Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 66
- Rejestracja: piątek, 8 sierpnia 2014, 15:38
- Skąd jesteś: Kandyty/Bartoszyce
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Ice Blue
- Przebieg (km.): 210600
- Inny Samochód: Seat Cordoba 1.6 98r
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Sprawa dotyczy kijanki 2.5 z 2003 roku. Do 2 tys jakoś jedzie po przekroczeniu gaśnie i wywala P1181.
Do tej pory
- sprawdzony zbiornik "czysto"
- wymieniony filtr paliwa
- zrobiony test przelewowy
Czy te dwa wtryski mogą być przyczyną gaśnięcia. Pomóżcie bo akurat diesel nie jest moją mocną stroną
Do tej pory
- sprawdzony zbiornik "czysto"
- wymieniony filtr paliwa
- zrobiony test przelewowy
Czy te dwa wtryski mogą być przyczyną gaśnięcia. Pomóżcie bo akurat diesel nie jest moją mocną stroną
- Załączniki
-
- oto wyniki
- 20170522_191737 pom.jpg (79.92 KiB) Przejrzano 4386 razy
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Ten test pokazuje tylko, że więcej paliwa wraca przez 2 i 4 wtryskiwacz. Nie pokazuje natomiast powodu.
Może być tak, że zaworek zwrotny nie trzyma, albo ECU tak koryguje te wtryskiwacze, że ich wtryski do cylindrów są uboższe.
Możesz spróbować jeszcze sprawdzić korekty na forumowym Hi-Scanie (Cascade), albo podjechać na kompa.
Ale najpewniejszą metodą sprawdzenia będzie test na stanowisku u specjalistów od wtryskiwaczy.
Może być tak, że zaworek zwrotny nie trzyma, albo ECU tak koryguje te wtryskiwacze, że ich wtryski do cylindrów są uboższe.
Możesz spróbować jeszcze sprawdzić korekty na forumowym Hi-Scanie (Cascade), albo podjechać na kompa.
Ale najpewniejszą metodą sprawdzenia będzie test na stanowisku u specjalistów od wtryskiwaczy.
-
- awansowałem na
- Posty: 66
- Rejestracja: piątek, 8 sierpnia 2014, 15:38
- Skąd jesteś: Kandyty/Bartoszyce
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Ice Blue
- Przebieg (km.): 210600
- Inny Samochód: Seat Cordoba 1.6 98r
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Więc chyba lepiej wysłać te wtryski do sprawdzenia niż szukać drugich. Taka ilość paliwa naleciala do strzykawek w ciągu niespełna 30 sekund pracy silnika.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie na CR. Jak będzie za niskie i silnik będzie stawał, to prawdopodobnie zaworki zwrotne na wtryskiwaczach nie trzymają.
-
- awansowałem na
- Posty: 66
- Rejestracja: piątek, 8 sierpnia 2014, 15:38
- Skąd jesteś: Kandyty/Bartoszyce
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Ice Blue
- Przebieg (km.): 210600
- Inny Samochód: Seat Cordoba 1.6 98r
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
O ile dobrze pamiętam to fasada pokazywała na biegu jałowym ciśnienie coś około 270 a przy dodaniu gazu wzrastało.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
P1181 to problem z regulatorem ciśnienia na pompie CR.
Sprawdź ciśnienie na listwie. Przed liftem będzie tak:
120 bar przy 800 rpm
180 bar przy 2000 rpm
230 bar przy 3000 rpm
270 bar przy 4000 rpm.
Sprawdź ciśnienie na listwie. Przed liftem będzie tak:
120 bar przy 800 rpm
180 bar przy 2000 rpm
230 bar przy 3000 rpm
270 bar przy 4000 rpm.
-
- awansowałem na
- Posty: 66
- Rejestracja: piątek, 8 sierpnia 2014, 15:38
- Skąd jesteś: Kandyty/Bartoszyce
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Ice Blue
- Przebieg (km.): 210600
- Inny Samochód: Seat Cordoba 1.6 98r
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Założone w miejsce tych puszczających przelewami inne wtryski. Autko jeździ normalnie.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Pewnie nie trzymały ciśnienia na zaworkach zwrotnych.
W takich przypadkach najlepiej jest sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
W takich przypadkach najlepiej jest sprawdzić ciśnienie na listwie CR.
-
- jestem
- Posty: 25
- Rejestracja: poniedziałek, 13 marca 2017, 11:44
- Skąd jesteś: Świdwin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 118000
- Has thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Panowie miałem podobnie. Czyszczenie układ paliwowy, smok, wymiana filtra, regeneracja wszystkich wtryskiwaczy i odcinało powyżej 2500 obr. Przerobiłem wszystkie instrukcje i okazało się że winny był całkowicie padnięty akumulator. Czujnik ciśnienia na szynie commonrail dostawał mniejszy prąd i odbierał to jako niskie ciśnienie na szynie przy danych obrotach i w celu zabezpieczenia silnika kolokwialnie mówiąc odcinał go. Po zamontowaniu nowego akumulatora usterka minęła a moja Kijanka przyjechała od tego czasu 12 tyś.km.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Padnięty akumulator , a kręcił normalnie i zapalał ? Sam to diagnozowałeś ?
-
- jestem
- Posty: 25
- Rejestracja: poniedziałek, 13 marca 2017, 11:44
- Skąd jesteś: Świdwin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2006
- Kolor: Zielony
- Przebieg (km.): 118000
- Has thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Kręcił słabo, po kilku razach trzeba było odpalać z kabli. Mechaniory chcieli wymieniać wszystkie czujniki po koleia za każdy min. 300 PLN. W końcu dorwałem na forum instrukcję oryginalną kia service i na zasadzie pomiarów i własnej dedukcji doszedłem do tego że winny jest akumulator. Od tego czasu Kijanka śmiga bez problemu.
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
vokal pisze:P1181 to problem z regulatorem ciśnienia na pompie CR.
Sprawdź ciśnienie na listwie. Przed liftem będzie tak:
120 bar przy 800 rpm
180 bar przy 2000 rpm
230 bar przy 3000 rpm
270 bar przy 4000 rpm.
Vocal jakie wartości ciśnienia są dla polifta?
Dziś mi osłabł przy 3500 obr/min na 4 biegu i wyskoczył błąd zbyt niskiego cisnienia paliwa na szynie CR P1186.
Nowy czujnik listwy CR jest droższy od pieniędzy
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
To raczej nie wina czujnika tylko regulatora.
Minimalnych ciśnień przy poszczególnych obrotach dla VGT nie znalazłem, ale poniżej wrzucam opis diagnostyki dla tego błędu.
Minimalnych ciśnień przy poszczególnych obrotach dla VGT nie znalazłem, ale poniżej wrzucam opis diagnostyki dla tego błędu.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.
Dzięki Vocal.
Marek czyszczę regularnie kilka razy w roku.
Dziś też zajrzałem do filtra w baku i jest czyściutko ale znalazłem uszkodzony oring.
Muszę go wymienić zanim dobiorę się do regulatora.
Ktoś z forumowiczów ma nr katalogowy tego o-ringu, czy może dobiorę coś w Agromie?
Marek czyszczę regularnie kilka razy w roku.
Dziś też zajrzałem do filtra w baku i jest czyściutko ale znalazłem uszkodzony oring.
Muszę go wymienić zanim dobiorę się do regulatora.
Ktoś z forumowiczów ma nr katalogowy tego o-ringu, czy może dobiorę coś w Agromie?
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości