Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#31 Postautor: Szelma » środa, 28 sierpnia 2019, 00:47

Taki podstawowy, szczerze mówiąc nie do końca wiem o co pytasz :think:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#32 Postautor: Marek » środa, 28 sierpnia 2019, 17:31

To już wiem , a w jakim celu robiłeś pomiary ?

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#33 Postautor: Szelma » czwartek, 29 sierpnia 2019, 00:44

Ponieważ autko zgasło pod górę. Pojawił się błąd jak w tytule. Chyba znalazłem usterke (powietrze w zasilaniu paliwem) wymieniłem elastyczne przewody. Natomiast chciałem posprawdzac inne rzeczy-lubię wiedzieć w jakim stanie auto jest ,że wszystko gra.
I kłopotu sobie narobilem.. dziś wyjeżdżam z garażu , pomału bez gazu wszystko ok. Chciałem dodać trochę gazu i obroty podskoczyly, stoją w miejscu, brak reakcji na padał gazu. Eh.. a chciał człowiek tylko zadbac o Kianke..

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#34 Postautor: krzysiek ardie » czwartek, 29 sierpnia 2019, 07:42

Sprawdź kości pod boczkiem z prawej strony przy nodze pasażera, może tam jest wilgoć i stąd problem.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#35 Postautor: Szelma » czwartek, 29 sierpnia 2019, 11:40

Tam sucho. Już po kolei opiszę co zrobilem:
-wymieniłem przewody elastyczne paliwa w komorze silnika i te przy baku ,filtr paliwa.
-wyczyscilem styki przy rozruszniku i masę na silniku.
-był zamontowany pawerbox jakiś,a właściwie częściowo rozmontowany. Pozostało mi odpiac kabel od plusa akumulatora i jeszcze jeden który prowadził do wiązki pedalu przyspieszenia. Tam był spięty z jednym z kabli (chyba niebieskim ) , właściwie dopiety do niego na zasadzie ściągnięcia kawałka izolacji,jak by miał sygnał jakiś brać?
Albo z tym coś pochrzanilem, albo zalalem któraś wtyczkę przy silniku ropą (?) , albo źle zrobilem odpalajac auto z rozpietym dolotem (przepływomierz nie pracuje) .
Silnik odpala normalnie i dopiero przy próbie dodania gazu wskakuje na wyższe obroty ok. 1500,brak reakci na padał . I przy każdym kolejnym odpaleniu już tak jest. Tylko zdjęcie klemy powoduje że po odpaleniu pracuje normalnie oczywiście do momentu dodania gazu.
I tak zamiast Sorento musiałem pojechać innym autem w trasę. ..

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#36 Postautor: Marek » czwartek, 29 sierpnia 2019, 20:02

Dobrze wpiąłeś kostkę potencjometru pedału gazu ?

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#37 Postautor: Szelma » czwartek, 29 sierpnia 2019, 23:09

Ja jej nie odpinalem, ten kabel z pawerboxa był wpiety dalej na kablu z kostki pedalu przyspieszenia. jestem poza domem teraz, Kia w garażu została, a ja w wolnych chwilach dumam co się porobiło. .. :hmm:
Marku , Krzysku czy odpalenie silnika bez spietego dolotu mogło coś pochrzanic? Po drugie czy ten kabel z pawerboxa mógł dawać jakiś sygnał / prąd do wiązki pedalu ? Mało prawdopodobne mi się to wydaje , wkoncu był "wpalony" w ten przewód.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#38 Postautor: Marek » piątek, 30 sierpnia 2019, 00:11

Nigdy się nie bawiłem takimi wynalazkami co rozumiesz przez " wpalony " , może przylutowany ?

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#39 Postautor: Szelma » piątek, 30 sierpnia 2019, 08:17

Na zasadzie spinki takiej zlaczony .

Szelma
To ja
To ja
Posty: 332
Wiek: 41
Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Inny Samochód: Ford Mondeo
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#40 Postautor: Szelma » poniedziałek, 2 września 2019, 19:54

Problem rozwiązany- przerwa na jednym z przewodów od kostki pedału przyspieszenia,efekt tuningów i przeróbek instalacji.. przy okazji napiszę,że taka prosta czynność jak czyszczenie styków przy rozruszniku i masy na silniku sprawiła,że rozrusznik jeszcze szybciej kręci,a wydawało się,że było ok. Wymiana filtra i części przewodów paliwowych póki co rozwiązała problem gaśnięcia auta i błędu P1181.

Awatar użytkownika
benton
moja ranga
moja ranga
Posty: 81
Rejestracja: sobota, 2 listopada 2019, 20:18
Skąd jesteś: Gorzow Wlkp
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Has thanked: 8 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#41 Postautor: benton » poniedziałek, 1 czerwca 2020, 16:00

Witam,

Auto podczas jazdy rozpedzania sie na 2-3 trzeci biegu zgasło, zapalił się check engine.Silnik odpaliem po chwili bez problemu, dziś na zimnym tez.
Komp wywalił mi dwa błędy P1186 P1188 ten pierwszy błąd znany z tego posta ktoś powie mi o tym drugim P1188

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#42 Postautor: krzysiek ardie » poniedziałek, 1 czerwca 2020, 20:51

Prawy górny róg szukaj i działa search.php?keywords=P1188
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

proszymek33
Jestem
Jestem
Posty: 31
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 11:29
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2003
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#43 Postautor: proszymek33 » piątek, 22 stycznia 2021, 11:08

Cześć wszystkim,

Dołączę się do tematu bo mój problem wydaje się bardzo podobny do opisanych wcześniej.
Mianowicie po ostatnich mrozach autko zaczęło się dziwnie zachowywać. W największe mrozy paliło od strzała i problemów nie było, jak zrobiło się troszkę cieplej to podczas jazdy zaczęło gasnąć.
Działo się to podczas (lub kilkanaście metrów dalej) ruszania ze skrzyżowania (silnik zimny) i to nie zawsze. Autka odpalić od razu się nie dało, podpompowanie na filtrze pomagało i jechało się dalej.
Powtórzyło się to kilka razy tak więc odkręciłem filtr w baku (ponad połowa baku) wyczyściłem filtr z farby (bardzo mało było drobinek), wymieniłem też filtr przy silniku.
Objawy nie ustąpiły.
Podpiąłem ELMa i wyskoczyły dwa takie błędy:
- P1181 (opisany dobrze tutaj)
- P1634 (Generator Terminal Open Circuit)
Wyciągnąłem akumulator, naładowałem (stan oceniam na bardzo dobry, ma 2 lata, napięcie trzyma dobre), wsadziłem, odpaliłem, pojechałem :)
Już się cieszyłem, że wszystko gra a tu wracając (nie jechałem daleko więc silnik nie rozgrzał się jeszcze) znów zgasł w takich samych okolicznościach (po ruszeniu ze świateł) - podpompowanie filtra pozwoliło uruchomić silnik i spokojnie do domu wróciłem.
Miałem podpięty ELM do kompa i poniżej załączam wykresy ciśnienia i obrotów w czasie
1_kia.jpg
1_kia.jpg (186.06 KiB) Przejrzano 1417 razy

porównując z wartościami podanymi przez vokala u mnie wydają się dużo wyższe (choć nie wiem na ile dobrze to odczytuje - program, którego używam (CarScanner) wyświetla tylko jedną pozycję ciśnienia paliwa więc założyłem, że to to).

Co prawda mam jeszcze całą listę rzeczy, które muszę sprawdzić, jednak jakby ktoś miał jakieś pomysły co tu się może dziać to prosiłbym o pomoc.
Do zrobienia jeszcze:
- pomierzyć prąd ładowania akumulatora
- sprawdzić czy nie zasysa powietrza (przeźroczysty wężyk lub jakieś inne czary)
- posprawdzać wtyczki itp. zarówno od alternatora jak i w układzie paliwowym

Dodam, że od wczoraj jak zresetowałem błędy wymienione wcześniej, samochód zgasł jeszcze ze 3 razy, a błędy się puki co nie pojawiły.

Jeszcze jednym pomysłem, który mam to słabe paliwo, ale w sumie zawsze tankuje w tym samym miejscu (Auchan) noi pół baku jakoś wyjeździłem i nic podobnego się nie działo.
Jak patrzyłem do zbiornika przy temp ok -4 st to nic a nic tam nie pływało ani nawet gęste nie było :)

proszymek33
Jestem
Jestem
Posty: 31
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2017, 11:29
Skąd jesteś: Kraków
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Rok: 2003
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#44 Postautor: proszymek33 » wtorek, 26 stycznia 2021, 17:40

Kilka nowych przemyśleń i obserwacji:
- alternator wydaje się być ok
- poruszałem też różne wtyczki itd. - bez większej różnicy
- zarówno gaśnięcie powróciło jak i te same błędy (P1181 i P1634 jednak przy tym błędzie był komunikat, że diagnoza nie mogła się zakończyć ze względu na inne błędy (P1181) tak więc możliwe, że tu akurat jest wszystko w porządku)
- gaśnięcie występuje zawsze po przygazowaniu podczas jazdy, jeśli jedzie się spokojnie te kilka km da się przejechać
- nigdy nie zgasł na parkingu - można go kręcić do 5 tyś, szybko, wolno i nic.
- dziś urwałem zawór zwrotny na linii powrotu paliwa (może był pęknięty? :hmm: ) to przy okazji zrobiłem mini test przelewowy - z wszystkich 4 wtryskiwaczy przez około 1-1,5 min uciekło nie więcej niż 100 ml (pomiar mocno na oko, ale nie miałem nic pod ręką prócz butelki 2l). Rzeczą, która mnie jednak bardziej zastanawia jest to że z króćca listwy CR paliwo lało się strumieniem (oczywiście żeby dokończyć ten test zatkałem ten króciec).

I ten wątek chciałbym w sumie rozwinąć.
Mam taki to rodzaj listwy CR
Kia_CR.jpg
Kia_CR.jpg (24.89 KiB) Przejrzano 1340 razy

czy część w czerwonym prostokącie (regulator ciśnienia) ma jakiś nr? Bo nie mogę znaleźć.
Czy myślicie, że to może być problem?

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi, na razie i tak autko stoi zanim nie naprawię powrotu (tego zaworku który niestety dokończył żywota).

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Błąd P1181 i gaśnięcie powyżej 2 tys obrotów.

#45 Postautor: Marek » wtorek, 26 stycznia 2021, 19:51

To jest zawór ciśnienia na listwie. Jeżeli przepuszcza to nie masz ciśnienia paliwa i gaśnie. Zobacz jeszcze czy cieknie z tej rurki która idzie do dołu. Jeżeli to wyszło po mrozach to może wystarczy go przeczyścić. F644087 - występują też w Volvo a resztę sam posprawdzaj czy pasuje.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości