Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??

#1 Postautor: lookhash » sobota, 11 marca 2017, 15:00

Witam Koleżanki i Koledzy!
Właśnie wróciłem z Austrii i na trasie około 1300 km zaobserwowałem następujące "zjawisko". Przed wyjazdem (do Polski) zatankowałem na full i wyruszyłem. Silnik ogółem pracował mułowato, głośno, wchodził na wysokie obroty gdy przyspieszałem tempomatem, aby osiągnąć zadaną prędkość. Poza tym szarpał przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu słychać było takie klekotanie, rzężenie. Uprzedzam pytania: wtryski zregenerowane z wymianą bebechów, turbo też było robione, olej 5W30 MOtul, olej w reduktorze zmieniony. Dojechałem tak do miejsca jakieś 60km od granicy z Polską przed Frankfurtem na Odrą. Zapaliła się już rezerwa więc zjechałem na stację Aral. Zatankowałem Diesela zwykłego (bez super dodatków), ruszyłem w trasę i nagle zdziwienie - poprzednie objawy jak ręką odjął. Silnik cicho i równo pracuje, auto płynnie przyspiesza i odzyskało moc. Zadowolony jechałem tak mniej więcej do okolic Bydgoszczy. Wypaliłem do tego miejsca około pół zbiornika i w sumie stopniowo zaczęło wracać klekotanie - takie jakby szklanki albo wtryskiwacze przy zbyt małej dawce paliwa, albo nie wiem już co. Z tym że auto nie traciło już mocy (pewnie lepsze paliwo na tym niemieckim Aralu).
Pytanie brzmi: Czy winą może być głównie paliwo, czy układ paliwowy zaciąga gdzieś powietrze??? Przed wyjazdem czyściłem ssak w zbiorniku - może te złączki, którymi podłącza się przewody paliwowe do ssaka są już nieszczelne i tam jakoś zaciąga?? Czy możliwe jest również że układ paliwowy zaciąga powietrze gdzieś w zbiorniku paliwa gdy ten jest niepełny?? Przewody paliwowe przy filtrze paliwa też wymieniłem jakiś miesiąc temu, więc powinno być ok.
Proszę o jakieś podpowiedzi, bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??

#2 Postautor: krzysiek ardie » sobota, 11 marca 2017, 16:04

Czy ty przypadkiem masz założony w baku ten zamienny filtr paliwa ten długi ?
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??

#3 Postautor: lookhash » sobota, 11 marca 2017, 16:36

Nie, mam ten zwykły, krótki, standardowy. Z tym klekotaniem to jest tak, że w sumie te objawy już nie raz wcześniej występowały. Ale z racji tego, że to raczej weekendowe auto i więcej stoi niż jeździ, to nie traktowałem tego problemu "priorytetowo". Tym bardziej że raz chodził lepiej, raz gorzej w zależności od pogody, paliwa itp. Teraz zacząłem drążyć temat, bo zaobserwowałem te objawy na długiej trasie przy w miarę stałych warunkach pracy silnika.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??

#4 Postautor: krzysiek ardie » sobota, 11 marca 2017, 18:18

Ja przy zapychającym się filtrze w baku zawsze przed ostatecznym zapchaniem - zatrzymaniem auta słyszałem taki klekot wtryskiwaczy. Był bardzo podobny do klepiących zaworów w silniku benzynowym przy zbyt wolnej jeździe na za wysokim biegu, to zawsze był sygnał do czyszczenia filtra w baku lub wymiany filtra paliwa w komorze silnikowej. Ale wiesz zawsze mogę się mylić, dopiero co zmieniłem bak na nowy i zregenerowałem wtryskiwacze i już się tym nie martwię, jedna ciekawostka od początku używam oryginalnego filtra paliwa KIA wyobraź sobie cały układ wtryskowy był czysty bez syfu nie było co czyścić :)
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??

#5 Postautor: cezio77 » sobota, 11 marca 2017, 19:32

Przydało by się sprawdzić ciśnienie na listwie CR i czy przypadkiem nie zapisał się jakiś błąd.
Było też kilka przypadków głośnej pracy silnika po padnięciu ślizgów oraz napinacza łańcucha rozrządu.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??

#6 Postautor: lookhash » sobota, 11 marca 2017, 20:17

No więc co do filtra to kupuję w sklepie kiasklep.pl , maja taką stronę w czarnych barwach do z częściami do wszystkich kijanek. Nie sprawdzałem nigdy przed kupnem co to za filtr, ale zawsze przysyłali chyba oryginalny bo z nalepkami i hologramami kia. Co do ciśnienia na CR - czy da się to sprawdzić hi-scanem?? W sumie laikiem jestem w diagnostyce przez obd (i nie tylko :P), i dopiero się przymierzam do próby diagnostyki kijanki przez obd. Na razie zakupiłem interface V-gate i łączy się więc chyba działa :). Przed wyjazdem wydawało mi się że rozrząd głośno chodzi i postanowiłem się za niego zabrać w najbliższym czasie - pytanie przy okazji: JAk sie zamierzać na wymianę rozrządu?? Koła też wymieniać (łańcuchowe), czy tylko resztę?? W jakiej cenie i gdzie najlepiej kupić?? W sklepie kiasklep.pl Komplet oryginału kosztuje 2193zł a zamiennik komplet + oryginalne koła kosztuje 1562zł - co o tym sądzicie??

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??

#7 Postautor: vokal » sobota, 11 marca 2017, 20:41

Hi-Scan czyta ciśnienie na listwie CR.
O Hi Scanie masz sporo na forum. Poczytaj nap tutaj: viewtopic.php?f=34&t=8700#p114065
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
lookhash
To ja
To ja
Posty: 372
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 330000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??

#8 Postautor: lookhash » sobota, 11 marca 2017, 20:49

Dzięki :) A trzeba coś w nim ustawiać żeby się połączył za pomocą interface'u wi-fi?? Poza tym ja mam przedlifta z 2005 roku - czy w tej wersji też się da odczytać

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Klekotanie silnika 2.5 CRDI 140KM - trefne paliwo, zapowietrzony układ czy jeszcze coś innego??

#9 Postautor: Farmer1971 » sobota, 11 marca 2017, 22:03

Łączy się z przedliftowymi. Ale musisz mieć interface na układzie FT232RL. Interface-y wifi są przeważnie na ELM 327 i nie łączą się z hi-scanem.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości