Witam Koleżanki i Koledzy!
Właśnie wróciłem z Austrii i na trasie około 1300 km zaobserwowałem następujące "zjawisko". Przed wyjazdem (do Polski) zatankowałem na full i wyruszyłem. Silnik ogółem pracował mułowato, głośno, wchodził na wysokie obroty gdy przyspieszałem tempomatem, aby osiągnąć zadaną prędkość. Poza tym szarpał przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu słychać było takie klekotanie, rzężenie. Uprzedzam pytania: wtryski zregenerowane z wymianą bebechów, turbo też było robione, olej 5W30 MOtul, olej w reduktorze zmieniony. Dojechałem tak do miejsca jakieś 60km od granicy z Polską przed Frankfurtem na Odrą. Zapaliła się już rezerwa więc zjechałem na stację Aral. Zatankowałem Diesela zwykłego (bez super dodatków), ruszyłem w trasę i nagle zdziwienie - poprzednie objawy jak ręką odjął. Silnik cicho i równo pracuje, auto płynnie przyspiesza i odzyskało moc. Zadowolony jechałem tak mniej więcej do okolic Bydgoszczy. Wypaliłem do tego miejsca około pół zbiornika i w sumie stopniowo zaczęło wracać klekotanie - takie jakby szklanki albo wtryskiwacze przy zbyt małej dawce paliwa, albo nie wiem już co. Z tym że auto nie traciło już mocy (pewnie lepsze paliwo na tym niemieckim Aralu).
Pytanie brzmi: Czy winą może być głównie paliwo, czy układ paliwowy zaciąga gdzieś powietrze??? Przed wyjazdem czyściłem ssak w zbiorniku - może te złączki, którymi podłącza się przewody paliwowe do ssaka są już nieszczelne i tam jakoś zaciąga?? Czy możliwe jest również że układ paliwowy zaciąga powietrze gdzieś w zbiorniku paliwa gdy ten jest niepełny?? Przewody paliwowe przy filtrze paliwa też wymieniłem jakiś miesiąc temu, więc powinno być ok.
Proszę o jakieś podpowiedzi, bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??
Moderator: Moderator
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??
Czy ty przypadkiem masz założony w baku ten zamienny filtr paliwa ten długi ?
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??
Nie, mam ten zwykły, krótki, standardowy. Z tym klekotaniem to jest tak, że w sumie te objawy już nie raz wcześniej występowały. Ale z racji tego, że to raczej weekendowe auto i więcej stoi niż jeździ, to nie traktowałem tego problemu "priorytetowo". Tym bardziej że raz chodził lepiej, raz gorzej w zależności od pogody, paliwa itp. Teraz zacząłem drążyć temat, bo zaobserwowałem te objawy na długiej trasie przy w miarę stałych warunkach pracy silnika.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??
Ja przy zapychającym się filtrze w baku zawsze przed ostatecznym zapchaniem - zatrzymaniem auta słyszałem taki klekot wtryskiwaczy. Był bardzo podobny do klepiących zaworów w silniku benzynowym przy zbyt wolnej jeździe na za wysokim biegu, to zawsze był sygnał do czyszczenia filtra w baku lub wymiany filtra paliwa w komorze silnikowej. Ale wiesz zawsze mogę się mylić, dopiero co zmieniłem bak na nowy i zregenerowałem wtryskiwacze i już się tym nie martwię, jedna ciekawostka od początku używam oryginalnego filtra paliwa KIA wyobraź sobie cały układ wtryskowy był czysty bez syfu nie było co czyścić
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??
Przydało by się sprawdzić ciśnienie na listwie CR i czy przypadkiem nie zapisał się jakiś błąd.
Było też kilka przypadków głośnej pracy silnika po padnięciu ślizgów oraz napinacza łańcucha rozrządu.
Było też kilka przypadków głośnej pracy silnika po padnięciu ślizgów oraz napinacza łańcucha rozrządu.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??
No więc co do filtra to kupuję w sklepie kiasklep.pl , maja taką stronę w czarnych barwach do z częściami do wszystkich kijanek. Nie sprawdzałem nigdy przed kupnem co to za filtr, ale zawsze przysyłali chyba oryginalny bo z nalepkami i hologramami kia. Co do ciśnienia na CR - czy da się to sprawdzić hi-scanem?? W sumie laikiem jestem w diagnostyce przez obd (i nie tylko :P), i dopiero się przymierzam do próby diagnostyki kijanki przez obd. Na razie zakupiłem interface V-gate i łączy się więc chyba działa . Przed wyjazdem wydawało mi się że rozrząd głośno chodzi i postanowiłem się za niego zabrać w najbliższym czasie - pytanie przy okazji: JAk sie zamierzać na wymianę rozrządu?? Koła też wymieniać (łańcuchowe), czy tylko resztę?? W jakiej cenie i gdzie najlepiej kupić?? W sklepie kiasklep.pl Komplet oryginału kosztuje 2193zł a zamiennik komplet + oryginalne koła kosztuje 1562zł - co o tym sądzicie??
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??
Hi-Scan czyta ciśnienie na listwie CR.
O Hi Scanie masz sporo na forum. Poczytaj nap tutaj: viewtopic.php?f=34&t=8700#p114065
O Hi Scanie masz sporo na forum. Poczytaj nap tutaj: viewtopic.php?f=34&t=8700#p114065
- lookhash
- To ja
- Posty: 372
- Wiek: 41
- Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
- Skąd jesteś: Gdańsk
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 330000
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??
Dzięki A trzeba coś w nim ustawiać żeby się połączył za pomocą interface'u wi-fi?? Poza tym ja mam przedlifta z 2005 roku - czy w tej wersji też się da odczytać
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??
Łączy się z przedliftowymi. Ale musisz mieć interface na układzie FT232RL. Interface-y wifi są przeważnie na ELM 327 i nie łączą się z hi-scanem.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości