiennie nazewnictwo: zawór/ czujnik/ regulator. Moje pytanie brzmi: czy dobrze rozumiem, że na pompie mamy do czynienia z ZAWOREM (REGULATOREM), który reguluje ciśnienie, a na szynie z CZUJNIKIEM wysokiego ciśnienia?
W niniejszym wątku kolega Vocal napisał, że „P1181 to problem z regulatorem ciśnienia na pompie CR.”
W związku z tym:
- Czy w pierwszej kolejności skupić się na tym czujniku na szynie CR, czy na zaworze na pompie paliwowej?
- W jaki sposób mierzy się ciśnienie na listwie CR?
- Czy uszkodzenie zaworu na pompie może zdiagnozować każdy warsztat zajmujący się dieslami? W którymś miejscu przeczytałem (nie wiem czy dobrze zrozumiałem) o sitku w tym zaworku… czy to oznacza, że zawór ten można próbować wyczyścić? (nowy kosztuje około 500 zl, a to dość sporo, jeśli nie jestem pewien czy mój jest uszkodzony).
Byc może dla wielu moje pytania są infantylne, ale mimo to będę wdzięczny za pomoc w rozwianiu moich wątpliwości.
pozdrawiam
Podłączę się pod temat sprzed roku, bo mam bardzo podobne objawy i szczerze mówiąc jestem załamany podejściem warsztatów w mojej okolicy, które głównie proponują kompletną i kosztowną regenerację wszystkich podzespołów układu zasilania. Moje auto gaśnie przy mocniejszym depnięciu w pedał gazu (choć nie zawsze) i wyskakuje błąd P1181. Ale przy powolnym rozpędzaniu mogę jechać szybko i na wyższych obrotach.
Czytam więc różne wątki na forum poruszające tematykę układu zasilania paliwa i próbuję to jakoś posklejać ze sobą i zrozumieć. Zauważyłem, że często mowa jest o dwóch elementach regulacji ciśnienia, z których jeden znajduje się na pompie paliwa, a drugi na szynie CR. Jednak używane jest naprzemiennie nazewnictwo: zawór/ czujnik/ regulator. Moje pytanie brzmi: czy dobrze rozumiem, że na pompie mamy do czynienia z ZAWOREM (REGULATOREM), który reguluje ciśnienie, a na szynie z CZUJNIKIEM wysokiego ciśnienia?
W niniejszym wątku kolega Vocal napisał, że „P1181 to problem z regulatorem ciśnienia na pompie CR.”
W związku z tym:
- Czy w pierwszej kolejności skupić się na tym czujniku na szynie CR, czy na zaworze na pompie paliwowej?
- W jaki sposób mierzy się ciśnienie na listwie CR?
- Czy uszkodzenie zaworu na pompie może zdiagnozować każdy warsztat zajmujący się dieslami? W którymś miejscu przeczytałem (nie wiem czy dobrze zrozumiałem) o sitku w tym zaworku… czy to oznacza, że zawór ten można próbować wyczyścić? (nowy kosztuje około 500 zl, a to dość sporo, jeśli nie jestem pewien czy mój jest uszkodzony).
Byc może dla wielu moje pytania są infantylne, ale mimo to będę wdzięczny za pomoc w rozwianiu moich wątpliwości.
pozdrawiam
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Sprawdź najpierw czujnik na listwie, choć dla niego wyrzucałoby błąd P1180, ale nigdy nie wiadomo.
Ciśnienie na CR możesz zmierzyć np. wpinając pomiędzy czujnik a listwę trójnik z pomiarem.
Poniżej pomoce z GDSa:
Ciśnienie na CR możesz zmierzyć np. wpinając pomiędzy czujnik a listwę trójnik z pomiarem.
Poniżej pomoce z GDSa:
- Risto
- awansowałem na
- Posty: 35
- Rejestracja: niedziela, 12 marca 2017, 09:15
- Skąd jesteś: Elbląg
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Dzięki za odpowiedź. Jednak test przelewowy wykonany w warsztacie wskazał na konieczną regenerację przynajmniej trzech wtrysków. No to trzeba zrobić już cały komplet. Zobaczymy czy na tym się skończy.
Polecicie jakiś serwis do takiej regeneracji?
pozdrawiam
Polecicie jakiś serwis do takiej regeneracji?
pozdrawiam
-
- To ja
- Posty: 332
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Chciałem sprawdzić czujnik na pompie sposobem pokazanym na tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=bzlCDkkeD0U (od ok.5.25min)
i tak, sam czujnik pokazał 3,5 ohm, na filmie przedstawiono poprawne wartości w zakresie 2,9-3,2 ohm. czy to już wskazuje na jego uszkodzenie?
Co do wtyczki tego czujnika wg. pomiaru z filmu na jednym pinie było 994,85ohm, na drugim 0 (? nie jestem elektrykiem,nie wiem czy prawidłowo podaję wartości). Natomiast u mnie na obu pinach przez sekundę wyskoczyła jakaś wartość i znikła-za każdym razem inna. Proszę mądre głowy o podpowiedź
i tak, sam czujnik pokazał 3,5 ohm, na filmie przedstawiono poprawne wartości w zakresie 2,9-3,2 ohm. czy to już wskazuje na jego uszkodzenie?
Co do wtyczki tego czujnika wg. pomiaru z filmu na jednym pinie było 994,85ohm, na drugim 0 (? nie jestem elektrykiem,nie wiem czy prawidłowo podaję wartości). Natomiast u mnie na obu pinach przez sekundę wyskoczyła jakaś wartość i znikła-za każdym razem inna. Proszę mądre głowy o podpowiedź
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11390
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Nie wskazuje na uszkodzenie , sprawdź oporność samych przewodów w mierniku i odejmij to od wartości podanej podczas mierzenia regulatora , lub styki mogą być zabrudzone . Co do drugiego pytania , jaki masz miernik .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Szelma i 31 gości