Odpala i gaśnie u mechanika.

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
marcinmazury
jestem
jestem
Posty: 17
Wiek: 35
Rejestracja: piątek, 18 listopada 2016, 14:51
Skąd jesteś: Ełk
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Odpala i gaśnie u mechanika.

#1 Postautor: marcinmazury » czwartek, 8 grudnia 2016, 19:39

Witam właśnie jestem po wizycie u mechanika i szczerze mówiąc kolana mi się ugięły. Spróbuje wam to jakoś opisać. Miał być gotowy na jutro, ale dzisiaj dostałem telefon, że samochód nie chce odpalić (znaczy się odpala, ale po chwili gaśnie) :angry: O mechanice mam zero pojęcia, także chciałbym was się doradzić, bo czekają mnie nie małe koszta. A więc, co było wcześniej do zrobienia w skrócie (wymienić uszczelkę pod głowicą, zregenerować turbosprężarkę, wymiana filtra oleju i wymienić plastikową pokrywę zaworów, ponieważ była pęknięta) Z tego co mówią, że złożyli to wszystko z powrotem i tu psikus, nie chce odpalić. Widocznie musieli na nowo wszystko rozkręcać i szukać przyczyny a okazuje się, że mam urwany kawałek zębatki, powycierane wałki, obudowę i pospawaną dźwigienkę zaworową i powiedzieli mi, że już ktoś musiał wcześniej grzebać przy niej. Załączę wam zdjęcia jak to wygląda. Tylko dziwi mnie jedno, dlaczego wcześniej tego nie zauważyli przed montażem tego wszystkiego. Jak na razie się zastanawiam co z tym dalej robić, do jutra mam im dać znać.Według nich, to może być przyczyną że nie odpala, ale po wymianie tego wszystkiego nie dają mi 100% gwarancji, także jest co rozkminiać. Tak czy siak będą musieli to zrobić, tylko obawiam się na jak długo i czy w ogóle to zrobią. Zaproponowali mi żebym kupił z allegro używaną kompletną głowice http://allegro.pl/show_item.php?item=6572821151#thumb/1 , tylko nasuwa się kolejne pytanie, czy to będzie pasować :hmm: . Co wy o tym sądzicie? Czy to akurat może być przyczyną tego, że nie odpala, czy coś jeszcze? Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam :palm:
Załączniki
spawany element.jpg
spawany element.jpg (208.6 KiB) Przejrzano 1245 razy
15419383_1120058211405623_1512310517_o.jpg
15419383_1120058211405623_1512310517_o.jpg (223.17 KiB) Przejrzano 1245 razy
15417896_1120057554739022_2108384983_o.jpg
15417896_1120057554739022_2108384983_o.jpg (148.15 KiB) Przejrzano 1245 razy
15417764_1120057834738994_1524005056_o.jpg
15417764_1120057834738994_1524005056_o.jpg (311.01 KiB) Przejrzano 1245 razy
15409898_1120058168072294_62282270_o.jpg
15409898_1120058168072294_62282270_o.jpg (126.27 KiB) Przejrzano 1245 razy
15409874_1120058131405631_728943735_o.jpg
15409874_1120058131405631_728943735_o.jpg (233.92 KiB) Przejrzano 1245 razy
15397626_1120057431405701_1877359934_o.jpg
15397626_1120057431405701_1877359934_o.jpg (196.99 KiB) Przejrzano 1245 razy
15388696_1120057728072338_1807495824_o.jpg
15388696_1120057728072338_1807495824_o.jpg (141.97 KiB) Przejrzano 1245 razy
15387377_1120057324739045_1129673697_o.jpg
15387377_1120057324739045_1129673697_o.jpg (157.84 KiB) Przejrzano 1245 razy
15354143_1120057678072343_377133812_o.jpg
15354143_1120057678072343_377133812_o.jpg (239.91 KiB) Przejrzano 1245 razy

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Odpala i gaśnie u mechanika.

#2 Postautor: decki » czwartek, 8 grudnia 2016, 20:08

Zabierz go z tego warsztatu póki można uratować. Takie szody to raczej wina złego montażu. Nawet ślepy kret by to zauważył. Wg mnie nie po kolei wsadzili mocowania dźwigienek, lub każda odwrotnie(oznaczone są cyframi i strzałkami. Zabierz go do Orła taniej ci wyjdzie nawet z transportem.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
sztaba
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 1895
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
Skąd jesteś: Suwałki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: zmota
Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
Has thanked: 2 times
Been thanked: 25 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala i gaśnie u mechanika.

#3 Postautor: sztaba » czwartek, 8 grudnia 2016, 20:13

Trochę nie rozumiem :hmm: Wszystko było dobrze,ale jak rozebrali i złożyli to już było źle?
K up
I nne
A uto

Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia :tup:

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Odpala i gaśnie u mechanika.

#4 Postautor: decki » czwartek, 8 grudnia 2016, 20:17

Mogli też źle rozrząd ustawić, lub też puścił napinacz bo po zdemontowaniu niemożna go zamontować ponownie i trzeba go wymienić, bo nietrzyma ciśnienia.
Jeśli napinacz nie trzyma ciśnienia luzuje się łańcuch rozrządu, przeskakują oczka na zębatkach i może się zrobić bałagan jak u Ciebie.
Zabierz auto z tego warsztatu już swoje zrobili.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala i gaśnie u mechanika.

#5 Postautor: hunter » czwartek, 8 grudnia 2016, 20:29

O kant d..py taka robota,Ty zostaloeś z kłopotem i do Ciebie niestety należy decyzja co dalej. Tak to jest jak niedouki biorą się za robotę :angry:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Odpala i gaśnie u mechanika.

#6 Postautor: decki » czwartek, 8 grudnia 2016, 20:29

Na zdjęciu widzę klucze Yato, to bardziej dla domowych kowali te klucze, niż do warsztatu się nadają. Więc jeśli warsztat operuję takimi kluczami, to odpowiedź już masz. Nie twierdzę że klucze są be, ale sorki, w dobrym warsztacie są dobre klucze. Chociaż jak mówi niemieckie przysłowie, kiepski majster zwali winę na złe narzędzia. Kolego ratuj swoje auto. Ktoś z forum pomoże Ci je zatargać do Orła. Nawet ja, ale najwcześniej w sobotę bo jestem w trasie. Więc chcesz pakować się w koszty? Zastanów się dobrze.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Odpala i gaśnie u mechanika.

#7 Postautor: cezio77 » czwartek, 8 grudnia 2016, 20:33

Dokładnie.
Spier..lili montaż, może rozrząd źle poskładali. Nawet nie przygotowali dobrze powierzchni pod nową uszczelkę.
Na bank zawory są pogięte - widać świeże ślady na tłokach :hmm:
Ostatnio zmieniony czwartek, 8 grudnia 2016, 20:37 przez cezio77, łącznie zmieniany 1 raz.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Odpala i gaśnie u mechanika.

#8 Postautor: decki » czwartek, 8 grudnia 2016, 20:33

I skoro wymieniali uszczelkę to blok powinien lśnić jak przysłowiowego psa pewna część pod ogonem, a tam stary nagar...
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
marcinmazury
jestem
jestem
Posty: 17
Wiek: 35
Rejestracja: piątek, 18 listopada 2016, 14:51
Skąd jesteś: Ełk
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Re: Odpala i gaśnie u mechanika.

#9 Postautor: marcinmazury » czwartek, 8 grudnia 2016, 20:48

decki pisze:Zabierz go z tego warsztatu póki można uratować. Takie szody to raczej wina złego montażu. Nawet ślepy kret by to zauważył. Wg mnie niepokolei wsadzili mocowania dzwigienek, lub każda odwrotnie(oznaczone są cyframi i stzałkami. Zabierz go do Orła taniej ci wyjdzie nawet z transportem.


Też się nad tym zastanawiałem tylko teraz jak ma flaki na wierzchu musiałbym lawetę aż do warszawy wysyłać a i nie wiem czy wogóle orzeł by się tego podjął ? Jutro spróbuje z nim porozmawiać może coś mi doradzi. Tak patrzę właśnie na te zdjecie 3 i 9 to widać jak by to były świeże ślady . Dużo nie jeździłem nim odkąd ten samochód kupiłem i nikt inny aż tak przy nim nie grzebał.

sztaba pisze:Trochę nie rozumiem :hmm: Wszystko było dobrze,ale jak rozebrali i złożyli to już było źle?


Też właśnie tego nie rozumiem. Wcześniej ładnie wszystko grało żadnych dziwnych dźwięków , stuków , puków równo chodził a teraz silnik kaput. :hmm:

Awatar użytkownika
decki
moja ranga
moja ranga
Posty: 89
Wiek: 43
Rejestracja: sobota, 17 stycznia 2015, 22:21
Skąd jesteś: mrągowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: dodge
Kontaktowanie:

Re: Odpala i gaśnie u mechanika.

#10 Postautor: decki » czwartek, 8 grudnia 2016, 20:54

Kolego nie masz co się zastanawiać , zorganizuj tylko lawete przyczepkę dasz na paliwo i jedziemy. Orzeł pomocny więc możesz na niego liczyć jak na większość z forum. A pomyśl jak kupisz nową głowicę? Znów źle złożą , mają już w tym doświadczenie, i znów pierdyknie, i powiedzą że silnik trzeba wymienić.
Twoje pieniądze twoja decyzja, wiem że chciałbyś jak najszybciej mieć już auto gotowe, ale czasem się tak nie da. Chesz się pakować w koszty twoja sprawa, mechanicy będą cie teraz mamić żeby ratować swój tyłek. To nie jest zwykły dyzel w tedeiku. To troche inna maszyna.
kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1111
Wiek: 46
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 45 times
Been thanked: 24 times

Re: Odpala i gaśnie u mechanika.

#11 Postautor: cezio77 » czwartek, 8 grudnia 2016, 20:55

O Orła się nie bój. To jest mistrz reanimacji. Zrobi to z zamkniętymi oczami.
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 59
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala i gaśnie u mechanika.

#12 Postautor: krzysiek ardie » czwartek, 8 grudnia 2016, 21:45

Z pupy nogi bym powyrywał za taka robotę, dzwoń do Orła i jak się zgodzi załatwiaj transport. Jak zrobisz inaczej to wywalisz kupę kasy w błoto, łajzy pieprzone od grzebania w wieśwagenach.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
marcinmazury
jestem
jestem
Posty: 17
Wiek: 35
Rejestracja: piątek, 18 listopada 2016, 14:51
Skąd jesteś: Ełk
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Kontaktowanie:

Re: Odpala i gaśnie u mechanika.

#13 Postautor: marcinmazury » czwartek, 8 grudnia 2016, 22:01

Tak też chyba uczynię. Jest duże prawdopodobieństwo, że jak już raz coś im nie wyszło, to też i za drugim razem może im nie wyjść. Jutro robię rozeznanie z lawetami ale pierwsze zadzwonię do orła. Acha, jeszcze jedno pytanie mam do was (Jakie piwo lubi orzeł? :rolley: ) Bo tak na sucho to nie ma co przyjeżdżać chyba, co? W sumie ten mechanik, co mi to robił jak tylko szefostwo wyszło, mówi do mnie tak "Wie pan, gdyby szefostwo nie naciskało na mnie, to ja bym osobiście nie podjąłbym się tej naprawy" I tak stoję patrzę na niego i myślę "Człowieku gdybym to wiedział wcześniej to bym tobie nie dał nawet spojrzeć na te sorento". Mam nadzieję jeszcze, że uda się orłowi wskrzesić do żywych kijanek :) Jeszcze raz wielki dzięki za odpowiedzi :beer: Niech Sorento będzie z wami :)

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala i gaśnie u mechanika.

#14 Postautor: ronin » czwartek, 8 grudnia 2016, 22:05

Mnie tu zastanawia inna rzecz, bo już znam taki widok z autopsji...
Skoro podtarło wałki a podtarło ewidentnie, to jak wygląda dół tego silnika. I gdzie teraz urzęduje brakujący ząb. W pompie?
Według mnie koniecznie zrzucać miskę i oglądać panewki i wał. Jak poleci wał to koszta rosną znacznie.
Turbinę kto regenerował? Nie była podtarta?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11391
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Odpala i gaśnie u mechanika.

#15 Postautor: Marek » czwartek, 8 grudnia 2016, 22:14

Rozumiem złość , na mechaników , sam bym też zabrał z tego warsztatu auto , tylko co z kosztami . Jeżeli to jest oficjalnie działająca firma , to zabezpieczył bym części , porobił zdjęcia , nie pozwolił bym nic zmieniać w aucie i wezwał bym rzeczoznawcę z uprawnieniami . Niech to opisze, i wystąpił bym o zwrot kosztów . A później do Orła .


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości