Olej w silniku 10W40 - wymieniać?
Moderator: Moderator
- Hellspawn_PGAC
- awansowałem na
- Posty: 57
- Rejestracja: środa, 16 listopada 2016, 14:06
- Skąd jesteś: OPOLE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 193
- Kontaktowanie:
Re: Olej w silniku 10W40 - wymieniać?
Marek - dzięki za info ja zawsze rozgrzewam diesla zanim wyjadę w trasę(pochodzi 3min) szczególnie zimą , później 10km lekkiej jazdy i dopiero normalna jazda + webasto które samo się załączy to zawsze dogrzeje Czyli wszystko jasne - przejeździć teraz i przed zimą wymienić na 5w40 i pasuje.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11388
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Olej w silniku 10W40 - wymieniać?
Na postoju nie musisz go grzać , pod obciążeniem , czyli w czasie jazdy szybciej się zagrzeje . Gdyby nie webasto to zimą na postoju wcale by się nie zagrzał . Chyba że musisz oskrobać szyby .
-
- awansowałem na
- Posty: 50
- Wiek: 39
- Rejestracja: sobota, 28 stycznia 2017, 10:28
- Skąd jesteś: Głogów
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 250000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Olej w silniku 10W40 - wymieniać?
Ja osobiście nie zmieniał bym z pół syntetyka na pełny...
Z zasady z gęściejszego na rzadszy sie nie schodzi chyba że robisz kapitalny remont silnika, może to zaszkodzić... Rób jak uważasz ale jeśli wymienisz na pełny syntetyk to radze częściej sprawdzać poziom oleju, możliwe że silnik i turbina zacznie go podbierać.
Z zasady z gęściejszego na rzadszy sie nie schodzi chyba że robisz kapitalny remont silnika, może to zaszkodzić... Rób jak uważasz ale jeśli wymienisz na pełny syntetyk to radze częściej sprawdzać poziom oleju, możliwe że silnik i turbina zacznie go podbierać.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Olej w silniku 10W40 - wymieniać?
Każdy kto widział małe otworki na olej w popychaczach wie dlaczego trzeba używać w Sorento rzadkich olej syntetycznych.
Zresztą kto ma zalany półsyntetykiem powinien to słyszeć co rano, ten charakterystyczny klekot , zanim gęsty olej odpowietrzy popychacze.
Pełny syntetyk , z racji tego, że jest rzadszy robi to szybciej i zawory krócej pracują niedociśnięte.
Pełny syntetyk ma więcej dodatków usuwających a nawet rozpuszczających zanieczyszczenia , które zamykają te kanaliki w popychaczach. Jeśli popychacz jest brudny to znowu klekocze.
Czyli cierpi na tym nasz komfort (klekot), cierpi na tym silnik ( zawory) cierpi na tym nasza kieszeń ( 16sztuk popychaczy po 35 zł plus robota ,bo gęsty olej nie jest w stanie wyrobić)
To chyba wszystko jak na 8 lat rozbierania silników w Sorento ( z czego trzy moje własne )
Zresztą kto ma zalany półsyntetykiem powinien to słyszeć co rano, ten charakterystyczny klekot , zanim gęsty olej odpowietrzy popychacze.
Pełny syntetyk , z racji tego, że jest rzadszy robi to szybciej i zawory krócej pracują niedociśnięte.
Pełny syntetyk ma więcej dodatków usuwających a nawet rozpuszczających zanieczyszczenia , które zamykają te kanaliki w popychaczach. Jeśli popychacz jest brudny to znowu klekocze.
Czyli cierpi na tym nasz komfort (klekot), cierpi na tym silnik ( zawory) cierpi na tym nasza kieszeń ( 16sztuk popychaczy po 35 zł plus robota ,bo gęsty olej nie jest w stanie wyrobić)
To chyba wszystko jak na 8 lat rozbierania silników w Sorento ( z czego trzy moje własne )
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Olej w silniku 10W40 - wymieniać?
Z tego wątku zaczyna się robić kolejny olejowy esej, a wydaje mi się, że wszystko było już wyjaśnione, np. TUTAJ i pewnie jeszcze w kilku innych wątkach. Obszerna dyskusja jaki olej lać, a jakiego lepiej nie. O zmianach z pół syntetyka na syntetyk też tam było.
TUTAJ kolejny wątek wielostronicowy o olejach.
TUTAJ kolejny wątek wielostronicowy o olejach.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Olej w silniku 10W40 - wymieniać?
Faktycznie , pisałem o tym w 2010 roku.
To znaczy , że nie czytają .
My mamy tylko doradzać a niech każdy leje co chce.
Trzeba to w takim razie uporządkować .
To znaczy , że nie czytają .
My mamy tylko doradzać a niech każdy leje co chce.
Trzeba to w takim razie uporządkować .
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Olej w silniku 10W40 - wymieniać?
Można by uporządkować i wrzucić do sorentopedii, bo tam chyba akurat o olejach nic nie ma.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości