Olej w silniku 10W40 - wymieniać?

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Hellspawn_PGAC
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 57
Rejestracja: środa, 16 listopada 2016, 14:06
Skąd jesteś: OPOLE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 193
Kontaktowanie:

Re: Olej w silniku 10W40 - wymieniać?

#16 Postautor: Hellspawn_PGAC » poniedziałek, 13 lutego 2017, 15:22

Marek - dzięki za info :) ja zawsze rozgrzewam diesla zanim wyjadę w trasę(pochodzi 3min) szczególnie zimą , później 10km lekkiej jazdy i dopiero normalna jazda + webasto które samo się załączy to zawsze dogrzeje :) Czyli wszystko jasne - przejeździć teraz i przed zimą wymienić na 5w40 :) i pasuje.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11388
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Olej w silniku 10W40 - wymieniać?

#17 Postautor: Marek » poniedziałek, 13 lutego 2017, 15:53

Na postoju nie musisz go grzać , pod obciążeniem , czyli w czasie jazdy szybciej się zagrzeje . Gdyby nie webasto to zimą na postoju wcale by się nie zagrzał . Chyba że musisz oskrobać szyby . :)

ZolwiK
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 50
Wiek: 39
Rejestracja: sobota, 28 stycznia 2017, 10:28
Skąd jesteś: Głogów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Olej w silniku 10W40 - wymieniać?

#18 Postautor: ZolwiK » poniedziałek, 13 lutego 2017, 18:32

Ja osobiście nie zmieniał bym z pół syntetyka na pełny...
Z zasady z gęściejszego na rzadszy sie nie schodzi chyba że robisz kapitalny remont silnika, może to zaszkodzić... Rób jak uważasz ale jeśli wymienisz na pełny syntetyk to radze częściej sprawdzać poziom oleju, możliwe że silnik i turbina zacznie go podbierać.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Olej w silniku 10W40 - wymieniać?

#19 Postautor: Admin » poniedziałek, 13 lutego 2017, 19:01

Każdy kto widział małe otworki na olej w popychaczach wie dlaczego trzeba używać w Sorento rzadkich olej syntetycznych.
Zresztą kto ma zalany półsyntetykiem powinien to słyszeć co rano, ten charakterystyczny klekot , zanim gęsty olej odpowietrzy popychacze.
Pełny syntetyk , z racji tego, że jest rzadszy robi to szybciej i zawory krócej pracują niedociśnięte.
Pełny syntetyk ma więcej dodatków usuwających a nawet rozpuszczających zanieczyszczenia , które zamykają te kanaliki w popychaczach. Jeśli popychacz jest brudny to znowu klekocze.
Czyli cierpi na tym nasz komfort (klekot), cierpi na tym silnik ( zawory) cierpi na tym nasza kieszeń ( 16sztuk popychaczy po 35 zł plus robota ,bo gęsty olej nie jest w stanie wyrobić)
To chyba wszystko jak na 8 lat rozbierania silników w Sorento ( z czego trzy moje własne ) :kwink:
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Olej w silniku 10W40 - wymieniać?

#20 Postautor: staszek » poniedziałek, 13 lutego 2017, 19:01

Z tego wątku zaczyna się robić kolejny olejowy esej, a wydaje mi się, że wszystko było już wyjaśnione, np. TUTAJ i pewnie jeszcze w kilku innych wątkach. Obszerna dyskusja jaki olej lać, a jakiego lepiej nie. O zmianach z pół syntetyka na syntetyk też tam było.
TUTAJ kolejny wątek wielostronicowy o olejach.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Olej w silniku 10W40 - wymieniać?

#21 Postautor: Admin » poniedziałek, 13 lutego 2017, 19:09

Faktycznie , pisałem o tym w 2010 roku. :hmm:
To znaczy , że nie czytają .
My mamy tylko doradzać a niech każdy leje co chce.

Trzeba to w takim razie uporządkować .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Olej w silniku 10W40 - wymieniać?

#22 Postautor: staszek » poniedziałek, 13 lutego 2017, 19:27

Można by uporządkować i wrzucić do sorentopedii, bo tam chyba akurat o olejach nic nie ma.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości